2020-06-04, 19:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det bare meg som har tenkt at TH trolig var beruset når han kom til avhøret i går? Eller er jeg helt ville veier.

Bare lurer siden det var det første som slo meg når jeg hørte avhøret var avbrutt omtrent før det var startet?

Det ble diskutert en del på VGD, i hvert fall.

Jeg er ikke uenig i at det kan ha vært tilfellet...

Han SER jo rimelig oppegående og stelt ut på videoopptaket, men med kjennskap til flere såkalte "fungerende" alkoholikere, så kan de gjemme det ganske godt, helt til man kommer litt for nærme og kjenner lukta...
Citera
2020-06-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er nok dessverre slik det er. Dette er jeg helt enig i. Etter å ha analysert og drøftet så kan ikke TH være GM. Jeg tror motivet er hevn og å ta tilbake kontroll.

Ja jeg vet du ser saken likt om dette. Enig med dine tanker om saken. Det er nok sånn slik jeg ser det. Synes alle brikkene faller på plass.

Men jeg føler med dem alle hvis dette er sånn.
Citera
2020-06-04, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har jeg hørt fra det jeg mener er en troverdig kilde. Det har blitt sagt at han flyttet til Lørenskog nettopp for å være nærme sin mor. Jeg klarer ikke se for meg at han kan ha vært med, men politiet ser på en mann i nær relasjon, som har vært i flere avhør. Det er ikke mange som passer den beskrivelsen.
Og dette brevet fra datteren, der broren knapt nevnes...det er noe skurr der.
Her er en artikkel som peker på mann i nær relasjon:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Det er ikke slik at broren ikke blir nevnt. Han blir f.eks. nevnt ifm politibeskyttelse.
Det som gjør at søsteren i større grad blir nevnt, er at brevet omhandler punkt som ikke involverer TEH (F.eks. blir søsteren nevnt ifm telefonavlytting fordi hun er prest, og derfor har taushetsplikt - i tillegg til et avhør, som søstrene i felleskap avslørte inneholdt feilinformasjon - søstrene har barn og partnere i motsetning til broren). Søstrene er i en annen livssituasjon enn sin bror - med egne familier som også er involvert. Derfor er det naturlig at de omtales i større grad i brevet.
Citera
2020-06-04, 20:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det bare meg som har tenkt at TH trolig var beruset når han kom til avhøret i går? Eller er jeg helt ville veier.

Bare lurer siden det var det første som slo meg når jeg hørte avhøret var avbrutt omtrent før det var startet?
Kan tenkes. Det som taler i mot er at Holden ikke stilte, men sendte en assistent. Det kan tyde på at det aldri var planlagt å gå i noe avhør. Off the record så kom det signaler dagen før om at TH var «i dårlig form», så det har nok vært spilt opp til at det måtte avlyses av helsemessige årsaker.
Citera
2020-06-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan tenkes. Det som taler i mot er at Holden ikke stilte, men sendte en assistent. Det kan tyde på at det aldri var planlagt å gå i noe avhør. Off the record så kom det signaler fagen før om at TH var «i dårlig form», så det har nok vært spilt opp til at det måtte avlyses av helsemessige årsaker.

Du har nok rett i dette. Kan ikke tenke med at han var full, da hadde han ikke sluppet inn der engang tror jeg.
Citera
2020-06-04, 20:06
Medlem
Citat:
Det tar ett minutt hvis man kjører ulovlig på gangveien, og 3-4 min om man kjører «rundt».
Takk! :-) Skriver du inn disse opplysningene, hvis du får lyst til å lage en oppdatert oversikt over tidspunkt?
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Najaf Abbas som ble skutt og drept av lokale gjengkriminelle (B-gjengen) ble nevnt i en av mailene, mener jeg at jeg har lest.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5AnbK/voldsoffer-knytter-b-gjengen-til-drapsgaate
Takk for informasjon og link! :-)

En debattant på vgd skrev noe interessant angående motparten og tidsrom da motparten ikke kontaktet TH:

"Kanskje burde politiet gått grundigere til verks med å sjekke opp personer som av ulike årsaker ikke var i stand til å kommunisere med Tom Hagen, på de tidspunktene hvor det var helt stille. I hvert fall om de fortsatt har noen aktuelle kandidater på blokka si."

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49424775/#49424775
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 20:18.
Citera
2020-06-04, 20:06
Medlem
NRKs krimkommentator skriver blant annet dette i kveld:

Sentrale kilder hevder fortsatt med styrke at siktelsen mot ektemannen står seg. «Det er mer sannsynlig med en tiltale enn med en henleggelse», blir det sagt fra personer som kjenner sakens innhold.

Når TH nekter avhør, kan etterforskerne jobbe i det stille med å bygge opp saken videre. Dermed kan politiet bruke isfronten til sin fordel.
Hvem som har vært involvert i forsvinningen er heller ikke klarlagt, mye tyder på at det fortsatt er involverte personer som ikke er pågrepet.

Muligens vil politiet lette litt på sløret over helgen, men de viktigste kortene blir nok fortsatt holdt tett til brystet.
THs største sjanse til å få se dem er å stille i nye avhør.
https://www.nrk.no/ytring/samarbeidsklimaet-mellom-politiet-og-ektemannen-har-lenge-vaert-pa-et-bunnpunkt-1.15041210
Senast redigerad av Jayce 2020-06-04 kl. 20:08.
Citera
2020-06-04, 20:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kan tenkes. Det som taler i mot er at Holden ikke stilte, men sendte en assistent. Det kan tyde på at det aldri var planlagt å gå i noe avhør. Off the record så kom det signaler fagen før om at TH var «i dårlig form», så det har nok vært spilt opp til at det måtte avlyses av helsemessige årsaker.

En annen ting jeg la merke til var at et av forsvarernes tilsvar til TH's tilstand var at ingen av dem hadde faktisk snakket eller vært i kontakt med han den dagen avhøret skulle finne sted, før de møttes his Kripos.

For meg høres det også ut som et tegn i retning beruselse.

I TILLEGG til dette, så var det nok som flere sier planlagt at denne gjennomgangen ikke kom til å bli noe av, i og med at Holden selv ikke skulle være tilstede.
Citera
2020-06-04, 20:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Du har nok rett i dette. Kan ikke tenke med at han var full, da hadde han ikke sluppet inn der engang tror jeg.

Det ble jo bemerket ganske raskt, og ikke av en hovedetterforskerne, men muligens av hun som fulgte han inn.

Hovedetterforskerne fikk jo ikke møtt han engang, før advokaten ble gjort oppmerksom og avsluttet hele opplegget før de i det hele tatt fikk sett ham.

En såkalt "fungerende alkoholiker" er jævlig god på å skjule beruselse, til en viss grad selvfølgelig.
Citera
2020-06-04, 20:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Sentrale kilder hevder fortsatt med styrke at siktelsen mot ektemannen står seg. «Det er mer sannsynlig med en tiltale enn med en henleggelse», blir det sagt fra personer som kjenner sakens innhold.

Når TH nekter avhør, kan etterforskerne jobbe i det stille med å bygge opp saken videre. Dermed kan politiet bruke isfronten til sin fordel.
Hvem som har vært involvert i forsvinningen er heller ikke klarlagt, mye tyder på at det fortsatt er involverte personer som ikke er pågrepet.

Muligens vil politiet lette litt på sløret over helgen, men de viktigste kortene blir nok fortsatt holdt tett til brystet.

https://www.nrk.no/ytring/samarbeidsklimaet-mellom-politiet-og-ektemannen-har-lenge-vaert-pa-et-bunnpunkt-1.15041210

Takk for info. Dette er jo godt i tråd med det som mange her i tråden mener. Det var planlagt avhør 3-4 dager neste uke, som nå er avlyst. Tydelig at politiet har en god del å spørre om i hvert fall. Nå får TH ikke imøtegått dette. Jeg synes fortsatt det er merkelig at han ikke vil i avhør. Han har hittil kun vært i avhør som fornærmet, med unntak av et kort avhør i forbindelse med pågripelsen. Dette avhøret var vel mest formalia i forbindelse med siktelsen.
Citera
2020-06-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Bra. Politiet ser hvilken PR-katastrofe dette er iferd med å bli og sender ut forsikringer. Jeg ble roligere av dette.

Merk at de skriver gjerningspersoner i flertall. Hvem? VE, TI, THE, MPU, "luemannen", "telefonmannen" eller kanskje disse eks-militære med koblinger til Spania. Kan også være noen helt ukjente. Kommer til å ta tid dette, forhåpentligvis fordi de vil ha beviser som holder i retten, mot ALLE involverte.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-06-04 kl. 20:16.
Citera
2020-06-04, 20:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det ble jo bemerket ganske raskt, og ikke av en hovedetterforskerne, men muligens av hun som fulgte han inn.

Hovedetterforskerne fikk jo ikke møtt han engang, før advokaten ble gjort oppmerksom og avsluttet hele opplegget før de i det hele tatt fikk sett ham.

En såkalt "fungerende alkoholiker" er jævlig god på å skjule beruselse, til en viss grad selvfølgelig.
Ja, du kan ha rett i at begge forholdene «slo inn». I så tilfelle var det hyggelig av politiet å benevne dette som litt pjusk i steden for full
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in