2020-06-05, 15:20
Medlem
Har fulgt med denne tråden helt ifra start og har kun kommet med et par innlegg. Får mer og mer følelsen av at dette er en vannvittig familietragedie... Jeg vil fremsette følgende hypotese: TH fikk opplyst at TEH kommer til å bli siktet for bortføringen/drapet på AEH, det kan stemme med Holdens uttalelser og TH tilbrakte vitterlig 45 min på politihuset? Noen tanker om dette? Dette er jo virkelig en studie i menneskelig psykologi. Ondskapen i menneskene kjenner ingen grenser. Når man kaller sin egen mor og kone gjennom 50 år for et nedverdigende kallenavn så sier dette alt. Onde og griske mennesker kan kun operere når det finnes noen snille/godtroende andre mennesker å utnytte. Håper alle drittsekker der ute som føler seg ensomme i sine siste leveår elller som blir syke kan reflektere litt over oppførselen sin....memento mori.
Citera
2020-06-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er ganske opplagt for meg at brevet forsøker å gi inntrykk av at det har en engelskspråklig opprinnelse. Setningsoppbygning og mange av ordene stammer fra engelsk. Det samme gjaldt for kodebeskrivelsene hvor man så begrepet "putte press på" (put pressure on).

Ja, her er det også iallfall ett engelsk ord ("return") blandet inn. Som noen andre nevnte ville det gitt mer mening om brevet var på engelsk, hvis det var genuint. Hvis dette virkelig var kidnappere, ville de jo ikke risikere misforståelser i instruksjonene ved å skrive på et språk de ikke kunne? Og om de virkelig var engelskspråklige kunne de kjørt instruksjonene gjennom Google Translate og fått et mye bedre resultat enn dette.

Når det gjelder innholdet, er det også interessant hvordan "kidnapperne" er veldig opptatt av at det ikke skal søkes med helikopter og hunder. Dette ville vel vært mer aktuelt hvis hun var død og liket var dumpet, enn hvis hun virkelig var kidnappet. Her får vi kanskje et innblikk i frykten brevskriveren har for at liket skal bli funnet av politiet (rein spekulasjon fra min side, selvfølgelig).
Citera
2020-06-05, 15:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg har litt utfordring med å se at en 70 åring skal bruke akkurat det uttrykket der. Putte press. Jeg synes definitivt det faller mer naturlig for en som er litt film-inspirert i hodet. Noe yngre.

Er endel andre uttrykk også som jeg virkelig stusser over ifht en vanlig 70 åring. Ikke selve ordfeil osv, men valg av endel ord.

Som det stod i en mail hvis jeg husker rett: " Forstår du at å fucke oss er en tabbe"
Og " vi kan kun gi basic" - om helsehjelp.
Og "du tar lang tid, null garanti for hvor lenge hun lever".

Klarer bare ikke se at en 70åring skriver. Men som i alt annet i saken.
Det kan hende TM er en supermann som kan alt. Kanskje han også har sett mye film.

Men det er vel da trolig hans hjelper/e isåfall som skriver, ifht den hypotesen.
Er jo en i familien som har skrevet en del musikk - på engelsk. Hørte gjennom tekstene hans og det er ikke akkurat solskinns-historier.
Citera
2020-06-05, 15:37
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er jo en i familien som har skrevet en del musikk - på engelsk. Hørte gjennom tekstene hans og det er ikke akkurat solskinns-historier.

sauce?
Citera
2020-06-05, 15:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg prøvde meg. Jeg tror også det er motsatt. Hun er opprøreren. Ikke involvert i familiebedriften, sto alene. Mulig konflikt med TH. Nå er hun hans mest innbitte forsvarer.

Kan det ha å gjøre med selve kidnappingsnarrativet? At hun er den eneste som "passer inn" i dekkhistorien fordi hun i ungdommen visstnok skal ha gått i samme klasse med (eller på samme skole?) med flere som har blitt kriminelle som voksne? Og at hun på bakgrunn av det ville tro på fortellingen og føle seg reelt truet?
Citera
2020-06-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan det ha å gjøre med selve kidnappingsnarrativet? At hun er den eneste som "passer inn" i dekkhistorien fordi hun i ungdommen visstnok skal ha gått i samme klasse med (eller på samme skole?) med flere som har blitt kriminelle som voksne? Og at hun på bakgrunn av det ville tro på fortellingen og føle seg reelt truet?

Hun gikk visstnok i klasse med en som ble tiltalt for å ha kidnappet og så drept Geir Grande. Så ja, det kan være. Skikkelig stygg og voldsom sak. Ble dumpet i Øyeren, men aldri funnet.
Citera
2020-06-05, 15:44
Medlem
Citat:
Heller tvert i mot tror jeg. Flere forslag?
Konkret backet hun moras skilsmisse?

Føler f.ø. det ikke kommer noe gjennombrudd neste uke. Men at dette kommer til å dra ut i 2-3 måneder, slik media slipper løs små-ting. Spennende nok, men "the big reveal" er et stykke unna. Hvis ikke ville ikke Rønneberg ha skrevet den kommentaren på forsiden av NRK.NO, der han betrygget om at politiet var på rett kurs.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-06-05 kl. 15:48.
Citera
2020-06-05, 15:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hun gikk visstnok i klasse med en som ble tiltalt for å ha kidnappet og så drept Geir Grande. Så ja, det kan være. Skikkelig stygg og voldsom sak. Ble dumpet i Øyeren, men aldri funnet.
Jeg tror heller hun ble inspirert og herdet av dette miljøet.
Citera
2020-06-05, 15:47
Medlem
Citat:
Heller tvert i mot tror jeg. Flere forslag?

Hvis jeg skulle gjette kan det hende det er fordi MGM mente at hun fortjente det. Kanskje hun har sagt ting og vært ufin med GM og støtet GM bort fra livet sitt.

Kan hende søster nr 2 har vært mer støttende mot MGM.

Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan forholdet er internt mellom de tre (sønn-søster1-søster2).

Hvem har kontakt med hverandre.

Kan hende den yngste har mer "vellykket" liv utad også, så GM ville gi dem en støkk og dra dem ned.

Kanskje MGM hadde fått nok av falskhet osv.

Spekulasjon bare.
Citera
2020-06-05, 15:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
sauce?
Google søk: hans navn + Spotify
Låt: "C*t and R*n"
*=u
Citera
2020-06-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Kanskje MGM hadde fått nok av falskhet osv.

Spekulasjon bare.
Tenker selv at MGM, eller TH som han heter i min bok, er en lettkrenkelig fyr. Som bærer på nag og som har et voldsomt behov for å bli tatt på alvor og respektert. De som tror det er å "bare, bare" skal bli motbevist - koste hva det koste vil. Det går prestisje i ting og det bygges opp konfliktlinjer i hodet hans, som ikke nødvendigvis er sanne. Ihvertfall ikke fruktbare.

Tror han driter opp i om folk er falske så lenge de ikke rokker ved hans "kjernesaker". Hans "kjernesaker" er at han skal bli tatt på alvor i forretninger, ingen skal "kødde" med ham. Og at ingen i familien heller skal "kødde" med ham. Hvilket AEH gjorde mot slutten - hun "køddet" med ham. Både ved å utfordre ektepakten og sikkert på et par andre ting.
Citera
2020-06-05, 15:55
Medlem
Jeg tror at GM (som ikke er TH) har vært veldig utspekulert angående innholdet i trusselbrevet. GM peker ikke bare bort fra seg selv. GM vil ha politiet til å tro at GM er en annen person og GM vil ha politiet til å tro at det er denne personen (som er uskyldig) som "prøver å peke bort fra seg selv" i trusselbrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in