2020-05-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjock.mobbare
Det ter sig oklart hur långt man i februari hade kommit med träffarna från Gedmatch. Å ena sidan står det att den professionella släktforskaren för tillfället har gjort sitt. Å andra sidan står det att vad som återstår för polisen är vanligt släktforskningsarbete. Jag tänkte att polisen skulle få hjälp med själva släktforskningsbiten, inte bara få hjälp med att tolka resultaten från Gedmatch.

Någon ytterligare hjälp att tolka resultaten borde dock polisen ha fått. DNA:t laddades under hösten förra året och nyheten om att de fått träff publicerades några månader senare. Något måste ha hänt däremellan.

I artikeln från februari i Corren står det att “vi har fått möjlighet att välja väg, kan man säga.” Jag tolkade det som att man bland resultaten funnit något eller några namn som skulle kunna anses särskilt intressanta. Det kan till exempel kanske vara att den eller de figurerar i vägrarpärmen eller var folkbokfördra i närheten av mordplatsen 2004.

Men sedan är frågan om man tillåts tvångstopsa personer vars namn man fått fram via släktforskningen. Får man inte det kommer man inte längre om de vägrar.

Dom borde ju få hjälp av släktforskarna hela vägen annars är det ju jävligt illa för Staaf.
Citera
2020-05-31, 17:19
Medlem
Citat:
Det ter sig oklart hur långt man i februari hade kommit med träffarna från Gedmatch. Å ena sidan står det att den professionella släktforskaren för tillfället har gjort sitt. Å andra sidan står det att vad som återstår för polisen är vanligt släktforskningsarbete. Jag tänkte att polisen skulle få hjälp med själva släktforskningsbiten, inte bara få hjälp med att tolka resultaten från Gedmatch.

Någon ytterligare hjälp att tolka resultaten borde dock polisen ha fått. DNA:t laddades under hösten förra året och nyheten om att de fått träff publicerades några månader senare. Något måste ha hänt däremellan.

I artikeln från februari i Corren står det att “vi har fått möjlighet att välja väg, kan man säga.” Jag tolkade det som att man bland resultaten funnit något eller några namn som skulle kunna anses särskilt intressanta. Det kan till exempel kanske vara att den eller de figurerar i vägrarpärmen eller var folkbokfördra i närheten av mordplatsen 2004.

Men sedan är frågan om man tillåts tvångstopsa personer vars namn man fått fram via släktforskningen. Får man inte det kommer man inte längre om de vägrar.

Polisen får tvångstopsa personer om dom får något spår via släktforskningen. Där har dom bollen. Finns han i pärmen och matchar så blir det garanterat ett tvångstest.
Citera
2020-06-02, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man blir ju lite tveksam med tanke på antal sökbara. Nu verkar det ju gå åt att företagen blockerar polis och inte som Staaf vill.

Tror ni att GM lever?
Citera
2020-06-02, 22:36
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Tror ni att GM lever?

Han lever inte i Sverige iallafall.
Citera
2020-06-03, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Han lever inte i Sverige iallafall.

Hur vet du det?
Citera
2020-06-04, 01:40
Medlem
Denna "jordgubben" spelar huvudrollen i ett förvirrande sökande efter självkänsla och uppmärksamhet! Jordgubben leker ett mörkt och äckligt spel där dennes lögner förblir ett slags bränsle! Sedan gör det inte direkt saken bättre att de flesta här inne tror på allt jordgubben skriver, i ungefär samma likhet som om jordgubbsfittan nyligen "upptäckt elden!"..För å förstå och acceptera varför "hen" haha beter sig såhär måste man ha en djupare insyn i "dennes" förflutna..fortfarande triangeln!!..
Citera
2020-06-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drmajoo
Denna "jordgubben" spelar huvudrollen i ett förvirrande sökande efter självkänsla och uppmärksamhet! Jordgubben leker ett mörkt och äckligt spel där dennes lögner förblir ett slags bränsle! Sedan gör det inte direkt saken bättre att de flesta här inne tror på allt jordgubben skriver, i ungefär samma likhet som om jordgubbsfittan nyli0gen "upptäckt elden!"..För å förstå och acceptera varför "hen" haha beter sig såhär måste man ha en djupare insyn i "dennes" förflutna..fortfarande triangeln!!..

Ännu en man som ansluter sig till tråden, som använder sig utav nedvärderande härskarteknik gentemot kvinnor.

Du har inte en aning om såvida jag är man eller kvinna.

Ta av dig offerkoftan, borsta av knäna och res dig upp.

Gå till psykologen och få hjälp med ditt kvinnoförakt, och skaffa dig ett liv.
Citera
2020-06-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Ännu en man som ansluter sig till tråden, som använder sig utav nedvärderande härskarteknik gentemot kvinnor.

Du har inte en aning om såvida jag är man eller kvinna.

Ta av dig offerkoftan, borsta av knäna och res dig upp.

Gå till psykologen och få hjälp med ditt kvinnoförakt, och skaffa dig ett liv.

Du sitter enligt egen utsago och skyddar en barnamördare, dubbelmördare. När du tillrättavisar andra kan bara vara ren och skär ironi från din sida, eller så är du högst 15 år.

Dessutom generaliserar du hans inlägg och åsikt å det grövsta. Han visar förakt mot dig och inte mot alla kvinnor i värden. Fast det är klart, om man ser sig själv som jordens mittpunkt så blir ju ett förakt mot dig ett förakt mot kvinnor, det är väl så du fungerar.
Citera
2020-06-05, 10:44
Medlem
Kanske en Karl i kvinnokläder 😂😂😂. Triangeln tänker du Småland då med alla frireligiösa församlingar? Pastorn kommer ju därifrån.
Citera
2020-06-05, 20:56
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du sitter enligt egen utsago och skyddar en barnamördare, dubbelmördare. När du tillrättavisar andra kan bara vara ren och skär ironi från din sida, eller så är du högst 15 år.

Dessutom generaliserar du hans inlägg och åsikt å det grövsta. Han visar förakt mot dig och inte mot alla kvinnor i värden. Fast det är klart, om man ser sig själv som jordens mittpunkt så blir ju ett förakt mot dig ett förakt mot kvinnor, det är väl så du fungerar.

Fan vilket snyggt inlägg. Jordgubbsflickan är en skrämmande människa oavsett vad hon vet.
Citera
2020-06-06, 11:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Chanserna blir betydligt högre på Ftdna. Har någon hört om när det ska ske?
Citera
2020-06-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Chanserna blir betydligt högre på Ftdna. Har någon hört om när det ska ske?

Jag vet inget. Men nu har det gått fyra månader sedan man hörde något om hur utredningen går. Man tycker att det börjar bli dags för en uppdatering!

I artikeln från Östgöra Correspondenten från i februari säger polisen:

“Just nu ligger arbetet lite vilande. Vår släktforskare har inte mer material att arbeta med. Han har jobbat med de träffar som vi har fått från Gedmatch och det har gett oss en väldigt bra inriktning. Just nu kan jag inte avslöja vart det bär i väg. Men det är spännande att vi har kommit framåt.”

Så polisen har tydligen information som de inte vill gå ut med.

Jag tycker att polisen får slänga åt oss här i tråden ett köttben så att vi har något att gnaga på i några månader till. Vi är redan svältfödda som det är på information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in