2020-06-04, 08:47
Medlem
Erik Östs avatar
Vad är det ordningsmakten har för problem när även en svagbegåvad förstår att det blir kaos när man låter dessa apor bli fler än 50 st.

Polisen såg inga skäl att neka tillstånd för onsdagens Black lives matter-demonstration i Stockholm – trots att de befarade att mångdubbelt fler än 50 personer skulle dyka upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-slar-tillbaka-vi-kan-inte-neka-folk

Det kunde väl vem som helst räkna ut med halva arslet!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-04 kl. 08:54.
Citera
2020-06-04, 08:48
Bannlyst
Pöbeln och deras ordergivning: "Ned på knä! Ned på knä!"

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268287136610074629?fbclid=IwAR1P9H9hKCAVWwAGVI7L4 BzHnslG-sEHpJe5Y3FW6frodeErj5XK5_5eK5w

Låter som ungdjävlar. Väldigt pipigt.
Citera
2020-06-04, 08:48
Medlem
MrsVanity1s avatar
Men kan någon politiker gå ut "fördöma" detta ??
Det är ju för fan inte klokt att detta görs under coronan.
Att Tegnell inte säger till på skarpen eller Löfven ÄR häpnadsväckande !

Jag trodde jag sett allt galet men ta mig fan detta tar priset.
Tänkte ni på vårpersonal och nya corona offer era jävla idioter när ni genomförde detta mitt under en för in i helvete pandemi !!!!!
Citera
2020-06-04, 08:49
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms

Såg ni förresten SVT:s reporterkvinna direktrapportera från Plattan? "De flesta håller avståndet och många bär munskydd". Hahaha

Anställda på SVT har i 25 år försökt lyfta på varje sten för att hitta rasism i Sverige.
Självklart blev hon glad över demonstrationen.
Citera
2020-06-04, 08:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Men kan någon politiker gå ut "fördöma" detta ??
Det är ju för fan inte klokt att detta görs under coronan.
Att Tegnell inte säger till på skarpen eller Löfven ÄR häpnadsväckande !

Jag trodde jag sett allt galet men ta mig fan detta tar priset.
Tänkte ni på vårpersonal och nya corona offer era jävla idioter när ni genomförde detta mitt under en för in i helvete pandemi !!!!!
Haha, Strandhäll (av alla!) har gjort det på Twitter
Citera
2020-06-04, 08:50
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Pöbeln och deras ordergivning: "Ned på knä! Ned på knä!"

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268287136610074629?fbclid=IwAR1P9H9hKCAVWwAGVI7L4 BzHnslG-sEHpJe5Y3FW6frodeErj5XK5_5eK5w

Låter som ungdjävlar. Väldigt pipigt.

Dom pissade henne inte i munnen den här gången iaf. Alltid något!
Citera
2020-06-04, 08:51
Medlem
Har h****s namn kommit ut än?
Citera
2020-06-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hon skötte inte sitt jobb, nej. Tvärtom underminerade hon förtroendet för rättsväsendet. Polisens uppgift är att skydda allmänheten från kriminella och huliganer. Nu underkastade hon sig dem istället.

Ur en rent mänsklig synvinkel kan man kanske förstå om hon var livrädd och inte såg någon annan utväg än att gå ned på knä för packet. Men att sedan krama om slöjkvinnor och hålla upp demonstranternas rasistiska och antivita plakat är helt oacceptabelt.

Hoppas att det blir reprimander av något slag för henne. Egentligen borde hon avskedas. Dessutom måste polisen se till att den här typen av farliga situationer inte uppstår igen. De borde aldrig vara ensamma, måste se till att vara ordentligt beväpnade etc. Det kan också vara läge att ta hjälp av militär i lägen som dessa. Samhället måste visa att man inte viker en tum när de här ligisterna provocerar.

Privat har hon rätt att knäböja som en politisk gest. Som representant för Sveriges polisväsende har hon det inte. Polisen i en rättsstat ska och måste vara åsiktsmässigt neutral.

Utöver detta så kan det tolkas som att hon skäms över att vara polis och ursäktar för vad en polis i ett annat land har gjort. Men värst av allt är det en gest som kan tolkas som att hon knäböjer för demonstranterna. De har rätt och polisen har fel...
Citera
2020-06-04, 08:54
Medlem
Detta är absurt. Sverige har ju diametralt motsatt problem till vad USA har. I Sverige är det ju poliserna som blir utsatta för brutalitet av ligisterna inte tvärtom.
Citera
2020-06-04, 08:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Privat har hon rätt att knäböja som en politisk gest. Som representant för Sveriges polisväsende har hon det inte. Polisen i en rättsstat ska och måste vara åsiktsmässigt neutral.

Utöver detta så kan det tolkas som att hon skäms över att vara polis och ursäktar för vad en polis i ett annat land har gjort. Men värst av allt är det en gest som kan tolkas som att hon knäböjer för demonstranterna. De har rätt och polisen har fel...

Förutom att gå ner på knä så sträcker hon ju upp en knuten näve. Det senare tycker jag är mycket värre. Knäböjningen kan ses som att hon resignerar medan den uppsträckta armen med knuten näven signalerar: jag är med er.
Citera
2020-06-04, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hon skötte inte sitt jobb, nej. Tvärtom underminerade hon förtroendet för rättsväsendet. Polisens uppgift är att skydda allmänheten från kriminella och huliganer. Nu underkastade hon sig dem istället.

Ur en rent mänsklig synvinkel kan man kanske förstå om hon var livrädd och inte såg någon annan utväg än att gå ned på knä för packet. Men att sedan krama om slöjkvinnor och hålla upp demonstranternas rasistiska och antivita plakat är helt oacceptabelt.

Hoppas att det blir reprimander av något slag för henne. Egentligen borde hon avskedas. Dessutom måste polisen se till att den här typen av farliga situationer inte uppstår igen. De borde aldrig vara ensamma, måste se till att vara ordentligt beväpnade etc. Det kan också vara läge att ta hjälp av militär i lägen som dessa. Samhället måste visa att man inte viker en tum när de här ligisterna provocerar.

Ja fy fan. Detta blir årets bild och säger en massa om Sverige. Säger en del om befolkningssammansättningen om inte annat.

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268261240784158722/photo/1

Vänsterpöbel får kvinnlig polisman att förnedra sig och hela sin yrkeskår. Hon förnedrar sitt land. Jag hoppas att hon antar att hon var illa ute här och gjorde vad som helst för att överleva. Vad som helst utan att använda sitt tjänstevapen. Hade sett än roligare ut om hon på plats sög svart kuk.
Citera
2020-06-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Den där poliskvinnan, man behöver inte vara psykolog för att fatta att hon inte mår bra. Det där är en form av botgöring. (Botgöring: En gammal metod för att rena samvetet)
Vad har hon varit med om som orsakar detta konstiga beteende?
Kanske samma poliskvinna som sköt Eric Thorell?

Det är ingen botgöring. Hon är livrädd och gör det hon måste. Hon gråter av total rädsla och likaså kramar sina överherrar. Det är en reaktion som folk brukar ha när de behöver komma ur en situation som de är enormt trängda i. Liknande scener kan utspela sig när diverse superstjärnor från TV lägger sin helande hand över dessa personer. T.ex Arga Snickaren, Dr.Phil, Mannen som talar med hundar, Gordon Ramsey etc. Där står man och skriker i ansiktet på dem och får sina offer att bönfalla dem om hjälp. Jag blir uppriktigt sagt förbannad när jag ser alla dessa idioter attackera våra poliser. Öppna eld för faan.

Säkert hälften av de där demonstranterna är bara jävla skitungar som piskar upp varandra och vill visa hur duktiga de är. Ingen äkta ilska kan uppstå i sympati på det sättet. Och i detta landet finns det fanimej ingen anledning att ställa sig på negerhelvetenas sida - här har dom alla rättigheter och blir "positivt särbehandlade" dagligen. Hur skulle det vara om dom ställde sig och demonstrerade mot allt jävla våld och oroligheter som dessa kräk för med sig? Någon som på allvar skulle säga att det är LUGNT att gå in i ett negerområde i Sverige idag? Fy fan, bara självdö era förbannade svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in