Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Allerede tidlig i etterforskningen ble det gjort kjent at elektroniske spor fra basestasjoner gjorde at politiet kunne plassere THs mobiltelefon på arbeidsplassen i 9-tiden på forsvinningsdagen.
Men ganske nylig ble det kjent at TH pleide å legge igjen mobilen på jobb da han dro hjem.
Dermed var ikke dette et sikkert spor likevel.
Jeg er nesten litt flau over å ikke ha reagert på dette tidligere.
Hvis han pleide å legge fra seg telefonen på jobb, så er det ikke så rart om den lå der også på forsvinningsdagen, hele dagen, fra kvelden før.
Men det har vi egentlig ikke hørt noe om... At den lå der fra kvelden i forveien, og dermed også lå der på forsvinningstidspunktet.
Gremmm....
Logisk brist, minuspoeng til meg...
Så hvis man skal legge forsvarets påstand til grunn, at TH pleide å legge igjen mobilen på jobb, så har det altså ikke så mye å si at den ble registrert på Futurum på tidspunktet drapet er antatt å ha skjedd...
Så da sitter vi igjen med video av Hagens bil som ankommer Futurum, som alibi? Og evt. en innloging på Hagens iPad 09.08?
Edit: Jeg tror egentlig ikke så veldig mye på at TH konsekvent la igjen sin eneste mobil på jobb, det var vel derfor jeg ikke tilla akkurat det utsagnet så mye vekt.
Edit2: Han snakket nå beviselig i en lang. flat telefon på opptaket fra NRK, kanskje til og med noe som kan ligne på en smarttelefon, så han må ha raskt opparbeidet seg en viss kompetanse på flat, eh, smarttelefoner.