2020-06-05, 15:38
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Tycker absolut att de ska höra honom igen som sista person.

Lägga ihop det som framkommit av rättegången och ställa frågor om det.

De kommer garanterat förhöra honom igen, men jag tycker att de borde sått fler frön av misstanke i det första förhöret. Så att rätten skulle haft med sig det genom hela förhandlingen på ett annat sätt.
Citera
2020-06-05, 15:42
Medlem
ChinaDolls avatar
Det fyrkantiga avtrycket i golvet.
Har stirrat mig blind på bilden nu, men är det bara jag eller ser någon annan en sifferserie i nedre högra hörnet på avtrycket?
Jag roterade bilden för att se bättre och drog upp/ned massa inställningar:
https://forumbilder.com/i/r55Y

Originalbilden:
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png
Citera
2020-06-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Det fyrkantiga avtrycket i golvet.
Har stirrat mig blind på bilden nu, men är det bara jag eller ser någon annan en sifferserie i nedre högra hörnet på avtrycket?
Jag roterade bilden för att se bättre och drog upp/ned massa inställningar:
https://forumbilder.com/i/r55Y

Originalbilden:
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png
Ser inget sånt. Däremot för hela konturen tanken till nån sorts ram av något slag. Lite bredare på ena långsidan än på motsvarande sida.
Citera
2020-06-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag svarade på en i tråden som sa att det hade stått en hink och en golvmopp i sovrummet bredvid garderoben som väskan låg i och att den personen i tråden funderade på om de (teknikerna utgår jag ifrån att det menades!) hade undersökt dessa saker. Därav mitt svar ...

Du menar nu märken gjorda med vass sak i golvet i badrummet? Nära golvbrunnen. Om jag förstår dig rätt?

Nej skadorna har MGM INTE kunnat förklara - han påstod sig inte ens ha märkt av dessa skador. Polisen och deras tekniker har fotat dessa och det är skador som uppstår med skarpa föremål. Men jag har inte kunnat läsa i FUP att de har kunnat förklara dessa skador heller. Jag utgår ifrån att de har gjort mer ingående undersökning av dessa skador - men inte funnit någon bra förklaring heller - än.
Nej, det var en rektangel i blodet på vardagsrumsgolvet som de inte kunnat identifiera vad den kom ifrån, det har spekulerats om dator eller ipad.
Citera
2020-06-05, 15:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade Error en timme - startade om och det löste sig. Så jag har sett både den och SVTs. Hade uppe flera fönster så jag kunde läsa båda parallellt.

Jag hade också strul (med min dator) å andra sidan multitaskade jag med annat samtidigt - troligtvis mitt egna handhavandefel.

Nåja - nu blir det närmsta på Måndag kl 9 och då ska bl a en väninna till W höras.

Bra rapportering oavsett ifrån medierna må jag säga. Börjar få en bild av hur andra har tänkt och agerat i deras (W och T) relation. Han verkar inte se det på samma sätt som vittnen gör det (han reagerar i ansiktsuttryck med uppspärrade ögon, rynkad panna osv) men nu är det direkta frågor till vittnena om olika händelser och vittnena besvarar dessa relativt klart och tydligt. Bra så kan jag tycka. Det ger en bild utav en mycket destruktiv relation med misshandel både psykiskt och fysiskt ...

- - -

Mina tankar går då till: Vad tyckte/tycker han själv när han får höra vittnenas berättelser? Att det var så en relation bör vara? Tror han får mycket att fundera över just nu ... förutom allt det andra i bevisföring som finns.
Citera
2020-06-05, 15:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Nej, det var en rektangel i blodet på vardagsrumsgolvet som de inte kunnat identifiera vad den kom ifrån, det har spekulerats om dator eller ipad.

Jasså du menar i vardagsrummet. Jo jag vet att vi har diskuterat det otal gånger.
Kan tro att det har varit en spelkonsol/Ipad eller dylikt som legat där.

Själv trodde jag du menade badrummet. Hacken som gjorts med vasst föremål i plastmattan (golvet) som det finns foton på och som MGM inte tycker sig ha märkt enligt honom i förhör - FUP.
Citera
2020-06-05, 15:57
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ser inget sånt. Däremot för hela konturen tanken till nån sorts ram av något slag. Lite bredare på ena långsidan än på motsvarande sida.

Kanske bara är jag då, tycker mig helt säkert se en 4:a här:
https://forumbilder.com/i/r55e

Blir galen på att inte veta vad det är för något som gjort avtrycket.
Citera
2020-06-05, 16:00
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Tror definitivt inte att han glömt det. De andra två är absolut tänkbara. Men i väntan på den perfekta platsen att placera trofén måste han väl fatta att han inte kan ha det i garderoben i flera dagar eftersom han med 100% säkerhet kommer bli misstänkt.

Möjligen då att han redan gjort sig av med det men blev nervös och tog tillbaka det igen när han fick höra om sök?

Men eller hur? Hur kan han inte tagit med det i beräkningen.

Så kan det också vara. Men skulle inte väskan varit lite smutsig eller så då 🤔
Citera
2020-06-05, 16:01
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
De kommer garanterat förhöra honom igen, men jag tycker att de borde sått fler frön av misstanke i det första förhöret. Så att rätten skulle haft med sig det genom hela förhandlingen på ett annat sätt.

Hoppas det!

Ja det kunde de gjort. Vi får se vad de har för strategi.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det är en god teori för torson och att det är då det hörs steg från trapphuset som att någon bär något tungt. Tveksamt dock om alla kroppsdelar gått den i väskan. Och kanske mest intressant: vart skulle han gjort av den? Och när?

Ja, var gjorde han av den??? Den j----keln verkar ju ha en enorm tur......tyvärr.

Jag tror ju tyvärr att det är mer åt det makabra hållet.....

Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Kan det inte vara taktiskt av åklagare att höra MGM igen?

Om han plötsligt börjat prata mer och man ställer om liknande frågor kanske han ändrar historia eller säger något nytt som är till hans nackdel. Eller är det för amerikanskt att göra så i Sverige?

Tycker att man borde pressa honom lite...

Ja, det tror jag också. Ställ honom i rampljuset, som han troligen gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
T kommer att få svara på fler frågor innan rättegången är avslutad..

Ok, vet du dag??
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
T kommer att få svara på fler frågor innan rättegången är avslutad..

Hoppas det!
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya

Är det helt omöjligt att kaminen kan ha gjort det där märket?
Om man kollar märket efter stolsbenen så blir inte märket precis som objektet som står över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in