2020-06-04, 08:26
Medlem
Her bruker politiet millioner på millioner ekstra av skattebetalernes penger, slik at mange andre, mindre viktige saker antageligvis må vente. Men Hagen- barna er misfornøyde!

På hvilken planet lever disse menneskene?

Hva i huleste forventer de av politiet? At alle skal fornekte virkeligheten?

Nå skurrer det så mye i denne saken at man snart må holde for ørene.
Citera
2020-06-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det mangler logikk i innholdet. Det er umulig å vurdere kvaliteten på politiets arbeid ut fra brevet.

Selv mener jeg at TV2 bør slette brevet så fort som mulig. Det hører ikke hjemme i offentligheten. Dette av hensyn til de voksne barna som angivelig har skrevet det, og som fremdeles står bak innholdet.

Hagen-barna trenger ro og forutsigbarhet, ikke å bli kjørt frem i mediene på denne måten. Det er rett og slett skamløst. Bistandsadvokaten deres ofrer barnas interesser og integritet i et allerede håpløst forsvar for TH.

Skamløst!!

Dette brevet vil ramme TH, helt klart. Spent på å se hva en ekspert fra FBI eller lignende har å si om innholdet. Denne saken vil bli verdenskjent, og antagelig en sak som vil inngå i studier. Monsen har skrevet mye om, staging. Dette er "verbal staging".
Noen som har sett dokumentaren om JonBenét Ramsey?
Citera
2020-06-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Min tolkning:

AEH ligger på jordet mellom nissen (TH) og Rudolf (TEH). De andre reinsdyrene er søsken/veldig nær familie også er det medhjelperen nede til høyre.

Publiserer han små drypp for å få et slags utløp for følelser? Er han stolt? Vil han bli avslørt? Med forbehold om at han faktisk er GM....

Tenker også på to kill a mockingbird(halloween-drap), forsidebildet av betong(?) og dette maleriet. Et fantastisk skuespill i såfall.

To kill a mockingbird-bildet ble publisert 23. januar 2018, altså nesten et år før AEH forsvant. Før vi tolker må vi ha fakta på plass.
Citera
2020-06-04, 09:02
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Her bruker politiet millioner på millioner ekstra av skattebetalernes penger, slik at mange andre, mindre viktige saker antageligvis må vente. Men Hagen- barna er misfornøyde!

På hvilken planet lever disse menneskene?

Hva i huleste forventer de av politiet? At alle skal fornekte virkeligheten?

Nå skurrer det så mye i denne saken at man snart må holde for ørene.
Barnen har rätt. Polisen har inte varit smarta. Hade dom varit det, hade dom satsat allt på att sätta dit GM, Hagen direkt.
Citera
2020-06-04, 09:30
Medlem
Hei! Har lest tråden siden starten, takk for mye god debatt. Dessverre har det blitt mye forstyrrelse i tråden grunnet meningsløse personangrep, dette er svært slitsomt for oss som bruker mye tid på å lese tråden selv om vi ikke diskuterer. (Måtte lage meg en bruker nå grunnet mye frustrasjon )

Så til poenget. Det er viktig å huske sannheten finnes alltid i midten. Brevet er HHB opplevelse av situasjonen, men bare fordi det kommer ut i media trenger ikke å bety at alt er korrekt. Politiet kan heller ikke gi tilsvar på alle punktene i media. Såklart, politiet har gjort feil, men dette er en sak som er enestående i Norge, og kanskje verden?.

Jeg savner en god oversikt over bevis for og imot TH, kanskje en tabell slik at det er lettere å vurdere?
Citera
2020-06-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepperrot
Hei! Har lest tråden siden starten, takk for mye god debatt. Dessverre har det blitt mye forstyrrelse i tråden grunnet meningsløse personangrep, dette er svært slitsomt for oss som bruker mye tid på å lese tråden selv om vi ikke diskuterer. (Måtte lage meg en bruker nå grunnet mye frustrasjon )

Så til poenget. Det er viktig å huske sannheten finnes alltid i midten. Brevet er HHB opplevelse av situasjonen, men bare fordi det kommer ut i media trenger ikke å bety at alt er korrekt. Politiet kan heller ikke gi tilsvar på alle punktene i media. Såklart, politiet har gjort feil, men dette er en sak som er enestående i Norge, og kanskje verden?.

Jeg savner en god oversikt over bevis for og imot TH, kanskje en tabell slik at det er lettere å vurdere?
Earth calling... "...sannheten finnes alltid i midten"? Hvilken planet kommer du fra?
Citera
2020-06-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg er uenig i det med kidnappingen. Politiet brukte store ressurser på kidnappingen. De har selv sagt at de ble villedet og kastet bort mye tid.

Problemet her er alle motsigelsene i familiens enighet, som i prinsipp virker som en følge av THs konklusjoner, nemlig at man ikke skal betale eller kommunisere med motparten for å tvinge den til å kommunisere på en annen plattform. Det er forferdelig trist at de har ønsket å vente med alt fordi transaksjon ville ta tid. Da ville jo alt bare ta voldsomt mye lenger tid..! At barna ikke ser hvordan denne slutningen er paradoksal, er bare trist. Istedet beskylder de politiet for å betale/bitcoin-kommunisere bak deres rygg, som de mener er uhørt. Jeg har ikke ord for hvor vondt dette er å lese. Hvis de var opptatte av å få mamma hjem (gitt at kidnappingen er reell, i alle fall i deres øyne der og da) måtte de vel bare ha kommunisert og betalt omgående. For meg er det uforståelig at de kan ha tenkt annerledes, og at de fulgte THs resonnement om å vente.

Det kommer stadig fram situasjonsbeskrivelser som styrker siktelsen mot TH, spør du meg. Hele virkelighetsoppfatningen i dette brevet oser av forvirring, og jeg er enig med kornblomst i at bistandsadvokaten ikke gjør en god vurdering ved å sende det til media. De kunne for eksempel heller valgt å levere inn en begrunnet klage, og sende den (eller noen punkter derfra) til media. At de sender et brev som ble skrevet i affekt i ifjor høst gjør det bare mindre troverdig. Da virker det nesten som de forsøker å skape et narrativ som ikke er riktig.

Politiets blundere som beskrives i dette brevet må vi ta til etterretning til mer informasjon kommer fram.

Jeg forstår forøvrig at familien må oppleve hele saken som ufattelig forferdelig og vond og trist. All mulig medfølelse til dem.

Jag kan ju inte bedöma saken, bara funderar fram och tillbaka.
Om polisen utrett kidnappingsteorin så långt de kunnat får man vara nöjd, men tror man
att den teorin är spel för kulisserna så kanske arbetet inte blir seriöst utfört tänkte jag -

Jag håller annars med om att man ska betala då kidnapparna kräver det, men inte annars!
Oavsett det tar tid pga kryptovalutans egenskaper. Om kidnapparna ville ha kryptovaluta
känner de också till hur den fungerar.

För övrigt egendomligt att kidnappare väljer kryptovaluta när det finns smartare och snabbare
sätt. Tycker inte heller tillvägagångssättet känns trovärdigt.
Skulle vara om kidnapparna är mycket oerfarna och tror att det är säkraste sättet.

Men det blir ju riskfyllt, kostsamt och besvärligt att hålla AEH fången så länge som månader - på grund av kryptovalutans beskaffenhet, den tid det tar.
Senast redigerad av Moschata 2020-06-04 kl. 09:47.
Citera
2020-06-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattogdag
To kill a mockingbird-bildet ble publisert 23. januar 2018, altså nesten et år før AEH forsvant. Før vi tolker må vi ha fakta på plass.

Nei det er da grusomt.

Det kan jo bety at TH faktisk har hintet til TEH som GM her.

Som du sier, det er ekstremt viktig å ha fakta på plass. Akkurat her, en tidslinje.

Jeg er glad for at TEH har holdt facebook-profilen sin åpen og tilgjengelig. Han er like uskyldig som sine søsken. De er alle tre fornærmede og ofre her.
Citera
2020-06-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Earth calling... "...sannheten finnes alltid i midten"? Hvilken planet kommer du fra?

Og sååå lang tid tok det før det kom personangrep. Mener du virkelig at det datteren skriver er 100% korrekt?
Citera
2020-06-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska

Dette er noe unge mennesker har lært. Så de slipper å ta moralske og etiske valg om rett og galt, antakelig.
Citera
2020-06-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hva fikk begeret til å renne over for GM tro??

Jeg leste på sønnen sin FB vegg om en flytting i fra en flott leilighet i flotte omgivelser til en «skoeske» i ett dårlig område. Leste mellom linjene at dette var pga manglende finansiell støtte i fra foreldrene. Ergo en skikkelig nedtur og en bekreftelse på ett slag under beltestedet.
Citera
2020-06-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er noe unge mennesker har lært. Så de slipper å ta moralske og etiske valg om rett og galt, antakelig.
Vedkommende mener at noe i brevet er sant og noe ikke, er du uenig i det? Du mener at enten er alt usant eller alt sant i brevet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in