2020-06-05, 10:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Om ingripandet anses vara proportionerligt, ja. Men tröskeln för att ett upplösande ska anses vara proportionerligt är mycket hög. Mycket högre än vad de flesta tror. Det faktum att riksdagen stiftat en lag som förbjuder folksamlingar med över 50 personer sänker inte tröskeln så mycket som folk tror.

Äntligen!

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är sant, men nu gjorde ju polisen samma bedömning som jag gjorde. Hade folk omhändertagits hade det i sig riskerat sprida smittan. Dessutom var det både i Malmö och i Stockholm fullt med folk ute på stan samtidigt som demonstrationerna hölls. Hade varit knasigt att stoppa demonstrationerna samtidigt som folk sitter packade på uteserveringar och glor på.

Fast gjorde de verkligen det? Vi vet faktiskt inte varför polisen valde att inte upplösa demonstrationen. Det kan handla om att de ansåg att insatsen skulle vara oproportionerlig, men det kan även vara så att polisledningen av helt andra motiv valde att låta bli.

Eftersom varken du eller jag sitter i polisledningen blir detta förstås bara gissningar men jag tror inte det är helt osannolikt att det blivit ett annat beslut om det rört sig om en annan sammankomst med andra deltagare, exempelvis fotbollssupportrar.
Citera
2020-06-05, 10:18
Medlem
100tearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
pnr är 19970417*347 (*=6)
ensamstående/singel
inga barn
aktuell hemadress, sedan 2017-10-01, är Tån*v (*=g) 2* (*=7) lgh 11*1 (*=0) i Hägersten/Stockholm
bodde tidigare på Vi*lg (*=o) 6* (*=B) i Kungsbacka

Den 24/4 fick fick hon en kraftig smäll mot huvudet, under tjänsteutövande. Sökte akuten, bedömt som hjärnskakning, var sjukskriven fram till mitten av maj.

Tack för info!
Citera
2020-06-05, 10:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Lite kul att hon ser så jävla beslutsam ut när hon skyndar fram, går ned på knä och sedan sliter ut den där skylten att hålla fram. "Nu gör vi det här!"

Jag undrar även varför det sitter en kille som ser ut som en skinhead och betraktar henne allvarligt på typ en meters avstånd.
Citera
2020-06-05, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lite kul att hon ser så jävla beslutsam ut när hon skyndar fram, går ned på knä och sedan sliter ut den där skylten att hålla fram. "Nu gör vi det här!"

Jag undrar även varför det sitter en kille som ser ut som en skinhead och betraktar henne allvarligt på typ en meters avstånd.
Nu när du skriver det så - är hela grejen riggad? Och i så fall varför?
Citera
2020-06-05, 10:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jag tror det. Mycket som är konstigt med bilderna och klippen från händelsen.

Min teori: hon har antingen fått tillåtelse att göra detta eller informerat sina närmaste kollegor om planen. Tacksamt för poliskåren att den här grejen fick så mycket uppmärksamhet. Går inte att påstå att svensk polis förtrycker svarta.
Citera
2020-06-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://samnytt.se/uppgifter-knabojande-polisen-nyexaminerad-och-har-sjukt-svart-for-vapen/

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen.

Samhällsnytt vinklar ju hennes ord ganska hårt. Jag skulle anta att hon menar att det är något hon är dålig på.

Även så skriver dom att hon tycker att det är jobbigt att springa. Vem i helvete blir inte trött efter en intensiv löpträning i 25 grader och sol.

Man behöver inte vinkla något som redan är problematiskt. Dom vill bara ha klick!
Citera
2020-06-05, 10:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
pnr är 19970417*347 (*=6)
ensamstående/singel
inga barn
aktuell hemadress, sedan 2017-10-01, är Tån*v (*=g) 2* (*=7) lgh 11*1 (*=0) i Hägersten/Stockholm
bodde tidigare på Vi*lg (*=o) 6* (*=B) i Kungsbacka

Den 24/4 fick fick hon en kraftig smäll mot huvudet, under tjänsteutövande. Sökte akuten, bedömt som hjärnskakning, var sjukskriven fram till mitten av maj.

Hjärnskakningen verkade som den blev permanent .
Citera
2020-06-05, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror det. Mycket som är konstigt med bilderna och klippen från händelsen.

Min teori: hon har antingen fått tillåtelse att göra detta eller informerat sina närmaste kollegor om planen. Tacksamt för poliskåren att den här grejen fick så mycket uppmärksamhet. Går inte att påstå att svensk polis förtrycker svarta.
Det kanske var planerat från högre ort. Jävligt avancerad pr-trick isf men tror du verkligen att någon polisbefäl är kapabel att tänka efter på den nivån?
Citera
2020-06-05, 10:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
https://samnytt.se/uppgifter-knabojande-polisen-nyexaminerad-och-har-sjukt-svart-for-vapen/

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen.

Hennes första månader på jobbet kunde ju börjat bättre...

Skrämmande hur mycket folk med svagt psyke som nyutexamineras från polisutbildningen numera.
Kraven har successivt sänkts för att kvinnor och invandrare ska in i kåren.
Citera
2020-06-05, 10:40
Medlem
Citat:

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen, känns tryggt med dessa inom polisen.

Är man så desperata efter folk att man tar in vem som helst?

Sanningen är att poliser i Sverige typ aldrig behöver sina vapen. Säger sig självt att ingen mördar en polis när de håller på att torska för nåt litet och polismord är det enda brott som mest troligt håller dig i fängelse resten av ditt liv.

I Amerika är det en annan sak. Man kanske skjuter snuten om man riskerar att få 30 år för en mängd knark eller liknande.

Med det sagt så är det dock problematiskt om en kvinnlig polis har svårt för vapnet när jobbets enda syfte är att upprätthålla statens våldskapital. Ingenting annat.

Nu vet jag inte om Lisa blivit bekvämare med tjänstevapnet efteråt. Det får man hoppas. För det är farligt läge när en svagare har vapen som sina enda muskler och inte är säker med det. Både för henne själv och personer hon ingriper emot.

Ja. De är så desperata. Man tog bort värnplikten t.ex. Nu ser man hur försvarsmakten gör en "förändring" och försöker ha en annan image. Sånt lockar till sig ett annat klientel. Samma inom polisen.

Resterande som söker in består till stor del av fjantar som söker sig till det eftersom de vill utöva makt men inte kan det i den verkliga världen.

Då får man såna tandlösa myndigheter.

Sanningen är att de flesta inte vill jobba som poliser och militärer. Det är dåligt betalt och man får mest skit. I militärens fall skulle det lösa sig med värnplikt. Då tvingas lämpliga personer in och märker att de fungerar bra i rollen. I polisens fall måste man höja ryktet för yrket. Högre lön kanske men med det högre krav för de som söker.

Personligen tycker jag att det är smått problematiskt att kvinnor är poliser just för att de riskerar att hamna i situationer de inte kan hantera i högre utsträckning än manliga poliser och därav måste förlita sig på tjänstevapnet. Det kan bli väldigt farligt i vissa situationer då man tolkar saker fel och oskyldiga riskerar skadas och dödas. Men ser det som katastrof att en liten 22 årig fjortis klarar av kraven till polisutbildningen. Hon är inte ens färdigvuxen ännu.

Det är vad man får om man gapar efter fler poliser. Det är inte önskvärt om de är olämpliga. Då får man istället massa godhetskrigande bloggfjortisar och skjutglada mobboffer istället.
Citera
2020-06-05, 10:55
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99

Det stod ju i artikeln att hon enligt en kollega gillade att SYNAS !
Man baxnar...mitt i corona pandemin och detta sker .

Skulle vara bra med namnet på polisen som sa att demonstrationen var okej pch att hen inte kunde utgå från att det skulle bli fler än 50 .....iq 0.0.....
Citera
2020-06-05, 10:56
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
pnr är (*=6)
ensamstående/singel
inga barn
aktuell hemadress, sedan 2017-10-01, är (*=g) 2* (*=7) lgh 11*1 (*=0) i /Stockholm
bodde tidigare på (*=o) 6* (*=B) i

Det var väl lite onödigt att posta hennes personuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in