Jag har en teori vad som kan ha hänt i Ts huvud när han mördade Wilma.
När grälet starta och när väl hans våld började bli livshotande så slog det slint i huvudet på honom. När han väl mördat Wilma så får han ett sådant trauma att han får psykos. Jag tror alltså inte på en haschpsykos. Utan insikten att ha mördat - blivit en mördare var ett sånt trauma som starta en psykos.
Jag tror att när han inser att han mördat henne så hamnar han i en psykos.
Efter mordet och psykosen är ”igång”, det är då han tänker att åka till göteborg med Wilmas kort är en bra idé som villospår.
Vad som händer å varför jackan är borta i lysekil(eller ljungskile eller vad det var minns inte

) vet jag inte. Men han har fullblown psykos iaf.
När vittnen har vittnat om att han har gått med armarna utåt, kan det varit så att han visat ”liftar-tummen”? Kanske inte alla som vet om den, nu förtiden är det inte så vanligt att lifta i sverige. Så vittnena kanske trodde det bara vara utsträckta armar å inte att han ville lifta?
Tänker då på att han tänker i sin psykos ”köper biljett till gbg, hoppar av halv vägs å liftar hem”. För han har tunnelseende. Han har psykos. Därför han inte tänker på att lämna sin telefon hemma eller att han köper från en konduktör.
Väl hemma när han styckar å håller på så är han i psykos.
Jag tror att han kanske tom kan ha glömt bort huvudet i väskan i garderoben. När ”jobbet” är klart å han vaknar efter en kort sömn så minns han knappt något. Han är ur psykosen.
Det är därför jag tror han kan vara så kylig å likgiltig, han minns inte.
Kanske därför han reagera så starkt när han fick se huvudet i förhöret, för han minns inte vad han gjort.
Spekulation.