2020-06-04, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Samhället idag är bara en masshysteri som letar efter syndabockar för minsta lilla sak.

Fanns det en annan planet man kunde flytta till för att undvika denna masshysteri vi haft senaste 10 åren som bara blir värre och värre, skulle jag flytta till den planeten direkt.

Feminismen har förvandlats till manshat.
Rasism mot vita människor har blivit accepterat.

Vad är det som händer och hur kan man vända tillbaka den här sörjan?

Vet ej.

Du kan flytta till östeuropa som präglas av bra värderingar som ännu inte störtats i fördärvet liksom skett i USA och i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
De här demonstranterna brukar ju skandera solidaritet i var och varannan mening.
Var är solidariteten nu med de sjukhusanställda som går på knäna i samband med smittspridningen?

När det finns anledning att visa upp sin värdegrund så finns det inget som stoppar vänsterblivna (läs: den politiskt korrekta följaren).

Inte ens en pandemi.
Senast redigerad av komevig 2020-06-04 kl. 11:49.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Väldogt förvånad att strandhäll kom fram i försvar av poliserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur menade poliskärringen med plakatet? Vit tystnad är våld. Innebär det att det är åtalbart att vara tyst om man är vit.
Eller var det bara för att det rimmade så käckt på engelska?

Ja precis som du kan bli fälld om du är passiv vid vissa brott.
Precis som de tre andra poliserna som stod och titta på har blivit medåtalade i USA.
Citera
2020-06-04, 11:35
Medlem
ppp333s avatar
De unga svenska flickorna som hetsar mot polisen fattar inte att det är just polisen de kommer ropa efter när våldsmännen i laglöst land passar på att ta för sig.
Sorglig dumhet som sprider sig bland trendkänsliga naiva hjärnor.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Allt har blivit så sjukt.

Av alla otaliga verkliga problem vi har i vårt samhälle så är det ett importerat fenomen från USA som ges medialt utrymme, aggressivt uppeldat av de med "rätt värdegrund". Det är respektlöst och ett hån mot de uppoffringar det svenska samhället och de avlidnas familjer fått göra i den pågående pandemiens spår.

Det som är fascinerande (och skrämmande) är hur man ser sociala medier bombarderas med vad som är "inne" för stunden att proklamera och hetsa. Kritiskt och reflekterat tänkande lyser med sin frånvaro.

Och så till händelsen igår. Vi har ett svenskt samhälle som under lång tid tyngts av grov kriminalitet, våld, sexualbrott och skadegörelse. Jag har aldrig sett några större riktade demonstrationer eller någon uppvigling på sociala medier mot detta? Polisen har haft stora problem i områden runt om i våra städer, med "grupperingar" som saknat all form av respekt mot samhället. Det samhället som givit dem alla möjligheter till en bättre tillvaro.

Symboliken i att se en blond ung kvinnlig svensk polis på knä framför en hetsande Mob gör verkligen ont i mig. Det symboliserar underkastelse, förnedring och kapitulation.

En ytterligare tragisk faktor i det hela är att se hur fördelningen är bland demonstranterna. Majoriteten är svenska unga flickor tillsammans med ungdomar med invandrarbakgrund. Svenska tjejer som tillsammans med Moben gör aggressiva utfall mot sin egna polis (och i förlängningen sitt egna samhälle).

Förjävla bra skrivet. Varenda ord är bra i ditt inlägg. Hoppas det läses av rätt folk i riksdagen, för det är ett sjuk bra inlägg. 🍾👊🏻🥂
Citera
Medlem
Citat:

Av alla otaliga verkliga problem vi har i vårt samhälle så är det ett importerat fenomen från USA som ges medialt utrymme, aggressivt uppeldat av de med "rätt värdegrund". Det är respektlöst och ett hån mot de uppoffringar det svenska samhället och de avlidnas familjer fått göra i den pågående pandemiens spår.

Det som är fascinerande (och skrämmande) är hur man ser sociala medier bombarderas med vad som är "inne" för stunden att proklamera och hetsa. Kritiskt och reflekterat tänkande lyser med sin frånvaro.

Och så till händelsen igår. Vi har ett svenskt samhälle som under lång tid tyngts av grov kriminalitet, våld, sexualbrott och skadegörelse. Jag har aldrig sett några större riktade demonstrationer eller någon uppvigling på sociala medier mot detta? Polisen har haft stora problem i områden runt om i våra städer, med "grupperingar" som saknat all form av respekt mot samhället. Det samhället som givit dem alla möjligheter till en bättre tillvaro.

Symboliken i att se en blond ung kvinnlig svensk polis på knä framför en hetsande Mob gör verkligen ont i mig. Det symboliserar underkastelse, förnedring och kapitulation.

En ytterligare tragisk faktor i det hela är att se hur fördelningen är bland demonstranterna. Majoriteten är svenska unga flickor tillsammans med ungdomar med invandrarbakgrund. Svenska tjejer som tillsammans med Moben gör aggressiva utfall mot sin egna polis (och i förlängningen sitt egna samhälle).

Väl skrivet.
Citera
2020-06-04, 11:36
Medlem
Citat:

Och om vi inte kommer till insikt snarast så kommer vi inom några dagar tvingas bevittna Stefan Löfvėn knäböja inför vandalerna och be om ursäkt för att han... är vit!

Kolla in dagens bästa från Fox News på YouTube: "Tucker: Kneeling will never be enough for the mob"
Citera
2020-06-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
En skälig bostad som passar familjens behov, ett jobb med lön att leva på och att bemötas med värdighet och respekt i samhället.

Vem bestämmer vad som är skäligt och vem ska bygga bostäderna och vilken lön ska de ha som bygger?
Citera
2020-06-04, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Du borde istället lista orsakerna till att flyktingar inte släpps in i samhället, vilket får ett fåtal av dem att välja kriminalitet, medan majoriteten underkastar sig fattigdom och förnedring i sitt nya hemland.

Du är kommunist så dra åt helvete, ditt hycklarpack!

Östeuropa fungerar därför att östeuropa vägrar massinvandring. När skiten väl släppts in vet inte jag heller hur Sverige ska räddas. Jag kan drömma om massiva deportationer och Apartheid men än så länge är det bara drömmar.

Ett problem är det mångetniska som ni kommunister drar nytta av. Ni hetsar mot vita så att ni ska få era kravaller.
Citera
2020-06-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Vi har yttrandefrihet i Sverige.
Låt dom demonstrera. Tycker du annorlunda så kan du demonstrera nästa dag.

Problemet i detta fall är ju att vi är mitt i en pandemi och har restriktioner att följa! Hur smart är det att samlas tusentals ändå i detta läge?
Jag väntar spänt på att se ifall Stockholm får en topp av Covid-19 inom 14 dagar från att demonstrationen hölls.

Rätten att demonstrera är viktig, och i vanliga fall är det inget fel alls i en sån demonstration. Men nu skapar den bara en situation där polisen måste göra sitt jobb och bryta upp demonstrationen på grund av smittoriskerna, och möts då av motstånd och får skit för att de gör sitt jobb. Väx upp säger jag till dessa demonstranter! Skriv plakat och demonstrera hemma från balkongen eller max 50 pers så har vi inget problem.

Sen kan jag personligen tycka att det blir märkligt att demonstrera om detta i Sverige, som att svenska polis (som nu målas upp som bovarna på något märkligt vis) har med situationen i USA att göra. Visst, visa er solidaritet med svarta i USA, men gör det lämpligtvis via nätet, sociala medier osv som amerikaner lätt kan ta del av. Vad hjälper det dem att massa folk samlas i Stockholm, coronavirusets epicentrum i Sverige!?
Citera
2020-06-04, 11:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hoppas verkligen att många av "demonstranterna" får Corona och blir allvarligt sjuka. Fan vad det skulle vara roligt.

Ja det får ju isåfall bli deras problem, men dom kommer smitta ner familj och vänner också, oskyldiga människor. Det här är inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in