2020-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan tenkes. Det som taler i mot er at Holden ikke stilte, men sendte en assistent. Det kan tyde på at det aldri var planlagt å gå i noe avhør. Off the record så kom det signaler dagen før om at TH var «i dårlig form», så det har nok vært spilt opp til at det måtte avlyses av helsemessige årsaker.

Vel det kan vel også skyldes at Holden visste hva som ville komme. I motsetning til forrige teori har det ikke slått meg at Holden sendte en assistent for å forsvare han av den grunn, men mer sannsynlig at han visste at TH ville være beruset.Flere ting tyder på det, først er det vel allerede skrevet endel om at TH har alkoholproblemer her på forumet. Må medgi at jeg ikke visste at røde neser var tegn på overdrevet alkoholmisbruk, men ettersom jeg har sett på bilder har han denne røde nesen på altfor mange bilder.
Dernest kom han ikke i sin egen bil, men ble kjørt av en ansatt i firmaet hans. TH er neppe typen som kjører med promille.
Sist men ikke minst ble avhøret avsluttet tidlig på bakgrunn av at både politiet og kripos mente han var pjusk. Han var likevel ikke mer pjusk enn at han ble kjørt tilbake til jobb. Må medgi at jeg hele tiden har vekslet mellom at TH er drapsmannen og ikke.
Den siste utviklingen setter desverre han i et dårlig lys.
Nå vil han ikke lengre møte til avhør noe som trolig er det verste han kan foreta seg.
Jeg skjønner at han er presset, men det er likevel ikke noen god idé og la vær og la seg avhøre. Tviler egentlig på at Holden er fornøyd med det.selv han lojalt stiller seg bak TH. Spørsmålet blir da ønsker TH i det hele tatt og finne ut hva som skjedde med sin kone.
Han sender melding til en evnt.motpart og sier han er villig til å betale, istedenfor å engasjere privatdetektiv som kan gå politiet i sømmene.Og han er fortsatt fraværende med utloving av dusør som kan føre til oppklaring av drapet.
Man må spørre seg er dette med å si at han er villig til å betale det kidnapperne et spill for galleriet. Fordi det trolig er eneste løsning hvor han trenger å betale.Idiotisk er det jo uansett for han man umulig innbille seg at AEH er i live etter så lang tid.
Citera
2020-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Jeg forstår. Poenget var at det ikke er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01. Klokkeslettene og andre detaljer som står i Minnimus sin oversikt, er detaljer som mange av oss har lest i avisartikler som det allerede har blitt linket til i denne diskusjonstråden.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva skal TEH over i Sloraveien å gjøre, dersom TH på dette tidspunktet har fått beskjed gjennom kidnappingsbrevet at boligen overvåkes? (Ihvertfall må han frykte overvåkning)

Jeg sier ikke at TEH er innblandet, men det er pussig at TH klikker på politi for å komme i patruljebil, men inviteter sønnen over (i bil antar jeg) for å beskue denne fæle scenen.
Kan han allerede ha vært der å staget det?
Kan det ha vært planlagt at han skulle komme ca. da, og at han var "klar"?
Hva er i såfall grunnen? Si at han har vært der til politiet for å være sikra at DNA hans er der, hvis dem skulle finne noe?
Er det naturlig å ringe, og be personen komme over dersom dem er uskyldige før dem ringer politiet?

Jeg hadde personlig fått panikk og løpt ut av huset, og vært redd for at noen var der. Eller også ringt noen for å be dem komme over å se, i panikk? Antagelig en i nærmeste familien min. Kanskje jeg hadde gått "normalt" ut av huset til nærmeste senter eller lignende og bedt medlemmet kommet dit og forklart for å ikke bli oppdaga av de som "overvåker" huset?
Hadde jeg ringt politiet med en gang fremfor familiemedlem? Usikker.

Hvordan reagerer en som er skyldig, og hvordan reagerer en som er uskyldig? Kan de reagere likt?
Senast redigerad av Idasma 2020-06-04 kl. 23:10.
Citera
2020-06-04, 23:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Folk er forskjellige, og TH er nok ikke typen som viser følelser så ofte.
Det kan faktisk bare være slik at TH var litt likegyldig til at AEH var borte uansett hvem GM var. Et problem mindre med tanke på alt som måtte ordnes ved en skilsmissen. Han tenkte kanskje at det var da utrolig hvor flaks i uflaks jeg hadde... Men han hadde ikke sett for seg å bli siktet selv. Da raknet det.

Dette var kalkulert inn planen til GM. Først skulle politiet tro det var en kidnapping, for så sikte TH.

Har gått bra for GM til nå, men vi får se hva som skjer videre

Igjen så kommer vi tilbake til at hvis planen var å ramme TH, hvorfor ikke bare ta han, da...

Eller et av barna. Eller kanskje heller barnebarna, beklager at jeg i det hele tatt nevner det.

Poenget er at det er ulogisk å ta AEH, hvis planen var å ramme TH hardest mulig.

Den eneste som tjener på at AEH er borte, er TH.
Citera
2020-06-04, 23:07
Medlem
08.01.20. "Basert på informasjon innhentet i løpet av den 14 måneder lange etterforskningen intensiverer nå politiet søket etter den savnede kvinnen"
"Informasjon som er innsamlet inn i løpet av den 14 måneder lange etterforskningen ligger til grunn når politiet nå setter i gang med nye og mer spissede søk.
Brøske sier at søkene vil foregå flere steder, og at både landområder og vann vil bli gjennomsøkt.
– Det er kvalifiserte vurderinger ut ifra det som ligger i etterforskningen som ligger til grunn, sier Brøske"
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-vil-gjennomfore-nye-sok-etter-anne-elisabeth-hagen-1.14851606

Politiet er kanskje ikke ferdige med de spissede søkene?
Citera
2020-06-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
I hvilken grad kommer man seg ut av indre Østlandet (eller Lørenskog da), til naturen for å dumpe et lik, uten å passere bomstasjoner?

Eller kamera som fanger opp bilskilt? Jeg er ikke bilist og har ingen lokalkunnskap i Lørenskog, men regner dessverre med at dette er mulig.

Fra Sloraveien og ned mot Luhr/Lørenskog stasjon og ut på E6 nordover, der er det vel ingen bommer? Derfra er det åpent ut til Gardermoen, Hurdal, Minnesund, Nannestad eller Kløfta, Nes. Mange veier derfra og ut mot Sørum også. Glomma/Vorma er ikke så langt unna heller. Om det er andre typer kameraer på veien vet jeg ikke.
Citera
2020-06-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette har det vært utallige teorier om i tråden.
Problemet er at det finnes utallige muligheter og lite informasjon å bygge spekulasjonene på.

Politiet har sagt at de leter, men det rapporteres lite eller intet fra søk i media.
Betyr det at de ikke leter? I så fall hvorfor? Det kan bety at spor tyder på at hun er tilintetgjort slik at det ikke finnes noe å finne. Det kan også bety at de foreløpig ikke har nok konkrete spor å lete ut fra. At det blir som å lete etter nåla i høystakken.

Statistisk sett så kvitter folk seg med lik enten nærme åstedet, eller i andre områder de har god kjennskap til. I denne saken vet vi ikke hvem som har drep og/eller fjernet liket fra hjemmet. Da blir det umulig å spekulere i hvor hun kan være.

Min beste gjetning foreløpig er at politiet har en begrunnet mistanke om hva som kan ha blitt gjort med liket av AEH, og at det finnes årsaker til hvorfor de ikke leter bredt og storstilt.

Polisen har sagt att dom ska leta efter kroppen, men tänker inte upplysa om när och var.
Vart tog föresten vår belgiska detektiv vägen? Har inte gjort väsen av sig sen 31/5.
Citera
2020-06-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Polisen har sagt att dom ska leta efter kroppen, men tänker inte upplysa om när och var.
Vart tog föresten vår belgiska detektiv vägen? Har inte gjort väsen av sig sen 31/5.

Byttet navn.

Når det gjelder leting etter AE, så lurer jeg på om de håper denne i nær relasjon som de etterforsker skal lede dem til henne.
Citera
2020-06-04, 23:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Hun har oppstått i ny inkarnasjon.
Citera
2020-06-04, 23:15
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Tror nok han har gjenoppstått i ny forkledning. Detektiven er fortsatt trygt blant oss og passer på
Citera
2020-06-04, 23:17
Medlem
Citat:
Jeg nøyer meg med å lese, da jeg er for bedugget til å skrive for tiden

Hva tror dere at er THs plan hvis Motparten tar kontakt?
Kommer TH til å kreve å få opplysninger fra Motparten om hvor AE er, før han betaler penger til Motparten?
Senast redigerad av POlROT 2020-06-04 kl. 23:44.
Citera
2020-06-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Vi må huske på at han har vært under et enormt press de siste ukene og på grunn av stress kanskje ikke fått i seg noe særlig mat eller væske. Mange mister matlyst under ekstremt press. Og han er tross alt 70 år.

Jeg tror likevel ikke TH er en type som ikke klarer å få ting til å se ut som de skal, det har han tross alt klart i 18 mnd.ved hjelp av arbeidet sitt.
Men jeg er såklart enig i at han er under sterkt press, samtidig gjør han så mange dumme ting nå, som å gå ut og love evnt.kidnappere at han skal betale, isteden for å gjøre noe som kan føre til oppklaring, nemlig utlove dusør.
Jeg er ikke i tvil om at AEH ikke lengre er i live, han kan derfor ikke forvente noen respons på sine lovnader.Evnt kidnappere er nok over alle hauger for lengst Så det eneste han oppnår med dette er egentlig å rette mistanken not seg selv igjen.
Jeg er ikke av dem som er overbevist om at TH er gjerningsmannen, men det som skjer nå er i aller høyeste grad med på å holde mistanken oppe. Leste nettopp i NRK en artikkel som mener at politiet har mer på TH enn folk tror. Journalister vet ofte mer enn de skriver om, jeg føler at artikkelen var myntet på TH og hans ulogiske handlinger. Så nå tror jeg den godeste TH må begynne å bruke penger for å komme seg gjennom dette.
Senast redigerad av Timbar 2020-06-04 kl. 23:37.
Citera
2020-06-04, 23:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg nøyer meg med å lese, da jeg er for bedugget til å skrive for tiden

Oh, buuuurn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto