2020-06-04, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIV
Jag tror du tänker på hans Burner W10 som mycket riktigt bara hade 7 kontakter. Hur många han hade i sin ordinarie Sony (mobilnr och Snapchat) framgår vad jag förstår inte av FUPen.
Aaah gud va dum ja är det här du rätt i Tack.
Han ger känslan av att inte ha så många vänner när jag läst allt så det blev fel.
Citera
2020-06-04, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag utgår numera ifrån att vissa personer i tråden - antingen är släkt med MGM alternativt av annan orsak (har en nära relation till MGM) tydligen har bestämt sig för att med alla medel och totalt akward teorier omintetgöra det helt uppenbara = att MGM är ansvarig för att på något vis har med W's död att göra.

Så jag kommer inte ens att bemöta eller besvara den/de personers inlägg.

Nä usch blanda inte ihop oss jag ville bara artigt överbevisa hur korkat det är att ens ha en sådan teori.
Citera
2020-06-04, 03:40
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Men jag har en fråga till - vilka tror ni det är de som dem anhållit och det verkar som det varit 3 sammanlagt ?
Grovt skyddande av brottsling och brott mot griftefriden. Ganska grova brott att vara anklagad för och sedan släppas.

Det var T pappa och pappans fru.
Dom är avskrivna nu.
Citera
2020-06-04, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Det var T pappa och pappans fru.
Dom är avskrivna nu.
Okej ja ville va säker. Tänker vem annars skulle se vara.. spår i pappans bil och logiskt att dom kan ha hjälpt till. Blev pappan gripen först en gång sedan släppt sedan en gång till?

Såg att dom fortfarande är misstänkta.

Tack för svar!
Citera
2020-06-04, 03:53
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Okej ja ville va säker. Tänker vem annars skulle se vara.. spår i pappans bil och logiskt att dom kan ha hjälpt till. Blev pappan gripen först en gång sedan släppt sedan en gång till?

Såg att dom fortfarande är misstänkta.

Tack för svar!

Deras namn är med i fup. Men vad jag förstår av tidigare länkar, så är de avskrivna som misstänkta.

Ja pappan hämtades först en gång och nästa gång var frun med också.
Citera
2020-06-04, 03:56
Medlem
(Har varit i liknande s situation och utan föräldrar eller livserfarenhet med en kille även han från Irak. Mycket gaslighting , otrohet psykisk våld m.m men kom ur det och därför reagerar jag starkt , har inte behövt skriva innan då alla har sagt allt men ber om ursäkt om det blivit långt och rörigt. )

De värsta jag har läst är "jag var hennes enda familj"
Stackars flickebarn <3

Han skall ha sagt till sin advokat om misstankarna har om "vilka som vill sätta dit han" .
Känns som om han fått hjälp av familj inte vänner. Skamligt för dem så därför är det gjort inte av kärlek. Endast teori.
Min man poängterar hur Ws blod var i faderns bil och hur hans far ljuger dåligt när han säger att han inte är hans son om han är skyldig osv överdramatisk classic. Ska tatueras hit o dit ..
Är inte trovärdigt beteende uppenbarligen.
Men inga bevis självklart men skulle inte släppa dom. Äpplet faller inte långt från trädet !
Senast redigerad av breatheintheair 2020-06-04 kl. 04:19.
Citera
2020-06-04, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Deras namn är med i fup. Men vad jag förstår av tidigare länkar, så är de avskrivna som misstänkta.

Ja pappan hämtades först en gång och nästa gång var frun med också.

Hade helt glömt bort det men FUPen är ju så lång och så mycket att komma ihåg. Tack då vet jag
Citera
2020-06-04, 04:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han var väl så trött på W så då går det ut över hennes familj också. Kan inte se någon annan förklaring.
Han vet att de motsatt sig förhållandet och därav hatet tror jag, någon som motarbetar gillas inte.
Ännu mindre om Wilma tröttnat, då ser han nog dem som anledning till det, att de övertalat henne.
Citera
2020-06-04, 05:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hade han ens utresebiljett? Det framkommer inte om polisen undersökt USA-påståendet, men det kanske man hoppat över för att det inte anses relevant för själva händelsen...

Enligt någon som läst FUP mer nogrannt än mig (plöjt igenom alla kontouttdrag) så har det dragits pengar från T:s bankkonto för flygbiljetterna, och T:s kompisar/kusin vittnade om att de träffade T på biblioteket när T skrev ut USA-biljetterna på skrivaren där.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han var väl så trött på W så då går det ut över hennes familj också. Kan inte se någon annan förklaring.

Jag tror han är arg på W:s familj för att de inte tog ansvar för henne, att hon var bostadslös och att de inte ens verkade betala för hennes uppehälle. Och när de betalade så sattes pengarna in på hennes konto och hon kanske gav fan i att betala/hjälpa T att betala räkningar, utan istället direkt sprang iväg och köpte smink, kläder och festade. W verkade konstant tigga pengar av sina anhöriga (även de själva tar upp det), och jag får känslan av att pengarna inte gick vidare till T för gemensamma hushållskostnader. Lite intressant med överkastet och de 2 tillhörande kuddarna för det skulle ha varit förhållandesvis nytt och W var väldigt glad i det. Jag undrar om det var rätt dyrt också? Inköpt med W och hennes mamma. jag fick även känslan av att W:s anhöriga på sista tiden undvek att ge henne pengar och i stället försökte att handla med och åt henne, mat och kläder till henne.

Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Vad tror ni som är inlästa, blir han fälld för mord eller enbart giftefriden? Eller är det i gråzon?

Jag tror i alla fall att det blir rättspsyk, i värsta fall bara för griftefridsbrott, men då i typ 55 år.

Fast jag trodde på rättspsyk när det gällde Mantorp och Gy#llensvaan, men det blev fängelse där....

Citat:
Ursprungligen postat av neoconspiracy
Hoppar in här, följt tråden länge men postar inte så ofta.
Jag vet inte om det diskuterats tidigare, men jag tyckte kuddfodralen var intressanta. Någon sa långt tidigare i tråden att mördare ofta täcker över huvudet vid styckning, för att avhumanisera etc (även sagt av Leif GW vill jag minnas). Känns ju rimligt att MGM gjort just detta med tanke på jacket i kuddfodralet, blodspår samt fynd av mänsklig vävnad. Men som sagt säkert fler som dragit den slutsatsen.

Det som stör mig mest är såklart att man inte hittat resten av kroppen. Med tanke på folieåtgången känns det ju inte helt omöjligt att resterande kroppsdelar paketerats också. Om han nu styckade resten av kroppen, det kan vi såklart inte veta säkert. Frågan är ju bara var resten finns, sopteorin är en teori framförd av många som jag lutar lite åt.

Förövrigt tycker jag Vemsa borde lägga sin energi på att klura ut vart resten av kroppen kan ha hamnat, för han/hon tycks vara extremt duktig på att klura ut sätt som Wilma inte mördats av MGM.

Om kuddvaren var det någon som skrev att just den modellen inte går att använda som "huva", de är ihopsydda överallt med fyllningen direkt i. Men de har ju använts på något sätt, troligen vid styckningen.

Citat:
Aaah gud va dum ja är det här du rätt i Tack.
Han ger känslan av att inte ha så många vänner när jag läst allt så det blev fel.

Varken T eller W verkade ha speciellt många vänner på slutet. Och de vänner de hade umgicks de inte med. Både W och T verkade ha varit rätt mycket isolerade, åtminstone minst det sista halvåret. De umgicks inte ens med anhöriga heller. Ett ensamt par.
Citera
2020-06-04, 05:29
Medlem
Citat:
Hade helt glömt bort det men FUPen är ju så lång och så mycket att komma ihåg. Tack då vet jag
Du skrev i ett tidigare inlägg att Ts pappa hade varit hemma hos T dagen efter mordet. Jag har inte sett den uppgiften någon gång. Då kan väl T inte ha hunnit städat tycker man. Då borde pappan ha sett blod tycker jag. Men han hann kanske både forsla bort och städa på natten. Hur säker är du på att Ts pappa skulle varit hos T på fredagen? Jag har helt missat det. Jag tycker att det skulle vara en ganska viktig uppgift.
Citera
2020-06-04, 07:21
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag har redan föreslagit flera ställen där kroppen kan finnas, tex på vinden i en säck ovanpå sängen som syns längst upp till höger på bilden på sida 558 i FUP.
Börja söka där, och i säckarna som syns på samma sida.

Sen kan man söka i källaren och i alla tänkbara utrymmen i huset. Tex sopnedkast i huset som inte används längre, eller utrymmet ovanför sopnedkastet på sida 549 i FUP. Det ser uppbrutet ut.
Eller i gamla trasiga tvättmaskiner mm i huset. Passa på att röja i huset, och släng gammalt skräp!

Polisen söker tydligen bara på sådana ställen där hundar har markerat. Men har polisen sökt på tex vinden överallt?
Hundarna markerade ju där.
Och jo, det går att stänga inne lukten om man knyter säcken hårt, och om kroppen inte har börjat lukta ännu.

Att hennes huvud fanns i huset, tyder på att även resten av kroppen finns där någonstans.

Men sen har jag även föreslagit att hon finns under botten av bäcken i Ljungskile, dit han åkte efter att han enligt åklagaren dödade Wilma, och som syns på sida 321-322 i FUP.
Så dämm upp den bäcken och gräv upp den, så kanske ni hittar Wilma där. Jag har förklarat tidigare i tråden hur man kan gräva ner saker under botten på en bäck.
Eller sök i eller vid bäckens källa.

Eller kanske lämnade han en väska på tåget till Göteborg och lät den åka dit medan han gick av i Ljungskile, och någon tog emot den där, eller den är kvar på någon hittegodscentral. Han sa ju själv under rättegången i fredags att han kände att hon är i Göteborg.

Om du på allvar tror att man kan "stänga inne lukt" genom att "knyta säcken hårt" så har du NOLL koll på hur hundens luktsinne fungerar.

En ungefärlig jämförelse mellan en mänsklig näsa och en hundnos visar att den sammanlagda arean av doftcellerna i en mänsklig näsa uppgår till ett frimärkes storlek. Motsvarande area hos hundar uppgår till en fotbollsplan...
Citera
2020-06-04, 08:19
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Eftersom han anser sig vara målsägande så kommer han agera så som han tror att en riktig målsägande hade agerat. Spelad bedrövelse och förskräckelse.
Nej, det tror jag inte, tror han kommer fortsatt vara oberörd. Som han ser det ”Oskyldig” däremot vid domen om mord 18 år...när verkligheten hunnit ifatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in