2020-06-04, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Hvordan er du så sikker på kildene til lekkasjene? Det blir nesten umulig for meg å debatere noe hvor ditt utgangspunkt er at en person skal drapsiktes, uten få såre følelser. Mener ikke å være flåsete, men du må sammenligne med andre alvorlige siktelser og politiets metodikk. Det er helt hinsides all fornuftig logisk tankegang at TH ikke har en rolle i dette og politiet gikk langt i å "jatte med" TH på hans hypoteser. At slike avhør har produsert papirer er jeg ikke i tvil om, men det er neppe et argument for at han har vist gode samarbeidsevner. Han beviser det motsatte hver dag og det kan du ikke snakke vekk.
Det er en underdrivelse å kalle det såre "følelser".
Vi har en helt annen rettsoppfattelse i Norge. Vi har ingen tradisjoner med å lekke saksopplysninger til media heller. Vanligvis begynner ikke sirkuset før personen er tiltalt.
Det kan være at det er opplagt for deg at TH er skyldig, men i Norge så har vi tradisjoner og lover som bestemmer at skyldspørsmålet avgjøres i retten, og offentligheten må vente med saksopplysninger inntil den mistenkte er tiltalt.
Foreløpig så har Eidsivating lagmannsrett avgjort at det ikke er skjellig grunnlag for å mistenke TH, og da har man rett til å bli behandlet deretter.
Citera
2020-06-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er også opplyst om at noen ankom huset, en eller annen gang fra TH kom hjem, til han dro for å møte politiet.

Det er opplyst i MEDIA, men jeg gidder faktisk ikke å lete opp de artiklene for deg.
Det er jo du som er dronningen av artikler.
Det fetade: Jeg har aldri protestert på at det er informasjon fra avisartikler.
Citera
2020-06-04, 21:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Takk!
Kanskje det kunne vært bra å ha med i denne listen: linker til avisartikler som bekrefter opplysningene?
Og dette: "Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet

Problemet med å lage en slik oversikt med alle mulige lenker er at den blir veldig uoversiktlig.... Tenker at vi heller kan se på den som en liten "huskeliste"/arbeidsoversikt uten å legge altfor mye i det. Vi er generelt flinke til å korrigere hverandre hvis noen legger ut noe feil eller som ikke kan dokumenteres .

Dessuten så vet jeg ikke om jeg gidder å lete fram alle de linkene igjen. Hvis du har lyst, kan du gjøre det.
Citera
2020-06-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har ikke lest at han ankom Sl*raveien 14:01. I og med at han ble ringt etter kl. 14:00 så må han i så fall ha stått på trappen nærmest da. Tar gjerne kilder på det, hvis det skulle være tilfelle.
Takk! :-) Jeg skrev at jeg ikke har lest at noen kom 14.01. Det var også derfor jeg skrev det svaret til Akeleye.
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Ut fra det som er kommet frem er det visstnok TEH som ankom S*oraveien kl 14:01.
Hvorfor TEH sprang hjem igjen, i stedet for å ble med sin far for å møte politiet er rart.
Eller ble værende i huset.
Alt er merkelig i denne saken.
Citat:
1) Hvor leste du at noen kom til Sloraveien kl 14.01? Det står ikke i den oversikten som Minnimus laget.
2) Hvem var de 2 barna som møtte politiet på rådhuset i Lørenskog kort tid etter at TH møtte politiet på Shell den dagen?
Citera
2020-06-04, 21:45
Medlem
Citat:
Problemet med å lage en slik oversikt med alle mulige lenker er at den blir veldig uoversiktlig.... Tenker at vi heller kan se på den som en liten "huskeliste"/arbeidsoversikt uten å legge altfor mye i det. Vi er generelt flinke til å korrigere hverandre hvis noen legger ut noe feil eller som ikke kan dokumenteres .

Dessuten så vet jeg ikke om jeg gidder å lete fram alle de linkene igjen. Hvis du har lyst, kan du gjøre det.

Jeg forstår :-) Jeg er enig med deg.
En linkeoversikt kunne ligge i spoiler. Kanskje noen andre har lyst til å samle sammen linkene?
Citera
2020-06-04, 21:45
Medlem
Dette er VGs formulering. Den er kronglete og upresis.

Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren.

Skjønner ikke hvorfor noen ble invitert til Sloraveien i det hele tatt. Var ikke familien under overvåkning av verdens mest profesjonelle kidnapperbande?
Citera
2020-06-04, 21:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg forstår. Poenget var at det ikke er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01. Klokkeslettene og andre detaljer som står i Minnimus sin oversikt, er detaljer som mange av oss har lest i avisartikler som det allerede har blitt linket til i denne diskusjonstråden.

Citat:
Det er også opplyst om at noen ankom huset, en eller annen gang fra TH kom hjem, til han dro for å møte politiet.

Det er opplyst i MEDIA, men jeg gidder faktisk ikke å lete opp de artiklene for deg.
Det er jo du som er dronningen av artikler.

Citat:
Det fetade: Jeg har aldri protestert på at det er informasjon fra avisartikler.

Helt ærlig, tenker du i det hele tatt gjennom det du skriver, før du gjør det?
Citera
2020-06-04, 21:50
Medlem
Citat:
Helt ærlig, tenker du i det hele tatt gjennom det du skriver, før du gjør det?
Ja. Jeg skrev: "Poenget var at det IKKE er fakta at det har stått i noen avisartikler at noen kom til Sloraveien kl 14.01."
= Det har ikke stått i noen avisartikler at noen kom kl 14.01.
Jeg beklager at jeg formulerte setningen dumt
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 21:53.
Citera
2020-06-04, 21:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren.

Skjønner ikke hvorfor noen ble invitert til Sloraveien i det hele tatt. Var ikke familien under overvåkning av verdens mest profesjonelle kidnapperbande?
Det som menes er at TH ringte Tr*m kl 14:00 og H*nna minuttet etterpå. H*nna var også den personen som ringte på fasttelefonen nærmest i det TH kom hjem fra Futurum. Da hadde TH tilsynelatende ikke funnet spor etter "kidnapping", men antar at han hadde "funnet" dette da han ringte tilbake til begge 20 minutter senere. H*dda har i følge mine opplysninger distansert seg veldig fra familien i forkant av denne hendelsen, derfor var hun ikke veldig involvert i det som skjedde den første tiden.
Citera
2020-06-04, 21:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Hvis man skal fortsette den tankerekken så kommer man jo helt tilbake til start, hvorfor han var så snar med i kontakte Politiet i det hele tatt.

Og senere kritisere Politiet for å gjøre det Politiet gjør, og senere beskylde Politiet for å potensielt ha forårsaket AEH's død, ved å "avsløre" at de er involvert i saken.

Nei...
Citera
2020-06-04, 21:54
Medlem
Citat:
Det som menes er at TH ringte Tr*m kl 14:00 og H*nna minuttet etterpå. H*nna var også den personen som ringte på fasttelefonen nærmest i det TH kom hjem fra Futurum. Da hadde TH tilsynelatende ikke funnet spor etter "kidnapping", men antar at han hadde "funnet" dette da han ringte tilbake til begge 20 minutter senere. H*dda har i følge mine opplysninger distansert seg veldig fra familien i forkant av denne hendelsen, derfor var hun ikke veldig involvert i det som skjedde den første tiden.
Skjønner. Henvisning er til 13.40-samtalen og H*nna.
Veldig merkelig at hun hadde distansert seg og likevel leverte en slik kraftpakke av et brev. Tviler ikke på dine opplysninger dog.
Citera
2020-06-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det blir ingen henleggelse. Det blir tiltale og rettssak. Og det er TH sin største frykt. Politiet slipper ikke taket nå. Og de sitter ikke med bare tomme indisier. Så klart gjør de ikke det. Jeg tror de tenkte et skritt videre da de pågrep TH. De møtte motstand, men jobber på, og vil komme i mål. Tiltalen kommer. Hemmelig etterforskning ble godkjent uke etter uke, måned etter måned. Det er ikke uten grunn.

Er det noen her inne som ikke var sikre på om foreldrene til Madelaine var skyldige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in