Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Er det noen som har tenkt på hvor ofte det skjer at en nesten 70 år gammel person dreper noen?
Det er et godt spørsmål og jeg tror svaret er at det er få drap begås av folk på 70+.
Med det som utgangspunkt tror jeg heller at de som står bak dette er hardbarka kriminelle som har mista sjela si for lengst og jeg tror ikke TH er involvert på noe vis.
Synd for politiet selvsagt, de har eliminert bort og blitt stående igjen med en resurssterk «grinebiter» (slik vi får inntrykk av at de ser på saken) som ikke lar seg pille på nesen. Her har de mye trøbbel i vente. Min spådom.
Det er for mange ting TH kunne gjort enklere for seg selv, og sine, ved å velge andre løsninger. Som også andre her inne har kommentert. Hvorfor gjøre hjemmet sitt til et åsted? Hvorfor ikke sikre seg et bedre alibi? Hvorfor lage slik sirkus?
Dessuten vil jeg tro at bruk av digitale betalings- og kommunikasjonsløsninger i en slik ekstrem sammenheng forutsetter at man stoler fult og helt på teknologien/verktøyene. Enten en skal gjøre det selv eller få andre til å gjøre det for seg. Rigget forutsetter mer enn bare teoretisk kunnskap og jeg tror det skal mye reell erfaring til før noen våger seg ut på noe slikt med livet som innsats. Jeg ser ikke for meg at TH noen gang selv ville, eller ville akseptert at andre igangsatte en slik science fiction plan.
Andre familiemedlemmer utelukker jeg rett og slett fordi det er for fantastisk og at det strider mot all natur.
Kanskje noen ex militære utlendinger som kjente Norge godt nok til å vite at her er det enkelt å ta til seg fordi folk er uforberedt? Så har TH på en eller annen måte blitt siktet inn. Hvorfor de ikke følger opp kravet er et mysterium, men noe har vel gått galt da.
Tor eposten som utløste betaling for et år siden er interessant. Kanskje betalingen ble gjort iht nye betalingsinstrukser og I så fall tror jeg det er andre svindlere som står bak.
Videre mener jeg det er sannsynlig at en slik infernalsk plan kunne innebære at AEH skulle fraktes død ut av huset. At det skulle sendes livsbevis var vel ikke en del av oppsettet i trusselbrevet ser det ut til.
Jeg tror politiet hadde rett i sine tidlige vurderinger om at dette er utført av gjerningsmenn med stort voldspotensiale.