2020-06-05, 07:01
Medlem
Riksdalerns avatar
https://streamable.com/ar2ww9

Black lives matter folket är oerhört intelligenta, SVT intervju med en av Sveriges smartaste människor under demonstrationen mot... ja vafan dem nu demonstrerar emot egentligen jag fattar inte..
Citera
2020-06-05, 07:02
Medlem
Reverend.Camdens avatar
"På filmer från händelsen syns hur hundratals demonstranter omringar polisbilen och den uppmärksammade uniformerade polisen, som enligt Aftonbladets uppgifter varit anställd under bara några månader."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3WL1r/uppmarksammade-polisen-hyllas-och-ifragasatts-internt-oklart-handelse

Som många misstänkte var hon färsk och oerfaren. Troligtvis inte lämplig för yttre tjänst.
Citera
2020-06-05, 07:08
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
"På filmer från händelsen syns hur hundratals demonstranter omringar polisbilen och den uppmärksammade uniformerade polisen, som enligt Aftonbladets uppgifter varit anställd under bara några månader."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3WL1r/uppmarksammade-polisen-hyllas-och-ifragasatts-internt-oklart-handelse

Som många misstänkte var hon färsk och oerfaren. Troligtvis inte lämplig för yttre tjänst.

Hon är helt klart i fel yrke, tror inte hon begriper att vi skattebetalare står för hennes lön och vill se professionella & neutrala poliser, skulle som fler skrivit tidigare vara väldigt intressant om en polis skulle ha höger åsikter istället för vänster åsikter helt öppet i uniform.

Begriper mig inte på vad som händer egentligen, håller hela världen på att totalt tappa förståndet?!
Citera
2020-06-05, 07:31
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGibbons
Tror din partiska ingripande är vad som är fel med Sverige idag, du tycker att man ska tänka fram åt utan massa strul och bråk men du verkar inte tänka på att vad vill med människor ha som trygg framtid?

Att göra huliganer glada är inte en lösning dom ska vara arga dom ska inte få det dom vill så dom kan börja fundera att det här leder bara till en sorts slut. Men istället så blir alla glada och får inga som helst konsekvens, varför tror du det finns nogozoner? Varför tror du att polisen inte gör det dom ska illa kvickt?

Jag är inte etnisk Svensk men det måste jag ta upp i denna tråd hela tiden annars försöker folk köra detta idiotiska rasist kortet eller du vet inte hur det känns. Att visa solaritet till vad? en man blev dödad, tråkigt och tragiskt men att under en pandemi tycka det är viktigt sedan så kommer flera personer inom två veckor att bli riktigt sjuka och för vad? Något som hände i USA? Folk dör av orättvisor varje dag men vi söker oss till utlandet?

Varför gör vi det? Kanske för vi vill ignorera våra problem i Sverige och låtsas som vi har det så jävla bra. medans vi har egna problem att lösa. Man går från inåt ut inte tvärtom kommer inte lösa bara skapa mer problem som du tror du löser när du skriver i denna tråd.

Folk i denna tråd tar upp det riktiga och fakta, Statens skydd vi betalar för jobbar inte för dom som betalar, tyvärr så kan dom där barnen inte diktera hur vi ska bete oss men det gör som nu av någon anledning. Dom jobbar inte och skriver massa fina ord men vet du vad jag tar verkligheten alla gånger. fina ord lever man inte på, Sverige rasar samman medans folk tävlar om den som är mest PK. Och jag har fått nog, och det har många på den här tråden också visat.

Sverige jag växte upp i existerar inte och alla som håller värdegrunden om hur människor ska bli behandlade har skickats bort eller kallade rasister för dom dömer folks handlingar och inte deras ord...

Världen vi lever i nu är ett skämt och folk vänder sig i sina gravar för vad vi har idag och alla som vill leva i USA:s historia är mer än välkommen att åka dit och ta det av deras värld. Men om du lever i Sverige så får du läsa Svensk historia istället och gå ut efter vad Sverige har gjort och stoppa med alla dessa socialmedia tävlingar...

Jag har bara detta att säga. Världen är sjuk, människor saknar empati och tänker bara på vad dom själva vill. Trots att evolutionen har kommit så pass långt för oss att vi har ett samvete.

Att påstå att orättvisor idag inte är någonting mot det var förr, det argumentet man du släcka med en gång. Det Finns säker att jobba på enda tills orättvisor inte finns, om det så ska ta en miljon år.

Att kalla demostranterna för huliganer är att ta i, AIK's fotbollshulliganer ställer till med med problem än vad DENNA demostration här gjort. Så man du inte jobba för att få bort dom först och främst?

Corona är bara något ni använder som argument för att det funkar, eftersom ni inte bryr er om människor så har jag svårt att tänka att tänka mig att det är ett stort problem för sådana som flashback styrs av.

Folk för av orättvisor varje dag och det ska inte hända. PUNKT

"Sverige rasar samman", var lite med dramaqueen tack. Sverige står på benen medans världen rasar samman, snacka om blåögd och och att nästan vara bortskämd till ditt levnadsätt.

Gå ut och få en verklighetsuppfattning själv, du bor I art av världen finaste länder (som också har orättvisor) men du får det att låta som att det är "totalt kaos". Det vore snarare kaos om man inte vågade Eller fick säga sina åsikter, och det vore kaos om man inte fick demostrera. När man är I en så pass högt position som Sverige är, så kan man hjälpa andra till skillnad från Många andra länder. Vi hörs och vi syns I resten av världen, Varför?
För ett vi är ett överklass land. Därför man folk j Sverige som vill ha förändring globalt påverka det med än I Många andra länder.

Dom jag sa till någon tidigare, vi bro på ett sandkorn mitt Ute I ingenstans TILLSAMMANS. Alla människor på hela planeten är lika förvirrade, och alla vi är med lika än vad du tror. Gränserna däremot, det är något man man på för tusentals år sedan. Men JA! Det är ju så det alltid varit så det måste vara rätt (eller?).
Citera
2020-06-05, 07:37
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Ska ringa polisen imorgon och fråga vad dem håller på med och vad konsekvenserna blir för den knäböjande/protestkramande poliskvinnan.

Lycka till. Senaste gången jag ringde till polisen för ett icke-akut ärende sommartid satt jag i telefonkö i en timme tills jag tröttnade (och jag försökte vid flera tillfällen).
Gissningsvis kommer du behöva mejla dem istället för att få ett svar, och jag skulle inte räkna med något mer än ett på förhand skrivet, allmänt hållet uttalande. Polisen har redan gjort klart att de inte uttalar sig i enskilda ärenden, så du kommer under alla omständigheter inte få något svar på vad som händer med rikspuckot i uniform.

Polisen, liksom resten av Myndighetssverige av idag, har kommunikationssystem utvecklade för att förhindra direktkontakt.
Senast redigerad av fluff995 2020-06-05 kl. 07:39.
Citera
2020-06-05, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Jag har bara detta att säga. Världen är sjuk, människor saknar empati och tänker bara på vad dom själva vill. Trots att evolutionen har kommit så pass långt för oss att vi har ett samvete.

Att påstå att orättvisor idag inte är någonting mot det var förr, det argumentet man du släcka med en gång. Det Finns säker att jobba på enda tills orättvisor inte finns, om det så ska ta en miljon år.

Att kalla demostranterna för huliganer är att ta i, AIK's fotbollshulliganer ställer till med med problem än vad DENNA demostration här gjort. Så man du inte jobba för att få bort dom först och främst?

Corona är bara något ni använder som argument för att det funkar, eftersom ni inte bryr er om människor så har jag svårt att tänka att tänka mig att det är ett stort problem för sådana som flashback styrs av.

Folk för av orättvisor varje dag och det ska inte hända. PUNKT

"Sverige rasar samman", var lite med dramaqueen tack. Sverige står på benen medans världen rasar samman, snacka om blåögd och och att nästan vara bortskämd till ditt levnadsätt.

Gå ut och få en verklighetsuppfattning själv, du bor I art av världen finaste länder (som också har orättvisor) men du får det att låta som att det är "totalt kaos". Det vore snarare kaos om man inte vågade Eller fick säga sina åsikter, och det vore kaos om man inte fick demostrera. När man är I en så pass högt position som Sverige är, så kan man hjälpa andra till skillnad från Många andra länder. Vi hörs och vi syns I resten av världen, Varför?
För ett vi är ett överklass land. Därför man folk j Sverige som vill ha förändring globalt påverka det med än I Många andra länder.

Dom jag sa till någon tidigare, vi bro på ett sandkorn mitt Ute I ingenstans TILLSAMMANS. Alla människor på hela planeten är lika förvirrade, och alla vi är med lika än vad du tror. Gränserna däremot, det är något man man på för tusentals år sedan. Men JA! Det är ju så det alltid varit så det måste vara rätt (eller?).

Du hatar dock polisen så dina åsikter och argument är helt irrelevanta - till och med ditt användarnamn är för att smutskasta polisen.

Du ska underkasta dig polisen, punkt slut, om det så krävs våld för att du ska göra det så får det vara så.
Citera
2020-06-05, 07:55
Medlem
Vi borde sätta in militären också som får öppna eld mot folkmassorna.

99% av de våldsamma är vänsterextrema som bara är ute efter kaos.

Så dessa idioter som måste gå ut och härja i samhället i stället för att göra det digitalt kommer vi inte sakna.

Tvärt om får vi bättre Demokrati och vi går hårt och våldsamt åt de vänsterextrema!

Fy fan vad vänstern har ställt till det i Sveriges nu. Alla vänsterpolitiker måste fängslas!
Citera
2020-06-05, 08:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vi borde sätta in militären också som får öppna eld mot folkmassorna.

99% av de våldsamma är vänsterextrema som bara är ute efter kaos.

Så dessa idioter som måste gå ut och härja i samhället i stället för att göra det digitalt kommer vi inte sakna.

Tvärt om får vi bättre Demokrati och vi går hårt och våldsamt åt de vänsterextrema!

Fy fan vad vänstern har ställt till det i Sveriges nu. Alla vänsterpolitiker måste fängslas!

Nja, kanske inte verkanseld. Jag tycker fortfarande principen om återhållsamhet ska gälla, i alla fall i innerstaden. Gummikulor, tårgasbomber och vattenkanoner torde räcka. Ute i förorten kan man gå in med verkanseld och pansarfordon däremot för att rensa upp.
Citera
2020-06-05, 08:11
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Du hatar dock polisen så dina åsikter och argument är helt irrelevanta - till och med ditt användarnamn är för att smutskasta polisen.

Du ska underkasta dig polisen, punkt slut, om det så krävs våld för att du ska göra det så får det vara så.

Du är sjuk, sök hjälp.
Citera
2020-06-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Du är sjuk, sök hjälp.

Snarare du som är riktigt sjuk och hjärntvättad, är ledsen för vad du har varit med om som fått dig att hata polisen så oerhört mycket men det är helt irrelevant, du ska fortfarande underkasta dig polisen då de har våldsmonopol.
Citera
2020-06-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Hon heter tyvärr Sverige
Lisa Simonsson
Citera
2020-06-05, 08:19
Medlem
Ser fram emot ett fulla läktare på fotbollen som drar igång snart.
Måste väl va ok ändå? De tillät ändå 8000 pers att demonstrera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in