2020-06-05, 16:05
Medlem
Så et bilde på T*ym sin Facebook med to jenter og et skjelett. Kan jo tolkes som at han føler seg som den uønska. Den mislykka.
Citera
2020-06-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?
Til det fetade: GM kan ha ønsket at politiet skulle tro at hun var GM og GM kan ha ønsket at politiet skulle tro at "hun pekte bort fra seg selv".
Se sitat under.
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tror at GM (som ikke er TH) har vært veldig utspekulert angående innholdet i trusselbrevet. GM peker ikke bare bort fra seg selv. GM vil ha politiet til å tro at GM er en annen person og GM vil ha politiet til å tro at det er denne personen (som er uskyldig) som "prøver å peke bort fra seg selv" i trusselbrevet.
Citera
2020-06-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Tenker selv at MGM, eller TH som han heter i min bok, er en lettkrenkelig fyr. Som bærer på nag og som har et voldsomt behov for å bli tatt på alvor og respektert. De som tror det er å "bare, bare" skal bli motbevist - koste hva det koste vil. Det går prestisje i ting og det bygges opp konfliktlinjer i hodet hans, som ikke nødvendigvis er sanne. Ihvertfall ikke fruktbare.

Tror han driter opp i om folk er falske så lenge de ikke rokker ved hans "kjernesaker". Hans "kjernesaker" er at han skal bli tatt på alvor i forretninger, ingen skal "kødde" med ham. Og at ingen i familien heller skal "kødde" med ham. Hvilket AEH gjorde mot slutten - hun "køddet" med ham. Både ved å utfordre ektepakten og sikkert på et par andre ting.

Tviler på at TH bryr seg om falskhet. Enig i det. Han er mer business-orientert tenker jeg. Og der er man vant til spisse albuer og sleipe grep. Det preller av som vann på gåsa. Han er nok vant til kamper og harde fighter i den bransjen han er i.
Citera
2020-06-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Så et bilde på T*ym sin Facebook med to jenter og et skjelett. Kan jo tolkes som at han føler seg som den uønska. Den mislykka.

Viktig observasjon.
Citera
2020-06-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Tror du att denna motparten är reell?
Eller att TH står bakom?

Min tanke är att om någon svarar blir det en bekräftelse på en medhjälpare.
Må sägas att det endast är Holden och TH som gör denna transaktionen utan polisens inblandning?
Jeg tror at GM er motparten. (GM kan være en enkelt person eller GM kan være flere personer som samarbeider). Jeg tror ikke at denne saken var en kidnapping for penger-sak der det var meningen å forhandle eller å slippe AE fri levende. Jeg tror at det var et planlagt drap og at GM i tillegg håpet på å innkassere et stort pengebeløp tidlig i saken.

Og jeg tror at TH er uskyldig.
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 16:30.
Citera
2020-06-05, 16:41
Medlem
Legokatts avatar
Slik jeg ser det og har hørt om, er at de som lager musikk ofte har et stort eksponeringsbehov. Grunnen til at de lager musikk er at de vil bli hørt av andre.
De vil uttrykke seg gjennom musikken, deres indre tanker.

Er vel iboende i de fleste mennesker å bli hørt og sett.
Et stort eksponeringsbehov kan være en reaksjon på en barndom uten å bli hørt og sett.
Dette er kun spekulasjoner.
Citera
2020-06-05, 16:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?

Fordi hun fra gammelt av hadde bekjente fra kriminelle miljøer, motivet bak å dra inn henne er kanskje å antyde att GM kommer fra dette miljøet? «Point the finger» liksom, villede.
Citera
2020-06-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
https://www.artstation.com/artwork/Q5vJ8

Jeg har tidligere bare sett dette bildet på facebooksiden til TEH, men nå gikk jeg inn og så alle bildene medfølgende tekst under på dette siden du linket til. Jeg må si at det er meget spesielt. "Rudolph just would like to renogotiate his contract" (ektepakten?). "Some lucky elves" (barna som får arv, kan eventuelt tolkes sarkastisk at de ikke er så veldig happy. Og så jernmannen på bilde nummer 4- Made my day! Det trenger selvsagt ikke bety noe at han har lagt ut dette, men vanskelig å ikke tolke noe inn i dette.
Citera
2020-06-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Slik jeg ser det og har hørt om, er at de som lager musikk ofte har et stort eksponeringsbehov. Grunnen til at de lager musikk er at de vil bli hørt av andre.
De vil uttrykke seg gjennom musikken, deres indre tanker.

Er vel iboende i de fleste mennesker å bli hørt og sett.
Et stort eksponeringsbehov kan være en reaksjon på en barndom uten å bli hørt og sett.
Dette er kun spekulasjoner.

Veldig interessant pyskologisk innspill.
Citera
2020-06-05, 16:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemdahajhn
Har fulgt med denne tråden helt ifra start og har kun kommet med et par innlegg. Får mer og mer følelsen av at dette er en vannvittig familietragedie... Jeg vil fremsette følgende hypotese: TH fikk opplyst at TEH kommer til å bli siktet for bortføringen/drapet på AEH, det kan stemme med Holdens uttalelser og TH tilbrakte vitterlig 45 min på politihuset? Noen tanker om dette? Dette er jo virkelig en studie i menneskelig psykologi. Ondskapen i menneskene kjenner ingen grenser. Når man kaller sin egen mor og kone gjennom 50 år for et nedverdigende kallenavn så sier dette alt. Onde og griske mennesker kan kun operere når det finnes noen snille/godtroende andre mennesker å utnytte. Håper alle drittsekker der ute som føler seg ensomme i sine siste leveår elller som blir syke kan reflektere litt over oppførselen sin....memento mori.
Vad är detta för ett öknamn, känner vi till det?

Det drar iväg nu, med hjärtskärande teorier. Men märkligare saker har hänt i världen.
Senast redigerad av allegrageller 2020-06-05 kl. 16:52.
Citera
2020-06-05, 16:51
Medlem
Citat:

Noen skrev at en av døtrene hadde et mer nært og bedre forhold til AE enn de andre søsknene. Var det den yngste datteren?

"Hagens datter sendte SMS til politiet: «Aldri kontakt meg igjen!»
Etter å ha vært i avhør med politiet, fikk den yngste av døtrene til Tom og Anne-Elisabeth Hagen nok. Hun mener at politiet ikke oppførte seg redelig."
https://www.tv2.no/nyheter/11448888/

Er det samme datter som skrev denne smsen som skrev det brevet med kritikk av politiet som ble publisert?
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagens-barn-tar-oppgjor-med-politiet-i-brev/72530908
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 16:56.
Citera
2020-06-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er det noen som har tenkt på hvor ofte det skjer at en nesten 70 år gammel person dreper noen?

Det er et godt spørsmål og jeg tror svaret er at det er få drap begås av folk på 70+.

Med det som utgangspunkt tror jeg heller at de som står bak dette er hardbarka kriminelle som har mista sjela si for lengst og jeg tror ikke TH er involvert på noe vis.

Synd for politiet selvsagt, de har eliminert bort og blitt stående igjen med en resurssterk «grinebiter» (slik vi får inntrykk av at de ser på saken) som ikke lar seg pille på nesen. Her har de mye trøbbel i vente. Min spådom.

Det er for mange ting TH kunne gjort enklere for seg selv, og sine, ved å velge andre løsninger. Som også andre her inne har kommentert. Hvorfor gjøre hjemmet sitt til et åsted? Hvorfor ikke sikre seg et bedre alibi? Hvorfor lage slik sirkus?

Dessuten vil jeg tro at bruk av digitale betalings- og kommunikasjonsløsninger i en slik ekstrem sammenheng forutsetter at man stoler fult og helt på teknologien/verktøyene. Enten en skal gjøre det selv eller få andre til å gjøre det for seg. Rigget forutsetter mer enn bare teoretisk kunnskap og jeg tror det skal mye reell erfaring til før noen våger seg ut på noe slikt med livet som innsats. Jeg ser ikke for meg at TH noen gang selv ville, eller ville akseptert at andre igangsatte en slik science fiction plan.

Andre familiemedlemmer utelukker jeg rett og slett fordi det er for fantastisk og at det strider mot all natur.

Kanskje noen ex militære utlendinger som kjente Norge godt nok til å vite at her er det enkelt å ta til seg fordi folk er uforberedt? Så har TH på en eller annen måte blitt siktet inn. Hvorfor de ikke følger opp kravet er et mysterium, men noe har vel gått galt da.

Tor eposten som utløste betaling for et år siden er interessant. Kanskje betalingen ble gjort iht nye betalingsinstrukser og I så fall tror jeg det er andre svindlere som står bak.

Videre mener jeg det er sannsynlig at en slik infernalsk plan kunne innebære at AEH skulle fraktes død ut av huset. At det skulle sendes livsbevis var vel ikke en del av oppsettet i trusselbrevet ser det ut til.

Jeg tror politiet hadde rett i sine tidlige vurderinger om at dette er utført av gjerningsmenn med stort voldspotensiale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in