2020-06-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vad är det som är svårt att förstå? Du skriker att det är obegripligt att den sån här demonstration tillåts, men du skriker inte om att man ska stänga stora varuhus där det samlas fler människor dagligen än denna demonstration.

Vi normala kallar detta för dubbelmoral.

Står man och TRÄNGS varuhus och skriker ut saliv på varandra i feta klungor på flera tusen pers?

SEnast jag handlade på varuhus så fanns det handspriit i ingången, och folk håller avstånd i köerna, och följer så gott dom kan att hålla distans. De va Ingen som trängde sig och saliverade ”INGA RASSAR PÅ VÅRA WILLYS”.
Citera
2020-06-03, 23:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Alternativt att man inte kan ta siffrorna seriöst. Men om deras siffror stämmer så understryker det bara vad svagt detta virus är när det kommer till att avliva folk.

Tror inte att 4500 svenskar håller med dig om detta. De hade nog velat fortsätta att leva som du och jag....
Citera
2020-06-03, 23:37
Medlem
Draken55s avatar
Flash

Nederländerna släpper inte in Svenska turister....
Citera
2020-06-03, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Står man och TRÄNGS varuhus och skriker ut saliv på varandra i feta klungor på flera tusen pers?

SEnast jag handlade på varuhus så fanns det handspriit i ingången, och folk håller avstånd i köerna, och följer så gott dom kan att hålla distans. De va Ingen som trängde sig och saliverade ”INGA RASSAR PÅ VÅRA WILLYS”.

Jämför du Willya med Gekås? Eller är det inte så egentligen att du hatar klientelet som demonsterar?
Citera
2020-06-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Men lilla vän, vi pratar om butiker som Gekås. Hitta en ICA butik eller någon anna butik i Sverige för den delen med samma anatal besökare som Gekås. Lycka till!

Lipa inte över en demonstration när det finns bra mycket värre saker att lipa över. Är det så svårt att ta in?

Så, jag kan inte kritisera en demonstration som bryter mot lagen om jag inte först fördömer Gekås?
Ullared då?
Du är inte på riktigt hoppas jag.
Citera
2020-06-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Den första patientstudien med ett vaccin mot covid-19 har nu granskats och publicerats i en vetenskaplig tidskrift. Resultatet är sämre än vad många hoppats på. Tidiga resultat från andra pågående vaccinförsök ser inte heller helt uppmuntrande ut.

https://www.sydsvenskan.se/2020-06-03/dystra-besked-om-vaccin-mot-coronaviruset

Inte mycket som går åt rätt håll i den här pandemin. Vi får vara tacksamma att viruset är förhållandevis ’snällt’ till skillnad från tidigare pandemier i världshistorien.

Hur fan skulle världen tackla en ny spanska sjukan eller digerdöden om den dök upp nu, med såhär passiva och ineffektiva politiker och organisationer som WHO? Fy fan. Jag hoppas att jag slipper uppleva det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Inte jämförbart , ex Gekås har klara regler ang. avstånd osv och de kontrolleras hela tiden.
Demonstrationeb av gapiga halvkriminella och vänster är ju en 1a gradens virusspridare 1000 tals miffon står och gapar och spottar på varandra.

Då har du inte varit på Gekås själv. Det är samma kaos vid kassorna som vanligt. Dag ut och dag in.
Problemet med ni som skriker er hesa angående demonstrationen är mer syftet och vilka som deltar.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är dock en väldigt fin linje mellan ”att gå sin egen väg” och att bara vara en kuf, när det kommer till akademisk forskning.

Nu menar jag inte att man ska tänka fritt, men när man vet allt om allt så är det definitivt kuf-varning.

Nu säger du att när någon tror att denne vet allt om allt så är det kuf-varning, hör på dig själv och har du inte en kuf-varning eller vet du inte allt?
Man borde vara ödmjuk innan man dömer någon innan man vet.
Citera
2020-06-03, 23:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har utländska regeringar någon möjlighet att kontrollera vilka länder deras medborgare reser in till, när medborgarna har lämnat hemlandet?
De kan göra som Norge gör, kräva av hemvändande norrmän att de sitter i karantän ett par veckor.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du förstår inte att denna folkmassan smittar sedan vidare. Hur dum får man vara?

Perfekt det ju så länge social distansering sker gentemot riskgrupperna. Är det svårt att förstå?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med. Vi borde ha stängt av Stockholm. Men det var förstås "omöjligt" enligt Tegnell. Allt som är möjligt i andra länder är omöjligt här.

Egentligen tycker jag att de där människorna som packade ihop sig på torget idag, inte borde ha rätt till sjukhusplatser. De gjorde det frivilligt. Går inte alls att jämföra med en gammal människa som blir smittad av den hemtjänst hon måste ha, eller en busschaufför som blir smittad i sitt arbete.
Pronlemet är ju att dessa idioter kommer att smitta andra. Många av demonstranterna såg ut att vara yngre men de begriper inte att de i sin tur för viruset vidare till människor som riskerar att bli svårt sjuka och dö.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så, jag kan inte kritisera en demonstration som bryter mot lagen om jag inte först fördömer Gekås?
Ullared då?
Du är inte på riktigt hoppas jag.

Är det inte olagligt att det samlas över 50 personer vid kassorna på Gekås? Är du verkligen så korkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in