Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Tror dere at Motparten kommer til å svare?
Jeg tror at Motparten har ødelagt og kastet sitt notat med koder til den digitale plattformen som ble brukt i kommunikasjon tidligere. Meen jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH på en eller annen måte for å håve inn penger, og jeg tror at Motparten kommer til å ta kontakt med TH gjennom kryptert epost og gi informasjon om "kontonummer" (dvs kryptokonto) som penger ønskes innbetalt til.
Hvis TH er med på det, så tror jeg at medhjelperen kanskje "må" svare for å få mistanken vekk fra TH?Risikoen er at medhjelperen blir oppdaget dersom han allerede er i sikte og blir overvåket?
Hvis TH ikke er med på det og hun faktisk er kidnappet på ekte, så tror jeg kanskje ikke dem svarer mer og er fornøyd med ti millioner og at mistanken er mot TH? Hvorfor gi politiet en ny sjanse til å finne ut at det ikke er TH? Dersom GM er grisk, så kanskje han svarer i håp om å få enda litt mer penger. Igjen er det verdt risikoen hvis du er fornøyd med ti millioner?
Målet med å utbetale hele summen skjønner jeg ikke nå, jeg kan ikke tro at TH vil gjøre det uten livsbevis så lang tid etter. I tillegg kan jeg ikke skjønne at GM vil gi noe mer hint etter det, blir vel ekstra fornøyd med enda mer penger. TH kunne han ha gjort det for lenge siden. Eventuelt så "må" han gjøre det nå for å "bevise" at han ikke er med på det da ved å gi vekk alt han har. Samtidig vil kanskje en reell kidnapper bli oppdaget ved at en så høysum cashes ut?