2020-06-03, 05:01
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
Hjälp mig förstå. Ungefär lika många svarat som vita dödas av polisen varje år.
Det talas dock mycket om att svarta är överrepresenterade som dödsoffer för polisskjutningar per capita.

Men detta är väl inte speciellt anmärkningsvärt när de samtidigt är överrepresenterade i brottstatistiken? Det säger väl sig självt att svarta, per capita, därför kommer vara överrepresenterade i situationer där polisskjutningar sker och därmed också dör i större utsträckning?

Är det endast polisens och Georges hudfärg som skapar spänningar här? För tesen att vita skulle döda svarta i större utsträckning än svarta dödar vita stämmer ju inte. Det är ju tvärtom.

Jag förstår inte riktigt.

I stort håller jag med dig och du har rätt, dödsfallen visar egentligen inga slutsatser om övervåld mot svarta. Men jag tvivlar på att du faktiskt försöker förstå. Om du hade försökt förstå så hade nog även du kommit fram till att övervåld inte behöver resultera i dödsfall. Alltså säger statistiken långt ifrån allt om övervåldet.

Rätt ska vara rätt och du framstår som om du ska vara ”neutral” och ”inte förstår”. Självklart hade du insett att protesterna handlar om ett allmänt övervåld - speciellt mot svarta - om du varit neutral.

Med det sagt anser jag att protesterna är avskyvärda, undantaget de fredliga demonstrationerna förstås som är fullt logiska och korrekta.
Citera
2020-06-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Men tack vare polisen så dog han.
Nej, inte tack vare. Till följd av.

Till följd av sitt eget beteende i samband med gripandet avled han på platsen.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2020-06-03, 08:39
Moderator
Här diskuterar vi Aftonbladets publiceringar.
Själva dödsfallet diskuteras i annan tråd: (FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar
Håll er till denna uppdelning.
/Mod.
2020-06-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
I stort håller jag med dig och du har rätt, dödsfallen visar egentligen inga slutsatser om övervåld mot svarta. Men jag tvivlar på att du faktiskt försöker förstå. Om du hade försökt förstå så hade nog även du kommit fram till att övervåld inte behöver resultera i dödsfall. Alltså säger statistiken långt ifrån allt om övervåldet.

Rätt ska vara rätt och du framstår som om du ska vara ”neutral” och ”inte förstår”. Självklart hade du insett att protesterna handlar om ett allmänt övervåld - speciellt mot svarta - om du varit neutral.

Med det sagt anser jag att protesterna är avskyvärda, undantaget de fredliga demonstrationerna förstås som är fullt logiska och korrekta.

Tack för ett samlat och bra svar.

Lite det jag skrev, och därför jag inte förstår. Du skrev att det handlar om ett allmänt övervåld, speciellt mot svarta. Men av mitt tidigare inlägg att döma så finns det ju fullt rimliga förklaringar till varför svarta råkar värst ut, varför protesterna egentligen då borde utebli. Varför protestera mot ett fenomen som har en god förklaring?

Du skriver också att protesterna kan handla om ett allmänt övervåld. Men är det verkligen så? Bilden jag får är protesterna enbart handlar om polisens våld mot svarta, och att det är därför vi nu ser Black Lives Matter, #blackouttuesday, debatt om rasism och att detta de facto initierades av att en svart man dödades av polisen.

Jag är inte helt övertygad om att protesterna handlar om ett allmänt övervåld. Dessa protester hade jag dock förstått.

Skulle det vara så att protesterna handlar om allmänt övervåld speciellt mot svarta så förstår jag det dock inte då speciellt mot svarta har en logisk förklaring.
Citera
2020-06-03, 16:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Nej - man kvävs kanske inte rent andningsmässigt av ett knä mot sidan av nacken.

Däremot trycker du ihop och blockerar den yttre halsvenen vilket leder till att du varken får blod eller syre till hjärnan. Ligger man på backen trycks dessutom den andra venen ner mot marken med något mindre, men än dock en liknande kraft. Först svimmar man och tillslut dör man. Simple as that.

Minns när man var tonåring och svimmade sig själv och varandra genom att trycka hårt på sidan av halsen i några sekunder. Då svimmande man någon sekund eftersom man släppte på trycket genast. Insåg när jag blev äldre att detta var livsfarligt och kunde ge bestående men.

Om ni inte tror mig så kan ni testa själva på egen risk. Ha det så kul med av vakna upp på vardagsrumsgolvet med ett spräckt ögonbryn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Strypleken

Han fick andningssvårigheter, stort stresspåslag, panik och sist hjärtinfarkt.

Hade han snällt satt sig i polisbilen så hade detta aldrig hänt. DET är fakta.
Citera
2020-06-03, 21:14
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Nej, inte tack vare. Till följd av.

Till följd av sitt eget beteende i samband med gripandet avled han på platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Han fick andningssvårigheter, stort stresspåslag, panik och sist hjärtinfarkt.

Hade han snällt satt sig i polisbilen så hade detta aldrig hänt. DET är fakta.

Han kunde inte resa på sig eftersom att poliser satt ovanpå honom.
Han satte kvar på honom ett par minuter till när han visste att personen var död. Under 8 minuter gjorde han inget motstånd förutom att han berättade att han får svårt att andas och vet att han är på väg att dö

Från en annan kamera, dvs bakom polisbilen ser man att tre poliser sitter på honom samtidigt.

Det är sorgligt att ni bär på så mycket hat att ni försvarar kallblodiga psykopater. Det har fått mig en riktig tankeställare. Jag trodde inte det var så illa men PK kanske inte är så pjåkigt.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-06-03 kl. 21:18.
Citera
2020-06-03, 22:18
Medlem
george.sthlms avatar
[quote=kansascityshuffle|71818771]Han kunde inte resa på sig eftersom att poliser satt ovanpå honom.
Han satte kvar på honom ett par minuter till när han visste att personen var död. Under 8 minuter gjorde han inget motstånd förutom att han berättade att han får svårt att andas och vet att han är på väg att dö

Från en annan kamera, dvs bakom polisbilen ser man att tre poliser sitter på honom samtidigt.

Det är sorgligt att ni bär på så mycket hat att ni försvarar kallblodiga psykopater. Det har fått mig en riktig tankeställare. Jag trodde inte det var så illa men PK kanske inte är så pjåkigt.[/QUOTE

titta på h e l a videon
https://www.youtube.com/watch?v=vksEJR9EPQ8

3.55

hur jävla svårt är det inte att sätta sig ner i en polisbil ?

sitt ner
var still

detta hade aldrig hänt om han bara hade gjort detta enkla
Citera
2020-06-05, 18:50
Avstängd
[quote=george.sthlm|71819961]
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
[/QUOTE

titta på h e l a videon
https://www.youtube.com/watch?v=vksEJR9EPQ8

3.55

hur jävla svårt är det inte att sätta sig ner i en polisbil ?

sitt ner
var still

detta hade aldrig hänt om han bara hade gjort detta enkla

Ja du har rätt det är alltid likadant! Floyd och hans likar kan när som helst sluta att göra motstånd och skulle då få lättare grepp eller undvika att bli skjutna.

Det är fullt naturligt att poliserna vill komma hem levande varje kväll och inte gärna lättar på greppet på dessa bestar vad de nu än säger.

Men det som är mest absurt i detta fall är att Floyd inte alls kvävs till döds. Ambulansen kommer och tar hand om honom - men det är hans hjärta som ger upp någon minut senare.

NYTimes som gjort videon framställer det då som att polis och räddningspersonal begår tjänstefel pga de inte är tillräckligt snabba med att hjälpa honom...

Grattis om ni ska åtala läkare och vårdpersonal som misslyckas med att rädda liv för mord!

Dessutom så framgår det av videon att greppet polisen använder var tillåtet inom det distrikt han tillhörde.

Stackars stackars poliser som gör sitt jobb och riskerar livet, gör allting rätt och sedan blir avskedade och åtalade för mord och uthängda med namn och bild i pressen.

/Johan
Citera
2020-06-05, 19:00
Medlem
Förpost
Citera
2020-06-05, 19:03
Medlem
[quote=JohNils|71842496]
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Ja du har rätt det är alltid likadant! Floyd och hans likar kan när som helst sluta att göra motstånd och skulle då få lättare grepp eller undvika att bli skjutna.

Det är fullt naturligt att poliserna vill komma hem levande varje kväll och inte gärna lättar på greppet på dessa bestar vad de nu än säger.

Men det som är mest absurt i detta fall är att Floyd inte alls kvävs till döds. Ambulansen kommer och tar hand om honom - men det är hans hjärta som ger upp någon minut senare.

NYTimes som gjort videon framställer det då som att polis och räddningspersonal begår tjänstefel pga de inte är tillräckligt snabba med att hjälpa honom...

Grattis om ni ska åtala läkare och vårdpersonal som misslyckas med att rädda liv för mord!

Dessutom så framgår det av videon att greppet polisen använder var tillåtet inom det distrikt han tillhörde.

Stackars stackars poliser som gör sitt jobb och riskerar livet, gör allting rätt och sedan blir avskedade och åtalade för mord och uthängda med namn och bild i pressen.

/Johan

Du försvarar säkert pedofiler och våldtäktsmän också men man brukar gå igenom bevisen. Det råder heller inget tvivel om att du inte kan skilja på rätt eller fel. Den hatiska människan kan inte tänka rationellt.

Om det var din mamma som låg helt stilla i många minuter och kvävdes långsamt till döds så hade inte du tänkt att de bara ville komma hem till jobbet levande.

Polisen sitter i fängelset. Hans fru ansökte skilsmässa. Hans kollegor kommer också bli bestraffade. Man kan inte mörda människor för att man känner för det.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-06-05 kl. 19:06.
Citera
2020-06-05, 19:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
|71842496]

Du försvarar säkert pedofiler och våldtäktsmän också men man brukar gå igenom bevisen. Det råder heller inget tvivel om att du inte kan skilja på rätt eller fel. Den hatiska människan kan inte tänka rationellt.

Om det var din mamma som låg helt stilla i många minuter och kvävdes långsamt till döds så hade inte du tänkt att de bara ville komma hem till jobbet levande.

Polisen sitter i fängelset. Hans fru ansökte skilsmässa. Hans kollegor kommer också bli bestraffade. Man kan inte mörda människor för att man känner för det.

Du kommer ingenstans med din smutskastning som du lärde dig på AFA:s sommarläger.

Fakta och logik gäller.

Floyd var en farlig påtänd tvåmetersbest som inte var samarbetsvillig.

Polisen använde ett tillåtet grepp.

Att Floyd talar antyder att han får luft.

Möjligen behöll han greppet lite för länge men han ska komma levande hem VARJE kväll också så det är rimligt att ta det säkra före det osäkra.

När ambulanspersonalen anländer lever besten. Men hans hjärta lägger av pga stressen, dvs han får hjärtinfarkt.

Naturligtvis kan inte poliser hållas ansvariga för att brottslingar får hjärtinfarkt när de grips.

SÅ ENKELT ÄR DET!

Begriper man inte det har man för lågt IQ för att delta i det offentliga samhällslivet och borde snarast fråntas sin rösträtt.

/Johan
Citera
2020-06-06, 01:08
Avstängd
Aftonbladet vägrar att nämna att Floyd hade fyra gånger dödlig dos (för en mindre och mindre tålig person) av dödsdrogen fentanyl.

Fentanyl brukar kallas för drop dead och är 100-1000 gånger dödligare än heroin.

"Signs associated with fentanyl toxicity include severe respiratory depression, seizures, hypotension, coma anddeath. In fatalities from fentanyl, blood concentrations are variable and have been reported as low as 3 ng/mL."
( https://www.hennepin.us/-/media/hennepinus/residents/public-safety/documents/Autopsy_2020-3700_Floyd.pdf )"

Floyd hade 11 nG/mL enligt obduktionsprotokollet.

En detalj de "råkade glömma" i sin långa artikelserie om George Floyd.

De råkade även glömma att han suttit i fängelse fem gånger, bland annat för väpnat rån där han hållit sin pistol mot en småbarnsmammas mage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in