2020-06-05, 03:48
Medlem
Finns det något land i Europa som har så efterblivna människor som Sverige som är ute och demonstrerar nu?
Citera
2020-06-05, 04:08
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Finns det något land i Europa som har så efterblivna människor som Sverige som är ute och demonstrerar nu?

England, Irland, Skottland, Holland, Frankrike, Danmark och Finland har fler efterblivna än Sverige än så länge.
Citera
2020-06-05, 04:27
Medlem
-GGs avatar
Araber är så felplacerade i en demonstration om/för niggers.
Senast redigerad av -GG 2020-06-05 kl. 04:31.
Citera
2020-06-05, 05:00
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Berätta vad du själv heter.

Ok jag heter klick klick klock klink klick klock & kommer från ett litet land i Afrika där vi enbart talar med klick ljud
Citera
2020-06-05, 05:20
Medlem
Största rasisterna i Sverige är muslimerna.

Hemma i arabländerna har de svarta slavar från Afrika. Tar deras pass så de inte kan åka hem. Dessa slavar städar, fejjar och lagar mat hemma hos arabfamiljerna i princip gratis.

Varför kommer alla muslimer till Sverige? För att deras länder är i krig. Varför är de i krig? Pga rasism i deras egna hemländer.
Citera
2020-06-05, 05:58
Medlem
Alltså detta är så töntigt. Ska vi i Sverige springa runt och fjanta oss och försöka vara som USA. Black lives matter. All lives matter skulle jag säga. Färgen spelar väl ingen roll.

Trams.
Citera
2020-06-05, 06:17
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Old people matter. Sick people matter. Swedish people matter.

Smittspridningen av SARS-CoV-2 och den sjukdomen covid-19 som en infektion leder till är mycket skrämmande och plågsam för stora delar av Sveriges befolkning. Det är med sorg och bestörtning som jag nåddes av nyheterna under gårdagen att demonstrationer äger rum som försvårar en redan mycket svår situation som samhället befinner sig i. Ni som deltar i dessa demonstrationer bör skämmas. Ni som redan enligt socialstyrelsens allmänna riktlinjer prioriteras till vård på intensivvårdsavdelning och plats i respirator saknar själva den förmåga till medkänsla och empati och respekt för demokratiska värderingar som behövs om demokrati ska uppfattas som meningsfull. Ni förstör hoppet om ett medkännande samhälle. Ni skapar fasa, sorg och dödsångest hos miljontals medborgare i Sverige. Ni som demonstrerade igår är inte värda demokrati. Ni är inte värda samhällets stöd. Mina varmaste tankar och medkännande går istället till de äldre på våra äldreboenden, de sjuka på våra sjukhus, personalen inom vård och omsorg och alla övriga äldre och unga som vill överleva denna pandemi. Ni ska veta det ni som demonstrerar för svarta människors rättigheter men förnekar alla övriga medborgares upplevda och faktiska trygghet att ni är samhällets fiender då ni demonstrerar i grupper med fler än 50 deltagare.

Om detta må ni berätta!

Word!
Det är därför mycket viktigt att arrangörerna polisanmäls och åtalas.

Det går nog att hitta fler brottsrubriceringar eftersom uppsåtet är så tydligt, att sprida smitta och kaos i Stockholm.

Jag antar att de ansvariga finns med namn någonstans?
Citera
2020-06-05, 06:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Word!
Det är därför mycket viktigt att arrangörerna polisanmäls och åtalas.

Det går nog att hitta fler brottsrubriceringar eftersom uppsåtet är så tydligt, att sprida smitta och kaos i Stockholm.

Jag antar att de ansvariga finns med namn någonstans?

Nej det är det inte. BLM är en antirasistisk organisation som demonstrerar mot våldet mot mörka personer som sker överallt i världen och väldigt tydligt av den amerikanska polisen.
Citera
2020-06-05, 06:34
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det är det inte. BLM är en antirasistisk organisation som demonstrerar mot våldet mot mörka personer som sker överallt i världen och väldigt tydligt av den amerikanska polisen.

Det där är en dålig undanflykt. Något att gömma sig bakom för onda människor.
Syftet var att sprida smitta och kaos i samhället.

Om någon har namnen på samtliga ansvariga arrangörer så vore jag tacksam. Det underlättar när jag lämnar in en polisanmälan.
Citera
2020-06-05, 06:34
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Sitta tätt packade som sillar på krogen = fel.
Samlas i stora demonstrationståg =fel.
Demonstrationer med (deltagarantal över 50 personer = fel. Demonstrationståg under 50 Pers = ok).

Dvs två fel blir inte ett rätt.

Myndigheterna kan dessutom stänga restauranger som inte följer reglerna (vilket också hänt) . Likväl kan folkmassor upplösas i samma syfte.

Man kan utöver den lagstiftning ni tjatar om även applicera smittskyddslagstiftningen.

Sick lives matter!

Som jag frågat i tråden flera gånger men inget svarat på. De flesta ser ändå ut att vara 16 och under, de går alltså i skolan flera timmar varje dag där de befinner sig betydligt närmare varandra hela tiden i en inomhusmiljö. Alltså kan det ju rimligen inte innebära någon större smittorisk eftersom vi vet att barn i grundskolan inte smittar.
Citera
2020-06-05, 06:43
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det där är en dålig undanflykt. Något att gömma sig bakom för onda människor.
Syftet var att sprida smitta och kaos i samhället.

Om någon har namnen på samtliga ansvariga arrangörer så vore jag tacksam. Det underlättar när jag lämnar in en polisanmälan.

Vad har du för bevis?
Citera
2020-06-05, 06:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror nog att det hade kunnat gå illa, en polis utan vapen nedslagen och avklädd naken på live-tv till exempel?
Precis, hon var helt ensam och svensk polis saknar vapen?
Nej det skulle inte hända, titta på hur polisen agerade lite senare vid slottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in