2020-06-05, 17:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Finner ni morske gutter ikke noe medium slikt Flashback i Noreg? Ettersom ni nettopp kun skriver här?
Citera
2020-06-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er akkurat det du peker på som er poenget mitt, ekspertene vet veldig godt at feilene er gjort med vilje. Likevel kan man gjøre gjentagende feil som kan avsløre opphav. Alt står i artikkelen til Dagbladet, lingvisten forklarer hvordan de jobber: https://www.dagbladet.no/nyheter/trusselbrevet-sprakdetaljen-politiet-avslorte/72523277Det finnes selvsagt ingen kidnappere, men TH kan ha leid inn profesjonelle kriminelle til å bortføre og drepe AEH. Når man ser på hvordan denne bortføringen/drapet er gjort finnes ikke slike kriminelle i Norge etter min mening.

Legger også til at Winger mente at de som bortførte og drepte henne snakket et språk hun ikke forstod.

Kanskje han er fra Australia
Citera
2020-06-05, 18:00
Medlem
1) Jeg tenker at hvis GM er et av familiemedlemmene:
-Så må GM ha forstått at alle nære familiemedlemmer ville komme til å bli etterforsket av politiet og at venner, naboer, familie og slektninger ville komme til å bli avhørt av politiet som vitner i saken og at *negative detaljer om ett eller flere familiemedlemmer ville komme frem dersom det finnes negative detaljer om noen av de. (*negativt ladet kallenavn på AE, feks).

2) Så, hvorfor var det greit for GM at slikt kom frem?

3) Kan det bety at GM ikke er i nær familie med AE og at GM ikke er i familie med AE i det hele tatt, og at det derfor var greit for GM at negative ting om familiemedlemmer kunne komme frem under etterforskningen?
Kanskje GM (som ikke er i familie med AE) hadde kjennskap til negative ting om en eller flere i AEs nære familie, og at GM spilte på dette og at GM håpet at TH og/eller flere familiemedlemmer skulle bli mistenkt for forbrytelsen mot AE?
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 18:09.
Citera
2020-06-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
... legger til noe jeg tror som det viktigste: mamma skal ødelegge hele imperiet vårt...
Ser ikke bort fra det nei, men det klusser bruk litt til teorien om Tr*ms medvirkning? Han har ikke fått mye glede av det imperiet etter hva som har kommet frem i tråden?

O.T. tror jeg Tr*m er litt misforstått. Jeg er også musiker. Metalhead med hår nesten til ræva og skjegg til navlen, og de aller aller fleste av "oss" kan kanskje virke skumle og avskrekkende med nagler og blodige makabre cover på platene våre, men egentlig er mors beste barn... Favoritten til og med😉 (Og nei, ikke enebarn). I hans situasjon må jo livet gå videre en gang? Men er enig i at noe er upassende mtp situasjonen ja.
Citera
2020-06-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det å mistenke alle som har begynt å tvile på at TH er skyldig,skal være i slekt med han er en uintelligent tanke da.Det er for lavt nivå og like dumt som å påstå som at de fleste som stemte AP etter 22.juli.2011 kun gjorde det i sympati.
Det er muligheter for at det i hovedsak er 2 typer motiver for folk som er her å diskuterer,de fleste har en detektivmage å sterk trang til å forstå ting-Den andre delen har stor glede av et felleskap for å dele sladder.
Jeg tilhører den med detektivmage,og det ligger i min personlighet.Det jeg ikke forstår kan plage/oppta meg.
Jeg er enig i mye av det du skrev her, og jeg har også en detektivmage og jeg prøver å forstå hva som kan ha skjedd.
Citera
2020-06-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?

Er hun uekte ?
Citera
2020-06-05, 18:21
Medlem
BTC mottaker adresse 126sDHTvy8vsNrnuBFgrsBer97MFC8****
  • 02.11.2018 +0.0002 BTC ?= TH «Jeg sender monero før (eller først red.anm VG) om syv dager»
  • 13.11.2018 +0.0004 BTC ?= TH «Jeg har problem, trenger mer tid» (beløp kommer fra samme adresse som 02.11)
  • 29.05.2020 +0.001 BTC ?= TH «Jeg vil betale»

Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.

Sjekker også en annen btc mottaker adresse, den jeg allerede meldet om før.
Citera
2020-06-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
  • 02.11.2018 +0.0002 BTC ?= TH «Jeg sender monero før (eller først red.anm VG) om syv dager»
  • 13.11.2018 +0.0004 BTC ?= TH «Jeg har problem, trenger mer tid» (beløp kommer fra samme adresse som 02.11)

Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.

Er det «decode hex in monero to ascii» som er den hemmelige meldingen? Hva betyr den setningen?

Med tanke på hvis den mottakeradressen du har funnet som kan være TH viser seg å være TH, kan du også se om motpartens adresse kommuniserer med andre enn TH gjennom bitcoin fra samme adresse?
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 18:44.
Citera
2020-06-05, 18:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:

For oss som kan NADA om krypto, kan du gi mer kontekst og forklaringer? :-)
Citera
2020-06-05, 18:43
Medlem
Jofs avatar
Ikväll ska jag se: Det perfekta mordet. (TV4 Sverige).
Emily är gift med finansmannen Steven. Utåt sett ett perfekt äktenskap. Men Emily har en otrohetsaffär med konstnären David. När Steven luskar fram sanningen övertalar han David att mörda Emily för en halv miljon dollar.
F.ö. en nyinspelning av en klassiker. Kanske man kan få några tips relaterbart till Hagenfallet.
Citera
2020-06-05, 18:44
Medlem
Citat:

Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen:
«decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.

Hva f.. det var mer enn litt interessant!!!
Citera
2020-06-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hva f.. det var mer enn litt interessant!!!
Kan du forklare hva «decode hex in monero to ascii» betyr? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in