2020-06-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Bara jag som blir sömnig av Amanda K:s liverapport? 6 min mellan vissa inlägg och det ståe knappt något... zzzZZzz i övrigt skriver hon bra...
Ja hon är seg, det hade varit bättre om Johanna Rapp på Aftonbladet liverapporterat idag.
Citera
2020-06-05, 14:21
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Får bara "error". Hmmm.

Tycker Bohusläningens rapport är bättre. Där är det rena citat och ger mer att se exakt hur vittnen svarar än en sammanfattning vad svaren betyder tycker jag.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Citera
2020-06-05, 14:22
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Är den byggnaden nära det stället som Wilmas kompis var med och letade efter Wilma på?

Jag tänker på vad kompisen berättade nyss i Tingsrätten:

"Kompisen berättar att hon följde med frivilligorganisationen Fikk ut för att leta efter Wilma.
- När jag var klar med ett sökområde, mitt emot lägenheten, så kollade jag upp mot lägenheten och såg ljus. Sedan ser jag att han går upp, när han vänder sig mot fönstret ser jag att han stannar till och ser att det är folk ute och då upplever jag att han får stress och panik. Han liksom gömmer sig bakom gardinen."

På sid. 630 i FUP finns en bild på sökområdet. Man ser en röd byggnad i bakgrunden. Kan det vara denna?
När hon såg in i deras bostad så stod hon på ett litet berg som ligger mittemot på andra sidan vägen.
Byggnaden ni pratar om vid Uddevalla energi är någon typ av reperationsställe. Vet inte hur långt det sträcker sig men kanske ner mot hamnen iallafall, och där är massa båtlager o bröte också. Finns nog en massa ställen att söka på där, men antingen är det redan gjort med tillstånd såklart eller så krävs ju det men det skulle jag tro att man kan ordna om så krävs.
I övrigt så luktar det inget därnere förutom hav och en o annan svetsloppa.
Området var ocksp kraftigt översvämmat i januari eller när det var så mycket vatten så evt kroppsdelar borde rört på sig om man gömt under en båt eller liknande...
Citera
2020-06-05, 14:22
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Nu missuppfattade du mig. Jag tror inte han ville stycka henne men såg det som den enda utvägen att komma undan. Med tanke på hur han reagerade i förhör när han fick se huvudet kan han fått flashbacks av styckningen och obehaget att han skändat hennes kropp. Måste vara svårt att ta in.

Och ja, nog har han gjort sig av med kroppen på så vis. Det tror jag med. Det är iofs lite riskabelt då inte många andra kan kopplas till de adresserna. Men med bra packettering tror han nog att det inte kommer upptäckas innan delarna hamnar på tippen. Vilket han verkar ha rätt i. Sopor han ju redan lukta skunk liksom.

Jo jag förstår att du menade det. Men jag ser det på två sätt. 1) han njöt av det med tanke på hans sms till W där han uttrycker (citat från fup sida 887 av 976 eller dokument sida 876) ” I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar” 2) transportstyckning.

Han verkar vara en bra skådespelare.

Ja precis. Har han paketerat som huvudet och sedan lagt i sopsäck så verkar det som att de som kontrollerar bandet inte reagerat...
Citera
2020-06-05, 14:26
Medlem
askungens avatar
Utöver rapporteringen då, vad tycker ni om vittnena?
Jag tycker bara att åklagare, mäb eller advokat tar upp så mycket och inget känns vara av större vikt. Men det kanske bara är min åsikt...
Citera
2020-06-05, 14:29
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Jo jag förstår att du menade det. Men jag ser det på två sätt. 1) han njöt av det med tanke på hans sms till W där han uttrycker (citat från fup sida 887 av 976 eller dokument sida 876) ” I juli 2018. Där skriver ni ett par sms om sex. Sedan skriver du Asså jag vill bara dela dig i 4 stycken o knulla alla separat. Vad menar du med det – ingen kommentar” 2) transportstyckning.

Han verkar vara en bra skådespelare.

Ja precis. Har han paketerat som huvudet och sedan lagt i sopsäck så verkar det som att de som kontrollerar bandet inte reagerat...

Det har du rätt i. Men jag tror inte han har psyket för att genomföra en luststyckning. Än mindre "knulla alla separat". Nog för att han verkar gilla förnedringssex men tror lusten tryter när partnern inte kan säga emot. Också intressant med fyra delar. Vilka fyra menar han?! Huvud, överkropp och två ben?
Citera
2020-06-05, 14:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Vad får dig att tro detta? I fup så framkommer det ju att W är den som lagar all mat, skriver inköpslistor, tvättar, inreder och städar. T betalar för hyra och maten men verkar inte göra några hushållssysslor öht.

Jag tror detta för att jag har uppfostrat 5 barn, bl.a. genom tonåren.

Det var säkert meningen att W skulle göra allt detta, men det är ju inte helt säkert att det blev utfört.

Inköpslista tror jag var i samband med att hennes pappa var med och handlade och betalade. De vuxna anhöriga hade väl tröttnat på att ge henne pengar, som jag misstänker då gick till annat.

T hade blivit arg någon gång över köttbullar, kanske blev han arg för att äta Mamma Scan s och snabbmakaroner för femte dagen i rad......För det är just en sådan nivå av matlagning som en 15-16-åring klarar av.

Allt är sällan svart eller vitt.

Spekulation.
Citera
2020-06-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha! Smart. Vilket minne! Så kan det vara. Stolsits är nog för stor för det lilla avtrycket. Men skärbrädor kan vara av diverse olika storlekar. Och i dessa finns ibland vissa utsirade skåror och annat som kan ge vissa konturer/märken på ett golv kanske?

Har skrivit om skärbräda nu säkert 3 ggr på kort tid. Kanske använt som underlag till det som verkar ha skett i vardagsrummet.
Citera
2020-06-05, 14:32
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Det har du rätt i. Men jag tror inte han har psyket för att genomföra en luststyckning. Än mindre "knulla alla separat". Nog för att han verkar gilla förnedringssex men tror lusten tryter när partnern inte kan säga emot. Också intressant med fyra delar. Vilka fyra menar han?! Huvud, överkropp och två ben?

Jadu, ingen vet.

Vissa tänder på just det, att partnern inte säger emot. Ja kan absolut vara möjligt 😓
Citera
2020-06-05, 14:33
Medlem
Citat:
Tycker Bohusläningens rapport är bättre. Där är det rena citat och ger mer att se exakt hur vittnen svarar än en sammanfattning vad svaren betyder tycker jag.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Den har jag - men hon är ingen snabbskrivare den kära Amand* K*rlsson.
Och nu funkar svt-länken igen. Jag gillar att ha två rapporteringar i två fönster - då får man med lite mer.
Citera
2020-06-05, 14:36
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Utöver rapporteringen då, vad tycker ni om vittnena?
Jag tycker bara att åklagare, mäb eller advokat tar upp så mycket och inget känns vara av större vikt. Men det kanske bara är min åsikt...

Över lag genomgående alla dagar hittills tycker jag att det är väldigt snålt med förhören. Hade förväntat mig många fler frågor till MGM och Wilmas släktingar. I FUP:en tycker jag det finns mycket mer underlag att trycka på så är besviken på hur lama och korta förhören är. Det är uppenbarligen även rätten med tanke på hur mycket tid som avsatts för vittnesmålen.

Det ger mig en känsla av att åklagaren är så säker på fällande dom att hon inte lägger fram hela sin bevisning, men det är bara en känsla. Allt är bara fruktansvärt tamt enligt mig!
Citera
2020-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Han kräktes i bilen.
Från fup
https://forumbilder.com/i/r55I
En bil från jobbet?
Man har säkert undersökt den bilen och innehåll i ev kräkning. Det är ju inte så lätt att få bort, inte heller sådan lukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in