2020-06-04, 17:24
Medlem
Vilken ort är det du sökt till loveferrari?
Citera
2020-06-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj
Håll koll på inkorgen! För mig tog det bara två dagar innan besked om godkänt steg 3 kom. Veckan efter kom antagningsbesked så det kan gå snabbare än vad dom säger

Tack för tipset! Gick in och kollade nu och då hade man minsann fått ett mail från Cute-e "Du har blivit godkänd på den sista delen", RIKTIGT GÖTT! Antar att ovanstående kommer få mejl omgående också.
Citera
2020-06-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevexz
Vilken ort är det du sökt till loveferrari?

Sökte Stockholm. Och du?
Citera
2020-06-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveferrari
Sökte Stockholm. Och du?
Mjölby
Citera
2020-06-04, 20:28
Medlem
Citat:
Tack för tipset! Gick in och kollade nu och då hade man minsann fått ett mail från Cute-e "Du har blivit godkänd på den sista delen", RIKTIGT GÖTT! Antar att ovanstående kommer få mejl omgående också.

Grattis! Då har du kommit en bra bit på vägen! Nu är det bara den sista nervösa väntan till antagningsbeskedet kommer
Citera
2020-06-04, 22:40
Medlem
Citat:
Grattis! Då har du kommit en bra bit på vägen! Nu är det bara den sista nervösa väntan till antagningsbeskedet kommer

Precis, vem behöver gym när man kan sitta hemma och vara nervös över ett antagningsbesked i en månad snacka om lagom kaloriförbränning/dag! och tack förresten. Vad tycker du om lokföraryrket hittills?
Citera
2020-06-04, 22:49
Medlem
Citat:
Precis, vem behöver gym när man kan sitta hemma och vara nervös över ett antagningsbesked i en månad snacka om lagom kaloriförbränning/dag! och tack förresten. Vad tycker du om lokföraryrket hittills?

Haha eller hur!

Är som sagt inne på sluttampen av min utbildning just nu men av min praktik att döma så ser jag oerhört mycket fram emot att komma ut och köra! Det enda jag ångrar är att jag inte sökte tidigare
Citera
2020-06-04, 23:27
Medlem
Citat:
Haha eller hur!

Är som sagt inne på sluttampen av min utbildning just nu men av min praktik att döma så ser jag oerhört mycket fram emot att komma ut och köra! Det enda jag ångrar är att jag inte sökte tidigare

Förstår det! Vad är du mest intresserad av att köra? Har hört också att det är lite tufft med jobb nu, men kanske har hört fel?
Citera
2020-06-05, 10:08
Medlem
Citat:
Förstår det! Vad är du mest intresserad av att köra? Har hört också att det är lite tufft med jobb nu, men kanske har hört fel?

Jag är helt inne på persontåg. Är dels för social för att köra själv och är för bekväm för att koppla vagnar och ha mig

Ja det är lite kärvare just nu. Tidigare hade ju alla som gick ut jobb redan innan examen i princip. Nu har kanske en tredjedel det. Jobb finns, i synnerhet i norra Sverige. För oss här nere så handlar det lite om tålamod och att Covid ska släppa lite så kommer det nog rulla på som vanligt
Citera
2020-06-05, 10:19
Medlem
Tarrous avatar
Förare för t.ex. Pendeltågen eller X2000 tjänar relativt bra pengar. Runt 40 KSEK om jag inte missminner mig. De har haft bra fack.
Citera
2020-06-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Förare för t.ex. Pendeltågen eller X2000 tjänar relativt bra pengar. Runt 40 KSEK om jag inte missminner mig. De har haft bra fack.

Pendeln i Stockholm har ungefär 40.500:- enligt förra årets lönerevision, SJ AB, som ju kör bland annat X2000 har ungefär 5000:- mindre i månaden.

Dock är det rätt svårt att få arbete på pendeln sedan en tid då det varit anställningstopp ett tag samt hörde att de har en "kö-lista" med lokförare som vill börja där. Så det är lite skillnad mot för ca 3 år sedan då det var skrik och panik med att få lokförare till pendeln.
Citera
2020-06-05, 17:07
Medlem
Sådär, då fick även jag mailet att jag blivit godkänd på intervjun. Då sitter man och väntar på antagningsbeskedet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in