2020-06-06, 01:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nu missförstår du. Jag har ingen orsak, dvs jag kan tro att han missuppfattar omständigheter vilket i så fall klarläggs under vittnesförhör i rätten men någon orsak till att han far med osanning har jag inte.

Vilken skulle det vara?

Att LL tror att CP var GM är en bevisad missuppfattning.

Orsak? 34 år av mediebevakning har påverkat hans minne.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-06-06 kl. 01:06.
Citera
2020-06-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Enkelt. För man måste ju skriva ner en presentation. Täcka så mycket som möjligt.

Skulle KP bara ställa sig framför kameran och improvisera en presentation?
Helt klart har de jobbat på en presentation. Improvisation lär det ju inte bli. Men tar det feb-juni tro? Det låter himla segt. Å andra sidan kan vi ju hoppas på en riktigt snygg och pedagogisk bildvisning, vem vet de kanske har lagt ut jobbet på några riktiga snittsare. Eller så är polisen själva utrustade med sådana begåvningar.
Citera
2020-06-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Såhär tror jag bla hur det har gått till
-Man hittade revolvern
- gjorde dna
- man begärde ut handlingarna ifrån must
Spikat och klart sen i höstas.
Det som har tagit tid, det är att sammanfatta och få ihop, all dess pusslande. Och sen överlämna materialet vidare till andra chefer mm, deras synpunkter. Fick väl klartecken nyligen ifrån dessa.
Jag börjar anar.. En halvskräll
I think you got it Mr North. Och en halvskräll - nu blir man ju jäkligt nyfiken Du har inte lust att utveckla vad skrällen handlar om?
Citera
2020-06-06, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om det blir resonemang och indicier som du säger blir det ju omöjligt att tro på. Bindande bevisning krävs såklart.

Media tycks mena att det står mellan SE o Sydafrika. De har haft fel förr.

Vore åtminstone uppfriskande med ett helt okänt namn. Eller flera.

Jag har inget tips. Inväntar beskedet.

Om det nu är SA, är inte det mest troliga ändå att de har fått en rad oberoende och verifierbara erkännanden från olika personer som var med i komplotten? Erkännanden som sedan PU granskat mot varandra och kunnat styrka med vittnen eller indicier. Kanske några hotellkvitton, flygbiljetter och ammunition på det. Det är bevisning stark nog att räcka till åtal trots att den primärt inte är av teknisk karaktär.
Citera
2020-06-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har du källa på det?

Den har jag glömt. Men såg i samband med att någon skrev om förtalsanmälan.
Citera
2020-06-06, 07:31
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Såhär sa KP tidigare i våras
"Rent hypotetiskt, om vi jobbat mot en gärningsman och bedömer att det är den enda gärningsmannen och vi inte kan inte åtala honom, då läggs ju förundersökningen ner."

Jag uppfattar att det är flera inblandade, det positiva är att KP tänker presentera redan nu på onsdag. Varför så snabbt? Trodde nån dag innan midsommar eller den sista juni? Det tyder på att man har något och man vill inte vänta för länge så det läker ut.
Det är det jag har undrat på sistone (och som ingen nappar på) - jag kan bara inte det juridisk-tekniska:

Det som väntar är ett åtalsbeslut. Om det är om Sydafrika, kräver det/verkställs då, liksom per automatik, häktning av de få ändå härvarande implicerade? - som ur av typ Hasselbohm och Leopold beskrivna papper: "spioner" som "Bengt", nu 86, vars namn och adress tråden känner sen nov13 och jan15, och ytterligare någon som visst var än tätare på ISAK?

Betyder det en liten roundup, innan onsdag?
Senast redigerad av elyson 2020-06-06 kl. 07:45.
Citera
2020-06-06, 07:40
Medlem
I Radio Sweden - intervjun säger KP:

"Our goal is to find a solution to this case"
"We can't go on forever"
"The relatives should be able to put an end mark"

Borde inte KP sagt: "Our task is to solve the case - and we have done just that"

Nej, man har inte löst det, utan det viktiga verkar vara att få slut på utredningen och lägga ned ärendet.
Men visst blir det intressant att se med vilka medel detta skall kunna ske.
Senast redigerad av Klippo 2020-06-06 kl. 07:43.
Citera
2020-06-06, 07:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo

"We can't go on forever"

Borde inte KP sagt: "Our task is to solve the case - and we have done just that"

Nej, man har inte löst det, utan det viktiga verkar vara att få slut på utredningen och lägga ned ärendet.

Var inte så förbannat kategorisk. Du har inte en aning om vad som ska presenteras.
Citera
2020-06-06, 08:03
Medlem
p.norths avatar
Vilket datum sa han detta då?
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo

"We can't go on forever"

Citera
2020-06-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Brorsbarn.

Hans bror fick aldrig några barn väl?
Citera
2020-06-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Det är det jag har undrat på sistone (och som ingen nappar på) - jag kan bara inte det juridisk-tekniska:

Det som väntar är ett åtalsbeslut. Om det är om Sydafrika, kräver det/verkställs då, liksom per automatik, häktning av de få ändå härvarande implicerade? - som ur av typ Hasselbohm och Leopold beskrivna papper: "spioner" som "Bengt", nu 86, vars namn och adress tråden känner sen nov13 och jan15, och ytterligare någon som visst var än tätare på ISAK?

Betyder det en liten roundup, innan onsdag?
Försökt söka här på FP om spionen Bengt vars namn och adress är känd men blir aningen konfys, flera bud under åren. Har du lust att pricka in det inlägg du avser?
Citera
2020-06-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Försökt söka här på FP om spionen Bengt vars namn och adress är känd men blir aningen konfys, flera bud under åren. Har du lust att pricka in det inlägg du avser?
Sök på "Wennerstrand"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in