Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Hade han ens utresebiljett? Det framkommer inte om polisen undersökt USA-påståendet, men det kanske man hoppat över för att det inte anses relevant för själva händelsen...
Enligt någon som läst FUP mer nogrannt än mig (plöjt igenom alla kontouttdrag) så har det dragits pengar från T:s bankkonto för flygbiljetterna, och T:s kompisar/kusin vittnade om att de träffade T på biblioteket när T skrev ut USA-biljetterna på skrivaren där.
Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Han var väl så trött på W så då går det ut över hennes familj också. Kan inte se någon annan förklaring.
Jag tror han är arg på W:s familj för att de inte tog ansvar för henne, att hon var bostadslös och att de inte ens verkade betala för hennes uppehälle. Och när de betalade så sattes pengarna in på hennes konto och hon kanske gav fan i att betala/hjälpa T att betala räkningar, utan istället direkt sprang iväg och köpte smink, kläder och festade. W verkade konstant tigga pengar av sina anhöriga (även de själva tar upp det), och jag får känslan av att pengarna inte gick vidare till T för gemensamma hushållskostnader. Lite intressant med överkastet och de 2 tillhörande kuddarna för det skulle ha varit förhållandesvis nytt och W var väldigt glad i det. Jag undrar om det var rätt dyrt också? Inköpt med W och hennes mamma. jag fick även känslan av att W:s anhöriga på sista tiden undvek att ge henne pengar och i stället försökte att handla med och åt henne, mat och kläder till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
histolyt
Vad tror ni som är inlästa, blir han fälld för mord eller enbart giftefriden? Eller är det i gråzon?
Jag tror i alla fall att det blir rättspsyk, i värsta fall bara för griftefridsbrott, men då i typ 55 år.
Fast jag trodde på rättspsyk när det gällde Mantorp och Gy#llensvaan, men det blev fängelse där....
Citat:
Ursprungligen postat av
neoconspiracy
Hoppar in här, följt tråden länge men postar inte så ofta.
Jag vet inte om det diskuterats tidigare, men jag tyckte kuddfodralen var intressanta. Någon sa långt tidigare i tråden att mördare ofta täcker över huvudet vid styckning, för att avhumanisera etc (även sagt av Leif GW vill jag minnas). Känns ju rimligt att MGM gjort just detta med tanke på jacket i kuddfodralet, blodspår samt fynd av mänsklig vävnad. Men som sagt säkert fler som dragit den slutsatsen.
Det som stör mig mest är såklart att man inte hittat resten av kroppen. Med tanke på folieåtgången känns det ju inte helt omöjligt att resterande kroppsdelar paketerats också. Om han nu styckade resten av kroppen, det kan vi såklart inte veta säkert. Frågan är ju bara var resten finns, sopteorin är en teori framförd av många som jag lutar lite åt.
Förövrigt tycker jag Vemsa borde lägga sin energi på att klura ut vart resten av kroppen kan ha hamnat, för han/hon tycks vara extremt duktig på att klura ut sätt som Wilma inte mördats av MGM.
Om kuddvaren var det någon som skrev att just den modellen inte går att använda som "huva", de är ihopsydda överallt med fyllningen direkt i. Men de har ju använts på något sätt, troligen vid styckningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
breatheintheair
Aaah gud va dum ja är det här du rätt i Tack.
Han ger känslan av att inte ha så många vänner när jag läst allt så det blev fel.
Varken T eller W verkade ha speciellt många vänner på slutet. Och de vänner de hade umgicks de inte med. Både W och T verkade ha varit rätt mycket isolerade, åtminstone minst det sista halvåret. De umgicks inte ens med anhöriga heller. Ett ensamt par.