2020-06-05, 19:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
BTC mottaker adresse 126sDHTvy8vsNrnuBFgrsBer97MFC8****
  • 02.11.2018 +0.0002 BTC ?= TH «Jeg sender monero før (eller først red.anm VG) om syv dager»
  • 13.11.2018 +0.0004 BTC ?= TH «Jeg har problem, trenger mer tid» (beløp kommer fra samme adresse som 02.11)
  • 29.05.2020 +0.001 BTC ?= TH «Jeg vil betale»

Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.

Sjekker også en annen btc mottaker adresse, den jeg allerede meldet om før.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hva f.. det var mer enn litt interessant!!!

Kan ikke en av dere forklare? Jeg har noen spørsmål:

1) Hvor "finner" man en bitcoin-adresse, bruker man en slags tjeneste på nettet? Har søkt litt og finner noe som kalles bitcoin block explorer service. Er det på feks. Blockchain man kan lete etter adresser?

https://en.wikipedia.org/wiki/Blockchain.com

2) Hvordan finner man mottakeradressen, slik du har gjort her, goingsomewhere? Hva slags søkebegrep og søkestrategier benytter man?

3) Hvordan kan man lese meldingene som eks. "Jeg vil betale"? Ligger de åpent i klartekst eller må du kjøre koden gjennom en "oversetter", jfr. kommandoen "decode hex in monero to ascii" ?
Citera
2020-06-05, 19:44
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fordi det ville gitt sviket en enda større dimensjon. Ikke bare er man utro, men føder elskerens barn, som må holdes skjult for resten av familien, inntil alt sprekker.

Hvis elskeren i tillegg er mannens bror...

Nå må dere slutte. Dette er et tullete rykte. Det har ikke vært noe forhold.
Citera
2020-06-05, 19:47
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det kan se ut som om teksten i trusselbrevet er skrevet av en person og bitcoin- kodene av en annen. Ikke så mange bevisste feil som i brevteksten. Men jeg er overbevist om at selve setningsoppbyggingen er norsk. Det er jo den som er vanskelig for mange utlendinger. Men her er det ingen feil med hverken verb eller substantiv. Dette er skrevet av en vaskeekte norsk, warisk var en god betegnelse.

Det tror jeg du har helt rett i!
Citera
2020-06-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet har ikke kommentert utspillet fra Holden/Dagbladet. Jeg kunne ikke se at «personene med fagkunnskap innen lingvistikk» var noen politet hadde engasjert. Artikkelen kunne leses på flere måter. Vil tro de har analysert det av eksperter. Og ikke bare av personer «med fagkunnskap».
Riktig. Mediekrigen ruller videre, men politiet holder nok kortene tett til brystet.
Citera
2020-06-05, 19:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Bilden finns i ett av barnen (Tr.. H) H:s Facebook:

https://z-p3-scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10277380_10203555166421754_5149832606322146513_n.j pg?_nc_cat=105&_nc_sid=05277f&_nc_ohc=TXXin1Pae_QA X_4IxsB&_nc_ht=z-p3-scontent-cph2-1.xx&oh=b6b2e290aa0fd87514f8f4081fb3ce50&oe=5F00A8 1C

Det kan virke som dette bilde er ment å sende ut et symbolskt budskap,eller det skal forvirre oss? så det kanskje ikke betyr noe som helst egentlig?
Kan det forestille et trekantdrama?
Hvem er den paralyserte julenissen? Hvem er den lille sårede djevelen?
og hvem skal det morderiske reinsdyret forestille? Hmm? nett troll bare?
Citera
2020-06-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet har ikke kommentert utspillet fra Holden/Dagbladet. Jeg kunne ikke se at «personene med fagkunnskap innen lingvistikk» var noen politet hadde engasjert. Artikkelen kunne leses på flere måter. Vil tro de har analysert det av eksperter. Og ikke bare av personer «med fagkunnskap».
Personer med fagkunnskap innen rettslingvistikk står det, og det må vel være eksperter. Det står også at de har gjennomført en rekke analyser: https://www.dagbladet.no/nyheter/trusselbrevet-sprakdetaljen-politiet-avslorte/72523277
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-05 kl. 20:01.
Citera
2020-06-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Tviler på at TH bryr seg om falskhet. Enig i det. Han er mer business-orientert tenker jeg. Og der er man vant til spisse albuer og sleipe grep. Det preller av som vann på gåsa. Han er nok vant til kamper og harde fighter i den bransjen han er i.

Det er en ting som jeg ikke får til å stemme med at GM er TH. Nemlig dette at han med en gang hadde pekt på RU overfor politiet. Dette hadde han ikke gjort dersom han hadde fått krypto-hjelp av denne fyren, og han trengte åpenbart hjelp med denne moneroen.
Citera
2020-06-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja. Jeg syns det du har utheva der er litt rart. Det er noe merkelig med 9:14-samtalen. Det faktum at det sto svart på hvitt i media at TH hadde snakket med AEFH kl 9:14, er snedig. Så ble det fjernet og siden omtalt som familiemedlem. Jeg tror det kan ha vært en telefonsamtale hvor de 2 minuttene består av anropet, svarer og beskjeden som ble lagt igjen på svareren. Jeg tror også at det bl.a. er denne beskjeden politiet har lyttet til og forsøkt å kartlegge lyder i bakgrunnen. Det betegnes kanskje som et reelt livstegn fordi det gikk ut fra AEFHs telefon som da befant seg i S*oraveien?
Tenker du at AE snakket inn en 2-minutters beskjed på svareren til den som hun ringte til kl 9:14?
Ville samtalen da blitt beskrevet slik som den ble beskrevet (familiemedlemmet som AE snakket med)?
Citera
2020-06-05, 19:59
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Nå må dere slutte. Dette er et tullete rykte. Det har ikke vært noe forhold.

Ja,enig dette blir sykt-Nå går fantasien og kreativiteten over alle støvleskafter her altså!
Citera
2020-06-05, 20:00
Medlem
Kanskje vært nevnt her inne, men var det slik at sønnen også kanskje skulle være med til Kvitfjell? Noen som vet det? Tenkte på at isåfall kan det være en grunn til at AE avlyste var at sønnen ikke var bra osv og at det var best å være hjemme? Hvis det var han som passet hunden hadde de jo nettopp snakket med han isåfall. Kan jo for eks være at han var i huset med hunden, mens de var på teater.

Og at TH faktisk kunne ha snakket sant da han sa at avtalen var å ringe rundt kl 10 for å høre ang turen. TH ga vel en forklaring om at han selv måtte se an dagen osv og at det var han dette stod på, men ...

Kanskje avtalen var at AE skulle sjekke litt med formen til sønnen osv først, og så skulle TH ringe for å høre hva det ble til etterpå? Kanskje sønnen var bekymringsfullt i ulage de dagene?

Det var noen som hadde snakket om at AE virket litt bekymret også, ikke sant. Er det noe som en mor ofte uroer seg for så er det sine barn tror jeg.

Spekulasjon rundt hva den avlysningen skyldes bare.
Citera
2020-06-05, 20:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Det er en ting som jeg ikke får til å stemme med at GM er TH. Nemlig dette at han med en gang hadde pekt på RU overfor politiet. Dette hadde han ikke gjort dersom han hadde fått krypto-hjelp av denne fyren, og han trengte åpenbart hjelp med denne moneroen.

Just presis!!! Dette er jo helt åpenbart! Derfor skikkerlig underlig at de huka inn denne RU??
Citera
2020-06-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er klokt beskrevet synes jeg,og jeg er såå enig!
Noen tror de kan beskrive personlighet kun utifra hva som ligger på tryneboka-helt vanvittig. På grunn av dette,så er det viktig å huske på at mange legger ut ting -KUN for at de har humor med å forvirre de som stalker
Mange har særegne symboler kun rent kunstnerisk.
Om jeg var en m profil oppe i den situasjonen m slarv på forum om meg,så ville jeg kanskje ha lagt ut rare ting kun på faenskap :P og humor
Du har rett. Det kan være mange forskjellige årsaker til hva man velger å legge ut på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in