Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Om så blir fallet måste Engstöm ingått i någon sorts komplott med flera inblandade som dessutom ännu lever. Annars skulle aldrig frågan om åtal nämnts då Engström är bortgången sedan 20 år.
Jag trodde det var SE förra året, men sedan jag såg ett utdrag ur ett brev han skrivit där han använde ordet "tossigheter" om ståhejet kring mordet, tror jag inte längre det är han. Vilken mördare skulle formulerat sig så?
Ang. att övriga vittnen ej sett SE: Vissa personer verkar kunna förbli oregistrerade hos omgivningen, SE kanske var en sån oansenlig typ att trots att han var där gjorde han ett sånt svagt intryck att ingen kom ihåg honom. Alla andra på plats var kanske aktiva i skeendet och upptagna i detta. SE:s passivitet på MP gjorde att ingen lade märke till honom.
Det konstigaste från SE:s sida, enl. mig, är då han ställer upp i nyhetsinslaget och tokkutar mot trappan. Det tilltaget får en att undra vilka avsikter han egentligen har? Allstå, vem, klädd i en utstyrsel som påminner om gärningsmannens signalement (lång mörk kappa), ställer upp i tv och frivilligt visar hur det kan ha sett ut när
mördaren sprang därifrån, eftersom han tog samma väg. Tror inte en sekund på den där språngmarschen efter mordet, brottsplatsen var lugn efter mordet, det var ingen panik och ingen kutade väl hit och dit? En sån plötslig språngmarsch måste ju ha registrerats av något annat vittne.