Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Känns märkligt att Sverige på punkt efter punkt ska ignorera WHO vad gäller hanteringen av Corona.
Börjar bli grymt trött på Tegnell. Hans ord är inte lag. Tycker det är dags för regeringen att börja ta in hur omvärlden som i många fall löser det här betydligt mer framgångsrikt agerar. Smittan kommer in antingen genom våra andningsorgan eller genom våra ögon. Sätter man då ett filter på inandningen minskar risken för att vi blir sjuka. Det krävs ingen doktorsexamen för att begripa det. Likaså att redan smittade sprider mindre om de bär mask eller munskydd.
Det krävs något speciellt för att man ska tro att man själv är duktigare än alla andra experter i världen. Snacka om megalomani. Skrämmande.
Samtidigt så ger både sossarna och oppositionen bort makten till honom. Inte bara regeringen men även partier utanför hade kunnat uttala sig. Men de vill inget säga så kan inget vara deras fel.
Helt sinnessjukt det blivit i Sverige. Ingen har ansvar. Fick t ex rådet av min vårdcentralsläkare att söka hjälp på vårdcentralen, för hon ansåg sig inte ha något ansvar för mig. Är van att bli dissad och de anser att man ska någon annanstans. Men nu rekommenderades jag alltså att söka på samma ställe fast "igen", så att det inte skulle vara hennes ansvar. Avarterna från vården och andra makthavare (som de faktiskt är), har spridit sig i hela samhället. Detta att ta ansvar verkar verkligen inte hippt. Fick höra av en psykolog jag hade som sa att en av anledningarna till att jag inte kan jobba är att jag tar jobbet på allvar, råddes att slarva istället.
Rycka på axlarna och säga oj när man ställt till med massdöd. Det är inte normalt. Vi kan inte ha en som tillåts vara diktator och tysta alla andra, inklusive politiker.
Alltså, jag blir galen snart.
Pratade med en nära släkting idag som sa att Tegnell är så duktig. Jag insåg att det inte var idé att säga mer än att det tycker inte jag. Jag förstår inte psykologin som gör att Tegnell har folkets stöd. Jag vill verkligen veta.