Citat:
Kan tenkes. Det som taler i mot er at Holden ikke stilte, men sendte en assistent. Det kan tyde på at det aldri var planlagt å gå i noe avhør. Off the record så kom det signaler dagen før om at TH var «i dårlig form», så det har nok vært spilt opp til at det måtte avlyses av helsemessige årsaker.
Vel det kan vel også skyldes at Holden visste hva som ville komme. I motsetning til forrige teori har det ikke slått meg at Holden sendte en assistent for å forsvare han av den grunn, men mer sannsynlig at han visste at TH ville være beruset.Flere ting tyder på det, først er det vel allerede skrevet endel om at TH har alkoholproblemer her på forumet. Må medgi at jeg ikke visste at røde neser var tegn på overdrevet alkoholmisbruk, men ettersom jeg har sett på bilder har han denne røde nesen på altfor mange bilder.
Dernest kom han ikke i sin egen bil, men ble kjørt av en ansatt i firmaet hans. TH er neppe typen som kjører med promille.
Sist men ikke minst ble avhøret avsluttet tidlig på bakgrunn av at både politiet og kripos mente han var pjusk. Han var likevel ikke mer pjusk enn at han ble kjørt tilbake til jobb. Må medgi at jeg hele tiden har vekslet mellom at TH er drapsmannen og ikke.
Den siste utviklingen setter desverre han i et dårlig lys.
Nå vil han ikke lengre møte til avhør noe som trolig er det verste han kan foreta seg.
Jeg skjønner at han er presset, men det er likevel ikke noen god idé og la vær og la seg avhøre. Tviler egentlig på at Holden er fornøyd med det.selv han lojalt stiller seg bak TH. Spørsmålet blir da ønsker TH i det hele tatt og finne ut hva som skjedde med sin kone.
Han sender melding til en evnt.motpart og sier han er villig til å betale, istedenfor å engasjere privatdetektiv som kan gå politiet i sømmene.Og han er fortsatt fraværende med utloving av dusør som kan føre til oppklaring av drapet.
Man må spørre seg er dette med å si at han er villig til å betale det kidnapperne et spill for galleriet. Fordi det trolig er eneste løsning hvor han trenger å betale.Idiotisk er det jo uansett for han man umulig innbille seg at AEH er i live etter så lang tid.