2020-06-04, 08:00
Medlem
Finns det ingen förståelse att amerikanske polis är trötta på svarta?

Alla jävla gäng som crips and bloods.
Alla ghetton med knark , vapen, våld.

Är det så jävla konstigt att de ledsnar? Nej.
Citera
2020-06-04, 08:01
Medlem
YP4XQs avatar
Se det hela som en bra övning för alla poliser och vanligt folk när det blir dags för återvandringen vi härdar upp oss inför vad som komma skall.
Citera
2020-06-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag har aldrig sagt att kroppstyngd på halsen är ok. Jag har aldrig sagt att han inte dog på grund av snuten.

Du har däremot kommit med en jävla massa påståenden som du sedan inte kunnat backa upp.

Men vad kan man förvänta sig av en tonåring..

Du har bett om bevis för att det var knäet i nacken som var dödsorsak, och en massa trams på det.
Citera
2020-06-04, 08:02
Medlem
Snacka om gigantisk hjärntvätt baserat på lögner och okunskap. Här har ni kalla fakta. Den sanna bilden. Den påstådda systematiska polis-rasismen mot svarta i USA är en stor FET MYT:

The Myth of Systemic Police Racism

Citat:
The police fatally shot nine unarmed blacks and 19 unarmed whites in 2019, according to a Washington Post database, down from 38 and 32, respectively, in 2015. The Post defines “unarmed” broadly to include such cases as a suspect in Newark, N.J., who had a loaded handgun in his car during a police chase. In 2018 there were 7,407 black homicide victims. Assuming a comparable number of victims last year, those nine unarmed black victims of police shootings represent 0.1% of all African-Americans killed in 2019. By contrast, a police officer is 18½ times more likely to be killed by a black male than an unarmed black male is to be killed by a police officer.

https://www.wsj.com/articles/the-myth-of-systemic-police-racism-11591119883
https://twitter.com/LeonydusJohnson/status/1268355753380896780
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Men alla med flyktingbakgrynd som misshandlas och dödas av svensk polis kanske får dig att känna något? Eller en funktionshindrad kille med leksakspistol? Per capita har Sverige säkert mer dödligt polisvåld än USA.

Varför drar du in det med Eric Norell i detta? Har det med BLM att göra?

Och nej Sverige har nästan inget dödligt polisvåld.
I Sverige riskerar ju polisen att bli dödad om de tar sig in i våra härliga no go zoner. Nej jag känner inte så jättemycket när Gruppvåldtäkter av invandrare tystas ner i media. När förnedringsrån har blivit vardag. När svenska ungdomar rånas och misshandlas. Nä förlåt att jag inte sitter och gråter och postar svarta rutor på twitter
Citera
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du har bett om bevis för att det var knäet i nacken som var dödsorsak, och en massa trams på det.
Okej, så om man frågar om bevis för något - så betyder det att man förnekar det?

Skön tonårslogik.
Citera
2020-06-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jo, det är självklart ett politiskt ställningstagande.

Poängen är att han inte begick något tjänstefel genom att säga vad han tyckte. Det gjorde inte poliskvinnan heller.
Poängen är att Peter Springare delger sina åsikter, men inte visar stöd för en demonstration eller något parti med kraftig slagsida åt vänster eller höger, medan poliskvinnan tar stöd för en rörelse med kraftig slagsida åt vänster.

Att hon skulle dömas tjänstefel i lagens mening tror jag däremot inte. Men hon frångår sin saklighet och hon gör det på arbetstid, vilket är helt förkastligt om det från nu är upp till varje polisman att krama om deltagare och öppet sympatisera med demonstrationer från nu.
Citera
2020-06-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Då borde vi ju höja myndighetsåldern till 25...

När jag blev 20 hade jag varken tid eller lust att vara "rebell". Utbildning och fast jobb gjorde vidare att man tog ansvar för detta och man värnade om och uppskattads sin lön. Precvis samma mänster hos 99% av mina jämnåriga.

De du pratar om går vanligtvis vidare som loosers och kommer aldrig tillföra allas vårt samhälle något alls.

Ungdomsarbetslösheten var den 20e april i år 27,7% https://www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/ungdomsarbetsloshet-per-manad/
Att vara ung och arbetslös idag betyder inte per automatik att man är looser och värdelös.
Det är skillnad på att vilja göra rätt för sig utan att få chansen och att rida på offer koftan och kaosa på allting.
Ville bara poängtera detta.
Citera
2020-06-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Okej, så om man frågar om bevis för något - så betyder det att man förnekar det?

Skön tonårslogik.

I länken jag bifogade stod det att det var förbjudet för blåljuspersonal att trycka på rygg, skuldror för att det kan orsaka kvävning.

I en 14 minuter lång film (tror jag det är) ligger en kille med ett knä mot nacken och ett knä i ryggen.
Ser du filmen så rör fötterna knappt marken så hela polismannens tyngd är på honom. Polismannen har full utrustning och skyddsväst så lägg till 15kg på hans vikt.

Han kissar på sig, han säger 9ggr att han inte kan andas, han förlorar medvetandet.

Efter att han förlorat medvetandet så sitter polismannen ytterligare tre minuter i samma position.

Därefter är Floyd död.

Som polis måste man anpassa insatsen, hade Floyd varit helt vild eller svingat ett svärd innan så hade det varit rättfärdigat, nu gjorde han inte det.

Vi hade ju en incident i Sverige där en kille snedtände och polisen tryckte ned honom i het asfalt som smälte skosulorna i 3 minuter.
Jag vet inte hur det gick med det men det var ju samma sak där, man kan ju inte brännskada någon för att dom är stökiga.

Polisvåld är värre än våld från privatperson då det är sanktionerat och lagligt.
Därför så måste polisen alltid hålla sig inom lagen.

Nu kan ju jag tycka att om polisen ger en stökig kriminell en rejäl smäll för att dom kan så är det ingen skada skedd men att ta livet av någon kan aldrig vara rättfärdigat om man inte var tvungen.
Citera
2020-06-04, 08:11
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Finns det ingen förståelse att amerikanske polis är trötta på svarta?

Alla jävla gäng som crips and bloods.
Alla ghetton med knark , vapen, våld.

Är det så jävla konstigt att de ledsnar? Nej.

Du tror inte svarta är trötta på vita?
Citera
2020-06-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
En överhängande majoritet av de som dör av COVID-19 är svenska 70+are. Kryllade knappast av såna igår på Sergels Torg.

Antar att du tänkte till rejält innan du postade. Du verkar inte veta att viruset sprider sig mellan människor. Dom som blir smittade där för smittan vidare.
Citera
2020-06-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Imorgon bitti går skattebetalarna upp och får samhället att rulla. Medan studenterna, arbetslösa, papperslösa packet ligger och sover efter nattens härjningar.

Ja, kan någon förklara för mig varför det alltid är de skötsamma skattebetalarna som alltid får all skit.

Dom bekostar ju exakt hela kalaset och gör minst skada av alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in