2020-06-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Frågan om prostitution är inte prio ett för mig heller, det är massinvandringen som är det, men jag får medge att jag har ett horn i sidan till män som inte lever upp till mina förväntningar på en man som haft "turen" att födas i Sverige. Du har dock rätt i att det nog är svårt att komma åt sexhandeln, liksom drogerna och mycket annat, men jag vet inte om jag tycker att det är OK att relativisera och trivialisera så motbjudande handlingar som horbesök. Det är enligt mig sexköparna som ska skämmas, både inför sig själva och andra.

Jag kan inte begripa vilka motiveringar i världen som ursäktar sexköp. Det är en usel grej att ägna sig åt, helt enkelt, som förstör för så många på så många plan. Inte minst för att det är tabubelagt och något som sker i det tysta. Något som är förknippat med skam och förnedring hör till missbruk, tycker jag. Spel om pengar och porrintresse hör också dit.

Sex är ett grundläggande behov, lika viktigt som luft, mat och vatten. Se Maslovs behovstrappa.

https://lattattlara.com/psykologiska-perspektiv/humanistiskt-perspektiv/maslows-behovstrappa/

Du måste vara en väldigt störd människa som ser sex som något att skämmas för.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Klockrent inlägg 👍

Citera
2020-06-05, 21:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Sex är ett grundläggande behov, lika viktigt som luft, mat och vatten. Se Maslovs behovstrappa.

https://lattattlara.com/psykologiska-perspektiv/humanistiskt-perspektiv/maslows-behovstrappa/

Haha, din lille rackare! "Sex som sex", eller? Det enda jag vill är att män och kvinnor ska kunna umgås normalt och känna respekt för varandra utan manligt svineri, kvinnligt manshat och oändliga komplikationer på en milslång skala där emellan.

Varför skulle sex vara ett så fundamentalt behov att man inte kan vänta lite?

Är det OK att våldta om det verkligen kniper?
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-06-05 kl. 21:29.
Citera
2020-06-05, 21:49
Medlem
Citat:
Frågan om prostitution är inte prio ett för mig heller, det är massinvandringen som är det, men jag får medge att jag har ett horn i sidan till män som inte lever upp till mina förväntningar på en man som haft "turen" att födas i Sverige. Du har dock rätt i att det nog är svårt att komma åt sexhandeln, liksom drogerna och mycket annat, men jag vet inte om jag tycker att det är OK att relativisera och trivialisera så motbjudande handlingar som horbesök. Det är enligt mig sexköparna som ska skämmas, både inför sig själva och andra.

Jag kan inte begripa vilka motiveringar i världen som ursäktar sexköp. Det är en usel grej att ägna sig åt, helt enkelt, som förstör för så många på så många plan. Inte minst för att det är tabubelagt och något som sker i det tysta. Något som är förknippat med skam och förnedring hör till missbruk, tycker jag. Spel om pengar och porrintresse hör också dit.
I den bästa av världar ja. Och vem har sagt att människan är fullkomlig? Ondska och småskurenhet ska motverkas. Likaså utnyttjande av andra. Och jag tycker inte en överenskommelse..mella.samtyckande behöver innefatta något inslag av utnyttjande.
Citera
2020-06-05, 21:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
I den bästa av världar ja. Och vem har sagt att människan är fullkomlig? Ondska och småskurenhet ska motverkas. Likaså utnyttjande av andra. Och jag tycker inte en överenskommelse..mella.samtyckande behöver innefatta något inslag av utnyttjande.
Okej, bara man står för det man gör. Lite svårt i dagsläget när sexköp är kriminellt...

Det är f.ö. helt OK med olika synsätt. Det jag reagerar på är när män gnäller över sin situation.
Citera
2020-06-06, 02:05
Medlem
Som vanligt får jag inget mothugg och då utgår jag från att jag som vanligt har rätt 😃
Min ståndpunkt är Sammanfattningsvis:
1)Prostitution går aldrig utrota. Det har funnits så länge människan funnits. Och kommer alltid bestå.
2)Hallickar och trafficking gangsters bör straffas hårt
3)Sexköpslagen fokuserar för mycket på torskar och inte de verkliga bovarna.
4)Polisens resurser allokeras fel. Man lägger orimligt mycket tid på de lätta och ofarliga torskarna och ids/orkar/vågar inte ta itu med Ligorna som styr det hela.
5)Den lyckliga horan finns inte så ofta. Men hon finns definitivt många gånger fler än den lyckliga städerskan eller undersköterskan.
6)vuxna människor kan ta egna.beslut om sin kropp. Vill man göra överenskommelser med andra om att ha sex mot betalning så är det en ömsesidig transaktion som ingen annan har att göra med. Allra minst förmyndarstaten.
7)Befängt att köparen av en utbjuden vara ska vara straffbar men inte för den som bjuder ut den.Tala om nackvridande inkonsekvens.
8) De facto finns relativt många som av olika skäl har uppenbara svårigheter att någonsin i livet få en sexuell kontakt whatdoever. Multi handikappade als och ms-sjuka, folk med cerebral pares (CP) osv. Ska dessa vara straffbara om de söker en person som kan tillfredsställa deras behov av sexuell närhet bara för att de betalar?

Jag skulle kunna fylla på listan med lika många argument för att nuvarande lagstiftning i Sverige inte är konsistent och eller realistisk. Men då orkar ingen läsa så jag avstår.
Har jag rätt eller har jag rätt? 😃
Citera
2020-06-06, 02:15
Medlem
Och den totala gallimatias som uppstår när galenpannor i riksdag och regering föreslår att svenskar skall kunna straffas utomlands för sexköp ska vi bara inte tala om. Om detta skulle godkännas av EU skulle det direkt innebära att en polsk kvinna skulle kunna straffas om hon gör en abort i Sverige. (aborterr olagligt i Polen)
Snälla feminister i och utanför regeringen! Skärp er för fan. Ni gör er enbart till åtlöje i hela världen!
Citera
2020-06-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och sexköpare som glatt shopar sextrafficvkingoffer....? du menar de "argumenterar" inte för tvång?
hmm?
Menade naturligtvis i tråden, ingen i tråden argumenterar för det
Citera
2020-06-06, 06:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Och den totala gallimatias som uppstår när galenpannor i riksdag och regering föreslår att svenskar skall kunna straffas utomlands för sexköp ska vi bara inte tala om. Om detta skulle godkännas av EU skulle det direkt innebära att en polsk kvinna skulle kunna straffas om hon gör en abort i Sverige. (aborterr olagligt i Polen)
Snälla feminister i och utanför regeringen! Skärp er för fan. Ni gör er enbart till åtlöje i hela världen!

En logisk följd av detta är att ni också ska tillåta 'sexbrott' straffas som begåtts på Svensk mark.

Exempel: En Iransk man gayar med sin pojkvän på Svensk mark. Blir högt flyg eller piskrapp hemma i Iran.

Vansinne. (som feminismen ofta är)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-06-06 kl. 06:38.
Citera
2020-06-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui

Det var snällt av dej att kasta en sån pärla till svinen som desperat vill följa en ny väg antihuman väg därför att dom känner sig vilsna och öfvergivna i dagens globalism.

Borde vi spärra in de som får lust att röka, kröka, äta mer, träna mycket, säga elaka saker, ljuga, smickra, runka, flirta, se bort, PK-tankar, feminist, kommunist, AFA, börshajar, åka bil, flyga, buy until you die i tid och otid och annat skräp?

Intressant va, det blir ingen kvar mer än kossor och höns som vegeterar.

Härligt att vi kommer fram med olika gener, inte bott i samma kök och blivit lika som smuts.

Maslow var smart och insåg hur våra behov ser ut. Läser du sedan på hur våra stategier ser ut till att tillfredställa dessa behov börjar du bli vuxen. Jag tränar!

Karen Horney såg att vi alltid "Moving away, towards or Against" andra samt använder dessa strategier huller om buller för att känna mer trygghet. Just nu är det en tid av "Moving Against" och därför är folk som galna i att hitta fel på allt och sex-relaterat i synnerhet.

Tack alla som sköter sin egen business och försöker vara vänliga mot de som gillar det.

Vad feministerna tror om det som händer när dörren stängs kan inte vara annat än det som finns i deras hjärnor. De projiceras sin smärta av att bli våldtagna av globalismen så att ingen längre frågar efter deras tjänster i hemmen. Allt handlar bara om att de har förlorat sin respekt, "Move Away" sedan hitta en grupp "Move towards" och hitta en fiende i mannen "Move against".

Vi är psykologiska varelser och inga djur.

Kanske du en vacker dag förstår att det finns inget att förstå och döma ut. Du bara levde i en tillfällig psykologisk bubbla, dröm som lurade dej till att tro den var verklig så att du måste ut och andas nytt. WTF, dax för kaffe!
Senast redigerad av shivashambo 2020-06-06 kl. 08:08.
Citera
2020-06-06, 10:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det var snällt av dej att kasta en sån pärla till svinen som desperat vill följa en ny väg antihuman väg därför att dom känner sig vilsna och öfvergivna i dagens globalism.

Borde vi spärra in de som får lust att röka, kröka, äta mer, träna mycket, säga elaka saker, ljuga, smickra, runka, flirta, se bort, PK-tankar, feminist, kommunist, AFA, börshajar, åka bil, flyga, buy until you die i tid och otid och annat skräp?

Intressant va, det blir ingen kvar mer än kossor och höns som vegeterar.

Härligt att vi kommer fram med olika gener, inte bott i samma kök och blivit lika som smuts.

Maslow var smart och insåg hur våra behov ser ut. Läser du sedan på hur våra stategier ser ut till att tillfredställa dessa behov börjar du bli vuxen. Jag tränar!

Karen Horney såg att vi alltid "Moving away, towards or Against" andra samt använder dessa strategier huller om buller för att känna mer trygghet. Just nu är det en tid av "Moving Against" och därför är folk som galna i att hitta fel på allt och sex-relaterat i synnerhet.

Tack alla som sköter sin egen business och försöker vara vänliga mot de som gillar det.

Vad feministerna tror om det som händer när dörren stängs kan inte vara annat än det som finns i deras hjärnor. De projiceras sin smärta av att bli våldtagna av globalismen så att ingen längre frågar efter deras tjänster i hemmen. Allt handlar bara om att de har förlorat sin respekt, "Move Away" sedan hitta en grupp "Move towards" och hitta en fiende i mannen "Move against".

Vi är psykologiska varelser och inga djur.

Kanske du en vacker dag förstår att det finns inget att förstå och döma ut. Du bara levde i en tillfällig psykologisk bubbla, dröm som lurade dej till att tro den var verklig så att du måste ut och andas nytt. WTF, dax för kaffe!
Det var ju inspirerat. Tror du att jag är feminist för att jag vänder mig emot sexköp som företeelse? Vari ligger det naturliga i att besöka horor, om jag får fråga? Träna är bra, och att äta sunt. Att vilja legalisera prostitution helt och hållet är ultraliberalt.
Citera
2020-06-06, 11:49
Medlem
Citat:
Det var ju inspirerat. Tror du att jag är feminist för att jag vänder mig emot sexköp som företeelse? Vari ligger det naturliga i att besöka horor, om jag får fråga? Träna är bra, och att äta sunt. Att vilja legalisera prostitution helt och hållet är ultraliberalt.
Sorry, jag ville bara skriva ett inlägg och inte spec till dej. Jag tror absolut inget om dej utan försöker tänka mej in i vad som styr feminist tankar när en man gör ett sexköp.

Det naturliga är väl att det har alltid förekommit och gör än i dag utom i något spec land som vill utmärka sig med torsk och virus jakt. Få har väl blivit lika hatade som Paolo och Assange av feminister genom att de deltog i akten där inte ens Assange varken köpte eller tvingade utan de gladdes åt att visa upp sitt kap nästa dag.

Arga feminister fantiserar om våld som drabbat dom tidigare i någon form, vill nu hämnas, ger idag mannen skulden och MSM startar sin kampanj till större vinster när en antifeminist kändis som Paolo finns med som byte eller en visselblåsare som Assange. Hat föder hat och välkommen till circusen i S år 2020.

Söndra, bryt sönder och ta makten över de godtrogna godhetsknarkare där sex utanför äktenskapet är fult igen. Är du en het man och saknar villig kvinna lever du farligt i S.

Vuxna kvinnor från Europa är inte mer offer än männen under sina egna rastlösa kukar. Det finns hemskheter överallt som kvinnor blundar för när de går ut och handlar billigt för att sedan gå hem och korsfästa Paolo. Jag tror de än i dag rider på och vill se korsfästelse igen för att känna sig respekterade.

Barndomen försvinner inte när kroppen växer, den bara gömmer sig och väntar på tillfällen att säga sitt vid ett senare tillfälle i grupp med stöd från andra likasinnade.

Feministen ser och stämplar vuxen kvinna som ett offer vid sexköp med TVÅ vuxna personer och inte ett dussin de vill få in för sitt hat. Hämnden är ljuv tror de, men glömmer bort vad hat leder till. Jag skriver inte om en fattig, fängslad kvinna av sin familj eller annat utan om en EU-kvinna idag.

Jag tror det är det de fantiserar om som händer vid sexköp i sin iver att hata män som ofta varit allt annat än goda mot kvinnor under historiens gång.
Citera
2020-06-06, 16:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Sex är ett av de grundläggande mänskliga behoven och det är svårare för män generellt att få tillgång till sex. Det är kvinnorna som sköter urvalet och för dem är i snitt 80% av männen under medel.
Lägg till hypergamiaspekten, dvs att kvinnor inte dejtar under sin egen klass.

Vi har massor av pojkar och män, som mår psykiskt dåligt och som aldrig kommer få chansen att bli far till sina egna barn. En explosionsartad ökning av ensamhet på bara ett par decennier.

Fakta.
Vi mår sämre än på mycket länge och är ensammare än nånsin.
I flera av våra grannländer är behovet av sex självklart. Här ska män skämmas för att de har dessa behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in