Citat:
Ursprungligen postat av
SpiralenSpiralen
Jag är väl medveten om att smittan ska spridas "lagom". Och Tegnell kan vara tydlig med det, i stället för att ge sken av att smittan snart kommer nå låga nivåer. Blir nivåerna låga kommer samhället gradvis öppnas upp mer och smittan sprids mer. Frågan är bara vilken nivå av dödsfall FoHM tycker är acceptabel. Har du några gissningar? 100 var för högt. Nu ligger vi på 40 och det presenteras som ganska ok. Men kanske lite för högt per månad. Nånstans mellan 10-20 döda per dag tror jag vi kommer ligga långsiktigt. Till skillnad från grannländerna som kommer ligga på 0-1.
Om det är brist som gäller kan väl FoHM tala sanning och säga att det är därför det inte införs? Trots att resten av världen lyckas, så det kan ju vara pinsamt förståss. Och dessutom kanske munskydd i kollektivtrafik osv till och med kan vara handgjorda. Jag är inte insatt i frågan. Fortfarande så fattar inte Tegnell SYFTET med att införa munskydd.
Tror inte det finns någon återvändo för AT och hans faktaresistenta vargflock nu. De döda som dött är redan döda och de kan inte återupplivas av något strategibyte. Det han hoppas på nu är att andra länder drabbas hårdare av en andra våg och att vi klarar oss. Givetvis är då turister från andra länder välkomna hit, för att bli smittade. Det är en diabolisk plan som sätts i verket. Men fungerar den inte så kommer historieskrivningen av den egensinnige statsepidemiologen inte att bli vacker.
77 döda, bara idag, hade det varit i en flygolycka så hade landssorg utlysts. Folk vänjer sig fort tyvärr. Under 50 låter fantastiskt jämfört med 120. Var går gränsen för "Förskräckligt" för en statsepidemiolog? Men att ingen synar korten är nästan än mer skrämmande.