2020-06-04, 14:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men selv om TH ville klare å stå bak krypto-opplegget så hadde han alibi.

Det er alle momentene sett under ett som gjør at jeg ikke tror TH står bak.
Det var det du skrev om at gift utelukket krypto jeg stusset over. Gift = alibi, så hvis han greide kryptoplottet så ble begge disse delene oppfylt.

Men, nå har jeg, etter å ha lest brevet flere ganger, gått over til å tro at hele familien kjenner sannheten, og har mer eller mindre bidratt på sin måte.

Jeg anså det som hinsides før dette, men nå faller det mer og mer på plass, både handling, alibi, krypto og fjerning av lik. Jeg tror «poletten har falt ned»(som GW pleier å si, selv om han har vært klumsete i denne saken, senil kanskje?) for denne grusomme familiehemmeligheten, og tipper flere medlemmer snart kommer til å bli pågrepet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-04 kl. 14:16. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-04, 14:13
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nettopp! Brevet forteller at politiet har vært uproffosjonelle, de har forsøkt å manipulere sannheten i bl.a. avhør. I forbindelse med telefonavlyttingen så har politiet løyet. Når ene datteren motsatte seg avlyttingen, og begrunnet det med at hun var prest og hadde taushetsplikt ifm sitt arbeid. Da sa politiet at de ikke skulle lytte til alle samtalene, formålet med avlyttingen skulle bare gjelde hvis kidnapperne ringte.
Det var en årsak til at politiet trengte underskrift for å gjennomføre avlyttingen, og måten de har fått underskriftene på er svært kritikkverdig.
Måten politiet har opptrådt ift krypto-opplegget/forhandlinger med motparten, er også hårreisende. Her har politiet handlet uansvarlig, og tatt avgjørelser uten å rådspørre seg med hverken familien eller ekspertise.
Samtlige eksperter har uttalt at det å betale løsepenger er å anse som en sikker død for kidnappingsofferet.
Vi vet fra tidligere at politiet møtte opp på Shell-stasjonen med uniformert bil, på tross av at Hagen ba om at de ikke måtte gjøre det, pga trusselbrevet.
Påstanden fra politiet, om at de har etterforsket bredt er en direkte løgn, det er åpenbart at dette er politi som ikke har erfaring med bruk av profosjonelle etterforskningsteknikker. Det skinner igjennom at erfaringen baserer seg på skitne taktikker, og det finnes mye erfaring blant advokater om fenomenet. Det er sannheten, og det er heldigvis en positiv tendens i norsk politi, at dette er iferd med å forandre seg, men vi er ikke i mål ennå.

Politiet fremstår uten tvil svært proffosjonelle og svært lite tillitsvekkende i denne saken.

Det du glemmer Havhest er at personen som har skrevet brevet er inhabil hvordan i all verden kan man stole på hva som blir sagt å vinklet i brevet når den er skrevet av en av de nærmeste til TH?

Politiet har da vel ingen personlig hevngjerning bak dette, de jobber utifra bevisene de har foran seg.
Citera
2020-06-04, 14:19
Medlem
Det er ingen medier som har meldt at politiets åstedsgranskere er på plass i Sloraveien 4 i dag. Så da er de vel ikke der.

Nøyaktig hva slags beviser er det politiet har funnet, og hvorfor trenger de 4 uker til for å ferdigstille ransakningene. 4 uker er lang tid. Mulig at arbeidet ikke går i max-fart, da tiden for avvikling av sommerferie nærmer seg raskt.

Spenningen i saken akkurat nå, er hovedsaklig knyttet ransakingene i Sloraveien. Synes jeg.

Hva politiet allerede har funnet. Hva politiet vil finne i løpet av de neste 4 ukene.
Citera
2020-06-04, 14:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Der tar du nok feil tenker jeg! det handler om sikkerhet i denne krimsaken!
Er det å ivareta sikkerheten til denne datteren og hennes familie,og la stedsnavnet de bor på stå åpent synes du?
Pluss,Ofte må mennesker i krise beskyttes imot seg selv,og det har ikke skjedd her.
Trist at det er så dårlige advokater i denne saken.Min oppfatning.
Enig i at brevskriveren burde vært beskyttet mot seg selv. Stedsnavnet hvor hun bor er ikke nevnt i brevet, så den delen forstår jeg ikke helt. Tenker du på at det er skrevet hvilket politidistrikt de sogner til? Hvem som helst kan søke opp personen på 1881 og finne hele adressen så jeg ser ikke helt problemet.
Citera
2020-06-04, 14:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg leste på sønnen sin FB vegg om en flytting i fra en flott leilighet i flotte omgivelser til en «skoeske» i ett dårlig område. Leste mellom linjene at dette var pga manglende finansiell støtte i fra foreldrene. Ergo en skikkelig nedtur og en bekreftelse på ett slag under beltestedet.
Kan være et godt tegn på at inntekt ikke er høy nok til å finansiere hans livsstil.

Ser at han jobbet med musikk.
Skal ikke klage på musikken hans men tror ikke han tjente noe særlig på de få låtene han var med på for å si det mildt. Kan ikke finne at han holdt mange konserter heller..
Citera
2020-06-04, 14:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ingen medier som har meldt at politiets åstedsgranskere er på plass i Sloraveien 4 i dag. Så da er de vel ikke der.

Nøyaktig hva slags beviser er det politiet har funnet, og hvorfor trenger de 4 uker til for å ferdigstille ransakningene. 4 uker er lang tid. Mulig at arbeidet ikke går i max-fart, da tiden for avvikling av sommerferie nærmer seg raskt.

Spenningen i saken akkurat nå, er hovedsaklig knyttet ransakingene i Sloraveien. Synes jeg.

Hva politiet allerede har funnet. Hva politiet vil finne i løpet av de neste 4 ukene.
Jeg tror at de ikke driver aktive undersøkelser akkurat nå, men at de avventer konklusjoner på undersøker som ble gjort etter arrestasjonen. Avhengig av svarene de får kan det være behov for å gå videre med nye undersøkelser, derfor ønsker de ikke eiendommen frigitt før de er sikre.
Citera
2020-06-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nei. Dette er ikke « barn» selv om de omtales som det. Dette er oppegående voksne mennesker og jeg har større forventninger til dem enn det de omtales som, nemlig « barn».

Brevet ble også skrevet vel ett år etter hendelsen, da har man fått tid til å tenke litt.

Det er også gitt samtykke av forfatteren til publisering.

Å si ja til å publisere brevet var nok tenkt som en forsvarsstrategi.

Jeg henger ikke helt med nå, er usikker på hva du mener.

Det skal taes hensyn til at "selv voksne barn", (og varsomhetsplikten gjelder forøvrig alle mennesker, uavhengig av alder,) som lever i en langvarig krisesituasjon med et vedvarende sterkt press og stress, vil få en svekket dømmekraft og vurderingsevne som skyldes påkjenningene.

Dette er etiske vurderinger som journalister og redaktører plikter å ta, før følsom og personlig informasjon blir publisert.

Og så, brevet skulle være en forsvarsstrategi ... for hvem ... og er tenkt til beskyttelse mot hva eller hvem ...?
Citera
2020-06-04, 14:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det var det du skrev om at gift utelukket krypto jeg stusset over. Gift = alibi, så hvis han greide kryptoplottet så ble begge disse delene oppfylt.

Men, nå har jeg, etter å ha lest brevet flere ganger, gått over til å tro at hele familien kjenner sannheten, og har mer eller mindre bidratt på sin måte.

Jeg anså det som hinsides før dette, men nå faller det mer og mer på plass, både handling, alibi, krypto og fjerning av lik. Jeg tror «poletten har falt ned»(som GW pleier å si, selv om han har vært klumsete i denne saken, senil kanskje?) for denne grusomme familiehemmeligheten, og tipper flere medlemmer snart kommer til å bli pågrepet.

Velkommen på laget.
Les gjerne gjennom de få postene jeg har skrevet her på forumet hvis du har tid.
Citera
2020-06-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror at de ikke driver aktive undersøkelser akkurat nå, men at de avventer konklusjoner på undersøker som ble gjort etter arrestasjonen. Avhengig av svarene de får kan det være behov for å gå videre med nye undersøkelser, derfor ønsker de ikke eiendommen frigitt før de er sikre.

Så, du tror det er avhengig av prøvesvarene om politiet vil foreta nye undersøkelser. Det høres jo fornuftig ut.

Og hvis politiet finner det nødvendig med ytterligere undersøkelser, kan jeg være rimelig sikker på at mediene vil rapportere dette. Hvis det skjer da.
Citera
2020-06-04, 14:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg henger ikke helt med nå, er usikker på hva du mener.

Det skal taes hensyn til at "selv voksne barn", (og varsomhetsplikten gjelder forøvrig alle mennesker, uavhengig av alder,) som lever i en langvarig krisesituasjon med et vedvarende sterkt press og stress, vil få en svekket dømmekraft og vurderingsevne som skyldes påkjenningene.

Dette er etiske vurderinger som journalister og redaktører plikter å ta, før følsom og personlig informasjon blir publisert.

Og så, brevet skulle være en forsvarsstrategi ... for hvem ... og er tenkt til beskyttelse mot hva eller hvem ...?
Ikke meg du spør her, men jeg tror også at brevet kan være en forsvarsstrategi og kan prøve å forklare hvorfor. Det er slik jeg leser mellom linjene, basert på hvordan jeg kjenner familieforholdene.
Jeg har inntrykk av at det har vært et konfliktfylt forhold mellom spesielt H*dda og faren i flere år forut for forsvinningen. Hun har holdt stor avstand. Jeg ser ikke bort fra at hun i tidlig fase kan ha sagt en del ufordelaktige ting i avhør som hun kanskje senere har angret på. Som det kan bli tøft å stå for, når TH etterhvert vil bli konfrontert med forhold som hun har forklart. Derfor dette "brevet", hvor hun hevder at ting har blitt vridd på av politiet. Ting ble ikke oppfattet slik som hun "hadde ment dem". Et forsvar av seg selv. Jeg synes heller ikke det er helt åpenbart at dette brevet ble skrevet for et år siden, det kan ha blitt skrevet i forbindelse med nylig arrestasjon av faren. De voksne barna kan være i sterk ubalanse og lojalitetskonflikt nå, dersom familiedynamikken fra før er forskrudd av et psykopatisk sinn fra tidlig oppvekst. Trist men sant.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-04 kl. 15:00.
Citera
2020-06-04, 14:53
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig i at brevskriveren burde vært beskyttet mot seg selv. Stedsnavnet hvor hun bor er ikke nevnt i brevet, så den delen forstår jeg ikke helt. Tenker du på at det er skrevet hvilket politidistrikt de sogner til? Hvem som helst kan søke opp personen på 1881 og finne hele adressen så jeg ser ikke helt problemet.

Det sto L*er!! Den vanlige mann i gata driver ikke å gransker for å finne verken navn eller post adresse tror jeg,men da de får stedsnavnet L*er -blir jo såklart de som bor i området veldig nysgjerrige,og i verste fall andre kriminelle.
Citera
2020-06-04, 14:55
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det sto L*er!! Den vanlige mann i gata driver ikke å gransker for å finne verken navn eller post adresse tror jeg,men da de får stedsnavnet L*er -blir jo såklart de som bor i området veldig nysgjerrige,og i verste fall andre kriminelle.
Da beklager jeg. Hadde lest TV2 artikkelen, men ikke sett stedsnavnet L*er, kun Dr*mmen. Så det nå. Uansett - L*er er et STORT område.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-04 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in