Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Problemet med det pre/asymtomatiska är ju att det inte fungerar att ta hänsyn till när man kör Sveriges strategi, precis som det inte funkar att stänga skolorna i de yngsta åldrarna.
Om det är för att FHM trodde detta var SARS som inte smittade asymtomatiskt, eller för att de ansåg vår strategi skulle vara bättre ekonomiskt och långsiktigt, eller för att de ville ha flockimmunitet - eller samtliga, vet jag inte säkert.
Men jag ser ärligt poängen i deras tankesätt. Problemet är bara att det visat sig funka sämre än vad de hoppats och att länderna som körde supress tidigt har ett stort försprång nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Nä precis men känns som det är fel på hela strategin, om man inte säkert vet att det inte smittar innan symtom t.ex., då måste man ju ta det säkra före det osäkra. Känns extra hemskt att Olsen varnade om det.
Men FHM förnekade länge, länge detta. De säger väl fortfarande att man ska stanna hemma om man är sjuk. Och att om en i hushållet är sjuk, kan de andra gå till jobbet osv. Iaf har jag inte hört att det ändrats.
Även om de hade vägrat en lockdown så hade de ju kunnat propsa på att alla i vård och äldreomsorg måste testas omedelbart, som en minsta åtgärd. Och testas regelbundet. Något måste man ju ha som alternativ, om man vägrar en lockdown tänker jag.
Men alla dessa fel kommer förhoppningsvis att synas i sömmarna. Oppositionen har ju tvingat fram att en coronakommission skall beslutas om snarast.
Sverige svänger just nu mot Suppress,
kollar Regeringskansliets presskonferens.