2020-06-04, 21:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
1) Hvor leste du at noen kom til Sloraveien kl 14.01? Det står ikke i den oversikten som Minnimus laget.
2) Hvem var de 2 barna som møtte politiet på rådhuset i Lørenskog kort tid etter at TH møtte politiet på Shell den dagen?

Det er oppgitt at noen ankom i løpet av tiden etter at TH ankom hjem, og før han dro for å møte politiet.

Det har vært nevnt i flere artikler, og er ganske sentral informasjon.

De fleste av oss som interesserer oss for saken legger merke til slik viktig informasjon, hvis man kun klarer å linke og copy-paste fra artikler så kan jeg forstå at du ikke har fått det med deg.

Men du som er så flink på artikler klarer helt sikkert å finne disse artiklene hvor dette er fremkommet.

Ift. punkt 2 så vil jeg tro at det var søstrene, men det kan ha vært eldste søster og TEH, hvis han dro dit etter å ha vært i Sloraveien.

Den yngste søsteren har lengre reisevei enn de to andre. Så det må minst ha vært H*nna.
Citera
2020-06-04, 21:13
Medlem
Minnimuss avatar
TIDSLINJE 31.10. 2018
På oppfordring kommer ny versjon. Tar imot innspill.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-04 kl. 21:22.
Citera
2020-06-04, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
Jeg tenker at TH kan ha fått opptatt-signal da han ringte til AEHs mobil kl 10:06, fordi sønnen ringte til AEH på samme tidspunkt.
Dette kan være årsaken til at TH ringte AEH en gang til kl 10:07.
Citera
2020-06-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er oppgitt at noen ankom i løpet av tiden etter at TH ankom hjem, og før han dro for å møte politiet.

Det har vært nevnt i flere artikler, og er ganske sentral informasjon.

De fleste av oss som interesserer oss for saken legger merke til slik viktig informasjon, hvis man kun klarer å linke og copy-paste fra artikler så kan jeg forstå at du ikke har fått det med deg.

Men du som er så flink på artikler klarer helt sikkert å finne disse artiklene hvor dette er fremkommet.

Ift. punkt 2 så vil jeg tro at det var søstrene, men det kan ha vært eldste søster og TEH, hvis han dro dit etter å ha vært i Sloraveien.

Den yngste søsteren har lengre reisevei enn de to andre. Så det må minst ha vært H*nna.
Takk for svar og informasjon! :-) Jo, jeg leste at en person kom til Sloraveien etter kl 14. TH ringte til politiet kl 14.10 og kom kjørende ca kl 14.25 for å møte politiet på Shell, så den som kom til Sloraveien etter kl 14, kan teoretisk ha kommet til Sloraveien en gang mellom kl 14 og ca 14.20 (det har ikke vært opplyst om hvilket klokkeslett TH dro hjemmefra for å møte politiet).

"14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien"
Fra Minnimus sin oversikt: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 21:26.
Citera
2020-06-04, 21:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Takk for svar og informasjon! :-) Jo, jeg leste at en person kom til Sloraveien etter kl 14. TH ringte til politiet kl 14.10 og kom kjørende ca kl 14.25 for å møte politiet på Shell, så den som kom til Sloraveien etter kl 14, kan teoretisk ha kommet til Sloraveien en gang mellom kl 14 og ca 14.20 (det har ikke vært opplyst om hvilket klokkeslett TH dro hjemmefra for å møte politiet).

"14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien"
Fra Minnimus sin oversikt: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg legger også stor vekt på informasjon som kommer fra Minnimus altså, men du som er så opptatt av å kun henvise eller linke til mediakilder bør spare deg for å henvise til troverdig, men desverre udokumentert, informasjon som kommer her inne.

Bare sånn for å ha gjort det helt klart så betviler jeg ikke informasjonen fra Minnimus.
Citera
2020-06-04, 21:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tenker at TH kan ha fått opptatt-signal da han ringte til AEHs mobil kl 10:06, fordi sønnen ringte til AEH på samme tidspunkt.
Dette kan være årsaken til at TH ringte AEH en gang til kl 10:07.
Det er mulig. Det er skrevet i en artikkel at sønnen ringte 9:50 rett etter elektrikeren, og i en annen at han var den første som ringte etter elektrikeren (uten å angi eksakt tid). Ettersom TH ringte 10.06 må TEH ha ringt i tidsrommet 9:48 til 10.06 i hvert fall. Jeg har nå foreløpig angitt dette til 9:50 i tidslinjen.
I og med at anropet 10:06 ikke finnes spor av på THs Nokia så må vi anta at det i vært fall har vist seg fram på AEs mobil, og det ville vel ikke skjedd om han fikk opptatt?
Citera
2020-06-04, 21:28
Medlem
Citat:
senere[/b] kommer til Sloraveien
Hva skal TEH over i Sloraveien å gjøre, dersom TH på dette tidspunktet har fått beskjed gjennom kidnappingsbrevet at boligen overvåkes? (Ihvertfall må han frykte overvåkning)

Jeg sier ikke at TEH er innblandet, men det er pussig at TH klikker på politi for å komme i patruljebil, men inviteter sønnen over (i bil antar jeg) for å beskue denne fæle scenen.
Citera
2020-06-04, 21:31
Medlem
Citat:
Jeg legger også stor vekt på informasjon som kommer fra Minnimus altså, men du som er så opptatt av å kun henvise eller linke til mediakilder bør spare deg for å henvise til troverdig, men desverre udokumentert, informasjon som kommer her inne.

Bare sånn for å ha gjort det helt klart så betviler jeg ikke informasjonen fra Minnimus.
Jeg forstår. Poenget var at det ikke er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01. Klokkeslettene og andre detaljer som står i Minnimus sin oversikt, er detaljer som mange av oss har lest i avisartikler som det allerede har blitt linket til i denne diskusjonstråden.
Citera
2020-06-04, 21:34
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Helt uproblematisk. For å klargjøre fra min side så sier aviskilden at Kl 14:00 ringte TH et familiemedlem som senere ankom Sloraveien. Dette er altså den sikre infoen. Jeg har imidlertid informasjon om at dette var TEH, således ubekreftet informasjon og derfor det står med et (?) bak. Selv om det er rimelig bankers

Når det gjelder de to søsknene som ble hentet til hotellet i Lillestrøm så vil jeg tro det er TEH og HHB1 siden HHB2 bor lenger unna. Men her har jeg ikke noen pålitelig informasjon.
Citera
2020-06-04, 21:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg forstår. Poenget var at det ikke er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01. Klokkeslettene og andre detaljer som står i Minnimus sin oversikt, er detaljer som mange av oss har lest i avisartikler som det allerede har blitt linket til i denne diskusjonstråden.

Det er også opplyst om at noen ankom huset, en eller annen gang fra TH kom hjem, til han dro for å møte politiet.

Det er opplyst i MEDIA, men jeg gidder faktisk ikke å lete opp de artiklene for deg.
Det er jo du som er dronningen av artikler.
Citera
2020-06-04, 21:36
Medlem
Citat:
TIDSLINJE 31.10. 2018
På oppfordring kommer ny versjon. Tar imot innspill.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Takk!
Kanskje det kunne vært bra å ha med i denne listen: linker til avisartikler som bekrefter opplysningene?
Og dette: "Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Citera
2020-06-04, 21:38
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg har ikke lest at han ankom Sl*raveien 14:01. I og med at han ble ringt etter kl. 14:00 så må han i så fall ha stått på trappen nærmest da. Tar gjerne kilder på det, hvis det skulle være tilfelle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in