2020-06-04, 22:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Jeg er imponert over intensiteten i denne tråden (som jeg følger med argusøyne). Jeg skulle ønske noe av energien nå kan benyttes til å spekulere i HVOR AEH kan være? Dessverre kan det virke som om det er for sent for henne, men for de som stod henne nær må det være umenneskelig tungt å ikke vite hvor hun er. Dette er jo også særdeles viktig for å finne gjerningspersonene. Så jeg utfordrer deres kloke hoder: Hvor har gjerningspersonene brakt AEH?

De eneste sporene vi har etter AEH, og hva som har skjedd med AEH er på åstedet i Sloraveien.

Annet en ymse bilobservasjoner, som vi ikke vet om har med saken å gjøre, eller hva mer man vet om disse bilene, så slutter sporene der.
Citera
2020-06-04, 22:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Vet ikke om det er samme som 0950-anrop det siktes til, men VG skrev og:

"Ifølge VGs opplysninger ringer et familiemedlem like etter klokken 10, men uten å få svar."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje
Akkurat den kan også sikte til 10:06 anropet fra TH, så vanskelig å si. Eneste jeg vet med sikkerhet er at sønnen forsøkte å ringe mellom elektrikeren og faren, så rekkefølgen der er på plass.
Citera
2020-06-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH

Det er i det hele tatt uvanlig mye telefonaktivitet den morgenen.

Spesielt via mobilen til AEH.

Det er snakk om en drøy time med mange oppringninger, i tidsrommet fra 08:45 til 10:07.
Til tross for svært tett telefonaktivitet skal hun ha forsvunnet sporløst en gang i løpet av den timen.

En annen ting man kanskje kan undre på er dette:

Media har opplyst at TH skal ha dratt på jobb og forlot hjemmet like etter kl 09:00. Så skriver VG: Mellom klokken 09.10 og 09.15 fanges bilen hans opp av et overvåkningskamera ved arbeidsplassen Futurum. Mediene skriver ikke TH, men bilen.

Mulig man ikke kan se TH i bilen på overvåkingsbildet, men hva menes egentlig med mellom kl 09:10 og 09:15?
Ble TH sittende stille i bilen i 5 minutter? Hva gjorde han da?

TH var jo allerede forsinket til jobb den morgenen, så hvorfor tok han seg tid til nye 5 minutter?
Citera
2020-06-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
De eneste sporene vi har etter AEH, og hva som har skjedd med AEH er på åstedet i Sloraveien.

Annet en ymse bilobservasjoner, som vi ikke vet om har med saken å gjøre, eller hva mer man vet om disse bilene, så slutter sporene der.
I hvilken grad kommer man seg ut av indre Østlandet (eller Lørenskog da), til naturen for å dumpe et lik, uten å passere bomstasjoner?

Eller kamera som fanger opp bilskilt? Jeg er ikke bilist og har ingen lokalkunnskap i Lørenskog, men regner dessverre med at dette er mulig.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-06-04 kl. 22:39.
Citera
2020-06-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er i det hele tatt uvanlig mye telefonaktivitet den morgenen.

Spesielt via mobilen til AEH.

Det er snakk om en drøy time med mange oppringninger, i tidsrommet fra 08:45 til 10:07.
Til tross for svært tett telefonaktivitet skal hun ha forsvunnet sporløst en gang i løpet av den timen.

En annen ting man kanskje kan undre på er dette:

Media har opplyst at TH skal ha dratt på jobb og forlot hjemmet like etter kl 09:00. Så skriver VG: Mellom klokken 09.10 og 09.15 fanges bilen hans opp av et overvåkningskamera ved arbeidsplassen Futurum. Mediene skriver ikke TH, men bilen.

Mulig man ikke kan se TH i bilen på overvåkingsbildet, men hva menes egentlig med mellom kl 09:10 og 09:15?
Ble TH sittende stille i bilen i 5 minutter? Hva gjorde han da?

TH var jo allerede forsinket til jobb den morgenen, så hvorfor tok han seg tid til nye 5 minutter?

Det har jeg også lurt på. Lang tid å sitte i bilen når du ankommer jobb.
Edit: Kanskje han må samle seg. Roe seg?
Citera
2020-06-04, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Enkeltes skepsis til rettsystemet og tro på skandaler er fraværende i den grad det kanskje var grunn til mistanke. I en tid der justismordet har blitt drivstoffet i enhver truecrime-serie, så har man gravet opp gamle saker, funnet en teoretisk glipp i en bevisrekke og hylt opp om gjenopptakelse og frifinnelser. Uten at jeg påstår at du er grepet av noen form for kollektivt hysteri, så kan jeg iallefall si du er i godt selskap med dine meninger. Horder av folk mener at Ei*ik Je*sen er en forfulgt uskyldighet og veldig mange mener det samme om TH. Du starter setninga med rettspleien med "..I Norge har vi.." som om Norge sin kriminalpolitikk var bedre en andres. Spør Stine Sofies Stiftelse hva de mener om rettsystemet. Du kan slippe ut etter 5-6 år soning for et drap, som du tilbringer i sosialdemokratiets luksusfengsel. En blodrødfarget stats-kanal og en horde aviser passer på at mainstream holdninger om får taletid og de som mener noe annet mobbes til taushet. Og mens godhetsposørene, med sine feminiserte og politisk korrekte holdninger og prinsipper får snakke og mene sine ting, så er AEH myrda og gjemt bort. Fordi "Her i Norge" gjør vi det sånn Det må være en stor vitamin-innsprøytning for alle fremtidige mordere å se hvordan lagmannsretten vurderer bevis.
La oss være enig om å være uenig, og la meg avslutte diskusjonen slik...
Du omtaler justismord som hysteri... Grøss!
Du bruker eksempler og sammenligner med saker som har blitt behandlet i rettssystemet.

Denne saken har ikke kommet så langt i prosessen, foreløpig er ingen tiltalt, og jeg foretrekker at Norge ikke blir en politistat i fortsettelsen.

Det er ingenting ved denne saken som gir "vitamin-innsprøytning" for mordere.
Annet enn at evt kidnappere kan få idéer om hvordan de kan komme unna med en kidnapping, hvis de bare finner et kidnappingsoffer som er gift med en usympatisk rik mann.

Ellers blander du inn mange andre ting som straffeutmåling, og annet politisk vissvass, som jeg ikke har nevnt med en strofe, eller som i det hele tatt angår saken.
Citera
2020-06-04, 22:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
I hvilken grad kommer man seg ut av indre Østlandet (eller Lørenskog da), til naturen for å dumpe et lik, uten å passere bomstasjoner?

Eller kamera som fanger opp bilskilt? Jeg er ikke bilist og har ingen lokalkunnskap i Lørenskog, men regner dessverre med at dette er mulig.
Jeg har lokalkunnskap og har skrevet flere innlegg om hvor jeg tror man kan kjøre usett, og uten å passere noen kameraer. Ved å kjøre villaveiene på Fjellhamar, skjære over til Løvenstad før man når Strømmen, så Øvre Rælingsvei, ned til riksvei 120 retning Enebakk til Søndre Øyeren som har store dyp. Her har folk forsvunnet sporløst før. TH er også medeier i Øyeren Båtforening, og burde være lokalkjent.
En annen mulighet er Fet næringspark som ble (og fortsatt blir) bygget ut av TH. Et svært øde og isolert område.
Citera
2020-06-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Registrerte det. Interessant. VE er en person som kom inn i livet til TH som veldig ung tidlig 90-tall. Ingen har klart å hoste opp noe om hvorfor han sluttet den gang, eller hvorfor han gikk fra en veldig godt betalt jobb og til TH i 2018.
Det er denne muligheten for et felles problem da, som de fikk og måtte løse i 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg vet ikke om de leter etter AEH lenger.
Er de som har mistanken rettet mot seg uvillige til å la seg avhøre tror jeg ikke det er det smarteste.
M. W*nger har pekt ut et sted hun kan befinne seg. Hadde man fått inn enda et medium ( gjerne en som ikke kjenner saken fra før ) som kan gi ytterligere ledetråder tror jeg det kan være lurt.
Det koster så lite å forsøke.
Jeg tror ikke politiet " famler i blinde ". De har nok konkrete spor, men alt skal bevises. Og uten spor etter AEH er saken svært vanskelig.
At en prest kan ha tror på medium faller nok i dårlig jord. Slikt hører nok ikke hjemme i de kretser.
Men, jeg har selv fått klare bevis fra medium i et par saker jeg søkte svar på. De bevisene var så konkrete og det var 100% umulig at de kunne ha kjennskap om noe på forhånd.
Det finnes informasjon fra to medium faktisk, og jeg tror de begge har vært i kontakt med politiet. En venn av W som tok over hans fb live en kveld , fortalte at han hadde også fått opp et lignende sted som W hadde fått, da han uventet hadde blitt holdt oppe halve natten fordi han fikk informasjon om dette, samt Scandinavian Star-ulykken, fra andre siden. Han kaller ikke seg selv for klarsynt eller medium, og virker ikke som noen person som ønsker oppmerksomhet eller på annet vis er useriøs. Han sier han har alltid vært sensitiv, men har ikke valgt å utvikle dette, en del på grunn av stigmaet som finnes rundt det.
Han sa også at politiet hadde valgt å følge opp deler av informasjonen som W. hadde gitt dem, fordi han hadde fortalt dem ting som de visste, men som han umulig kunne vite på annen måte. Jeg fikk inntrykk av at de begge hadde snakket med politiet. Og han sa at de to skulle fortsette å undersøke rundt dette stedet som de mener AEH er fraktet til levende, og blitt drept på. Men dette virker det ikke som politiet har fokus på, siden teorien deres er at hun ble drept i Sloraveien. Jeg vet ikke hvilken informasjon de valgte å følge opp.
Han sa også at gjerningspersonene har vært flinke til å kvitte seg med spor, så det er tvilsomt om AEH blir funnet.
Jeg vet også at en av W's venner har planer om å skaffe en mini-ubåt, så de får nok søkt under vann også om ingen andre gjør det. De kommer nok ikke til å slippe taket i dette så lenge de kan finne ut noe mer om det.
Citera
2020-06-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har lokalkunnskap og har skrevet flere innlegg om hvor jeg tror man kan kjøre usett, og uten å passere noen kameraer. Ved å kjøre villaveiene på Fjellhamar, skjære over til Løvenstad før man når Strømmen, så Øvre Rælingsvei, ned til riksvei 120 retning Enebakk til Søndre Øyeren som har store dyp. Her har folk forsvunnet sporløst før. TH er også medeier i Øyeren Båtforening, og burde være lokalkjent.
En annen mulighet er Fet næringspark som ble (og fortsatt blir) bygget ut av TH. Et svært øde og isolert område.

Det er vel uttalt at politiet har håp om å finne AE. Det betyr at de må ha en ide om hvor hun er. De har vært mye på Kvitfjell. Men det er langt. Noen her inne har snakket om huset, Sloraveien 4. Men der hadde de nok funnet henne allerede.
Citera
2020-06-04, 22:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, tydeligvis under MYE større press enn da hans kone gjennom nesten 50 år visstnok ble kidnappet av ukjente voldelige gjerningsmenn og han ble presset for løsepenger.

Han gikk sågar på jobb som vanlig, sa ingenting til omgivelsene, bortsett fra beskrivelser om at han var "litt mutt, mer enn vanlig" på jobb, og ville fortsatt oppholde seg i huset hun hadde forsvunnet fra.

Han sa selv, "jeg dauer ikke av dette".

Men så fort han selv blir siktet og varetektsfengslet så rakner det totalt for han.
Folk er forskjellige, og TH er nok ikke typen som viser følelser så ofte.
Det kan faktisk bare være slik at TH var litt likegyldig til at AEH var borte uansett hvem GM var. Et problem mindre med tanke på alt som måtte ordnes ved en skilsmissen. Han tenkte kanskje at det var da utrolig hvor flaks i uflaks jeg hadde... Men han hadde ikke sett for seg å bli siktet selv. Da raknet det.

Dette var kalkulert inn planen til GM. Først skulle politiet tro det var en kidnapping, for så sikte TH.

Har gått bra for GM til nå, men vi får se hva som skjer videre
Citera
2020-06-04, 22:57
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
La oss være enig om å være uenig, og la meg avslutte diskusjonen slik...
Du omtaler justismord som hysteri... Grøss!
Du bruker eksempler og sammenligner med saker som har blitt behandlet i rettssystemet.

Denne saken har ikke kommet så langt i prosessen, foreløpig er ingen tiltalt, og jeg foretrekker at Norge ikke blir en politistat i fortsettelsen.

Det er ingenting ved denne saken som gir "vitamin-innsprøytning" for mordere.
Annet enn at evt kidnappere kan få idéer om hvordan de kan komme unna med en kidnapping, hvis de bare finner et kidnappingsoffer som er gift med en usympatisk rik mann.

Ellers blander du inn mange andre ting som straffeutmåling, og annet politisk vissvass, som jeg ikke har nevnt med en strofe, eller som i det hele tatt angår saken.
Jeg kaller ikke justismord for hysteri, så du må ha lest feil mens du grøssa. Vissvasset mitt, som du kaller det,, er eksempler jeg bruker for å beskrive tankesett og praksis, som i verste fall kan påvirke denne saken og jeg håpa du strakk forståelsen din den veien og brukte din gode vilje, som du ellers har likt å demonstrere her inne. Jeg ville fortrekke at når en person er sikta og varetektsfengsla i en drapsak og myndighetene har gitt politiet tunge fullmakter basert på det de dokumenterer, så skulle de få etterforska seg ferdig.
I stedet slippes han ut og har mulighet til å forspille bevis, sende sms, samordne historier etc, mens han prøver å tvinge politiet vekk fra draps-åstedet.
Det var ikke du som fikk stripsa en søplepose rundt halsen og ble kvalt, så du kan bruke pusten din til å snakke om politistater og grøsse i vilden sky av hva andre mener. Jeg håper at selv om politiet, tross vingeklippinga, finner bevisene de trenger. Det har skjedd mange ganger før og jeg tror ennå på en tiltale og en gang i fremtiden en dom.
Citera
2020-06-04, 23:01
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapDi
Jeg er imponert over intensiteten i denne tråden (som jeg følger med argusøyne). Jeg skulle ønske noe av energien nå kan benyttes til å spekulere i HVOR AEH kan være? Dessverre kan det virke som om det er for sent for henne, men for de som stod henne nær må det være umenneskelig tungt å ikke vite hvor hun er. Dette er jo også særdeles viktig for å finne gjerningspersonene. Så jeg utfordrer deres kloke hoder: Hvor har gjerningspersonene brakt AEH?
Dette har det vært utallige teorier om i tråden.
Problemet er at det finnes utallige muligheter og lite informasjon å bygge spekulasjonene på.

Politiet har sagt at de leter, men det rapporteres lite eller intet fra søk i media.
Betyr det at de ikke leter? I så fall hvorfor? Det kan bety at spor tyder på at hun er tilintetgjort slik at det ikke finnes noe å finne. Det kan også bety at de foreløpig ikke har nok konkrete spor å lete ut fra. At det blir som å lete etter nåla i høystakken.

Statistisk sett så kvitter folk seg med lik enten nærme åstedet, eller i andre områder de har god kjennskap til. I denne saken vet vi ikke hvem som har drep og/eller fjernet liket fra hjemmet. Da blir det umulig å spekulere i hvor hun kan være.

Min beste gjetning foreløpig er at politiet har en begrunnet mistanke om hva som kan ha blitt gjort med liket av AEH, og at det finnes årsaker til hvorfor de ikke leter bredt og storstilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in