2020-06-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
Eller så kan han ha använt W*ilmas handflata för att få någon annans avtryck på folien, svårt att kontrollera när resten av kroppen inte är funnen.

Det låter löjlig. Då hade han väl sätt hennes avtryck på flera/alla delar av packningen?
Citera
2020-06-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De hade nog normalt sett inte plockat upp honom överhuvudtaget om han inte traskat på motorvägen, och folk ringt in. Han kom med en plausibel historia just då, slagsmål - missat tåg osv. Sen gick han på motorvägen. Han utgjorde en fara och man valde att köra hem honom. Jag kan tänka att eftersom inget brott var begånget så fanns ingen anledning att följa honom till någon dörr. De skulle tanka, de körde honom till hans område och släppte honom.

Svårt att se att något fel begåtts - men gud vad jag önskat att de följt med honom ända upp i lägenheten.

Det är ju det jag menar jo fast rutinen är som en ovanämnd skriver. Vid en misstanke av att ett brott begåtts har man ju en viss protokoll att gå efter.

Att då baserat på alla samtal och inte nog med det faktiskt olagligt att gå på motorvägen. PGA fara för allmänhet samt sig själv.

Detta fall har inte skötts korrekt och jag tycker att man borde lysa upp oprofessionaliteten av myndigheten i detta fall och många andra där mördare går fri pga det finns vissa lagar som polisen själva måste följa för att kunna hålla ett fall giltigt.
Citera
2020-06-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
I fup finns ett fynd av knivar samt ngt verktyg i skogen långt från Ts arbete eller bostad. Fyndet gjordes inte jättelångt från återvinningen Havskuren, som du kan hitta på karta. Nord väst om, ca 1 km från sopstationen
Två icakassar (eller motsvarande) innehållandes fem knivar, en japansåg och en biffyxa.

Hade exempelvis NFC säkrat spår från Wilma på redskapen hade det förstås funnits dokumenterat i FUP. Att det inte står något mer om dessa föremål får mig att tro att de inte är intressanta.
Citera
2020-06-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaman69
Psykopaten behöll en kroppsdel som trofé, därav skylten framför, det är ett vanligt beteende bland psykopater att behålla troféer eller lik i sin närhet det är för dom en extra skymf mot offret och ett extra tecken på deras ”överlägsenhet” att dom haft ihjäl någon och de vill påminnas om det återuppleva det och skymfa offret finns jättemånga exempel på det, den här psykopatens udda natur har beskrivits av alla som varit i hans omgivning och att han missbrukade mycket droger och börjat med ”lappar” (enligt tidigare kollega) fick honom att tippa över och leva ut sin inre psykopatiska natur

Flickan var 17-18 år och hade inte mycket stöd i sin direkta närhet hon hade ingen försörjning och inget boende samt sociala svårigheter med sina vårdnadshavare, borde hon inte fått hjälp från sociala instanser med tanke på hennes låga ålder? Ett bidrag och en etta i Uddevalla tills hon kom på fötter? Kan inte vara stor bostadsbrist i uddevalla eller är jag ute o cyklar? I vart fall en kontaktperson? Istället i sin ringa ålder och trassliga situation ska hon behöva förlita sig på försörjning och tak över huvudet från en udda våldsam knarkande psykopat som ränner runt på kyrkogårdar?? Känns som ett svek från sociala instanser mina skattepengar hade jättegärna kunnat gå till att hjälpa en utsatt ung person på fötter istället för allt annat slarv som görs med skattepengar.

Vila i frid Wilma, väldigt orättvist öde innan livet ens hann börja
Nu ska du se att du snart får ett fränt svar från socialen. Det fick nämligen jag när jag ifrågasatte deras kontakt med W, som hon hade. Skrev tidigare i tråden om den saken. Fick genast ett fränt svar. Kände att det var tur att detta är ett anonymt forum, annars kunde jag åkt på riktig vedergällning. Dom har mål i mun.
Citera
2020-06-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Två icakassar (eller motsvarande) innehållandes fem knivar och en biffyxa. Kan ha varit något ytterligare föremål.

Hursomhelst, hade exempelvis NFC säkrat spår från Wilma på redskapen hade det förstås funnits dokumenterat i FUP. Att det inte står något mer om dessa föremål får mig att tro att de inte är intressanta.

Kolla FUP det står exakt som du säger en Biffyxa, knivar men också en japansk ryggsåg om du googlar på ryggsåg så påminner den lite om en såg för metall. Fast han då självklart använt denna såg till Wilmas skelett och sågat till mindre delar för att kunna dumpa till djur osv

Hon har ju antagligen hängt i badrummet/legat på badrumsgolvet från o till när han styckat henne. Använt sig av biffyxa och där utav skapat hugg märken i kan man säga badrumsgolvet/mattan.

Knivarna har ju använts mer till att Filéa kroppen så att säga hoppas att ni får en bra bild om vad faktiskt skett inne i denna lägenhet. Man har ju hittat muskelvävnad och fett och andra avlagringar på knivar.

Sen kan jag även berätta något som många kanske inte vet om. Men när man hugger en annan människa med kniv eller huvudtaget försöker att använda en kniv med kraftiga tag så kommer du att skära dig själv på bladet 99% av gångerna exakt på samma sätt som han har gjort på sin hand.
Senast redigerad av pamvl 2020-06-05 kl. 00:05.
Citera
2020-06-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Självklart har vårdnadshavare ansvar till barnet är 18 men man har även försörjningsplikt så länge "barnet" går på gymnasiet.

Huruvida socialen var involverad ska jag låta vara osagt men jag tror de var insatta i viss problematik eftersom Wilma inte bodde hos någon av sina föräldrar.

Kom även ihåg att hon bodde faktiskt hos en vuxen person och det kanske räckte för socialen.

Sexuellt umgänge är 15 år i Sverige så jo, de hade en laglig relation. Olämpligt kanske men helt laglig.
W var hos socialen och bad om hjälp.
Citera
2020-06-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
Eller så kan han ha använt W*ilmas handflata för att få någon annans avtryck på folien, svårt att kontrollera när resten av kroppen inte är funnen.

Hennes finger/handavtryck kryllar nog över hela lägenheten om dom nu hade velat kika på dom.
Det hade dock inte varit till mkt hjälp för honom eftersom W inte kan paketera in sitt huvud som avliden.
Ingen vidare bra alternativ gärningsman.
Avtrycken har fö ej nämnts som en 2a gärningsman, utan att det är avtryck i för dåligt skick för att kunna jämföras mot person.
Det är nog alltså sannolikt T's egna tassar.
Citera
2020-06-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaman69
Psykopaten behöll en kroppsdel som trofé, därav skylten framför, det är ett vanligt beteende bland psykopater att behålla troféer eller lik i sin närhet det är för dom en extra skymf mot offret och ett extra tecken på deras ”överlägsenhet” att dom haft ihjäl någon och de vill påminnas om det återuppleva det och skymfa offret finns jättemånga exempel på det, den här psykopatens udda natur har beskrivits av alla som varit i hans omgivning och att han missbrukade mycket droger och börjat med ”lappar” (enligt tidigare kollega) fick honom att tippa över och leva ut sin inre psykopatiska natur

Flickan var 17-18 år och hade inte mycket stöd i sin direkta närhet hon hade ingen försörjning och inget boende samt sociala svårigheter med sina vårdnadshavare, borde hon inte fått hjälp från sociala instanser med tanke på hennes låga ålder? Ett bidrag och en etta i Uddevalla tills hon kom på fötter? Kan inte vara stor bostadsbrist i uddevalla eller är jag ute o cyklar? I vart fall en kontaktperson? Istället i sin ringa ålder och trassliga situation ska hon behöva förlita sig på försörjning och tak över huvudet från en udda våldsam knarkande psykopat som ränner runt på kyrkogårdar?? Känns som ett svek från sociala instanser mina skattepengar hade jättegärna kunnat gå till att hjälpa en utsatt ung person på fötter istället för allt annat slarv som görs med skattepengar.

Vila i frid Wilma, väldigt orättvist öde innan livet ens hann börja

Jag har även jag hakat upp mig på den där skylten sen jag såg den.
Den var tydligy placerad där efter väskan lagts in. Texten, placeringen och att det även låg en liknande skylt tillsammans med hennes huvud med "TISHKO" på. För mig säger det något.
Citera
2020-06-05, 00:54
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nu ska du se att du snart får ett fränt svar från socialen. Det fick nämligen jag när jag ifrågasatte deras kontakt med W, som hon hade. Skrev tidigare i tråden om den saken. Fick genast ett fränt svar. Kände att det var tur att detta är ett anonymt forum, annars kunde jag åkt på riktig vedergällning. Dom har mål i mun.

Han skriver ju bara sanningen, det som han skriver vet vi ju redan.
Citera
2020-06-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag har även jag hakat upp mig på den där skylten sen jag såg den.
Den var tydligy placerad där efter väskan lagts in. Texten, placeringen och att det även låg en liknande skylt tillsammans med hennes huvud med "TISHKO" på. För mig säger det något.

"Thug life" men lite blod på om jag minns rätt. Han är ju "gangster"....
Citera
2020-06-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Den här killen förnekar värre än Peter Madsen som åtminstone ändrade sin historia i takt med att nya bevis dök upp. Här är det förnekelse rakt igenom oavsett bevis. Om han åtminstone kunde skylla på något sånär trovärdigt, typ minnesförlust pga psykos eller något. Att förneka något man bevisligen har gjort är att begå gärningen om och om igen

Han är så psykiskt sjuk så han bara säger att han inte sett något i en lägenhet med blod överallt mot han så han lär dra en dålig lögn men han kommer själv tro på den dock.. han är inte frisk nånstans.
Citera
2020-06-05, 02:01
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Nu har jag inte alla sår som uppstod post mortem, men bland annat ett sticksår vid höger iris och skärsår i panna.

Vad jag vet så finns det inget som säger att dom uppkom senare. Står ingenstans i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in