2020-06-04, 08:56
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, Strandhäll (av alla!) har gjort det på Twitter

Hon kände sig väl halvtvungen.
Jag är så mållös att det är inte sant.
Och faktiskt jävligt förbannad på ett sätt jag inte varit på ett tag .
Hur FAN kunde detta få ske mitt i en pandemi med vårdpersonal som går på knäna och definitivt ny nya corona offer !!!!!

Det är liksom ALLVAR nu ,dom som.samlades samt polisen och ansvariga får priset för årets korkade ,snällt uttryckt.
Citera
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
I länken jag bifogade stod det att det var förbjudet för blåljuspersonal att trycka på rygg, skuldror för att det kan orsaka kvävning.

I en 14 minuter lång film (tror jag det är) ligger en kille med ett knä mot nacken och ett knä i ryggen.
Ser du filmen så rör fötterna knappt marken så hela polismannens tyngd är på honom. Polismannen har full utrustning och skyddsväst så lägg till 15kg på hans vikt.

Han kissar på sig, han säger 9ggr att han inte kan andas, han förlorar medvetandet.

Efter att han förlorat medvetandet så sitter polismannen ytterligare tre minuter i samma position.

Därefter är Floyd död.

Som polis måste man anpassa insatsen, hade Floyd varit helt vild eller svingat ett svärd innan så hade det varit rättfärdigat, nu gjorde han inte det.

Vi hade ju en incident i Sverige där en kille snedtände och polisen tryckte ned honom i het asfalt som smälte skosulorna i 3 minuter.
Jag vet inte hur det gick med det men det var ju samma sak där, man kan ju inte brännskada någon för att dom är stökiga.

Polisvåld är värre än våld från privatperson då det är sanktionerat och lagligt.
Därför så måste polisen alltid hålla sig inom lagen.

Nu kan ju jag tycka att om polisen ger en stökig kriminell en rejäl smäll för att dom kan så är det ingen skada skedd men att ta livet av någon kan aldrig vara rättfärdigat om man inte var tvungen.
Du blandar ihop olika diskussioner och påståenden, din falska horunge.

Du påstod att "varenda polis" vet om att man ska behandla folk mildare om de är upprörda eller påverkade.

Jag frågade efter en källa på detta.

Du skickar en artikel som inte säger någonting om att man måste behandla kriminella mildare bara för att de är upprörda eller påverkade. Artikeln säger att man inte ska trycka folk i ryggen när de ligger på mage. Stor skillnad. Du kunde lika gärna skickat en artikel om att man inte ska bryta båda armarna på folk, för att det gör ont.

Det hade alltså inte med George att göra, utan om ett av alla dina absurda påståenden.

Skön att du inte hymlar med att du sitter och ljuger i tråden, i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Detta är absurt. Sverige har ju diametralt motsatt problem till vad USA har. I Sverige är det ju poliserna som blir utsatta för brutalitet av ligisterna inte tvärtom.
Exakt så är det men inte bara polisen utan även andra vita svenska människor.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subversion3.0
Reinfeldt sa ju själv att svensken var "mentalt handikappad" - det är något allvarligt fel i grunden.

Insiktsfullt konstaterande av Fredrik Reinfeldt.

Har Reinfeldt även nämnt något om att svensken är feg och ryggradslös?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Privat har hon rätt att knäböja som en politisk gest. Som representant för Sveriges polisväsende har hon det inte. Polisen i en rättsstat ska och måste vara åsiktsmässigt neutral.

Utöver detta så kan det tolkas som att hon skäms över att vara polis och ursäktar för vad en polis i ett annat land har gjort. Men värst av allt är det en gest som kan tolkas som att hon knäböjer för demonstranterna. De har rätt och polisen har fel...
Känslomässigt* flockdjur: känslorna tog över och önskan att tillhöra den andra gruppen blev större än att tillhöra polisgruppen. Vore jag polis skulle jag vägra patrullera med henne, för vem vet vilken grupp hon hoppar in i nästa gång, gruppen ensamkommande som försöker slå mig...?

_____
* Hon kan ha varit livrädd, vilket jag inte förstår och som även det diskvalificerar henne för yttre tjänst.
Citera
2020-06-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ja fy fan. Detta blir årets bild och säger en massa om Sverige. Säger en del om befolkningssammansättningen om inte annat.

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268261240784158722/photo/1

Vänsterpöbel får kvinnlig polisman att förnedra sig och hela sin yrkeskår. Hon förnedrar sitt land. Jag hoppas att hon antar att hon var illa ute här och gjorde vad som helst för att överleva. Vad som helst utan att använda sitt tjänstevapen. Hade sett än roligare ut om hon på plats sög svart kuk.
Resultatet av en poliskår som bytt ut stora delar av sina riktiga poliser mot värdegrundsdito.
Citera
2020-06-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jadu, det undrar nog dom flesta yrvaket till kaffet idag.
Ingen vet riktigt ännu.
Fråga poliskontapel i hästsvans på en viral video som snurrar just nu

Om hon visste varför hon gick ner på knä hade hon aldrig gjort det så att fråga henne vore lika givande som att fråga en pantburk tyvärr
Citera
2020-06-04, 08:58
Medlem
EulersIdentitets avatar
Kan någon förklara för mig varför dessa historiskt förtryckta svenskar har sina skyltar på engelska?
Citera
2020-06-04, 08:59
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Pöbeln och deras ordergivning: "Ned på knä! Ned på knä!"

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268287136610074629?fbclid=IwAR1P9H9hKCAVWwAGVI7L4 BzHnslG-sEHpJe5Y3FW6frodeErj5XK5_5eK5w

Låter som ungdjävlar. Väldigt pipigt.

Historiskt kan detta vara det mest pinsammaste en utbildad polis någonsin gjort, det väcker följdfrågor som lämplighet att utföra polisarbete, hela händelsen stinker av vänsterpopulism, fruktansvärt pinsamt.
Citera
Medlem
Är det inte dags att vi vita svenskar går ut och demonstrerar mot det vardagsvåld vi utsätts för av färgade människor i vår vardag.
Inbrott, våldtäckt och personrån 90% färgade gärningsmän och 90% vita brottsoffer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Kan någon förklara för mig varför dessa historiskt förtryckta svenskar har sina skyltar på engelska?
Deras "overlords" talar engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Eller varför demonstrationen har engelskt namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in