2020-06-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg nøyer meg med å lese, da jeg er for bedugget til å skrive for tiden

Sier du det.
Citera
2020-06-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Igjen så kommer vi tilbake til at hvis planen var å ramme TH, hvorfor ikke bare ta han, da...

Eller et av barna. Eller kanskje heller barnebarna, beklager at jeg i det hele tatt nevner det.

Poenget er at det er ulogisk å ta AEH, hvis planen var å ramme TH hardest mulig.

Den eneste som tjener på at AEH er borte, er TH.

På det plan er jeg også, føler man at man hater noen intenst og vil hevne seg tar man ikke en uskyldig kone, dog heller ikke barn eller barnebarn. Man tar ganske enkelt den man vil ramme.Og i dette tilfelle er vel det TH.
Senast redigerad av Timbar 2020-06-04 kl. 23:39.
Citera
2020-06-04, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg kaller ikke justismord for hysteri, så du må ha lest feil mens du grøssa. Vissvasset mitt, som du kaller det,, er eksempler jeg bruker for å beskrive tankesett og praksis, som i verste fall kan påvirke denne saken og jeg håpa du strakk forståelsen din den veien og brukte din gode vilje, som du ellers har likt å demonstrere her inne. Jeg ville fortrekke at når en person er sikta og varetektsfengsla i en drapsak og myndighetene har gitt politiet tunge fullmakter basert på det de dokumenterer, så skulle de få etterforska seg ferdig.
I stedet slippes han ut og har mulighet til å forspille bevis, sende sms, samordne historier etc, mens han prøver å tvinge politiet vekk fra draps-åstedet.
Det var ikke du som fikk stripsa en søplepose rundt halsen og ble kvalt, så du kan bruke pusten din til å snakke om politistater og grøsse i vilden sky av hva andre mener. Jeg håper at selv om politiet, tross vingeklippinga, finner bevisene de trenger. Det har skjedd mange ganger før og jeg tror ennå på en tiltale og en gang i fremtiden en dom.
Du skriver:
Citat:
Det var ikke du som fikk stripsa en søplepose rundt halsen og ble kvalt, så du kan bruke pusten din til å snakke om politistater og grøsse i vilden sky av hva andre mener.
Det var da voldsomt til virkemidler du bruker.
Det er åpenbart at ingen av oss har opplevd dette.
Men hva vet du om hva jeg har opplevd egentlig?!

Hold deg til saken, det er ikke meg dette handler om. Jeg har på ingen måte undergravd offerets viktighet.
Citera
2020-06-04, 23:30
Medlem
Tror dere at Motparten kommer til å svare?

Jeg tror at Motparten har ødelagt og kastet sitt notat med koder til den digitale plattformen som ble brukt i kommunikasjon tidligere. Meen jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH på en eller annen måte for å håve inn penger, og jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH gjennom kryptert epost og gi informasjon om "kontonummer" (dvs kryptokonto) som penger ønskes innbetalt til.
Citera
2020-06-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hente hundehvalpen, tror jeg.

Hente hunden.

Selv ikke supermann TH tenker så klart i et kritisk øyeblikk at det første han tenker på er at noen må hente hunden før han møter politiet for å fortelle at hans kone er kidnappet.
Citera
2020-06-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har lokalkunnskap og har skrevet flere innlegg om hvor jeg tror man kan kjøre usett, og uten å passere noen kameraer. Ved å kjøre villaveiene på Fjellhamar, skjære over til Løvenstad før man når Strømmen, så Øvre Rælingsvei, ned til riksvei 120 retning Enebakk til Søndre Øyeren som har store dyp. Her har folk forsvunnet sporløst før. TH er også medeier i Øyeren Båtforening, og burde være lokalkjent.
En annen mulighet er Fet næringspark som ble (og fortsatt blir) bygget ut av TH. Et svært øde og isolert område.

Synes du informere politiet om dine observasjoner jeg.
Citera
2020-06-04, 23:36
Medlem
Citat:

Jeg tror at Motparten har ødelagt og kastet sitt notat med koder til den digitale plattformen som ble brukt i kommunikasjon tidligere. Meen jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH på en eller annen måte for å håve inn penger, og jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH gjennom kryptert epost og gi informasjon om "kontonummer" (dvs kryptokonto) som penger ønskes innbetalt til.

Det kan kanskje Octopus8b svare på.
Hun vet nok en del om det å være Motpart.
Citera
2020-06-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Jeg er imponert over intensiteten i denne tråden (som jeg følger med argusøyne). Jeg skulle ønske noe av energien nå kan benyttes til å spekulere i HVOR AEH kan være? Dessverre kan det virke som om det er for sent for henne, men for de som stod henne nær må det være umenneskelig tungt å ikke vite hvor hun er. Dette er jo også særdeles viktig for å finne gjerningspersonene. Så jeg utfordrer deres kloke hoder: Hvor har gjerningspersonene brakt AEH?

Det er iallefall langs veier uten kameraovervåkning eller bompenger.
Citera
2020-06-04, 23:39
Medlem
Citat:

Hvis TH er med på det, så tror jeg at medhjelperen kanskje "må" svare for å få mistanken vekk fra TH?Risikoen er at medhjelperen blir oppdaget dersom han allerede er i sikte og blir overvåket?

Hvis TH ikke er med på det og hun faktisk er kidnappet på ekte, så tror jeg kanskje ikke dem svarer mer og er fornøyd med ti millioner og at mistanken er mot TH? Hvorfor gi politiet en ny sjanse til å finne ut at det ikke er TH? Dersom GM er grisk, så kanskje han svarer i håp om å få enda litt mer penger. Igjen er det verdt risikoen hvis du er fornøyd med ti millioner?

Målet med å utbetale hele summen skjønner jeg ikke nå, jeg kan ikke tro at TH vil gjøre det uten livsbevis så lang tid etter. I tillegg kan jeg ikke skjønne at GM vil gi noe mer hint etter det, blir vel ekstra fornøyd med enda mer penger. TH kunne han ha gjort det for lenge siden. Eventuelt så "må" han gjøre det nå for å "bevise" at han ikke er med på det da ved å gi vekk alt han har. Samtidig vil kanskje en reell kidnapper bli oppdaget ved at en så høysum cashes ut?
Citera
2020-06-04, 23:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Selv ikke supermann TH tenker så klart i et kritisk øyeblikk at det første han tenker på er at noen må hente hunden før han møter politiet for å fortelle at hans kone er kidnappet.

Med mindre han regnet med å bli opptatt en stund og ville ha den ut av veien slik at han slapp å tenke på den.

Eller bare følte omsorg for den.

Off-topic så hadde jeg en bror som døde, og våre foreldre passet hans hund når det skjedde, og mens de hastet i vei til sykehuset når han hadde dødd, so dro jeg direkte fra jobb for lufte og hente hunden når de ringte og fortalte at han hadde dødd og at de var på vei til sykehuset, og spurte om jeg kunne gjøre det.
Citera
2020-06-04, 23:46
Medlem
[quote=Niko [I][[/i][/i]Boris|71832944]Enkeltes skepsis til rettsystemet og tro på skandaler er fraværende i den grad det kanskje var grunn til mistanke. I en tid der justismordet har blitt drivstoffet i enhver truecrime-serie, så har man gravet opp gamle saker, funnet en teoretisk glipp i en bevisrekke og hylt opp om gjenopptakelse og frifinnelser. Uten at jeg påstår at du er grepet av noen form for kollektivt hysteri, så kan jeg iallefall si du er i godt selskap med dine meninger. Horder av folk mener at Ei*ik Je*sen er en forfulgt uskyldighet og veldig mange mener det samme om TH. Du starter setninga med rettspleien med "..I Norge har vi.." som om Norge sin kriminalpolitikk var bedre en andres. Spør Stine Sofies Stiftelse hva de mener om rettsystemet. Du kan slippe ut etter 5-6 år soning for et drap, som du tilbringer i sosialdemokratiets luksusfengsel. En blodrødfarget stats-kanal og en horde aviser passer på at mainstream holdninger om får taletid og de som mener noe annet mobbes til taushet. Og mens godhetsposørene, med sine feminiserte og politisk korrekte holdninger og prinsipper får snakke og mene sine ting, så er AEH myrda og gjemt bort. Fordi "Her i Norge" gjør vi det sånn Det må være en stor vitamin-innsprøytning for alle fremtidige mordere å se hvordan lagmannsretten vurderer bevis.[/QUOTE

Si, meg Boris; du handler ikke med krypto også?
Citera
2020-06-04, 23:47
Medlem
Citat:

Takk for at du er tilake POIROT, du er en viktig og edruelig stemme i kaoset på denne tråden.

Dine vurderinger om motparter og koder har jeg ingen formening om. Som regel er løsnigner enkle når vi vet svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in