2020-06-04, 21:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Ja. Jeg skrev: "Poenget var at det IKKE er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01."
= Det har ikke stått i noen avisartikler at noen kom kl 14.01.
Jeg beklager at jeg formulerte setningen dumt

Å, så det er tidspunktet 14.01 du har hengt deg opp i?
Citera
2020-06-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er mulig. Det er skrevet i en artikkel at sønnen ringte 9:50 rett etter elektrikeren, og i en annen at han var den første som ringte etter elektrikeren (uten å angi eksakt tid). Ettersom TH ringte 10.06 må TEH ha ringt i tidsrommet 9:48 til 10.06 i hvert fall. Jeg har nå foreløpig angitt dette til 9:50 i tidslinjen.
I og med at anropet 10:06 ikke finnes spor av på THs Nokia så må vi anta at det i vært fall har vist seg fram på AEs mobil, og det ville vel ikke skjedd om han fikk opptatt?

Jeg er enig i det du skriver. Samtidig vil jeg berømme deg med flere som veldig dyktige.
Finner man AEH, er mye gjort.
Jeg vet ikke om de leter etter AEH lenger.
Er de som har mistanken rettet mot seg uvillige til å la seg avhøre tror jeg ikke det er det smarteste.
M. W*nger har pekt ut et sted hun kan befinne seg. Hadde man fått inn enda et medium ( gjerne en som ikke kjenner saken fra før ) som kan gi ytterligere ledetråder tror jeg det kan være lurt.
Det koster så lite å forsøke.
Jeg tror ikke politiet " famler i blinde ". De har nok konkrete spor, men alt skal bevises. Og uten spor etter AEH er saken svært vanskelig.
At en prest kan ha tror på medium faller nok i dårlig jord. Slikt hører nok ikke hjemme i de kretser.
Men, jeg har selv fått klare bevis fra medium i et par saker jeg søkte svar på. De bevisene var så konkrete og det var 100% umulig at de kunne ha kjennskap om noe på forhånd.
Citera
2020-06-04, 21:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Skjønner. Henvisning er til 13.40-samtalen og H*nna.
Veldig merkelig at hun hadde distansert seg og likevel leverte en slik kraftpakke av et brev. Tviler ikke på dine opplysninger dog.

Brevet er i hovedsak forfattet av H*dda.

Edit: Beklager, jeg så nå at du hadde oppfattet det riktig.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-04 kl. 22:00.
Citera
2020-06-04, 21:59
Medlem
Citat:
TIDSLINJE 31.10. 2018
På oppfordring kommer ny versjon. Tar imot innspill.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Vet ikke om det er samme som 0950-anrop det siktes til, men VG skrev og:

"Ifølge VGs opplysninger ringer et familiemedlem like etter klokken 10, men uten å få svar."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje
Citera
2020-06-04, 22:01
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det bare meg som har tenkt at TH trolig var beruset når han kom til avhøret i går? Eller er jeg helt ville veier.

Bare lurer siden det var det første som slo meg når jeg hørte avhøret var avbrutt omtrent før det var startet?

Vi må huske på at han har vært under et enormt press de siste ukene og på grunn av stress kanskje ikke fått i seg noe særlig mat eller væske. Mange mister matlyst under ekstremt press. Og han er tross alt 70 år.
Citera
2020-06-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Å, så det er tidspunktet 14.01 du har hengt deg opp i?
Jeg har ikke hengt meg opp i det, men det var et poeng ja at det ikke er offentliggjort et slikt nøyaktig klokkeslett for når den personen kom til Sloraveien, og derfor skrev jeg et svar til Akeleye (som skrev at en person kom kl 14.01) om dette. (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Så vedkommende kan ha kommet til Sloraveien en eller annen gang mellom kl 14.00 og * ca 14.20(?)(ettersom TH kom kjørende ca kl 14.25 for å møte politiet på Shell (jeg linket tidligere til en artikkel der det sto at TH ringte til politiet 14.10 og at TH kom kjørende et kvarter senere for å møte politiet)).

* Det er ikke opplyst noe om når TH kjørte hjemmefra.

Teoretisk kan vedkommende ha kommet mens TH var i samtale med politiet, slik at lyder fra en eventuell bil (hvis vedkommende kom til Sloraveien i bil) kan ha blitt med på lydopptaket fra samtalen med politiet.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 22:20.
Citera
2020-06-04, 22:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Vi må huske på at han har vært under et enormt press de siste ukene og på grunn av stress kanskje ikke fått i seg noe særlig mat eller væske. Mange mister matlyst under ekstremt press. Og han er tross alt 70 år.

Ja, tydeligvis under MYE større press enn da hans kone gjennom nesten 50 år visstnok ble kidnappet av ukjente voldelige gjerningsmenn og han ble presset for løsepenger.

Han gikk sågar på jobb som vanlig, sa ingenting til omgivelsene, bortsett fra beskrivelser om at han var "litt mutt, mer enn vanlig" på jobb, og ville fortsatt oppholde seg i huset hun hadde forsvunnet fra.

Han sa selv, "jeg dauer ikke av dette".

Men så fort han selv blir siktet og varetektsfengslet så rakner det totalt for han.
Citera
2020-06-04, 22:11
Medlem
Citat:
Hva skal TEH over i Sloraveien å gjøre, dersom TH på dette tidspunktet har fått beskjed gjennom kidnappingsbrevet at boligen overvåkes? (Ihvertfall må han frykte overvåkning)

Jeg sier ikke at TEH er innblandet, men det er pussig at TH klikker på politi for å komme i patruljebil, men inviteter sønnen over (i bil antar jeg) for å beskue denne fæle scenen.

Hente hundehvalpen, tror jeg.

Citat:
Dette er VGs formulering. Den er kronglete og upresis.

Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren.

Skjønner ikke hvorfor noen ble invitert til Sloraveien i det hele tatt. Var ikke familien under overvåkning av verdens mest profesjonelle kidnapperbande?

Hente hunden.
Citera
2020-06-04, 22:13
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er en underdrivelse å kalle det såre "følelser".
Vi har en helt annen rettsoppfattelse i Norge. Vi har ingen tradisjoner med å lekke saksopplysninger til media heller. Vanligvis begynner ikke sirkuset før personen er tiltalt.
Det kan være at det er opplagt for deg at TH er skyldig, men i Norge så har vi tradisjoner og lover som bestemmer at skyldspørsmålet avgjøres i retten, og offentligheten må vente med saksopplysninger inntil den mistenkte er tiltalt.
Foreløpig så har Eidsivating lagmannsrett avgjort at det ikke er skjellig grunnlag for å mistenke TH, og da har man rett til å bli behandlet deretter.
Enkeltes skepsis til rettsystemet og tro på skandaler er fraværende i den grad det kanskje var grunn til mistanke. I en tid der justismordet har blitt drivstoffet i enhver truecrime-serie, så har man gravet opp gamle saker, funnet en teoretisk glipp i en bevisrekke og hylt opp om gjenopptakelse og frifinnelser. Uten at jeg påstår at du er grepet av noen form for kollektivt hysteri, så kan jeg iallefall si du er i godt selskap med dine meninger. Horder av folk mener at Ei*ik Je*sen er en forfulgt uskyldighet og veldig mange mener det samme om TH. Du starter setninga med rettspleien med "..I Norge har vi.." som om Norge sin kriminalpolitikk var bedre en andres. Spør Stine Sofies Stiftelse hva de mener om rettsystemet. Du kan slippe ut etter 5-6 år soning for et drap, som du tilbringer i sosialdemokratiets luksusfengsel. En blodrødfarget stats-kanal og en horde aviser passer på at mainstream holdninger om får taletid og de som mener noe annet mobbes til taushet. Og mens godhetsposørene, med sine feminiserte og politisk korrekte holdninger og prinsipper får snakke og mene sine ting, så er AEH myrda og gjemt bort. Fordi "Her i Norge" gjør vi det sånn Det må være en stor vitamin-innsprøytning for alle fremtidige mordere å se hvordan lagmannsretten vurderer bevis.
Citera
2020-06-04, 22:14
Medlem
Citat:
TIDSLINJE 31.10. 2018
På oppfordring kommer ny versjon. Tar imot innspill.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Ett av familiemedlemmene ringte også klokken 09.50, uten å få svar, får Nettavisen opplyst. Vedkommende sendte i tillegg en SMS, med samme resultat.
Citera
2020-06-04, 22:16
Avslutad
Citat:
Det er mulig. Det er skrevet i en artikkel at sønnen ringte 9:50 rett etter elektrikeren, og i en annen at han var den første som ringte etter elektrikeren (uten å angi eksakt tid). Ettersom TH ringte 10.06 må TEH ha ringt i tidsrommet 9:48 til 10.06 i hvert fall. Jeg har nå foreløpig angitt dette til 9:50 i tidslinjen.
I og med at anropet 10:06 ikke finnes spor av på THs Nokia så må vi anta at det i vært fall har vist seg fram på AEs mobil, og det ville vel ikke skjedd om han fikk opptatt?
OK! Jeg forstår - da misforsto jeg litt. Jeg trodde "09:48-" var en skrivefeil (fra anropet fra elektrikeren) - at TEH ringte presis kl 10:06
Citera
2020-06-04, 22:18
Medlem
Jeg er imponert over intensiteten i denne tråden (som jeg følger med argusøyne). Jeg skulle ønske noe av energien nå kan benyttes til å spekulere i HVOR AEH kan være? Dessverre kan det virke som om det er for sent for henne, men for de som stod henne nær må det være umenneskelig tungt å ikke vite hvor hun er. Dette er jo også særdeles viktig for å finne gjerningspersonene. Så jeg utfordrer deres kloke hoder: Hvor har gjerningspersonene brakt AEH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in