2020-06-06, 17:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Sex är ett av de grundläggande mänskliga behoven och det är svårare för män generellt att få tillgång till sex. Det är kvinnorna som sköter urvalet och för dem är i snitt 80% av männen under medel.
Lägg till hypergamiaspekten, dvs att kvinnor inte dejtar under sin egen klass.

Vi har massor av pojkar och män, som mår psykiskt dåligt och som aldrig kommer få chansen att bli far till sina egna barn. En explosionsartad ökning av ensamhet på bara ett par decennier.

Fakta.
Vi mår sämre än på mycket länge och är ensammare än nånsin.
I flera av våra grannländer är behovet av sex självklart. Här ska män skämmas för att de har dessa behov.

Vad har detta med sexhandeln att göra?

Den genomsnittliga sexköparen är en vanlig familjefar.
Citera
2020-06-06, 17:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det påstås ofta sånt. Jag ifrågasätter inte, är dock nyfiken på vilken eller vilka undersökningar du kan hänvisa till?
Citera
2020-06-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad har detta med sexhandeln att göra?

ja verkligen.. vad har det med nåt att göra suck
Verkligen svårförståeligt vad som menas

https://www.mabra.com/relationer/har-ni-inte-langre-sex-det-kan-vara-dead-bedroom/
https://www.thehealthy.com/family/relationships/are-sexless-marriages-more-common-than-we-think/
https://www.healthline.com/health/healthy-sex/sexless-marriage

Mellan 15-20% minst av par går sexlösa

https://www.bolde.com/sexless-relationships-common-you-think/ 40 millar amerikaner.
Senast redigerad av LupesVulpus 2020-06-06 kl. 18:07.
Citera
2020-06-06, 20:18
Avslutad
Citat:
Sex är ett av de grundläggande mänskliga behoven och det är svårare för män generellt att få tillgång till sex. Det är kvinnorna som sköter urvalet och för dem är i snitt 80% av männen under medel.

Vi har massor av pojkar och män, som mår psykiskt dåligt och som aldrig kommer få chansen att bli far till sina egna barn. En explosionsartad ökning av ensamhet på bara ett par decennier.

Fakta.
I flera av våra grannländer är behovet av sex självklart. Här ska män skämmas för att de har dessa behov.

Ja, det är en bomb som kommer brisera.
Citera
2020-06-06, 21:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Sorry, jag ville bara skriva ett inlägg och inte spec till dej. Jag tror absolut inget om dej utan försöker tänka mej in i vad som styr feminist tankar när en man gör ett sexköp.

Det naturliga är väl att det har alltid förekommit och gör än i dag utom i något spec land som vill utmärka sig med torsk och virus jakt. Få har väl blivit lika hatade som Paolo och Assange av feminister genom att de deltog i akten där inte ens Assange varken köpte eller tvingade utan de gladdes åt att visa upp sitt kap nästa dag.

Arga feminister fantiserar om våld som drabbat dom tidigare i någon form, vill nu hämnas, ger idag mannen skulden och MSM startar sin kampanj till större vinster när en antifeminist kändis som Paolo finns med som byte eller en visselblåsare som Assange. Hat föder hat och välkommen till circusen i S år 2020.

Söndra, bryt sönder och ta makten över de godtrogna godhetsknarkare där sex utanför äktenskapet är fult igen. Är du en het man och saknar villig kvinna lever du farligt i S.

Vuxna kvinnor från Europa är inte mer offer än männen under sina egna rastlösa kukar. Det finns hemskheter överallt som kvinnor blundar för när de går ut och handlar billigt för att sedan gå hem och korsfästa Paolo. Jag tror de än i dag rider på och vill se korsfästelse igen för att känna sig respekterade.

Barndomen försvinner inte när kroppen växer, den bara gömmer sig och väntar på tillfällen att säga sitt vid ett senare tillfälle i grupp med stöd från andra likasinnade.

Feministen ser och stämplar vuxen kvinna som ett offer vid sexköp med TVÅ vuxna personer och inte ett dussin de vill få in för sitt hat. Hämnden är ljuv tror de, men glömmer bort vad hat leder till. Jag skriver inte om en fattig, fängslad kvinna av sin familj eller annat utan om en EU-kvinna idag.

Jag tror det är det de fantiserar om som händer vid sexköp i sin iver att hata män som ofta varit allt annat än goda mot kvinnor under historiens gång.
Okej, då är det väl jag som får be om ursäkt. Trodde ett tag att jag var ett av de svin som den citerade användaren kastat en pärla åt. Så kan det gå.

Jag tror själv inte att någon rörelse alls vinner på att låta revanschism eller hat styra, över huvud taget.

I dagsläget ser jag inte kvinnor som större offer än män i en svensk kontext, men jag känner personligen inte för att använda mig av whatabout-argument när kvinnors utsatthet diskuteras. Det går ex. utmärkt att erkänna att våld mot kvinnor är ett stort problem, inte minst för att kvinnor har svårare att värja sig, trots att även män drabbas. Invandringens skadeverkningar är ett exempel. Våldtäkter mot kvinnor och våld mot män, men också våld mot kvinnor. Svenska män spöar också kvinnor. Utländska män spöar svenska kvinnor OCH svenska män. Lite offtopic i den här tråden, så klart, men för mig är det ungefär samma sak med sexköp.

Ensamhet och sexuell frustration är typiskt manliga problem i dag. Trots det har jag svårt att se något positivt i prostitution. Kvinnor gillar det inte, och inte de flesta män heller.

Kvinnor har också problem med relationer och sex, och det måste rimligtvis finnas bättre lösningar på de sexuella konflikter som existerar. Att använda pengar för att skaffa sig något som går att ordna på ett eller annat sätt är fel väg att gå. Tycker jag, då. Sexköp är inte någon lösning på någonting.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-06-06 kl. 21:32.
Citera
2020-06-06, 21:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Fakta.
Tragiskt att det är så, men då måste man fundera på hur man ska kunna råda bot på det. Att sälja och köpa sex är som sagt ingen hållbar idé.

Jag tänker även förbjudna tankar i stil med att det väl är dags för svenska män att höja nivån om endast 20 (!) procent duger åt kvinnorna. Det ska heller inte vara stört omöjligt för fler män än i dag att hitta en kvinna som passar dem. Att unga män inte vet hur man närmar sig tjejer är ofattbart, men det beror sannolikt på Internet och hårdare samhällsklimat. Jag kan säga att också jag var ful som stryk upp till 20, och att det gick bra ändå.
Citera
2020-06-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Okej, då är det väl jag som får be om ursäkt. Trodde ett tag att jag var ett av de svin som den citerade användaren kastat en pärla åt. Så kan det gå.

Jag tror själv inte att någon rörelse alls vinner på att låta revanschism eller hat styra, över huvud taget.

I dagsläget ser jag inte kvinnor som större offer än män i en svensk kontext, men jag känner personligen inte för att använda mig av whatabout-argument när kvinnors utsatthet diskuteras. Det går ex. utmärkt att erkänna att våld mot kvinnor är ett stort problem, inte minst för att kvinnor har svårare att värja sig, trots att även män drabbas. Invandringens skadeverkningar är ett exempel. Våldtäkter mot kvinnor och våld mot män, men också våld mot kvinnor. Svenska män spöar också kvinnor. Utländska män spöar svenska kvinnor OCH svenska män. Lite offtopic i den här tråden, så klart, men för mig är det ungefär samma sak med sexköp.

Ensamhet och sexuell frustration är typiskt manliga problem i dag. Trots det har jag svårt att se något positivt i prostitution. Kvinnor gillar det inte, och inte de flesta män heller.

Kvinnor har också problem med relationer och sex, och det måste rimligtvis finnas bättre lösningar på de sexuella konflikter som existerar. Att använda pengar för att skaffa sig något som går att ordna på ett eller annat sätt är fel väg att gå. Tycker jag, då. Sexköp är inte någon lösning på någonting.

det aer skont med sex o bra med pengar losning pa en hel del tycker jag herr b-s
Citera
2020-06-06, 21:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebbins
det aer skont med sex o bra med pengar losning pa en hel del tycker jag herr b-s
Hehe. Känns det bra att pröjsa ordentligt för något man kan få gratis?

Det märkligaste måste vara gifta män som köper sex, eller män utan kvinnoproblem.
Citera
2020-06-06, 22:03
Medlem
Citat:

Det märkligaste måste vara gifta män som köper sex, eller män utan kvinnoproblem.

jag bryr mig inte om vad du kan fa gratks jag kan betala for mig ibland far jag nagot ocksa kanns tillfredstallande vad som kanns mindre lustigt aer utomstaende som laegger naesan i blot om vad samtyckande myndiga personer gor tillsammans
Citera
2020-06-06, 22:47
Medlem
Citat:

Hah jovisst, av nymfomaner eller sexberoende kanske men så var det där med villighet..

Noll sex är gratis, kostar alltid något
Dejtkostnader, tid eller tom energi

Det heter inget i livet är gratis för att inget i livet är gratis
Citera
2020-06-06, 22:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Hah jovisst, av nymfomaner eller sexberoende kanske men så var det där med villighet..

Noll sex är gratis, kostar alltid något
Dejtkostnader, tid eller tom energi

Det heter inget i livet är gratis för att inget i livet är gratis
Det är jakten som är själva nöjet.

Tror att många män trots allt finner det tillfredsställande att ha fått en (villig) tjej i säng. Att tvinga sig på sin ointresserade fru räknas alltså inte.
Citera
2020-06-07, 00:22
Medlem
Citat:
Det är jakten som är själva nöjet.

Tror att många män trots allt finner det tillfredsställande att ha fått en (villig) tjej i säng. Att tvinga sig på sin ointresserade fru räknas alltså inte.
Heh😅🤣

Då behövs ju inte sexet, räcker ju då att fråga ”skulle du ha sex med mig nu/är du förförd?” Säga nice om personen säger ja o gå därifrån

Men hur många har fått en faktisk villig i säng?
Många tjejer kvinnor kan ju ha känt av sk implikationen från always sunny in Philadelphia
https://youtu.be/-yUafzOXHPE

I sak går det ju inte att tankeläsa, ansiktsuttryck o ord räcker ju bara så långt.

Hah, sant sant
Inge att argumentera kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in