Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
I länken jag bifogade stod det att det var förbjudet för blåljuspersonal att trycka på rygg, skuldror för att det kan orsaka kvävning.
I en 14 minuter lång film (tror jag det är) ligger en kille med ett knä mot nacken och ett knä i ryggen.
Ser du filmen så rör fötterna knappt marken så hela polismannens tyngd är på honom. Polismannen har full utrustning och skyddsväst så lägg till 15kg på hans vikt.
Han kissar på sig, han säger 9ggr att han inte kan andas, han förlorar medvetandet.
Efter att han förlorat medvetandet så sitter polismannen ytterligare tre minuter i samma position.
Därefter är Floyd död.
Som polis måste man anpassa insatsen, hade Floyd varit helt vild eller svingat ett svärd innan så hade det varit rättfärdigat, nu gjorde han inte det.
Vi hade ju en incident i Sverige där en kille snedtände och polisen tryckte ned honom i het asfalt som smälte skosulorna i 3 minuter.
Jag vet inte hur det gick med det men det var ju samma sak där, man kan ju inte brännskada någon för att dom är stökiga.
Polisvåld är värre än våld från privatperson då det är sanktionerat och lagligt.
Därför så måste polisen alltid hålla sig inom lagen.
Nu kan ju jag tycka att om polisen ger en stökig kriminell en rejäl smäll för att dom kan så är det ingen skada skedd men att ta livet av någon kan aldrig vara rättfärdigat om man inte var tvungen.
Du blandar ihop olika diskussioner och påståenden, din falska horunge.
Du påstod att "varenda polis" vet om att man ska behandla folk mildare om de är upprörda eller påverkade.
Jag frågade efter en källa på detta.
Du skickar en artikel som inte säger någonting om att man måste behandla kriminella mildare bara för att de är upprörda eller påverkade. Artikeln säger att man inte ska trycka folk i ryggen när de ligger på mage. Stor skillnad. Du kunde lika gärna skickat en artikel om att man inte ska bryta båda armarna på folk, för att det gör ont.
Det hade alltså inte med George att göra, utan om ett av alla dina absurda påståenden.
Skön att du inte hymlar med att du sitter och ljuger i tråden, i alla fall.