Citat:
Ursprungligen postat av
novalita
Vore helt otroligt om hon inte döms till ett ordentligt fängelsestraff. Då orkar man ju knappt leva vidare efter detta. LRV skulle var alldeles åt helvete, som du skriver så verkar hon inte alls vara sjuk på det sättet. Hon ska inte gå och lulla på tung medicinering med andra mördare på rättspsyk, hon vill ju inget hellre än vara nerdrogad. Hon ska lida i kvinnofängelse utan annat än Lerigan och SSRI som bedövning.
Jag tror inte rättpsyk skulle vara "bättre" eller "sämre ".
SSRI och antihistaminer är väl i princip det som de ger missbrukare, möjligen någon stämningsstabiliserande och någon imovane till natten.
De är mycket restriktiva till att ge exempelvis benzo eller annat "rusmedel" till denna patientgeupp. De som har benzo på sin medicinlista, dem behöver det (!)
(De genomskådar oftast patienter med manipulativa talanger som försöker tigga tills sig ett legitimt rus.)
I vissa fall kan jag till och med tycka att många av de med ett tungt missbruk bakom sig får alldeles för lite behandling för det, vi har exempelvis inga patienter med substitutions-behandling. Jag tror bland annat att det skulle kunnat stoppa mycket av det stora inflödet med illegal narkotika som ändå kommer in på kliniken.
Samt anser jag att alla sjuka människor, även de med beroendesjukdom har rätt till behandling och vård som minskar lidande och symptom.
Men åter igen, kvinnan är sjuk (störd) fast förmodligen inte i lagens mening.