2020-06-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Fyfan vad trött jag är på detta landet..
You and me both, det värsta för mig är att alla som skriver emot och skriver att inget fel händer är mer skrämmande. Ingen ser fel på att staten inte vill skydda lagen som håller oss "säkra" för det skeppet har seglat nu...

Allt är politiskt allt är det. Kan inte torka röven utan att se något skrivet på toalett pappret om något irrelevant till detta land...
Citera
2020-06-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Svårt att förstå vad du säger. Tror du säger att jag skall vara skeptisk till Aftonbladet och mer öppen till Snabelnytt?
OK. Är skeptisk till Aftonbladet. Svårt dock att vara mer kramvänlig med propagandakanaler som Fria Tider och såna som ofta ljuger. Men jag skall försöka.
China Daily har jag alltid varit skeptisk till. Men det är ju alla. Har du läst den någon gång?

Tro du lever mer i en så kallad bubbla med fina ord bara. Så Aftonbladet ljuger inte i såna fall om jag ska låta dig ha din bit av ljummen logik till argument?

Aftonbladet vrider fakta som bara den, tar någon av dom upp fråga vem den här personen till fråga var för någon eller skriver dom bara copy pasta som alla medier gör som har så mycket kontroll till information?

Visste du att personen som dog tragiskt var påverkat och vägrade att lyssna och fick till denna oreda? Ingen förtjänar att dö så men man måste veta allt och alla som var inblandade blir nu fängslade och det är på väg men du tycker säkert att även om det blev som folk ville och lagen tog hand om detta redan, så är det okej för oss i Sverige att gå ut och sprida lite mer corona mot varandra?

Tror Kina garvar sönder medans väst världen tar sönder sig själva och dom köper upp alla företag som går konka...

Bra jobb av dig att hjälpa till...
Citera
2020-06-05, 20:07
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGibbons
Tro du lever mer i en så kallad bubbla med fina ord bara. Så Aftonbladet ljuger inte i såna fall om jag ska låta dig ha din bit av ljummen logik till argument?

Aftonbladet vrider fakta som bara den, tar någon av dom upp fråga vem den här personen till fråga var för någon eller skriver dom bara copy pasta som alla medier gör som har så mycket kontroll till information?

Visste du att personen som dog tragiskt var påverkat och vägrade att lyssna och fick till denna oreda? Ingen förtjänar att dö så men man måste veta allt och alla som var inblandade blir nu fängslade och det är på väg men du tycker säkert att även om det blev som folk ville och lagen tog hand om detta redan, så är det okej för oss i Sverige att gå ut och sprida lite mer corona mot varandra?

Tror Kina garvar sönder medans väst världen tar sönder sig själva och dom köper upp alla företag som går konka...

Bra jobb av dig att hjälpa till...

Hej kompis!

Tror du är lite drucken, men för att svara på vad du försöker säga:
- Aftonbladet publicerade bilden och informationen om polisen innan Pellefant gjorde det. Det var liskom det som bar frågan från början där Pellefant uppgavs vara sanningssägaren.
- sedan tror jag att du byter ämne till USA o h där kan jag säga att jag sett första 1.5-2 min ab videon av mordet du refererar till. Har du?

Sedan kunde jag ju raljera över ”copy pasta” och dina påståenden om Kina, men det vore ju tarvligt. Eftersom jag spenderat ordentligt med tid i Kina och känner en hel del folk också där så kan jag jag berätta att de skrattar nog mer åt Trump (och tackar honom) än åt t ex Europa.

Ha en bra kväll!
Citera
2020-06-05, 20:14
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGibbons
Tror att du inte har läst historia eller sett vad sådana här saker betyder, polisen i fråga är emot vapen och är en polis i sig inte något att sträva efter hennes synpunkter går in i en tjänst som kräver annat.

Så nej det du skriver är fel och det är på grund av följande staten ska aldrig gå ned på knäna för huliganer/brottslingar/terrorister! Varför kanske du vill skriva för dom som gör fel ska aldrig få det dom vill det är det enda sättet man stoppar en vidare utveckling.

Alla som gör fel måste inse att man kan inte hoppa på en bil, den personen som gjorde så borde ha fått en gummi kula på sig omedelbart, om polisen inte kan visa att en person som skadar en polisbil skadar samhället. Om detta var en demonstration så skulle dom inte ha gjort det dom skulle hellre inte ha fortsatt efter dom blev skingrade för dom bröt mot 50 personer max.

Så det var inte en demonstration längre för dom sa till poliserna vad dom ska göra istället för att söka en bättre väg och du skriver i deras försvar då måste du läsa mer Svensk historia och koppla bort den delen i dig som tror att du lever i USA. Deras historia hör hemma där inte här.

Vi är inte ett globalt samhälle vi har mer öppet än innan jag visst men det har inte ändrat så mycket som du tror. så sluta lev i en bubbla med fina ord och se för vad vi har i verkliga världen. Inget du skriver kommer fungera här i verkligheten. Det finns inget bara gör detta så löser allt sig och nej "Polisen" i fråga gjorde inger rätt, alla som håller med den här "polisen" borde inte vara kopplat till yrket på något viss annars så kommer polisen tappa grepp på ordning riktigt snart.

Och då kommer du också att klaga när polisen går ner på knä istället för att hjälpa dig...

Mr Gibbons.. var sak har sin tid. Varje situation sin lösning. Din idé om en binär stark hand som likt fantomen är god mot dom goda och elak mot de elaka, är 150 år efter. Och varken speciellt intelligent eller konstruktiv.

Polisen ska inte alltid bete sig på ett visst sätt. De ska bete sig på adekvat sätt, så som situationen kräver. Det innebär att två till synes ganska lika situationer kan bemötas på två helt olika sätt. Och där båda sätten är rätt. Den ena våldsam och den andra fredlig och följsam.

PS. Tycker du att vi borde tillåta att aga våra barn igen? Om du läser svensk historia så ser du att det var tillåtet förr.
Citera
2020-06-05, 20:18
Medlem
ganglere2s avatar
En annan bild av den kriminelle neger som det demonstreras till stöd för.

https://mobile.twitter.com/RealCandaceO/status/1268280610818101248

Offra gärna en kvart på att se filmen jag länkar till. Den är mycket bra.
Saker som bl.a. tas upp.
Hur stor del av brott som USAs negrer står för, att polisen egentligen är rasistiska mot vita brottslingar, svartas allmänt dåliga uppförande, den omtalades digra brottsregister m.m.

Innan ni avfärdar filmen som rasistisk, postad av en hemsk rasist så bör jag påpeka att tjejen i filmen som säger detta är... svart.
Citera
2020-06-05, 20:34
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att stämningen förbyttes råder inget tvivel om. Det är i princip odiskutabelt.
Med facit så blev det rätt här ja, men ack så fel ur andra synvinklar och då specifikt lagstadgade sådana. Hennes aktion verkar gått emot ganska många direktiv som en polis måste följa, så poängen är inte att det gick bra här.
Poängen är att man inte ska ha poliser som kan skapa sig detta personliga utrymme på en kommendering av detta slag, med alla ingredienser som nu finnes i detta.

Som någon skrev i den dolda polis fb-gruppen: Vad hade hänt om en polis tog stöd/parti åt högervridna upptåg, eller annars vilkenmellanmjölkspolitik eller whatever egentligen.
Svensk polis får aldrig ta sådan ställning, oavsett hur mycket polisfråga denna demonstration faktiskt är i grunden.
Detta är inget jag bara påstår, utan detta är som det är.

Jag vidhåller att det var ren skär tur att hon istället inte övermannades och/eller helt sonika trampades ned.
Jag tror tyvärr inte PAN kommer vara nådiga över henne, sett till vad för info jag fått till mig hittills.

Lag är en sak, eskalerad situation en annan. De individer som begick lagöverträdelser i samband med demonstrationen bör självklart lagföras för det. Poliskvinnan agerade dock självklart helt rätt. En eskalerad situation hade ingen vunnit något på alls.

Detsamma gäller naturligtvis även i de fall det handlar om högervridna eller annat. Polisens uppgift är att skydda allmänhet, minska våld OCH att haffa individer för lagföring. Om en högervriden demonstration går bananas och någon polis får ställa sig att heila för att deeskalera, så bör polisen göra det - för att sedan bura in idioterna.

Det handlar inte om att ta ställning. Det handlar om att hantera en infekterad situation.
Citera
2020-06-05, 20:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En annan bild av den kriminelle neger som det demonstreras till stöd för.

https://mobile.twitter.com/RealCandaceO/status/1268280610818101248

Offra gärna en kvart på att se filmen jag länkar till. Den är mycket bra.
Saker som bl.a. tas upp.
Hur stor del av brott som USAs negrer står för, att polisen egentligen är rasistiska mot vita brottslingar, svartas allmänt dåliga uppförande, den omtalades digra brottsregister m.m.

Innan ni avfärdar filmen som rasistisk, postad av en hemsk rasist så bör jag påpeka att tjejen i filmen som säger detta är... svart.

Läste 7 ord in i din text. Förstod då att du var en idiot och slutade läsa. Synd att du ödslade så många ord på ingenting.
Citera
2020-06-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hej kompis!

Tror du är lite drucken, men för att svara på vad du försöker säga:
- Aftonbladet publicerade bilden och informationen om polisen innan Pellefant gjorde det. Det var liskom det som bar frågan från början där Pellefant uppgavs vara sanningssägaren.
- sedan tror jag att du byter ämne till USA o h där kan jag säga att jag sett första 1.5-2 min ab videon av mordet du refererar till. Har du?

Sedan kunde jag ju raljera över ”copy pasta” och dina påståenden om Kina, men det vore ju tarvligt. Eftersom jag spenderat ordentligt med tid i Kina och känner en hel del folk också där så kan jag jag berätta att de skrattar nog mer åt Trump (och tackar honom) än åt t ex Europa.

Ha en bra kväll!
Bra så du är en kommunist människa bra så vet alla i tråden det du är inte någon som kan ta ställning till ditt land, så ha det bra med det.

Det roligaste med din argumentation är att du tror om du försöker stå ovanför en hela tiden... jag har inte tid jag vet det här och det här. Vart är din fakta som du spottar ut?

Det jag skriver i alla fall finns öppet men det du skriver är vad du tror världen är...
Du tycker detta är okej, det är det som är problemet du har ingen förståelse eller inlevelse om hur system fungerar bara massa ljummet och "fina" ord. kommer inte att flyga längre.
Citera
2020-06-05, 20:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
I panik förberedde hon också ett plakat med ett politiskt budskap som hon tog med sig.

Hon fick snarare det lilla plakatet av någon afrosvensk.
Citera
2020-06-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Mr Gibbons.. var sak har sin tid. Varje situation sin lösning. Din idé om en binär stark hand som likt fantomen är god mot dom goda och elak mot de elaka, är 150 år efter. Och varken speciellt intelligent eller konstruktiv.

Polisen ska inte alltid bete sig på ett visst sätt. De ska bete sig på adekvat sätt, så som situationen kräver. Det innebär att två till synes ganska lika situationer kan bemötas på två helt olika sätt. Och där båda sätten är rätt. Den ena våldsam och den andra fredlig och följsam.

PS. Tycker du att vi borde tillåta att aga våra barn igen? Om du läser svensk historia så ser du att det var tillåtet förr.
Det har inget med att vinna för, ingen kan stå över polisen på den här fronten, så ta dina "fina ord" och kolla som världen är istället för att säga massa saker du tror kommer vända tyck...

Du har inte kontroll men försöker det med helt irrelevanta företeelser, ta dom någon annanstans. Ingen med moral kan se detta och tänka fan va bra små barn vinner över polisen, fan va säker jag är. Vet du vad kan inte små barn göra det härnäst ? bättre kan inte vi bara kasta undan samhället och låta alla dom här hjärntvättade huliganerna makten?

Kommer vara så trevligt när dom knackar eller förlåt slår ner din dörr...
Citera
2020-06-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Läste 7 ord in i din text. Förstod då att du var en idiot och slutade läsa. Synd att du ödslade så många ord på ingenting.
För att försöka vara en förmedlare och försöker visa något annat försöker du inte ens hjälpa honom att kanske inte behöver använda lite aggressiva ord istället beter du dig exakt vad huliganerna gör försöker inte ens vara snäll och säga lite starka ord där och sedan bekämpa hans idéer istället... Din fejk karaktär försvann riktigt snabbt...
Citera
2020-06-05, 20:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Man sköt väl 25 kulor men bara tre träffade, vilket rimligen tyder på att man sköt dåligt och i panik. Den kvinnliga polis som sköt det dödande skottet tömde hela sitt magasin. Det är väl inte alldeles orimligt att knäböjandet och gråtandet nu har något psykologiskt samband med detta.

Kanske skulle vi ha haft denna skjutglada kvinna på plats denna dag? Hon hade kunnat tömma några magasin i folkhopen. Säkerligen fanns det någon funktionsnedsatt hon kunde ha träffat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in