2020-06-05, 21:05
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vi får hoppas de pratat med vaktisarna där för de brukar ha koll om det skulle varit någon grav eller liknande som varit lite annorlunda

Ja precis. Det borde de gjort.
Citera
2020-06-05, 21:07
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
” I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar”

Ja, jo jag vet att det står så, men jag citerade cuera, som citerade det jag hade skrivit om smset, han tyckte tydligen att det stod stycka.
Citera
2020-06-05, 21:11
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Ja, jo jag vet att det står så, men jag citerade cuera, som citerade det jag hade skrivit om smset, han tyckte tydligen att det stod stycka.

Jaha 🙈

Tänkte om du inte visste exakt vad det stod. Såg att du citerade från qurera.

Då vet du ju att det inte står ”stycka” utan ”dela”.
Citera
2020-06-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror detta för att jag har uppfostrat 5 barn, bl.a. genom tonåren.

Det var säkert meningen att W skulle göra allt detta, men det är ju inte helt säkert att det blev utfört.

Inköpslista tror jag var i samband med att hennes pappa var med och handlade och betalade. De vuxna anhöriga hade väl tröttnat på att ge henne pengar, som jag misstänker då gick till annat.

T hade blivit arg någon gång över köttbullar, kanske blev han arg för att äta Mamma Scan s och snabbmakaroner för femte dagen i rad......För det är just en sådan nivå av matlagning som en 15-16-åring klarar av.

Allt är sällan svart eller vitt.

Spekulation.
Det blev nog kanske sån matlagning, men det är ju också konstigt att en kille kan förvänta sig något annat av en tjej i den åldern. Då är man ju också dum i huvet om man tror att det ska bli som mammas matlagning.
Citera
2020-06-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Står det STYCKA i smset?
Uppläsning av förhörsledaren:

I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar
Du fortsätter två om dagen separat. Vad menas med det – ingen kommentar
Sedan skriver du Asså jag vill bara låsa in dig i min källare o smiska dig med ett rep varje dag och knulla dig analt utan glidmedel eller nåt. Bara gå in torrt.

Dela - står det. Resten är inte dåligt heller. Han är så jävla sjuk.
Citera
2020-06-05, 21:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja precis. Det borde de gjort.

Vet inte men det kan inte varit så många nya gravar alt någon vecka gammal grav, dessa datum
Citera
2020-06-05, 21:23
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vet inte men det kan inte varit så många nya gravar alt någon vecka gammal grav, dessa datum

Den kyrkogården på Gustafsberg tror jag inte man använder längre.

Men andra, absolut. Det går att kolla upp. Eller ja, polisen får kolla upp.

Jag är dock 98% besluten på att han har slängt delar av henne i brukares bingar. Hon är förmodligen redan bränd 😔
Citera
2020-06-05, 21:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett gräl som jag känner till handlade om att Tishko ville ha sex d.v.s., trekant med Wilma och hennes kompis H*nna B hemma hos Tishko i lägenheten men Wilma kunde inte genomföra det. Jag tror det inträffade någon gång i våras. Efter detta så sa Wilma att Tishko psykade henne för det.

Sid 542 i fupens pdf.
Tack!
Jag var fel ute. Var efter eftertanke å editerat inlägg rätt säker på att jag hade fel. Viktigt dock framförallt att inte ge fel info om Ws vänner.
Citera
2020-06-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Där har du något,.En "dunkformad" förpackning med rengöringsmedel kanske det kan vara. Om avtrycckets sida är 1/3 av sitsbredden motsvarar det ca 15 cm.

Och såna dunkar kan väl även ha siffror präglade i plasten på undersidan.
Citera
2020-06-05, 22:00
Medlem
ProximaRadiations avatar
Jag har funderat på vad som kan ha orsakat det avtryck som framgår av Bild 114 och Bild 115 på sidan 68 i förundersökningsprotokollet (AM-157002-19). Avtrycket har frekvent diskuterats på forumet med intressanta teorier. Enligt information på sida 284 i förundersökningsprotokollet framgår det att avtrycket inte går att relatera till något föremål i lägenheten och det antas att föremålet inte längre finns kvar i lägenheten.

Det kan då antas att T har gjort sig av med föremålet eller har använt det praktiskt i hans fortsatta förehavanden. Jag väljer det första alternativet då föremålet verkar allt för litet (känner dock inte till höjden vilket är en svaghet i mitt antagande) för att vara till någon praktiks nytta.

Med referens till Bluestarbilderna (Bild 114 och Bild 115) så har det förekommit en ansenlig mängd blod på platsen där föremålet har lämnat sina avtryck. En möjlig hypotes kan då vara att det är en plats, av flera, i lägenheten där T har avskilt kroppsdelar från W kropp. Om man förhåller sig till den hypotesen kan föremålet vara ett stödjande hjälpmedel som T har placerat under den kroppsdel som ska avskiljas från kroppen i syfte att underlätta separeringen. Jag antar att det måste applicerat ett ansenligt tryck med kniven när kroppsdelar ska avskiljas. Finns det inte något stöd under leden antar jag att det är stor sannolikhet att kroppen kommer att svikta/flexa och det blir svårare att få tryck med kniven.

Är det en tänkbar hypotes kan föremålet vara en rektangulär skärbräda. En svaghet i teorin att avtrycket ser ut som en ram. Det kan finnas två möjliga förklaringar till utseendet. Avtrycket kan vara skärbrädans juice-/dräneringskanal som avtecknas. Teorin är mindre troligt då jag inte kan föreställa mig en skärbräda med ett utseende som motsvarar avtryckets. Den andra förklaringen kan vara att skärbrädan har vänts och förskjutits lateralt under avskiljningen av kroppsdelar och därigenom orsakat avtrycken. Ett tänkbart scenario är att skärbrädan först har placerats på ett blodfritt golv. Därefter har T påbörjat avskiljning av en kroppsdel med blodbesudling som följd. Efter avskiljningen ändrar T läge på W kropp, vänder skärbrädan och förskjuter den lateralt för att applicera den under nästa del som ska avskiljas från kroppen.

Om föremålet är ett hjälpmedel som T har använt för att förenkla avskiljandet av kroppsdelar så har han naturligtvis gjorts sig av med föremålet då det med största sannolikhet är kraftigt besudlat med blod, DNA, skärmärken och därigenom har ett högt bevisvärde.

En hypotes av många så klart. I annat fall så kan det naturligtvis enbart vara ett föremål som av misstag hamnat där men har besudlats med blod, DNA mm som av den anledningen T har velat att göra sig av med.
Senast redigerad av ProximaRadiation 2020-06-05 kl. 22:47.
Citera
2020-06-05, 22:07
Medlem
WinnieSeilas avatar
Jag undrar vad som finns i hörnet vid duschdraperiet på bild 78, sidotal 251 i fup? Vet inte om ngn har kommenterat detta förut, ber i så fall om ursäkt.
Zoomade inn: https://forumfiles.com/Z6J3Y64dof/95E24E42-63F5-461B-83D1-6308000ED97B_png
Citera
2020-06-05, 22:08
Medlem
KKNDs avatar
Jag har en teori vad som kan ha hänt i Ts huvud när han mördade Wilma.

När grälet starta och när väl hans våld började bli livshotande så slog det slint i huvudet på honom. När han väl mördat Wilma så får han ett sådant trauma att han får psykos. Jag tror alltså inte på en haschpsykos. Utan insikten att ha mördat - blivit en mördare var ett sånt trauma som starta en psykos.

Jag tror att när han inser att han mördat henne så hamnar han i en psykos.
Efter mordet och psykosen är ”igång”, det är då han tänker att åka till göteborg med Wilmas kort är en bra idé som villospår.

Vad som händer å varför jackan är borta i lysekil(eller ljungskile eller vad det var minns inte ) vet jag inte. Men han har fullblown psykos iaf.

När vittnen har vittnat om att han har gått med armarna utåt, kan det varit så att han visat ”liftar-tummen”? Kanske inte alla som vet om den, nu förtiden är det inte så vanligt att lifta i sverige. Så vittnena kanske trodde det bara vara utsträckta armar å inte att han ville lifta?

Tänker då på att han tänker i sin psykos ”köper biljett till gbg, hoppar av halv vägs å liftar hem”. För han har tunnelseende. Han har psykos. Därför han inte tänker på att lämna sin telefon hemma eller att han köper från en konduktör.

Väl hemma när han styckar å håller på så är han i psykos.

Jag tror att han kanske tom kan ha glömt bort huvudet i väskan i garderoben. När ”jobbet” är klart å han vaknar efter en kort sömn så minns han knappt något. Han är ur psykosen.

Det är därför jag tror han kan vara så kylig å likgiltig, han minns inte.

Kanske därför han reagera så starkt när han fick se huvudet i förhöret, för han minns inte vad han gjort.

Spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in