2020-06-05, 23:39
Medlem
Så alla länder skiter i Corona nu och öppnar upp för turism. Inte värt att hålla stängt längre när det mest är gamla och multisjuka som dör eller?
Citera
2020-06-05, 23:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/allt-fler-aldre-kors-till-akuten-i-onodan?cmpid=del:tw:20200605:allt-fler-aldre-kors-till-akuten-i-o nodan:nyh:lp

= Inte belasta sjukvården.
Citera
2020-06-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, och fruktansvärt osolidariskt gentemot övriga världen. Jag fattar inte hans agenda? Vägrar mannen erkänna att det går åt pipsvängen?
Han kommer inte vika en tum...en riktig besserwisser är han.
Citera
2020-06-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Tegnell verkade "veta" att det var under 1 för en månad sen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-det-betyder-att-pandemin-successivt-kommer-ebba-ut

Kan det stämma?
Nej, vi kommer kanske aldrig kunna få fram ett tal på hur många som smittas.

Normalt sett så skulle den siffran ges av hur många som har antikroppar mot SARS-CoV-2 men det verkar ju som att alla inte får antikroppar.
Citera
2020-06-05, 23:42
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vilket datum var dag ett?
17 januari?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nytt-lungvirus-i-kina-spritt-till-japan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Var väldigt aktiv i denna tråd för några månader sen.

Ikväll gick jag in igen för att kolla lite.

De idioter som jag argumenterade med då är alltså kvar i tråden? Trots att vi är typ värst drabbade i hela världen och de andra länderna (smittfria) börjar öppna upp men porta just Sverige? Detta samtidigt som vår smittspridning fortsätter eskalera? Vi har bland dom högsta dödstalen i HELA världen per miljon. Detta var ändå en bra strategi?

Det kan fan inte vara sant! Om så halva Sverige avled av covid hade ni inte gett upp er fanatiska tro.

Ni är helt sjuka i huvudet. Jag menar det.

Jag känner mig inte träffad, är kvar här och krigar för det sunda förnuftet... Dvs. håller med dig!

Välkommen tillbaka! Har för mig det var du som var så bra med siffror och därmed på att säga emot alla som kom med förskönande bortförklaringar här inne, gällande Sveriges höga dödstal.

Dina analyser av siffrorna har varit saknade. Tack för dem förut i alla fall, skulle vara intressant att se dina analyser av nuvarande siffror osv. Om du känner dig hugad någon dag. Peace.
Citera
Medlem
Coronavirus Infection May Not Guarantee Immunity: Study
(Källa: https://covid19.tabipacademy.com/2020/06/05/coronavirus-infection-may-not-guarantee-immunity-study/)
6 h sedan

44% of people who had light COVID-19 cases may not produce enough antibodies to prevent reinfection, say researchers.
Researchers in Spain are warning that people who have had light or asymptomatic cases of COVID-19 may not be immune to reinfection.

Preliminary results found that 44% of people who reported light symptoms or none at all had extremely low levels of neutralizing antibodies and may not be protected against a second infection.

The study found that those who showed severe COVID-19 symptoms had approximately 10 times more antibodies than other groups who contracted the disease.
Viktig info som borde delges till alla i landet men också till Tegnell och vår ansvariga regering.
Citera
2020-06-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Okej, jag har inte tittat så mycket på totalen för Spanien utan följer mer vad som händer i vår autonoma region dagligen. Och då har det legat på ett par dödsfall i veckan på sistone. Det är klart lättare att stävja viruseländet här på vischan än i Madrid så klart.
Jag hade ingen koll, men det råkade vara så att Expressen publicerade en artikel om det, halvtimmen innan, som jag precis hade läst:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/spanska-beslutet-bakom-de-falska-dodssiffrorna/
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Normalt sett så skulle den siffran ges av hur många som har antikroppar mot SARS-CoV-2 men det verkar ju som att alla inte får antikroppar.

Nej, bevisat sjuka kan testa negativt sedan på antikroppstest. Men ändå verkar det väldigt ovanligt att de blir återsmittade. Så de verkar ju ändå immuna. Iallafall för den tid som varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tror inte det finns någon återvändo för AT och hans faktaresistenta vargflock nu. De döda som dött är redan döda och de kan inte återupplivas av något strategibyte. Det han hoppas på nu är att andra länder drabbas hårdare av en andra våg och att vi klarar oss. Givetvis är då turister från andra länder välkomna hit, för att bli smittade. Det är en diabolisk plan som sätts i verket. Men fungerar den inte så kommer historieskrivningen av den egensinnige statsepidemiologen inte att bli vacker.

77 döda, bara idag, hade det varit i en flygolycka så hade landssorg utlysts. Folk vänjer sig fort tyvärr. Under 50 låter fantastiskt jämfört med 120. Var går gränsen för "Förskräckligt" för en statsepidemiolog? Men att ingen synar korten är nästan än mer skrämmande.

Ja, korten synas aldrig. Ingen har frågat vad "lagom" nivå av smittspridning är. Nu borde faktiskt FoHM kunna uttala sig i form av siffror. Nu tycker folk 40 döda om dagen är helt ok! Och nöjda med den sakta nedgången. Snittet minskar med endast 1-2 döda om dagen... Och det är klart folk tröttnar på restriktioner. Det sa ju FoHM själva när de sa att lockdown inte kunde vara för evigt. Och tragikomiskt nog är det vi svenskar som får leva längst tid med restriktioner.
Citera
2020-06-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Vart är Sverige på väg? Ska vi ticka på med i snitt 60-70 döda per dag och så business as usual?
Det här landet är sinnesjukt. Folk är som lobotomerade. Kanske kan det bero på att så många i det här landet pumpas fulla av antidepressiva?

60? Det dör ju totalt cirka 250 om dagen oavsett. Ska vi verkligen låta det ticka på?!?!
Citera
2020-06-05, 23:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är intressant också, att WHO har satt gränsen för riskgrupp p.g.a. ålder vid 60 år, medan vi har 70. Jag är rätt säker på att detta också är ett poltitiskt beslut, och inte medicinskt. Det är mycket möjligt att brytpunkten egentligen går vid 60 år (jag menar nu generellt, självklart ökar riskerna gradvis för varje år, och är också olika för olika individer), men att FHM och Regeringen (eller en av dem) har bestämt att de ska kommunicera ut 70, för att det inte ska bli problem på arbetsplatserna när en massa 60-plussare med utsatta jobb, skulle kräva att bli omplacerade till något de kan sköta hemifrån. Det går inte att lita på någonting dom säger, för dom har alltid en agenda, och de drar sig inte ens för att ljuga om naturvetenskapliga fakta för att driva igenom agendan...

Ja, WHO sänkte åldersgränsen till 60 för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in