2020-06-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Stämmer bra, mitt ex var ganska lik T i sättet fast det var en tjej, efter mycket efterforskning under den perioden kom jag fram till att hon till 98% var borderline, hon blev aldrig så våldsam som T men det kan ju ha berott på uppväxt eller att hon visste att det var i hennes eget intresse att inte göra något sådant då hon inte hade en chans.

Förstår , sedan har ju borderline förmågan till empati o kärlek men även manipulera mycket och va lätt mytomaner men borderline går att läka . Men de gör ont när dom förstör o skadar en.. o man älskar , men dem måste jobba på sig själva o de är inte populärt. jobbigt , hoppas de är okej nu! Vill tillägga att psykopati är medfött.
Han var misshandlad men var inte sjuk men hade svårt o se värde o trodde sig va ont o va otrogen älskade en osv o sökte bekräftelse i människor för "det är så man gör som man" och tränar. Från öppen till trasig kall avtrubbad.
Har blivit misshandlad psykiskt från barnsben så de va inte lätt o ljuga för en när man lärt sig från mor (narcessist beteende) väldigt likt hur dom kan ljuga för sig själva men inte som T han är en klass för sig. Off topic men idag är det tydligen jag som psykiskt misshandlat sedan jag var 4 helt ologiskt men egen bubbla.
T verkar fokusera på besviket uttryckt i hån att polisen inte följer hans ledtrådar , även om kroppsdelen var funnen?
Inget logiskt finns här men tyvärr kommer det aldrig finnas en förklaring från hans mun endast handlingar. Och han kommer inte berätta mer om kroppen och helt seriöst eftersom han ljuger om allt hur vet man att inte det är lögner ? Polisen kan ju leta där han säger men inget är där så kan ju han bara sitta o säga att dom är dåliga detektiver o ljuger osv.
Jag hoppas han träffar vårdare utan skuldkänslor med..
Citera
2020-06-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Min gissning är att de två handavtrycken kan ha hamnat på folien på två sätt.
Antingen har han lagt huvudet på sidan och hållt ena handen ovanpå medans han har vikt upp folien med fingrarna på den andra handen, och sedan tvärt om genom att vända på huvudet.
Alternativ två är att det är avtrycken från när han greppade hibidet och sänkte ner det i väskan (som en fotboll).
Anledningen till att handavtrycken är svårtolkade är med stor sannolikhet för att de har hamnat där EFTER att folien veckats, och därför inte fastnat "i sin helhet" på samma sätt som fingeravtryck gör när man nyper tag om en slät foliebit.

Framgår det på vilket / vilka lager som handavtrycken hittats?
Om det inte är på yttersta lagret så tror jag att huvudet har lagts i väskan innan det blev inslaget, och då rullats runt och hållts fast av hela Ts hand så som det första alternativet jag beskrev.

Alltså om nån skulle kolla upp min folierulle i köket skulle det finnas ganska många olika kända och okända avtryck på den.
Har dessutom en ekonomisk mamma som viker i hop och sparar använd folie som typ har legat över nån salladsskål osv.
Jag vet inte? Är jag ute och cyklar?
Citera
2020-06-04, 16:35
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkisen72
Alltså om nån skulle kolla upp min folierulle i köket skulle det finnas ganska många olika kända och okända avtryck på den.
Har dessutom en ekonomisk mamma som viker i hop och sparar använd folie som typ har legat över nån salladsskål osv.
Jag vet inte? Är jag ute och cyklar?

I detta fall känns det som att folien är inköpt för ändamålet, så då kanske det inte hunnit avsättas så många olika avtryck. De har (såvitt jag vet) inte hittat några okända fingeravtryck, utan enbart 2 st oidentifierbara handavtryck.

Vi får alltså skilja på huruvida handavtrycken inte går att knyta till en viss person, eller att de inte går att knyta till T.
Det skulle alltså myclet väl kunna vara Ts, för det finns inget som talar för att det inte är det.
Citera
2020-06-04, 16:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Tiskho logic var säkert att "nu får dom inte fingeravtryck haha " .
Känns som en sådan korlad grej han skulle göra ..

Hans fingeravtryck finns redan i massor på folien. Men försvaret försöker få det att se ut som att någon annan gjort handflate-avtrycken (som inte gått att identifiera). Men jag menar att det är osannolikt att det är någon annans, då denne isåfall skulle hanterat paketet enbart med sina handflator. Då fingeravtryck av annan person saknas på paketet.
Citera
2020-06-04, 17:01
Medlem
Kan man verkligen utesluta alla andra misstänkta då. Tycker det finns så många hål i den här i historien och konstigt sätt man valt att vinkla sitt försvar på. Samt bara en sådan sak som att Wilma inte hade träffat sin syster sedan 2018 och ändå är hon ett utav huvudvittnena? På frågan, han är farlig, kan du ge några exempel på det "Han tvingar folk att åka bil utan säkerhetsbälte"

När man läste i tidningarna i början när Wilma var försvunnen, var det inte så att det var hennes pappa och styvmamma som främst var engagerade då? Jag fick känslan av att hon inte hade å bra relation med sin mamma? Och sedan, framstod inte hon som hysterisk när hon kastade sig omkring i deras lägenhet för att leta efter Wilma. Hon tittade under sängen t ex och drog konstiga slutsatser? Vem gör så?
Med tanke på att det inte fanns någon historia om att han vart våldsam eller liknade tidigare, så fanns det väl också ingen egentlig misstanke om att han skulle vara farlig? Han psykade henne, ord ifrån en 17 årig tjej som bråkat med sin pojkvän?!

Systern och flera andra anhöriga berättar om hur Wilma dom senaste dagarna (veckan) försökt fixa pengar. Samt att pojkvännen använt droger. Är det utom rimliga tvivel om att det inte finns en hotbild som är knark relaterad. Och att man sedan "placerat" Wilmas huvud i Ts lägenhet? Han kan inte berätta vad han vet då han själv kommer att bli dödas i så fall, bättre att bli dömd för mord med livet i behåll?

I början rapporterade också tidningarna om att man undersökte avloppet i Ts lägenhet för att se om man kunde hitta blodrester. För mig verkar det då helt orimligt att innan man börjar öppna avlopp och liknade så har man inte kollat igenom garderoberna i lägenheten?

Och vad skulle syftet vara att spara huvudet när resten av kroppen är borta? Hur kunde det dröja så lång tid innan man hittade i lägenheten? Hade det funnits där så hade garanterat hundarna markerat, eller?
Vad skulle anledningen vara till att han dödade Wilma just denna gången. När som gjort slut och flyttat ut flera gånger tidigare utan att det uppståt något fysiskt. T har t o m kontaktat Ws pappa för att hämta henne. Om man råkade döda henne, fick panik och skulle göra sig av med kroppen fine, men spara huvudet?
Citera
2020-06-04, 17:14
Medlem
En ärlig fråga inget påhopp eller anklagelse men jag undrar - har inte vårdnadshavarna ansvar tills barnet är 18? Ska se till att skolan sköts till man är 16 men sedan då?
Åldersskillnaden betyder ju endel eftersom han var vuxen och hon var tonåring barn med outvecklad konsekvens tänk med en 20åring. (i vanliga fall är mognare ) Är det lagligt att dom får ha sexuellt umgänge? Han fick det att se tryckt ut med manipulation men faktum är att hon hoppade av skolan. Var inte soc inblandade alls?
Hade dem reagerat mer om hon använde droger?
Jag vet det låter kallt att skriva detta men så här är det ju och systern säger att modern inte har moders instinkter.

Detta får inte hända igen! Unga flickor kan läsa och förstå vad som hänt men kärlek kan förblinda och speciellt när man inte har erfarenhet .

Men kan inte sätta mig in i hur det var jag förstår att kärleken till W var där och djup från familjen och ungdomar har en stark rebellisk vilja som är svår.

Manipulation är svårt och fruktansvärt. Lider med hennes familj verkligen och jag hoppas jag inte lät hemsk och osympatisk men kände att det måste diskuteras hur det kan hanteras för myndigheter och människor runt omkring, hur ska dom kunna hjälpa och kan man bryta manipulation innan det blir försent.
Citera
2020-06-04, 17:15
Medlem
seaman69s avatar
Psykopaten behöll en kroppsdel som trofé, därav skylten framför, det är ett vanligt beteende bland psykopater att behålla troféer eller lik i sin närhet det är för dom en extra skymf mot offret och ett extra tecken på deras ”överlägsenhet” att dom haft ihjäl någon och de vill påminnas om det återuppleva det och skymfa offret finns jättemånga exempel på det, den här psykopatens udda natur har beskrivits av alla som varit i hans omgivning och att han missbrukade mycket droger och börjat med ”lappar” (enligt tidigare kollega) fick honom att tippa över och leva ut sin inre psykopatiska natur

Flickan var 17-18 år och hade inte mycket stöd i sin direkta närhet hon hade ingen försörjning och inget boende samt sociala svårigheter med sina vårdnadshavare, borde hon inte fått hjälp från sociala instanser med tanke på hennes låga ålder? Ett bidrag och en etta i Uddevalla tills hon kom på fötter? Kan inte vara stor bostadsbrist i uddevalla eller är jag ute o cyklar? I vart fall en kontaktperson? Istället i sin ringa ålder och trassliga situation ska hon behöva förlita sig på försörjning och tak över huvudet från en udda våldsam knarkande psykopat som ränner runt på kyrkogårdar?? Känns som ett svek från sociala instanser mina skattepengar hade jättegärna kunnat gå till att hjälpa en utsatt ung person på fötter istället för allt annat slarv som görs med skattepengar.

Vila i frid Wilma, väldigt orättvist öde innan livet ens hann börja
Senast redigerad av seaman69 2020-06-04 kl. 17:19.
Citera
2020-06-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaman69
Psykopaten behöll en kroppsdel som trofé, därav skylten framför, det är ett vanligt beteende bland psykopater att behålla troféer eller lik i sin närhet det är för dom en extra skymf mot offret och ett extra tecken på deras ”överlägsenhet” att dom haft ihjäl någon och de vill påminnas om det återuppleva det och skymfa offret finns jättemånga exempel på det, den här psykopatens udda natur har beskrivits av alla som varit i hans omgivning och att han missbrukade mycket droger och börjat med ”lappar” (enligt tidigare kollega) fick honom att tippa över och leva ut sin inre psykopatiska natur

Flickan var 17-18 år och hade inte mycket stöd i sin direkta närhet hon hade ingen försörjning och inget boende samt sociala svårigheter med sina vårdnadshavare, borde hon inte fått hjälp från sociala instanser med tanke på hennes låga ålder? Ett bidrag och en etta i Uddevalla tills hon kom på fötter? Kan inte vara stor bostadsbrist i uddevalla eller är jag ute o cyklar? I vart fall en kontaktperson? Istället i sin ringa ålder och trassliga situation ska hon behöva förlita sig på försörjning och tak över huvudet från en udda våldsam knarkande psykopat som ränner runt på kyrkogårdar?? Känns som ett svek från sociala instanser mina skattepengar hade jättegärna kunnat gå till att hjälpa en utsatt ung person på fötter istället för allt annat slarv som görs med skattepengar.

Vila i frid Wilma, väldigt orättvist öde innan livet ens hann börja

Det verkar idiotiskt att spara ett stort huvud som trofé. Visst en klocka, armband, ring, hand, ett finger eller en tå kan jag kanske försöka att förstå. Men ett helt huvud, som dessutom ligger i en väska med hjul.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-04 kl. 17:41.
Citera
2020-06-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtenssommarlov
Kan man verkligen utesluta alla andra misstänkta då. Tycker det finns så många hål i den här i historien och konstigt sätt man valt att vinkla sitt försvar på. Samt bara en sådan sak som att Wilma inte hade träffat sin syster sedan 2018 och ändå är hon ett utav huvudvittnena? På frågan, han är farlig, kan du ge några exempel på det "Han tvingar folk att åka bil utan säkerhetsbälte"

När man läste i tidningarna i början när Wilma var försvunnen, var det inte så att det var hennes pappa och styvmamma som främst var engagerade då? Jag fick känslan av att hon inte hade å bra relation med sin mamma? Och sedan, framstod inte hon som hysterisk när hon kastade sig omkring i deras lägenhet för att leta efter Wilma. Hon tittade under sängen t ex och drog konstiga slutsatser? Vem gör så?
Med tanke på att det inte fanns någon historia om att han vart våldsam eller liknade tidigare, så fanns det väl också ingen egentlig misstanke om att han skulle vara farlig? Han psykade henne, ord ifrån en 17 årig tjej som bråkat med sin pojkvän?!

Systern och flera andra anhöriga berättar om hur Wilma dom senaste dagarna (veckan) försökt fixa pengar. Samt att pojkvännen använt droger. Är det utom rimliga tvivel om att det inte finns en hotbild som är knark relaterad. Och att man sedan "placerat" Wilmas huvud i Ts lägenhet? Han kan inte berätta vad han vet då han själv kommer att bli dödas i så fall, bättre att bli dömd för mord med livet i behåll?

I början rapporterade också tidningarna om att man undersökte avloppet i Ts lägenhet för att se om man kunde hitta blodrester. För mig verkar det då helt orimligt att innan man börjar öppna avlopp och liknade så har man inte kollat igenom garderoberna i lägenheten?

Och vad skulle syftet vara att spara huvudet när resten av kroppen är borta? Hur kunde det dröja så lång tid innan man hittade i lägenheten? Hade det funnits där så hade garanterat hundarna markerat, eller?
Vad skulle anledningen vara till att han dödade Wilma just denna gången. När som gjort slut och flyttat ut flera gånger tidigare utan att det uppståt något fysiskt. T har t o m kontaktat Ws pappa för att hämta henne. Om man råkade döda henne, fick panik och skulle göra sig av med kroppen fine, men spara huvudet?

Jag tror att det är mer troligt att han kan ha haft huvudet någonstans, och sedan gått tillbaka och hämtat det. Alltså att han har gjort sig av med kroppen och sedan återvänt när polisen gjort den första husransakan. Han kanske trodde att "kusten var klar". Huvudet har då fungerat som en slags trofé. Som tidigare nämnt inte helt ovanligt att seriemördare återvänder till platser där mord skett för att "återuppleva" mordet eller att man rentav sparar kroppsdelar. Jag är däremot inte helt underrättad av händelseförloppet här kring husransakan osv.
Citera
2020-06-04, 17:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hans fingeravtryck finns redan i massor på folien. Men försvaret försöker få det att se ut som att någon annan gjort handflate-avtrycken (som inte gått att identifiera). Men jag menar att det är osannolikt att det är någon annans, då denne isåfall skulle hanterat paketet enbart med sina handflator. Då fingeravtryck av annan person saknas på paketet.
Ja, hoppas att detta nu gör att det blir ännu starkare bevis mot honom när rättsläkaren ska förhöras
De som är hans är ju hans liksom 🙈
Citera
2020-06-04, 17:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabmedris
Jag tror att det är mer troligt att han kan ha haft huvudet någonstans, och sedan gått tillbaka och hämtat det. Alltså att han har gjort sig av med kroppen och sedan återvänt när polisen gjort den första husransakan. Han kanske trodde att "kusten var klar". Huvudet har då fungerat som en slags trofé. Som tidigare nämnt inte helt ovanligt att seriemördare återvänder till platser där mord skett för att "återuppleva" mordet eller att man rentav sparar kroppsdelar. Jag är däremot inte helt underrättad av händelseförloppet här kring husransakan osv.
Han anhölls samma dag som första gången polisen gick in så det är uteslutet, väskan var på plats hela tiden.
Citera
2020-06-04, 17:50
Medlem
sarcastic.bastards avatar
Jag tror mer att hans grundtanke var att resa någonstans med tåg inom Sverige för att dumpa huvudet långt från Uddevalla. Sen lämna landet.
Han trodde väl att om han lindar in det i folie så minskar det lukten om han sitter på ett tåg eller buss.

Resten av kroppen ligger eventuellt utspridd över en soptipp.
Senast redigerad av sarcastic.bastard 2020-06-04 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in