Citat:
BTC mottaker adresse 126sDHTvy8vsNrnuBFgrsBer97MFC8****
Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.
Sjekker også en annen btc mottaker adresse, den jeg allerede meldet om før.
- 02.11.2018 +0.0002 BTC ?= TH «Jeg sender monero før (eller først red.anm VG) om syv dager»
- 13.11.2018 +0.0004 BTC ?= TH «Jeg har problem, trenger mer tid» (beløp kommer fra samme adresse som 02.11)
- 29.05.2020 +0.001 BTC ?= TH «Jeg vil betale»
Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.
Sjekker også en annen btc mottaker adresse, den jeg allerede meldet om før.
Kan ikke en av dere forklare? Jeg har noen spørsmål:
1) Hvor "finner" man en bitcoin-adresse, bruker man en slags tjeneste på nettet? Har søkt litt og finner noe som kalles bitcoin block explorer service. Er det på feks. Blockchain man kan lete etter adresser?
https://en.wikipedia.org/wiki/Blockchain.com
2) Hvordan finner man mottakeradressen, slik du har gjort her, goingsomewhere? Hva slags søkebegrep og søkestrategier benytter man?
3) Hvordan kan man lese meldingene som eks. "Jeg vil betale"? Ligger de åpent i klartekst eller må du kjøre koden gjennom en "oversetter", jfr. kommandoen "decode hex in monero to ascii" ?