2020-06-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
VEs høye lønn i tidligere jobb, kan skyldes avkastning på aksjer i Hagen-imperiet, påtoppenav ordinær lønn.

Hvor har han aksjer i Hagen imperiet ?

Tror ikke han har noen men du kan vise oss hvor.
Citera
2020-06-06, 20:55
Medlem
"Mail fra antatt motpart:
«LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG»
Tom Hagen fikk ultimatum i mail fra de antatte gjerningspersonene."

"I den krypterte e-posten Hagens forsvarer Svein Holden mottok i januar 2019, tre måneder etter Anne-Elisabeth Hagen forsvant, ble milliardæren stilt overfor et ultimatum."

https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003

Jeg trodde først at det var snakk om en ny henvendelse fra motparten/GM.
Senast redigerad av POlROT 2020-06-06 kl. 21:10.
Citera
2020-06-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå vet jeg ikke hvor TH har sine verdier, men jeg vil tippe at mye av pengene kommer fra gode investeringer på børsen. Siden jeg har endel erfaring med dette kan jeg stadfeste at det er fort gjort og omsette aksjer i penger. Det går nesten like fort som å overføre penger fra en konto til en annen, dog med unntak av vippe da. Selger man aksjer for 20 mill, har du pengene på konto dagen etter med mindre det kommer en helg i mellom.

Hehe, var alt bare så enkelt, og det er lov å lese seg opp først Største formueverdier til TH går gjennom TH sitt investeringsselskap Holding2 AS som er storeier i det ikke børsnoterte selskap Elkraft AS. Og så er det forholdsvis litt gjennom TH Eiendom AS plus mange andre småselskaper.

Nå ville de i praksis ikke være vanskelig å selge seg ned med 100mill kr i Elkraft, det er et luktrativt eierskap, men det går ikke via børsen altså.

Hadde Elkraft vært notert på børsen, hadde det gått relativt anonymt for seg, ingen ville ha merket noe. Men hvis TH skulle selge seg ned for 100mill i Elkraft vil jo hele finansnorge får lukta av det med engang, og det var svært uaktuelt i den første perioden, til halvveis januar. Så han måtte nok ha gått gjennom banken tenker jeg, for å få maks diskresjon. Og det ville ha tatt en liten stund.

Men fremfor alt vil ta det ta myyye lengre å få takk i 9 mill euro i monero, også via OTC formidlere (over the counter, ikke vanlige kryptobørser, på canlige kryptobørser er det helt umulig)
Citera
2020-06-06, 21:02
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003
Sitat: "Dagbladet får opplyst at meldingen politiet ved en feil sendte til motparten var en kodet beskjed. Meldingen skal ha liknet på, men var ikke helt identisk, en av de kodede beskjedene som står oppført i trusselbrevet Tom Hagen fant hjemme i Sloraveien 4. [...]

Den kodede beskjeden politiet ved en feil sendte til motparten var lik, men ikke identisk med, et av svaralternativene motparten hadde konstruert, får Dagbladet opplyst: «Jeg sende Monero før om 7 dager».

Også barnas bistandsadvokat Ståle Kihle bekrefter det samme overfor VG. Feilmedlingen skal ha blitt sendt allerede 2. november, to dager etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant sporløst fra sitt hjem. Etter det Dagbladet får opplyst skal familien da ha fryktet at motparten kom til å tro at de ville få utbetalt løsepenger uten å måtte gi fra seg et livsbevis."

Her blander Dagbladet to ting.

Det allerførste beløp som ble sendt var 0.03 btc og skulle ha vært 0.003 btc. Hvem som fysisk trykket på sendt knappen vet jeg ikke, fikk inntrykket at det var TH sammen med politiet utfra det VG skrev, men uansett er det likegyldig. Kanskje det var en solohandling av politiet det også...?

Men det som er viktig er "see face ae", "decode hex monero in ascii" disse meldinger virker å ha gått under radaren. Men de er mye mere viktig. Hva drev politiet (min antakelse) med der...
Tipper at mottakeren aldri fikk med seg at disse overføringer (0.0007 btc) inholdte et 'hemmelig' budskap. Man må være obs på det, det kommer ikke fram i btc lommeboka eller konto!
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-06 kl. 21:11.
Citera
2020-06-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Forsvarerne har oppgitt at ingen av de hadde vært i kontakt med TH i forkant av avhøret den dagen.

Derfor tenker jeg at de fikk seg en stygg overrakelse når ble ble informert av andre ansatte hos Kripos, muligens hun som fulgte han inn, at TH virket "litt pjusk", som sikkert var en måte å ordlegge seg på som skjermet TH.

Men så fort advokaten ble gjort oppmerksom på det og traff TH selv så ble han omtrent røsket ut detfra så fort at hodet nesten snurret.

Jeg tenker advokaten ble rimelig svett når han fant det ut.

Men det at Holden selv aldri var planlagt å være med, og at det kan ha vært "planlagt" at denne gjennomgangen ikke kom til å bli gjennomført kan fremdeles være tilfellet, uavhengig av at TH overrasket dem ved å stille beruset i tillegg.

Hvor har du fra at Holden ikke var i kontakt med sin klient i forveien d3n aktuelle dagen.Høres rart ut Hvilken advokat sender sin drapssiktede klient i avhør uten å ha kontroll på han.En uansvarlig advokat jeg vet ikke.Mulig han i forkant hadde frarådet TH og gå i avhør, og TH nektet og høre på han.
Jeg bygger min mistanke om at TH var beruset når han møtte til avhøret ikke bare på det jeg har skrevet, men fordi flere her som bor i nærmiljøet har fortalt at TH hadde et alkoholproblem.
Etter å ha blitt oppmerksom på at alkoholikere ofte har røde neser, har jeg sømfart bilder av TH og ja det stemmer at han har rød nese på de fleste bildene. Jeg tror likevel at han var det man kaller en kontrollert alkoholiker. Men selv for en kontrollert alkoholiker kan et slikt press han har vært utsatt for bli en mulighet til å flykte fra presset.
Hvordan en ansvarlig advokat kan overlate denne mannen til seg selv er for meg et mysterium.
Og i tillegg sitter han altså igang med å sive ut interne opplysninger til media ifølge andre her. Dette henger ikke på greip, med mindre Holden selv tror TH er drapsmannen. Dette er merkelig.
Citera
2020-06-06, 21:09
Medlem
For meg så ser det ut som om brevet er skrevet på engelsk, oversatt via data til norsk og så blitt modifisert med en rekke feil av en med kunnskap i det norske språk (sannsynligvis av samme person som begynte skrivingen med å skrive på sitt nest beste språk, engelsk?). Les dette og sammenlign med brevet:

«We have your wife, Anne—Elisabeth. If you want to see her again, you must read and understand these instructions:

A normal reaction would be to call the police, so they could help you find her.

If you involve the police and the media, you put us under pressure. If we are under too much pressure, we will choose our own freedom over money. We can cut our own risk by killing and getting rid of Anne-Elisabeths body and just dissappear.

Maybe you believe its possible to involve the police in secret, to help find her without us knowing?

That’s a bad idea. We have kept our eye on you, Anne-Elisabeth, *****, and the rest of your family. We have done so for a long time and are still doing it to this day. The police are not that good at discretion, they use helicopters and dogs etc. In other words, we will know.

If you follow our instructions, you will get your wife back. Then you may of course contact the police, that’s just fair.

As you might guess we want money to return Anne-Elisabeth alive. We can not do a cash-in-hand transaction, that will cause too much problems. We know you are able to pay however, just sell some assets or request a loan if you dont want your wife to die.

On the next page we will instruct you on how to pay.»

Spesielt «det er bare rettferdighet / that’s just fair» og «holder øye på - kept our eye on» leder meg til denne mistanken.
Senast redigerad av Yea979 2020-06-06 kl. 21:13.
Citera
2020-06-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Først tenkte jeg at GM i trusselbrevet foreslo hvilke måter TH kunne skaffe pengene på fordi GM ønsket pengene så raskt som mulig, men det som GM skrev om måter å skaffe penger på er jo selvfølgeligheter så derfor tror jeg at GM skrev det for vise at GM ser ned på TH på en måte og for å vise at GM tråkker på TH.

En annen ting: Hvis TH hadde vært skyldig (noe som jeg ikke tror at han er), så hadde han da sikkert betalt første avdrag av løsepengene så fort som F og deretter ventet på neste trekk fra motparten før han eventuelt betalte mer penger.

Jeg tror at hvis TH hadde vært skyldig, så hadde han sørget for at det var en kommunikasjonsplatform der motparten kunne sende "livsbevis" og som man kunne kommunisere og forhandle på (slik at kidnappingshistorien hadde sett mer ekte ut).

Mycket troligt och tänkvärt.
Om han varit skyldig, hade han sett till att kommunikationen förflutit mer åt det perfekta hållet.
Ja det är en nedlåtande stil och fason, att tala till TH som om han vore ett barn.
Vore han skyldig skulle han säkert inte (ha tid) tänka åt det hållet, att skriva till sig själv på det sättet, utan se till att det skulle vara smidigt bara.
Den som skrev brevet som är så långt, lyckas ju inte inte enligt mig att få det att se ut
som att TH är GM,
hade lyckats kanske bättre med mer kortfattade och raka rader.
Senast redigerad av Moschata 2020-06-06 kl. 21:40.
Citera
2020-06-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yea979
For meg så ser det ut som om brevet er skrevet på engelsk, oversatt til norsk og så blitt modifisert med en rekke feil av en med kunnskap i det norske språk (sannsynligvis av samme person som begynte skrivingen med å skrive på sitt nest beste språk, engelsk?). Les dette og sammenlign med brevet:

«We have your wife, Anne—Elisabeth. If you want to see her again, you must read and understand these instructions:

A normal reaction would be to call the police, so they could help you find her.

If you involve the police and the media, you put us under pressure. If we are under too much pressure, we will choose our own freedom over money. We can cut our own risk by killing and getting rid of Anne-Elisabeths body and just dissappear.

Maybe you believe its possible to involve the police in secret, to help find her without us knowing?

That’s a bad idea. We have kept our eye on you, Anne-Elisabeth, *****, and the rest of your family. We have done so for a long time and are still doing it to this day. The police are not that good at discretion, they use helicopters and dogs etc. In other words, we will know.

If you follow our instructions, you will get your wife back. Then you may of course contact the police, that’s just fair.

As you might guess we want money to return Anne-Elisabeth alive. We can not do a cash-in-hand transaction, that will cause too much problems. We know you are able to pay however, just sell some assets or request a loan if you dont want your wife to die.

On the next page we will instruct you on how to pay.»

Spesielt «det er bare rettferdighet / that’s just fair» og «holder øye på - kept our eye on» leder meg til denne mistanken.

Det ulogiske er at det er rettferdig at TH får kontakte politiet etter at AE er løslatt, det er jo AE som er offeret og ikke TH.
Citera
2020-06-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Nu är det min tur att säga att man kanske inte ska analysera så mycket. Jag ser också det du ser, att polisen synes sätta press på TH, men i just detta fall var det nog bara så att de måste kunna lämna ett besked om varför förhöret uteblev. Om han sedan var berusad eller inte tror jag inte spelar så stor roll. Det viktiga är att förhöret uteblev på försvarets begäran.

Enig med deg at det har lite med saken og gjøre, likevel er opplysningen egnet til å skape nysgjerrighet. Norsk presse er som regel lojal og forholder seg til det de blir oppfordret til ( med unntak av Se og Hør)

Det er derfor liten tvil om at denne opplysningen ikke er noen tilfeldighet, men er brukt av enten ene part eller andre part. Mest sannsynlig politiet ( ikke fordi de ønsket å ramme TH) men fordi de ønsket å sende signaler om at noe ikke var som det skulle. De kunne ikke si han var beruset så hva skulle de si hvis de da ikke hadde valgt og stenge pressen ute.
Hvordan noen kan tro at det er forsvaret til TH som.står bak denne opplysningen skjønner ikke jeg. Det eneste som er sikkert er at noen ville at denne opplysningen skulle komme ut, hvorfor vet ikke jeg? Men det var neppe forsvaret som.sto bak dette.
Citera
2020-06-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor har han aksjer i Hagen imperiet ?

Tror ikke han har noen men du kan vise oss hvor.

Tom Hagen er eneeier i selskapene sine.
Citera
2020-06-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det ulogiske er at det er rettferdig at TH får kontakte politiet etter at AE er løslatt, det er jo AE som er offeret og ikke TH.

Det sies vel i første rekke at «dere kan så klart gå til politiet i etterkant, det skal ingen nekte dere. Men IKKE før pengene er betalt». Om det er ulogisk kommer helt ann på hvem GM egentlig er, mtp på hva som ligger bak de linjene. Men poenget var mest at hvis du kjører den teksten i Google translate så får du ganske nøyaktig teksten i brevet på norsk, minus skrive og setningsfeil.
Citera
2020-06-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OK, aktier går fort ..men investeringar kan ta en vecka eller mer. I alla fall I Sverige.
(T ex en investering i Electrolux).
Undrar varför "kidnapparna" bryr sig om detta!

Hvis noen her tror at TH har bygget formuen utelukkende på å være firmaeier tar de feil. Ingen klarer å skape en så stor formue ved å ha et firma
Det er 99% sikkert at TH har investert penger på børsen og satset på de riktige konsernene. Kan si det slik at det er bortimot umulig og skape en så stpr formue uten å gjøre noen gode investeringer på børsen.

Jeg er dermed rimelig sikker på at minst 1/3 del av formuen står i aksjer, så det er ingen grunn til å tro at TH ikke kunne fått frigitt tilstrekkelig med ressurser i løpet av noen dager. Hvis man stiller klokka 10 år tilbake i tid hvor slike transaksjoner gikk manuelt kunne jeg trodd det.
Men det er veldig enkelt og kjøpe og selge aksjer digitalt. TH er heller ikke så lite digital som han hevder. Han skriver jo mailer til politiet, han logget seg inn på sin iPad når han kom på jobb den aktuelle dagen

Så ingen skal fortelle meg at TH er d3n analfabeten han liker og utgi seg for å være. Ja han sender kanskje ikke meldinger men det skyldes kanskje mest at han ikke gidder å sette seg inn i denne kunsten..

Han er kanskje ikke superavansert digitalt, men jeg tenker at han fikser det han vil fikse uten at jeg skal dele ut skyldkort for han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in