2020-06-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg lurer på hvordan det nå går an å ha en teori om at det ikke er TH som står bak, etter han prøver å få kontakt med kidnapperne rett før han skal i avhør, faker syk for å unngå avhør, og så nekter å bli avhørt mer? Hvordan går det an? Hvorfor skulle han ta kontakt med "motparten" om han var uskyldig? Og hvorfor skjedde det samme også akkurat da politiet endret hovedteori? Hvis man skal faktisk se ham som uskyldig så må man totalt ignorere disse tingene.

Jeg har en teori om det.

TH fryktet at politiet ville arrestere han igjen så derfor hastet det med å sende betalingskoden.

Sannsynligvis så tikker det inn et svar snart fordi han også har lagt inn inn en forfallsdato da svaret fra kidnapperne kommer.

Og hvis han satt fengslet da svaret kom så skulle det bevise hans uskyld.

Snedig.
Citera
2020-06-05, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det er jo nesten som fra et manus i en film
Det bildet på FB som du refererte til tidligere, ledet meg til å se på andre bilder av samme kunstner. Hvis du har rett i hypotesen din, så tror jeg GM har identifisert seg med den ene iaktageren i bildet "kramp*s". Du vet sikkert hvilket jeg mener?
Citera
2020-06-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er iallfall avslørende at TH nekter å gå i nye avhør, samtidig som politiet forteller at de har funnet nye beviser i Sloraveien.

TH ser ikke med forventning frem til å få vite konkret hva politiets nye beviser faktisk består av. Det ser heller ut som om han ikke vil vite hva det er.

Er det noen som vet hva normal prosedyre vil være fremover? Vil forsvarsadvokaten ta kontakt med politiet for å få informasjon om de nye bevisene? Vil forsvarsadvokaten få slik informasjon og videreformidle detaljene til den mistenkte eller siktede.

Jeg hadde trodd at politiet ville holde kortene tett, få den mistenkte i avhør og deretter konfrontere mistenkte med nye beviser. På direkten. På videoopptak. Så reaksjonen blir dokumentert.

Ja det skurrer å nekte nye avhør når politiet har varslet nye bevis.
Da har man jo kommet videre med noe.

Ditt spørsmål er meget betimelig.
NRKs krimreporter kommenterte det slik:
Muligens vil politiet lette litt på sløret over helgen, men de viktigste kortene blir nok fortsatt holdt tett til brystet. THs største sjanse til å få se dem er å stille i nye avhør.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-05 kl. 00:44.
Citera
2020-06-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det bildet på FB som du refererte til tidligere, ledet meg til å se på andre bilder av samme kunstner. Hvis du har rett i hypotesen din, så tror jeg GM har identifisert seg med den ene iaktageren i bildet "kramp*s". Du vet sikkert hvilket jeg mener?

Nei vet ikke det, har du mulighet å legge inn en link til det?
EDIt:
Forresten jeg fant det nå ja. Grusomt bilde. Ser symbolikken du tenker på der og ja. Absolutt.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-05 kl. 00:46.
Citera
2020-06-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er logiske brister gjennom hele brevet. Ingen tvil om det.

Rart at du ikke klarte å påpeke de logiske bristene i sitatene fra brevet da.
Citera
2020-06-05, 00:45
Medlem
Hva om TEH og kjæresten (eksen?) er partners in crime? Da er det gode muligheter for å få tidslinja til å gå opp.
Citera
2020-06-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg har en teori om det.

TH fryktet at politiet ville arrestere han igjen så derfor hastet det med å sende betalingskoden.

Sannsynligvis så tikker det inn et svar snart fordi han også har lagt inn inn en forfallsdato da svaret fra kidnapperne kommer.

Og hvis han satt fengslet da svaret kom så skulle det bevise hans uskyld.

Snedig.

Aha. Det var dette Brøske hintet til en gang på vårparten i fjor. At han har registrert bitcoin-betalingen frem i tid.

Godt gjort av en digital analfabet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Rart at du ikke klarte å påpeke de logiske bristene i sitatene fra brevet da.

Jeg synes ikke brevet skulle vært offentliggjort. Og jeg har ikke tenkt å kommentere innholdet i brevet mer.
Citera
2020-06-05, 00:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det er jo nesten som fra et manus i en film
Dette beviser også at han er en gjennomtenkt og smart person. Han ville være i stand til å forfatte trusselbrevet og spille rollen som kidnapper. En skuespiller.

Han lurte alle, men har vi kanskje løst gåten?
Citera
2020-06-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja det skurrer å nekte nye avhør når politiet har varslet nye bevis.
Da har man jo kommet videre med noe.

Ditt spørsmål er meget betimelig.
NRKs krimreporter kommenterte det slik:
Muligens vil politiet lette litt på sløret over helgen, men de viktigste kortene blir nok fortsatt holdt tett til brystet. THs største sjanse til å få se dem er å stille i nye avhør.

Betyr det at Holden ikke vil få utlevert informasjon om bevisene hvis han ber om det.

Lurer jeg på. Ikke sikkert du vet det da. Om politiet kan nekte å utlevere informasjon om disse bevisene.
Citera
2020-06-05, 00:57
Medlem
Jofs avatar
Vad är detta?? Hagen vill inte låta sig förhöras av polisen.
Är det en sorts lek som man kan välja att delta i eller inte i Norge?

Och dessutom säger hans advokat att han inte ska göra det.

Om han döms. Får han säga att han inte vill in i fängelse också. Mår inte bra där.
Citera
2020-06-05, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad är detta?? Hagen vill inte låta sig förhöras av polisen.
Är det en sorts lek som man kan välja att delta i eller inte i Norge?

Och dessutom säger hans advokat att han inte ska göra det.

Om han döms. Får han säga att han inte vill in i fängelse också. Mår inte bra där.

Ja, du setter fingeren på absurditeten i det hele.
Citera
2020-06-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette beviser også at han er en gjennomtenkt og smart person. Han ville være i stand til å forfatte trusselbrevet og spille rollen som kidnapper. En skuespiller.

Han lurte alle, men har vi kanskje løst gåten?

Det er mye info vi ikke har fått i saken. Vi betrakter ting fra sidelinjen. Jeg vet ikke hvordan det er ifht alibi for tiden 0914-0950 som er et sentralt spørsmål for alle potensielt involverte i saken.
Så er det noe med den bilen 0905 som i alle hypoteser kanskje må passe inn (hvis den har noe med saken gjøre, men det er jo naturlig å anta det). Da er spørsmålet hvor mottaker av 0914 befant seg når anropet ble besvart osv. Bare etterforskningen vet disse tingene.

Så er det jo endel spørsmål rundt dette med at politiet har siktet TH, så det spørs isåfall hvilken rolle han evt har spilt. Kanskje han har dekket over noe og dermed gjort seg skyldig til medvirkning for eks.

Jeg mener ihvertfall at dette er en hypotese som ihvertfall har en god dose sannsynlighet basert på det vi har fått av info til nå. Men vi vet jo generelt veldig lite om hvordan situasjonen i familien har vært utenom små glimt fra det folk forteller her på forumet og litt fra media osv.

Vi får nesten bare se hva som kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in