2020-06-05, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Fast var det inte så att för typ 2000 år sedan så var alla perser vita? Iran kallades ju Arya, ariernas hemvist. Perserna då såg typ ut som svenskar eller vilka européer som helst. Det var senare tiders influx av icke-vita som ändrade på den bilden.
Amen herregud, det stämmer inte! Iran betyder ariernas land, dvs. det ädla landet o då betyder inte det att iranier va vita för 2/3000 år sedan. Kolla i Indien, finns vita, bruna o svarta men överlag e dem bruna. Samma sak för iranier, finns vissa ljusa i norra Iran o några blåögda hos kurderna men vem bryr sig?
Är svartskalle precis som de flesta iranier e.
Håller med trådskrivaren, iranier förnekar att de är iranier eller tror de är mer värda för de är iranier.
O vem fan bryr sig om iranier va vita innan, o snälla visa bevis, tack.
Min farsa krigade mot dessa ignoranta typer...

O själv så älskar jag Iran o revolutionen (min farsa var del av den samt kriget)
Citera
2020-06-05, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Vill utveckla resonemanget.

Iransk kultur är att anpassa sig till det rådande i samhället som är status. I svenskt samhälle är det att vara svensk och framgångsrik. Så det är iranskt att vara integrerad och omedvetet bli svensk.

Att man kan plocka en iranie och sätta den i en annan nation och få den att snabbt integrera sig och bli övre medelklass tycker jag är förträffligt bra egenskap hos iranierna. som närmast kan likna de överlägset framgångsrika judarna.

Judarna är enligt mig bättre då de skaffar barn med varandra, medan iranierna sakta förintar sig själva då helst vill skaffa barn med svenskar eller det som är mest status. Att integrera sig så pass kan skapa identitetskris fram till att iranien är 30, sen brukar ju faktiskt vuxna bli trygga i sig själva. En annan grej är att iranien med sitt svarta hår riskerar att associeras med mustiga kurder, araber och annat pack och iranien får en konstant lägre status. Iranierna får fajtas om att få en medelmåttig svensk tjej, för de har alltid ett statushandikapp.

Jag hoppas innerligt att iranierna går samma väg som judarna och föder barn med sina iranska landsmän. Som det är nu får iranierna tävla om att få medelmåttiga svenska tjejer, eller importera en iranie från hemlandet vilket är helt ok. Iranierna har lite utmaningar, vilket är en naturlig följd av att befinna sig i ett annat land som
minoritet , jämfört med majoritetsbefolkningen.

Även om Iranierna snabbt tappar sig själva utomlands så är de jävligt bra på hemmaplan i sitt egna hemland. Av just detta argument är iranier alltid bättre än araber, kurder då deras hemlander inte är lika framstående vare sig nu eller historiskt och att då kritisera iranier i sverige är som att kritisera iranierna i iran, de är samma kultur, mentalitet och genetik! Hoppas nån förstår min logik.

Iranien förlorar sig själv utomlands och behöver frodas i sitt hemland. Som svensk i sverige bör svenskar vara tacksamma att få denna gratis iranska multikulti som faktiskt bidrar till de svenska samhället.

Araber syrianer som inte anpassas utan är starkt nationalistiska innebär att de på hemmaplan kommer ha massa klan krig. Det är därför iran kan ha sa många minoriteter i sitt land utan att det blir krig, då vi iranier är öppensinade och överlag inte rasisriska så länge man sköter sig.

Så visst, araber som inte anpassas och bara umgås med sina egna må hålla ihop bättre ihop utomlands och bli en lägre samhälsklass som socbidragsragare eller pizzeria, frisör, och på hemmaplan i deras arabland har de massa krig. Tycker att det är en dålig ekvation på båda fronter.
Din idiot kurder är iranier, kurder är en typ av iranier, snälla håll käften med din rasism. Iran har ca 45 miljoner perser o befolkningen är 83m totalt.. Iranier o perser e två olika saker

Förstår inte denna rasism, hade vatt kul o knacka på din dörr o se om du berättar det face 2 face din jävla nasse fitta...
Citera
2020-06-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Samtidigt dock, Armaiti, måste du förstå att ni iranier de facto är en del av problemet. Visst finns det många stolta iranier som du själv, som förkastar islam och den arabiska identiteten som medföljde i det islamiska paketet (helt rätt av er), men alltför många iranier, identifierar sig med islam. Givetvis är inte islamfanatismen lika stark bland perser som den är bland etniska araber och pseudo-araber, men Iran är idag en muslimsk nation, och detta är ett problem. Majoriteten av iranier är alltså inte kristna eller ateister, utan muslimer. Sekulärare än araber? Javisst, men fortfarande muslimer.

Bland alla muslimer så skulle jag ändå vilja påstå att de shia-muslimska perserna helt klart är i vettigaste laget, och med det menar jag att det finns fortfarande en del godhet inom er; ni är t.ex. helt klart bra mycket bättre än kurder (som är sunni-muslimska iranier så att säga). De shia-muslimska kurderna är en minoritet, och även dessa verkar (av min lilla begränsade erfarenhet av dem) vara mycket bättre än den sunni-muslimska majoriteten av kurdfolket. Men så länge Iran är ett muslimskt land så är det ett stort jävla problem.

Zoroastrismen var och fortfarande är, en bra religion, och dagens parser är en produktiv etnoreligiös minoritet, och framstående inom kultur och andra sammanhang trots deras lilla antal till befolkning (böghoran Freddie Mercury är väl det mest kända exemplet på en positiv zoroastrisk iranier).

Som assyrier förstår jag er anti-islamiska och pro-zoroastriska perser mycket väl, bättre än vad du tror om mig. Jag har själv växt upp bland sekulära muslimska perser och jag är medveten om att de är överlag ett helt reko folkslag, deras dåliga självförtroende, snobbtänk och andra personliga osäkerheter till trots. Men som sagt, så länge ni perser är till majoriteten muslimer, så är ni en del av problemet, inte en del av lösningen.

Huruvida ni anti-islamiska perser kommer göra någon skillnad och influera era stamfränder till en icke-muslimsk, positiv riktning, återstår att se.

Lycka till hur som helst.

Det är väl också så bland norditalienare, att de inte vill förknippas med sicilianare och andra "halv-araber" från södra Italien, så den attityden i Italien är inte ensidig. Norditalienarna kallar sicilianare, "terrone" som skällsord.
Ok.. En annan rasse fitta. Är iranier o älskar Iran o revolutionen, är stolt över min far som var del av revolutionen samt kriget.

Elias, du är inte kristen för du förnekar islam, om du förnekar islam förnekar du gud samt din egna religion. Roligt om du vågar säga detta till mig face 2 face, horunge
Citera
2020-06-05, 07:55
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Fast var det inte så att för typ 2000 år sedan så var alla perser vita? Iran kallades ju Arya, ariernas hemvist. Perserna då såg typ ut som svenskar eller vilka européer som helst. Det var senare tiders influx av icke-vita som ändrade på den bilden.
Nej alla perser har aldrig varit vita. Perser förr såg ut ungefär som de gör idag. Proto-indoiranierna, alltså arierna, var vita från östra Europa. Men dagens iranier är inte arierna, även om de såklart har lite påbrå från arierna, så är dagens iranier en lokalbefolkning som har fått lite genflöde från arierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Din idiot kurder är iranier, kurder är en typ av iranier, snälla håll käften med din rasism. Iran har ca 45 miljoner perser o befolkningen är 83m totalt.. Iranier o perser e två olika saker

Förstår inte denna rasism, hade vatt kul o knacka på din dörr o se om du berättar det face 2 face din jävla nasse fitta...
Detta är sant: kurder är ett iranskt folkslag.

Citat:
Ok.. En annan rasse fitta. Är iranier o älskar Iran o revolutionen, är stolt över min far som var del av revolutionen samt kriget.
Den revolutionen gjorde Iran till ett towelhead land, lol. Under Shahen var Iran ett någorlunda normalt land jämförbart med sydeuropeiska länder i levnadsstandard. Efter revolutionen har Iran blivit något av ett skämt som alla vill bli av med. Det enda den revolutionen gjorde var att förstöra mellanöstern, och då inte bara Iran utan även Irak och att resten av mellanöstern blev mindre sekulärt och mer islamistiskt och krig.

Citat:
Elias, du är inte kristen för du förnekar islam, om du förnekar islam förnekar du gud samt din egna religion. Roligt om du vågar säga detta till mig face 2 face, horunge
Sedan när blev det ett krav på att man måste vara muslim för att vara kristen? Islam och kristendomen är inte kompatibla religioner.
Citera
2020-06-05, 08:40
Medlem
Citat:
Nej alla perser har aldrig varit vita. Perser förr såg ut ungefär som de gör idag. Proto-indoiranierna, alltså arierna, var vita från östra Europa. Men dagens iranier är inte arierna, även om de såklart har lite påbrå från arierna, så är dagens iranier en lokalbefolkning som har fått lite genflöde från arierna.

Detta är sant: kurder är ett iranskt folkslag.

Den revolutionen gjorde Iran till ett towelhead land, lol. Under Shahen var Iran ett någorlunda normalt land jämförbart med sydeuropeiska länder i levnadsstandard. Efter revolutionen har Iran blivit något av ett skämt som alla vill bli av med. Det enda den revolutionen gjorde var att förstöra mellanöstern, och då inte bara Iran utan även Irak och att resten av mellanöstern blev mindre sekulärt och mer islamistiskt och krig.
Ok, helt seriöst tkr jag att de är lite överdrivna med bl.a sayid (dvs. ättling till muhammad/Ali) samt att de inte kan lösa konflikten med usa. Men ärligt talat så är det Amerikas fel Mellanöstern ser ut som idag, självklart ska man inte bara skylla på amerika men dem är riktiga terrorister som är ute efter pengar o makt. Iran krigar iaf mot IS o orättvisor i världen o sen så är sharia en annan sak att diskutera...
Sedan när blev det ett krav på att man måste vara muslim för att vara kristen? Islam och kristendomen är inte kompatibla religioner.
De är olika religioner ja, du kanske inte håller med mig men kristendomen är typ en del av mandeism/sabier, Jesus blev ju döpt av Johannes... Min poäng är att alla religioner hänger ihop o om man smutskastar en annan religion smutskastar man sin egen religion samt gud, islam är faktiskt väldigt lik judendomen, även zoroastrianism i viss utsträckning.
Vad är det för fel me muslimer? Är det islams fel att usa bombade ner Irak för olja (de störtade väl saddam efter typ 3 dagar?), eller bombar sjukhus i Syrien...
Citera
2020-06-05, 08:44
Medlem
O till ni iranier samt ni andra, Iran har alltid varit bruna, en del har väl ändrats pga. invasioner från andra länder. O att iranier hatar islam är bullshit! Bara för att några kommunist/capatalist iranier som bor här i Sverige smutskastar islam betyder det inte att det iranska folket gör det. Jag älskar ayatollah Khamenei även om konflikten mellan Israel o usa faktiskt kunnat lösas med ord...
Citera
2020-06-05, 08:45
Medlem
O detta är väl relevant för er rasister, min farsa är iranier, min morsa svensk... Så jag är väl egentligen svensk...
Citera
2020-06-05, 09:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
De är olika religioner ja, du kanske inte håller med mig men kristendomen är typ en del av mandeism/sabier, Jesus blev ju döpt av Johannes... Min poäng är att alla religioner hänger ihop o om man smutskastar en annan religion smutskastar man sin egen religion samt gud, islam är faktiskt väldigt lik judendomen, även zoroastrianism i viss utsträckning.
Tala för dig själv. Kristna och muslimer har aldrig gillat varandra och man kan vara kristen och ogilla islam, inga konstigheter.

Citat:
Vad är det för fel me muslimer?
Människokarikatyrer.

Citat:
Är det islams fel att usa bombade ner Irak för olja (de störtade väl saddam efter typ 3 dagar?), eller bombar sjukhus i Syrien...
Utan islam så hade mellanöstern haft en framtid. Kolla på hur framgångsrikt Sydkorea är, medan Nordkorea är ett efterblivet kommunistiskt helvete. Det är exakt samma folk, men ena landet har en välutvecklad ekonomi och är ett avancerat teknologiskt samhälle, medan det råder fattigdom, svält och ledardyrkan i det andra landet.

Ideologier påverkar ett lands utveckling. Och islam lockar fram de sämsta egenskaperna hos folk. Islam har förstört mellanöstern.

Citat:
O till ni iranier samt ni andra, Iran har alltid varit bruna, en del har väl ändrats pga. invasioner från andra länder. O att iranier hatar islam är bullshit! Bara för att några kommunist/capatalist iranier som bor här i Sverige smutskastar islam betyder det inte att det iranska folket gör det. Jag älskar ayatollah Khamenei även om konflikten mellan Israel o usa faktiskt kunnat lösas med ord...
Jaja, älska islam du, ingen bryr sig. De riktiga arierna var som sagt vita, och ni iranier är inte proto-indoiranierna. Ni är inte heller det enda iransktalande folket idag. Pamirer ser fortfarande rätt europeiska ut.

Citat:
O detta är väl relevant för er rasister, min farsa är iranier, min morsa svensk... Så jag är väl egentligen svensk...
Nej, du är inte svensk, inte iranier heller. Du är en rotlös etnisk blandning.

Det vore bra om du kunde sluta tala för iranier.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-06-05 kl. 09:44.
Citera
2020-06-05, 09:10
Medlem
Citat:
Tala för dig själv. Kristna och muslimer har aldrig gillat varandra och man kan vara kristen och ogilla islam, inga konstigheter.

Människokarikatyrer.

Utan islam så hade mellanöstern haft en framtid. Kolla på hur framgångsrikt Sydkorea är, medan Nordkorea är ett efterblivet kommunistiskt helvete. Det är exakt samma folk, men ena landet har en välutvecklad ekonomi och är ert avancerat teknologiskt samhälle, medan det råder fattigdom, svält och ledardyrkan i det andra landet.

Ideologier påverkar ett lands utveckling. Och islam lockar fram de sämsta egenskaperna hos folk. Islam har förstört mellanöstern.

Jaja, älska islam du, ingen bryr sig. De riktiga arierna var som sagt vita, och ni iranier är inte proto-indoiranierna. Ni är inte heller de enda iransktalande folket idag. Pamirer ser fortfarande rätt europeiska ut.

Nej, du är inte svensk, inte iranier heller. Du är en rotlös etnisk blandning.

Det vore bra om du kunde sluta tala för iranier.
Är mer iranier än svensk då jag kan tala o skriva, kurdiska o persiska perfekt o min morsa kan tala persiska utmärkt. Är du inte syrian? O hur ser det ut där? Saudiarabien finansierade IS, för helvete mer än hälften av IS är nt ens syrier lr irakier. O nu kmr du säga, "ja, exakt det e islams fel.." man blir inte en barbarier för man är muslim.. IS blev stora pga. Sveriges vapen o zionisterna, Saudiarabien samt turkiet som gjorde IS väldigt starkt. O helt ärligt, är inte Iran bra på vetenskap, rymdtegnologi, nanoteknik mm. Bra sjukhus o gratis skola i alla levlar...
O jo du är inte kristen för du förnekar islam, o om du förnekar islam förnekar du din egna religion, många verser är identiska me varandra...
Citera
2020-06-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Detta var ett av det sjukaste inlägg jag någonsin läst.
Iran har inte varit islamistisk eller "muslimskt" från början.
Detta bevisar väl gott och väl att trådskaparen inte kan något om Iransk kultur, traditioner eller grund-religionen för landet. När man inte vet ens detta för ett land, då blir det väldigt lätt att bajsa från munnen.

Irans första religion, eller de största första religionen är Zoroastrism, inte Islam, inte Kristendom och inte något annat. Så att ens säga att "ni är väl muslimer från början?" bevisar att trådskaparen har ett IQ lägre än den där nedhuggna trädet utanför mitt fönsterruta.

Sen bor det flera olika folkslag i Iran, det finns iranska armenier som är kristna.
Finns iranska judar, finns zoroastrier och så vidare.

Det är som att säga att Sverige är ett Islamistisk land och sen peka på nån svensk bloggare och nån gubbe som konverterat från Kristendom till Islam. Väldigt dåligt argument som rinner ut trådskaparens mun.

Så du tror att ALLA iranier vill byta identitet efter att du hörde EN iranier och en kvinna diskutera på en busshållplats? Oj, så om jag får en unge att säga att han vet att Tomten existerar, då blir det ett faktum? Trådskaparen verka bete sig som nån bosnisk muslim, eller något som brukar äta mat med händerna och inte vet hur bestick fungerar, en arab med andra ord. Jag känner en jävla massa iranier, en jäääävla massa iranier, känner bara EN iranier som bytt namn.
Så jag förstår inte hur du får detta att bli ett "förnekelse".

Iranier anpassar sig i landet. Iranier brukar lära sig språket väldigt snabbt, brukar studera och också inte vilja blandas med Islam. Detta har inget med identitet byte att göra, det är snarare anpassning till mänsklig beteende i jämförelse t.ex med araber som äter med händerna, rapar mitt i restaurangen och spränger sig själva direkt man säger att Islam är ond religion.

Att byta namn kan ha sina orsak, det kan vara allt från att man inte vill ha ett Islamistisk smutsigt namn såsom Ali, Muhammed, eller att deras namn är svåruttalat i Sverige och västvärlden, så därför byter de namn.

Sen också, att man stör sig på namnbyten, religionsbyten bevisar också hur lågt IQ personen måste ha som stör sig på något sådant, såsom trådskaparen och många andra gör här.

Ett namn är väl ändå ett namn, det är inte som att det är något unikt med ett namn.
Det är som att man skulle börja störa sig på folk som varit fabriksarbetare och nu blivit tekniker, vad i helvete gör dom? Varför byter dom jobb? Skäms dom för sina jobb? Och så vidare.. väldigt lågt IQ i sånna här diskussioner.

Mycket bra inlägg! Alla iranier jag stött på har varit oerhört assimilerade, duktiga och trevliga människor, stjärnexempel på vad för sorts människor som gladligen ska ta del av vårt land till skillnad från annat skräp som trillar in här!
Citera
2020-06-05, 09:23
Medlem
Citat:

Jag vågar, vart bor du?
Förnekar profeten Muhammed, anser att Jesus är Gud och jag är kristen dvs jag förnekar islam.
Citera
2020-06-05, 09:28
Medlem
Citat:

Du förespråkar ju själv revolution i Iran och Iran för iranier eller?
Kan du definiera "rasism" i sverige?
Vill du att Iran ska bli som sverige?

Trycka in hundratusentals araber och afrikaner i iran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in