Citat:
Ursprungligen postat av
singularitet
Old people matter. Sick people matter. Swedish people matter.
Smittspridningen av SARS-CoV-2 och den sjukdomen covid-19 som en infektion leder till är mycket skrämmande och plågsam för stora delar av Sveriges befolkning. Det är med sorg och bestörtning som jag nåddes av nyheterna under gårdagen att demonstrationer äger rum som försvårar en redan mycket svår situation som samhället befinner sig i. Ni som deltar i dessa demonstrationer bör skämmas. Ni som redan enligt socialstyrelsens allmänna riktlinjer prioriteras till vård på intensivvårdsavdelning och plats i respirator saknar själva den förmåga till medkänsla och empati och respekt för demokratiska värderingar som behövs om demokrati ska uppfattas som meningsfull. Ni förstör hoppet om ett medkännande samhälle. Ni skapar fasa, sorg och dödsångest hos miljontals medborgare i Sverige. Ni som demonstrerade igår är inte värda demokrati. Ni är inte värda samhällets stöd. Mina varmaste tankar och medkännande går istället till de äldre på våra äldreboenden, de sjuka på våra sjukhus, personalen inom vård och omsorg och alla övriga äldre och unga som vill överleva denna pandemi. Ni ska veta det ni som demonstrerar för svarta människors rättigheter men förnekar alla övriga medborgares upplevda och faktiska trygghet att ni är samhällets fiender då ni demonstrerar i grupper med fler än 50 deltagare.
Om detta må ni berätta!
Word!
Det är därför mycket viktigt att arrangörerna polisanmäls och åtalas.
Det går nog att hitta fler brottsrubriceringar eftersom uppsåtet är så tydligt, att sprida smitta och kaos i Stockholm.
Jag antar att de ansvariga finns med namn någonstans?