2020-06-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Alltså jag fattar ingenting. Ska helveteshäxan släppas ut nu??? Då hoppas jag verkligen att någon/några från hennes egna kretsar med omnejd tar tag i saken och slår ihjäl henne. Eller fotbollshuliganer som älskar att slåss, varför inte gå ihop och göra slut på henne? Och finns ju fullt med andra våldsglada människor också dessutom! När vanligt folk kan bli påhoppade och misshandlade för skojs skull på stan, då är det för mig totalt orimligt om ingen sådan kan ge sig på henne.

Hade jag inte själv haft barn är jag nästan 100 på att jag tagit tag i detta själv. Skulle njuta av varje sekund.

Var kommer dessa uppgifter i från?
Att hon släpps ur häktet?
Citera
2020-06-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Någon som gissar vilt i tråden...
Citera
2020-06-04, 19:33
Medlem
novalitas avatar
Citat:
Det där har jag funderat mycket över.
Hur de lever vidare sedan?
Får de utstå hot och trakasserier?

Jag "vårdar" en hel del som är dömda (rättpsyk) för avskyvärda brott, men under sin tid på avdelningen brukar sällan i princip aldrig de andra patienterna bry sig om vad den andre gjort, (så länge denne inte provocerar aktivt)

Jag förmodar att fängelset ser annorlunda ut så man hyffsat ofta läser om "våld innanför murarna "

Tänkte på exempelvis "mamman med fentanylplåstrena " läste att hon forskar inom medicin och lever ett "svenssonliv" man kan ju undra om exempelvis hon får påminelser om vilken typ av människa hon är utifrån?

Jag tror inte längre hon kommer dömmas till LRV, hon är inte sjuk i den bemärkelsen.
Kommer åtalet om mord hålla?
Jag är rädd att hon döms till vållande, misshandel och brott mot griftefriden, med tanke på omständigheterna så kanske hon får ett längre straff än vad dessa punkter ger generellt. ( då det pågått under lång tid, att hon var ansvarig för flickans omsorg)

Vore helt otroligt om hon inte döms till ett ordentligt fängelsestraff. Då orkar man ju knappt leva vidare efter detta. LRV skulle var alldeles åt helvete, som du skriver så verkar hon inte alls vara sjuk på det sättet. Hon ska inte gå och lulla på tung medicinering med andra mördare på rättspsyk, hon vill ju inget hellre än vara nerdrogad. Hon ska lida i kvinnofängelse utan annat än Lerigan och SSRI som bedövning.
Citera
2020-06-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Någon som gissar vilt i tråden...

Ja tänkte väl det.
Man ska inte tro på allt man läser.
Såg att flertalet ändå gått på det spåret, så ville bara få det bekräftat
Citera
2020-06-04, 19:36
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
På rättpsyk har dem möjlighet till 1h i veckan ca. I alla fall där jag jobbar.

Hoppas att hon lägger den timmen på att läsa på Flashback.
Citera
2020-06-04, 19:37
Medlem
novalitas avatar
Citat:

Nej, måste misstolkat något jag lästa i tråden tror jag. Är så upprörd att jag knappt kan ta in skriven text.
Citera
2020-06-04, 19:38
Medlem
novalitas avatar
Citat:
Ja tänkte väl det.
Man ska inte tro på allt man läser.
Såg att flertalet ändå gått på det spåret, så ville bara få det bekräftat

Ja, är ju föööör galet för att vara sant (hoppas jag).
Citera
2020-06-04, 19:50
Medlem
Om hon släpps så är det något allvarligt fel på våra domstolar.
Citera
2020-06-04, 19:51
Medlem
MIN PERSONLIGA TOLKNING AV ALLT OCH VARFÖR HON SKA DÖMAS TILL MORD

-Även om hon nekar till allt eller säger att hon inte minns.
Även om P har dött i fängelse och även om alla andra säger att dem inte sett andra misshandla eller droga barnet så måste dem förlita sig på fakta okej?

-Så fakta i det här fallet är att E hade över 50 blåmärken över hela hennes kropp. Många av dem bevisade komma från annan person genom slag te.x
-Fakta är att E hade droger i kroppen och man, kunde spåra droger under en lång tid
-Fakta är att E levde med skada som orsakats i mellan 3-12h och ingen gjorde något
-Fakta är att R har flera ggr sökt på saker som tyder på att skada sitt barn så som droger och tvångströja
-Fakta är att R flera ggr har sagt kränkande nedlåtande saker om E i sms till pappan (inte tvärtom)
-Fakta är att hon i rättegången sagt att hon var den primära vårdnadshavare av E för P jobbade så mycket så hon är den som har utsatt E för svält.
-Fakta är att storebror A sagt att han kom hem kl 20 på den aktuella natten och SER sin mamma sitta vid sängen där E ligger med rosslig andning och ser bekymrad ut. Hade något sånt alvarligt hänt efter A kom hem hade han nog reagerat?
Faktum är att R OCKSÅ har sagt att det utspelade sig runt 18-19 men sen ändrat historian igen
Fakta är att hon har varit medveten om att barnet har skadat sig och inte ringt 112

Det finns mer men jag orkar knappt längre.

Sen att det är en olycka
. Hade hon slagit i badkranen, hade det inte funnits blod på den och i badkaret? Om hon fick AAAALLA dessa blåmärken genom fallet så borde det finnas blod utsprättat överallt men det fanns inget blod alls innanför badkaret, på kranen och anant.
Endast UTANFÖR badkaret nere på kanten och handfatet.
Så jag tror inte hon har ramlat i badkaret. Jag tror hon har blivit slängt åt höger och vänster av någon som har varit rakt av så förbannad att allt vett tog slut. Det förklarar blåmärket innanför armen och blåmärket på låret på insidan och blåmärken på ryggen.
Jag tror även mer på att hon blivit slagen i huvudet av något som P sen gömt undan än att hon ramlat i badkaret.
P har skyddat R i den här händelsen oavsett vem som gjort vad.

Det finns även blodspår i sovrummet, specifikt i en säng som E sedan blev placerad under (inte hennes egna för hon sov i vänstra spjälsängen. Varför man nu har en 4 åring i en spjälsäng)

Blodet är placerat vid huvuddelen, blodstänk på "gallret" och på en knopp till exempel. Så ja dem har säkert burit in henne där, lagt henne och försökt få liv i henne efter att hon tuppat av. Blodet på knoppen är säkert från när någon springer och hämtar något och tar i den med blod på handen.
Detta är också säkrat med att allting var nytt i sängen (lakan täcke mm)

Vet inte hur det ligger till med spjälsängen och blodspår där. Har inte läst något.

Det finns också i förhör och rättegång att R säger att det är lyhört i lägenheten varav föräldrarna sover på soffan ibland och E fick ett eget rum.
Så att A inte har hört något när han är hemma låter osannolikt OM det skulle hända när han kom hem (även med lurar på)

Så varför anser jag att hon är skyldig till mord bara genom deras berättelse och bevis?

1. Dem har medvetet drogat ner sitt barn. Med en blandning som faktiskt kan vara dödlig. Det finns spår att barnet hade drogerna i kroppen upp till ett dygn innan hon dog. Jag tycker inte att det går att bortförklara det som R gör med tanke på sökningarna i mitten av januari te.x så det är planerad drogning. Jag tror att hon har fått stesolid under en längre period för att inte vara "jobbig" som ALLA 4 åringar är.
Men sen började hon få biverkningar eller avtändningsperioder och då behövde hon lösa det med att blanda annat.
2. Att medvetet ge sitt barn dessa droger för mig och veta att hon kan dö och riskerna i det ser jag som mord om hon avlider. Att hon sen nerdrogad skulle bada själv när hon ramlat flera ggr innan låter osannolikt och fullständigt ansvarslöst. Dem vet om vad drogerna gör med kroppen, för dumma i huvudet är dem inte. Och sen när "olyckan" händer så gör dem medvetet ingenting.
P skriker ring 112 men sen säger R att dem kommer förlora dem andra barnen.

Allting har hänt medvetet. Ingen av dem har "inte haft koll på vad som hände" för att man satt i vardagsrummet och mata en 1 åring. BS.
Sen sitter hon där jämte medans hennes egna barn tar sina sista andetag och inte en enda gång ringer hon 112. Eller om hjälp. Hon går och knarkar mer istället
Det är mord när man medvetet gör handlingar som riskerar att döda en annan person.

E dör en smärtsam och långdragen död. Den snälla fina otroligt söta ungen dör för att föräldrarna inte var kapabla till i sitt psyke att hantera barn, barnen och allting som hör till. Punkt slut!

Här gärna era versioner och vad ni tror under kvällen, natten och morgondagen
Citera
2020-06-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Om hon släpps så är det något allvarligt fel på våra domstolar.
Det har väl kammarrätten redan bevisat?
Citera
2020-06-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Vore helt otroligt om hon inte döms till ett ordentligt fängelsestraff. Då orkar man ju knappt leva vidare efter detta. LRV skulle var alldeles åt helvete, som du skriver så verkar hon inte alls vara sjuk på det sättet. Hon ska inte gå och lulla på tung medicinering med andra mördare på rättspsyk, hon vill ju inget hellre än vara nerdrogad. Hon ska lida i kvinnofängelse utan annat än Lerigan och SSRI som bedövning.

Jag tror inte rättpsyk skulle vara "bättre" eller "sämre ".
SSRI och antihistaminer är väl i princip det som de ger missbrukare, möjligen någon stämningsstabiliserande och någon imovane till natten.

De är mycket restriktiva till att ge exempelvis benzo eller annat "rusmedel" till denna patientgeupp. De som har benzo på sin medicinlista, dem behöver det (!)
(De genomskådar oftast patienter med manipulativa talanger som försöker tigga tills sig ett legitimt rus.)

I vissa fall kan jag till och med tycka att många av de med ett tungt missbruk bakom sig får alldeles för lite behandling för det, vi har exempelvis inga patienter med substitutions-behandling. Jag tror bland annat att det skulle kunnat stoppa mycket av det stora inflödet med illegal narkotika som ändå kommer in på kliniken.
Samt anser jag att alla sjuka människor, även de med beroendesjukdom har rätt till behandling och vård som minskar lidande och symptom.

Men åter igen, kvinnan är sjuk (störd) fast förmodligen inte i lagens mening.
Citera
2020-06-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Det har väl kammarrätten redan bevisat?
Ja, jo iofs.. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto