2020-06-03, 16:32
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Du har rätt, tackar - där är dem. Synd att minfil krånglar men de fanns på denna länk.
https://drive.google.com/drive/folders/1j1siUpj0TuJL0oEA9Z7Kf2GTOaYTr_YU
Ja, det har krånglat i flera dagar, men alla dokument finns i min drive i alla fall.
Citera
2020-06-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Ja, förmodligen de enskilda poliserna. Frågan är bara hur stora befogenheter de har; de var där för att hjälpa soc med sitt uppdrag och soc valde att avbryta. Sedan är väl frågan om hur stort ansvar poliserna på plats haft, de borde anat oråd. Har du namnen på de som var på plats?

Alltså polisen tar random personer på gatan som kan upplevas ”påverkade” för att ta drogtester. Varför skulle de inte ingripa när;

1. P ser påverkad ut
2. Står och skriker i trappuppgången
3. Dem kan se hans brottshistorik

Nä nä nä! Poliserna är minst lika skyldiga i detta.
Citera
2020-06-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polis kan inte tvinga sej in i någons bostad hur som helst. Nu med facit i hand så borde naturligtvis polis och de från socialen inte ge sej förrän de hade kommit in till E. Men frågan är vad de visste då om läget. De kanske inte kunde ana hur illa det var. Då hade de säkerligen tagit ett annat beslut. Att anmäla dessa poliser tror jag är lönlöst.

Borde ju dock ringa några varningsklockor efter en sådan pass allvarlig orosanmälan.
Vem som helst kan ju lägga ihop 1+1..
Anmälningen gällde ett barn som antagligen fått i sig droger och dom nöjer sig med att komma tillbaka dagen efter??
Blir så arg..
Polisen kunde väl ha begärt en husrannsakans order?
Givetvis ville inte P och R visa att E var neddrogad och misshandlad!
Citera
2020-06-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ur förhör:
Patrik började vid upprepade tillfällen gråta vilket, Johan inte förstod varför. Johan frågade
Patrik varpå Patrik sade "Rebecka kommer att ta livet av sig".

Patrik berättade därefter att hans dotter Esmeralda ramlat i badkaret och slagit i huvudet i
vattenkranen.

Johan sade till Patrik att dem måste ringa till ambulansen. Patrik sade att Esmeralda ramlat
igår och att hon var död. Johan frågade Patrik varför dem inte ringt ambulans varpå Patrik sade "Rebecka sade att socialen kommer att ta barnen".

Hon var visst medveten om vad som har skett. Exakt det här vi pratade om. Patrik säger ring 112 och hon tystar ned honom.
I alla förhör som varit så GÅR DET att bevisa att R visste om vad som har skett OCH att HON är den som har gjort att dem inte ringt till 112. Hon har själv utgett att HAN ville ringa 112. Hon är den som utgett att hon var med i badrummet (Innan hon då självklart förnekar det och säger att hon inte minns)
och här erkänner P för sin bror att det är R som inte vill att dem ringer 112.
USCH!

Alltså denna så kallade mamma..
Hur orkar hon leva med sig själv?
Hur kan hon leva med att ha mördat sin egna dotter,
blåneka till precis allt och se sig själv som offer?
Måste vara Sveriges vidrigaste kvinna..
Citera
2020-06-03, 17:55
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Hur menar du? Att polisen inte har något ansvar i detta? De är också proffessionella och kan fatta beslut utifrån sin kompetens. Tänker också på det här med att man inte gör bedömningen att de verkar påverkade när de väl får träffa familjen på annan dag jul. De om någon borde väl kunna se sånt????

Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Alltså polisen tar random personer på gatan som kan upplevas ”påverkade” för att ta drogtester. Varför skulle de inte ingripa när;

1. P ser påverkad ut
2. Står och skriker i trappuppgången
3. Dem kan se hans brottshistorik

Nä nä nä! Poliserna är minst lika skyldiga i detta.

Ja. Ni har så rätt båda två. De har ju faktiskt befogenheter. Det skulle ju räcka med enbart misstanke om att brott begås i lägenheten så har de ju rätten att ta sig in.
Om det sedan var rätt eller fel fick ju avgöras i efterhand.
Citera
2020-06-03, 18:00
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ur förhör:
Patrik började vid upprepade tillfällen gråta vilket, Johan inte förstod varför. Johan frågade
Patrik varpå Patrik sade "Rebecka kommer att ta livet av sig".

Patrik berättade därefter att hans dotter Esmeralda ramlat i badkaret och slagit i huvudet i
vattenkranen.

Johan sade till Patrik att dem måste ringa till ambulansen. Patrik sade att Esmeralda ramlat
igår och att hon var död. Johan frågade Patrik varför dem inte ringt ambulans varpå Patrik sade "Rebecka sade att socialen kommer att ta barnen".

Hon var visst medveten om vad som har skett. Exakt det här vi pratade om. Patrik säger ring 112 och hon tystar ned honom.
I alla förhör som varit så GÅR DET att bevisa att R visste om vad som har skett OCH att HON är den som har gjort att dem inte ringt till 112. Hon har själv utgett att HAN ville ringa 112. Hon är den som utgett att hon var med i badrummet (Innan hon då självklart förnekar det och säger att hon inte minns)
och här erkänner P för sin bror att det är R som inte vill att dem ringer 112.
USCH!

Tror att vi alla har uppfattat det precis så - att R hela tiden varit medveten om vad som hänt. Att hon helt enkelt inte kunnat missat vad som hänt. Man missar inte att ens barn håller på att DÖ ! Att de pratat ihop sig, beslutat tillsammans vad de ska säga och göra och skylla på. Båda två.
Att hon sedan inte brydde sig om sitt barn utan var mer rädd för att bli av med de andra gör att man är totalhatisk mot henne.
Citera
2020-06-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Tror att vi alla har uppfattat det precis så - att R hela tiden varit medveten om vad som hänt. Att hon helt enkelt inte kunnat missat vad som hänt. Man missar inte att ens barn håller på att DÖ ! Att de pratat ihop sig, beslutat tillsammans vad de ska säga och göra och skylla på. Båda två.
Att hon sedan inte brydde sig om sitt barn utan var mer rädd för att bli av med de andra gör att man är totalhatisk mot henne.

Ja och även om P inte är oskyldig känns det som att han tar på sig allting för att R hotar med att ta sitt liv.
Citera
2020-06-03, 18:27
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ville bara lägga in det här och påminna alla, speciellt närstående om vad den här flickan har gått igenom under tiden hon bodde hos den här familjen:

Blåmärken och märken detalj placeringar E:
1. Pannan 1.5 x 0.5 cm
2. vänster yttre ögonvrån 0.5 x 0.1 cm
3. Vänstra kinden vid kindbenet 1.5 x 1 cm
4. bakom ytterörat ytlig hudavlossning med underliggande gulaktig intorkning
5. blödning i vänster öga 0.1 mm stor
6. vänstra käkvinkeln rödbrun missfärgning 1.4 cm i diameter
7. käkbenet vänster sida 0.6 x 0.6
8. Högra ögat 0.8 x 1.0 cm
9. näsroten 0.2 x 0.1 hudavskrapning
10. näsrygg gulaktig intorkning utan hudskada
11. vänster om näsan 1 mm rundan hudavskrapning med rödaktig botten
12. högra näsvinge 0.2 x 0.1 stor hulaktig intorkning - vänter näsvinge 0.2 x 0.2 gulaktig intorkning
13. i näsborrarna ses en liten mängd ljusbrunt intorkat material.
14. i munnen 0.5 cm högra sidan läppens nedre kant
15. vänster mungipa 0.3 x 0.1 cm hudavskrapning nedanför läppröda
16. på halsen ca 4 cm från örat 0.8 x 0.2 ytlig hudavskrapning med gulröd botten
17. Övre delen av hals mot ansiktet mer mot höger sida 1.0 x 0.2 cm hudavskrapning
18. Höger överarm baksida 1 cm rödaktig missfärgning
19. höger Armbågsledsnivå ovanför strålbenet 1.5 x 0.6 cm blåaktig missfärgad del och en mer brunaktig
20. höger Underarmens sträcksida brunaktig missfärgning 1 x 1 cm
21. höger Handledsnivå ses rödbrun missfärgning 1 x 1 cm och blödning srs i underhudsfett
22. höger Handryggen rödsvart skorpbeläggning 0.8 x 0.2 cm stort beläget nedanför långfingret. Vid pekfingret samma nivå syns 2 st mm rödgula intorkade skorpbeläggningar
23. vänster överarm vid armbågsled 2 st 0.5 cm blåaktiga missfärgningar
24. vänster handledsnivå rödaktig intorkning utan synlig hudskada 0.5 x 0.5 cm
25. Vid halsgrop en millimeterstor hudavskrapning med mörkröd botten vid bröstkorgens medellinge med rödgul millimeter bred gulaktig intorkning i huden
26. Bröstkorgens framsida ses ett 0.5 x 0.5 stort område med rödgulaktiga intorkningar och mycket diskret ytlig hudavskrapning belägen 3cm nedanför halsgropen
27. Vänster sida höftbenskammen 2 st rundade brunblå missfärgade områden 1.5 x 1cm och 1cm
28. nedanför dem 2 rundade ses ytterligare ett rundat blåbrunt missfärgat område mätt 1.2cm
29. baksidan vänster axel rundad brunviolett missfärgning mätt 1.2 cm
30. Hudavskrapning vit central yta och omgivande rödsvart färgton mätt 0.5 x 0.3 cm srs höger om ryggens medellinje nedanför höger axel
31. Rödgul hudavskrapning 0.2x 0.1 cm vänster om ryggens medellinje i höjud med nedersta halskotan
32. blåbrun missfärgning mätande 0.8 x 0.6 cm vänster om ryggens medellinje
33. brunviolett missfärgning mätt 2cm till höger om ryggens medellinje
34. vid ryggens medellijne ses en hudavskrapning med förtjockad vitaktig botten 0.5 x 0.5cm
35. Nedre delen av ryggen ner mot skinkorna större tvärlöpande område mätt 14x7 cm innehållande 6 stycken rundade blåbruna missfärgningar mätt 1cm upp och som mest 2cm området är ca 3cm ovanför skonkornas delningsställe vid ryggens medellinje
36. Höger lår baksida 1 cm stor rödbrun missfärgning 10 cm ovanför knäleds nivå
37. höger 5 cm ovanför knäledsnivå lårets yttre sidolinje 0.5 cm blåaktig missfärgning
38. höger Knä insidan 0.5 stor blåbrun missfärgning strax innanför knäskålen
39. höger knäskål yttre rödviolett missfärgning 1cm
40. underbenet brunviolett missfärgning 1.5cm x 1cm lite nedanför knäledsnivå
41. Höger underben 1.5 x 1.6 cm stor brunviolett missfärgning nedanför knäledsnivå
42. stortåns grundled ses en 0.3 x 0.1 hudavskrapning och rödgul botten
43. Vänster lår insida ses en blåviolett missfärgning mätande 1.5 cd 11 cm ovanför knäledsnivå
44. insidan av huvudsvålen srs blödning vid den vänstra tinningen
45. vid hjässtoppen 3 cm åt höger ses blödning insidan av hudsvålen mätt 2 x 1.5 cm
46. 1 cm ytlig blödning ses i muskulaturen vid underkanten av revben nr5
47. vid ryggens övergång syns mindre underhudsblödning mätt 0.6 x 0.5cm

I magsäcken ses 5ml mörkbrun flockig vätska utan fasta beståndsdelar.. Ingen mat i varken mage eller tarm.

2019:07:03 och vägde 13.0 och var 90cm lång
2020:01:30 vägde 10kg och var 94cm lång

Sinnessjukt.

EDIT:
Läser FUP igen som man kanske märker och lägger till uttalandet rättsläkaren har gjort med skadorna och jämför med vad hon har skrivit:

Utseendet av underhudsblödningarna på kroppen talar för att det orsaktats av trubbigt våld genom slag, stöt eller tryck mot hård yta:
12 (pannan)
30 Armbågsledsnivå
34 Vänster armbågsledsnivå
39 Vänster sida höftbenskammen
Vissa av skadorna har ett utseende och placering som kan tala för att de orsakats av stöt mot omgivande föremål vid te.x fall.

Där dock utseendet och placeringen av vissa underhudsblödningar talar för att de orsakats av annan person genom slag eller grepp:
16 (Käkbenet)
29 Högra överarmens baksida
47 nedre delen av ryggen mot skinkorna
55 Insidan av vänster lår ovanför knäledsnivå

Utseended på halsen talar för att den uppkommit i samband med grepp om hals/käke 28: Övre delen av halsen vid övergången mot ansikte

Utseendet av skadorna talar för att de är av varierande ålder från mycket färska upp till några eller flera dagar gamla.
Utseendet av skada nr:
16 Käkbenet
31 Underarmens sträcksida
42 Hudavskrapning höger om ryggens medellinje nedanför axeln
46 Ryggens medellinje 19 cm nedanför nackkotan
53 Underbenets främre medellinje nedanför knäledsnivå
55 Insidan av vänster lår ovanför knäledsnivå
:talar för att det uppkommit någon dag upp till ca en vecka innan döden

nr 47 nedre delen av ryggen mot skinkorna
har några underhudsblödningar med färskt utseende och enstaka med gulnade kanter talande för att det är något äldre

Övriga skador har ett utseende som talar för att det är färska och uppkommit närmasta dygnet/dygnen innan dödstidpunkten

Hela rättsläkarrapporten är GRYM läsning. Tål att upprepas många gånger vad detta stackars barn har fått gå igenom. Oavsett hur alla hennes skador har uppkommit så finns de där ! När hon andas sitt sista andetag så har hon alla ovanstående skador. Hennes förbannade mamma kan inte förneka att rättsläkaren hittar blåmärke efter blåmärke på henne. R kan framhärda i oändlighet att hon inte vet hur skadorna uppstått, men det förminskar inte det faktum att de finns där. Blåmärke efter blåmärke. Ramlat, slagit sig, hårda händer som tagit i henne....kanske slagit henne. En DÅLIG mamma. En VÄRDELÖS mamma.
Det är precis det här som talar för att sådana som P & R INTE ska ha hand om barn. De kan inte se omsorgsbehovet. Vågar inte ringa 112. Av tusen anledningar. Äckelmänniskor. Vidriga individer.
Och det är precis det här som ställer allt annat utom allt tvivel, oavsett vad hon döms till, men - R ska ALDRIG ha tillbaks någon vårdnad om sina andra barn, A & S. Och så fort hon ploppar fram ett nytt litet mirakel så ska det lilla miraklet omgående tas ifrån henne.
Det ska inte finnas en enda advokat/jurist som ska prata för att hon ska få vårdnaden om sina barn igen.
Den förmånen i livet torde vara förverkad för länge sedan för hennes del.
Citera
2020-06-03, 18:47
Medlem
Någon som vet exakt vad för orosanmälan som kom in på julafton? eller om det var juldagen?

För i förhör säger R.S såhär:

Det här kommer låta jättekonstigt men jag tyckte att Esmeralda såg drogad ut. Antingen
drogad eller väldigt inåt vänd. Jag har hört talas om att barn kan bli avstängd då de blir
traumatiserade. Men jag har aldrig upplevt det.
Jag får ingen kontakt med henne. Hon tittar på mig men ser rakt igenom mig. Hennes
kroppsspråk var lojt. Hennes armar hängde längs sidorna och hon visade inga känslor.
Varje gång som hon fick en julklapp så tittade hon på sin mamma som att fråga om hon fick
ta emot den julklappen.

Så att hon satt och krama mamma på juldagen/annandag som soc olle sa tyder ytterligare på att barnet är hotad. Detta ska soc veta om när det handlar om barnmisshandel!

Jag hör att hon viskar till sina föräldrar att hon är törstig. Då hör jag bara att Patrik säger att
men Esmeralda ser du att det är någon annan som dricker i det här vardagsrummet.
Jag ser att hon inte förstår. Och det tar på mig så starkt eftersom jag ser att hon inte förstår
vad Patrik menar.
Hon är bara tre år så hon började gråta. Då kramade jag henne ännu hårdare. Och Patrik säger
amen lägg av sluta tjuta.

Jag säger då, och det skriker inombords på mig, att jag kan ta med henne upp och dricka i
köket.
Jag tar henne i handen och hon följer med mig som jag upplever det som en zombie.
Patrik ställer sig i vägen för mig men jag tar bara med henne med mig en halv trapp upp till
köket. Jag sätter mig ner på huk vid henne i köket och frågar vad hon vill dricka. Hon tittar
bara mot sina föräldrar som hon väntade på att få besked av dem vad hon kunde dricka.
Jag upplevde det som så konstigt.
Jag sa till Esmeralda, vet du va att vi sätter oss vid bordet. Hon satt alldeles loj och log
ingenting, hon brukade vara så glad. Jag sa till henne att hon är så fin och frågade om hon var
glad för julklapparna.
Hon viskar då till mig att hon vill ha saft.
Då kommer till slut Niklas fru fram och ger Esmeralda ett glas med saft. Hon får ett glas med
sugrör.
Esmeralda verkar som hon inte vet hur man ska göra, som om hon aldrig druckit med sugrör
förut, så hon vänder på glaset samtidigt som sugröret så det rinner ut. Då tittar hon på mig
och jag säger att det inte gör något.
Patrik kommer då fram och säger ser du inte vad hon gör. Esmeralda så kan du inte göra, du
kan ju inte dricka med sugrör. Jag säger då att det inte gör något att vi torkar upp det och att
då kan hon ju lära sig.
Patrik säger till Esmeralda att kommer du ihåg vad tandläkaren sa sist om att man inte ska
dricka sånt. Patrik fortsätter och tjata om kommer du ihåg hur ofta man skulle äta godis eller
något sådant.
Sedan drack Esmeralda två glas rakt av det såg ut som hon var så törstig. Jag frågade om hon
ville ha något annat.

Esmeralda viskade om att hon ville ha godis.
Jag tog då fram en skål som stod där på bordet och tänkte att eftersom det var julafton så var
det klart att hon skulle få det.
Då kommer Patrik fram och säger nu är det så här att hon tycker bara om en sort. Sedan
gräver han fram en sort som han säger att Esmeralda gillar.
Jag säger då ja men hon kan ju få prova någon annan också.
Då säger Patrik med hög röst till mig att jag ska faan inte lägga mig i hur han uppfostrar sina
barn och han rycker Esmeralda ur mitt knä.
Jag blev väldigt chockad där.
Esmeralda visade ingen reaktion.

Beträffande Patriks dotter Esmeralda uppger Rebeca att barnen har sagt att Patrik är orättvis
mot henne och att han klagar väldigt mycket på henne. Han har sagt att hon inte får äta med
händerna, klagat över att hon spiller när hon äter.Barnen sade vidare att det blev så jobbigt att vara hos pappa när Esmeralda var där eftersom
hon grät så mycket vilket fick Patrik att bli stressad.
Pga att barnen upplevde det jobbigt att vara med pappa när Esmeralda var där har de inte
träffat Esmeralda under umgänge med Patrik sedan i november 2019.
Under gårdagen, 11 februari, pratade Rebeca med döttrarna Luna och Vida om hur det har
varit hemma hos Patrik.
Luna berättade då att pappa hade låtit Esmeralda sova i ett litet utrymme i köket. Det
framkom dock inga detaljer om omständigheterna omkring detta. När Rebeca frågade Vida
om det svarade hon att hon inte hade uppfattat att det var Patrik som hade bestämt det utan att
Esmeralda ville det själv.
Luna berättade vidare att det var så jobbigt att vara hos pappa när Esmeralda grät för då fick
de inte gå in till henne och trösta fast Luna kände att hon ville hålla om sin lillasyster.

Kom ihåg nu varför jag inte ville läsa den här fupen igen. Det här är det värsta jag har läst hur ett litet flickebarn blir behandlad och vuxna människor runt om står bara och glor. Hur kan hon få ha varit kvar i den här miljön? Det är ju barnmisshandel. Man FÅR INTE psykiskt misshandla ett barn. man FÅR INTE göra såhär mot ett barn. Jag har sett utredningar hos soc starta för mindre saker än såhär.
Är våra myndigheter såhär naiva? Allting pekar på att något inte står rätt till. Ett barn som misshandlas, blir illa behandlat eller hotat sitter inte och säger det till en soc tant direkt... INGEN misshandlar sina barn öppet. INGEN drogar sina barn öppet. Hur svårt ska det vara!
Senast redigerad av Citra 2020-06-03 kl. 19:04.
Citera
2020-06-03, 18:49
Medlem
Hjärtat går helt enkelt sönder 💔
Hade jag varit en av poliserna som stod och dividerade med en hög/berusad/aggressiv/högljudd man i trapphuset.....😠
Om det hade varit jag, och visste att det fanns barn i lägenheten, så hade jag ringt in Nationella Insats Styrkan !
Är verkligen Sveriges Poliskår så begränsade av den strama ekonomin, att tre..TRE barn ska lämnas åt sitt öde med stenhöga föräldrar ?
Hoppa på fortkörare på europavägar med mittspärr och viltstängsel ?
En och annan pissande och överförfriskad svenne i en gränd i Innerstan ?

Hojja !! Låt oss lägga resurserna på DET !

Vill inte gärna spä på de inblandade polisernas dåliga samvete, men en stilla undran dock..
Ville dom ens ? Eller FICK dom inte gå in med förstärkning och hämta barnen ?
Citera
2020-06-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis

Tillfrågad om hur Rebecka och Patrik specifikt behandlade Esmeralda svarar L att för Patriks del var det tydligt att det var Silas som var ögonstenen. Esmeralda hade svårt att acceptera Patrik till en början men i takt med att Esmeralda pratade allt mindre om familjehemsmamman, ju bättre blev kontakten mellan Patrik och Esmeralda.
.

Visst sa RG att hon tycker att relationen till familjehemsmamman verkar osund, då E aldrig pratar om henne eller sina syskon?
Citera
2020-06-03, 19:23
Medlem
Den 20 januari var tanken att de skulle gå till öppna förskolan. Innan det hann äga rum
ringde mamma som inte hade varit med på läkarbesöket med pojken, och undrade lite grann
om hur besöket hade gått eftersom hon hade fått veta att pojken varit så ledsen. Hon pratade
också om att hon gärna ville att familjen skulle gå till öppna förskolan och Carina tyckte att
det kändes bra att föräldrarna förstod vikten av att de skulle komma ut med barnen. Då
berättade mamman att de hade haft det tufft under julhelgen och att socialtjänsten kommer att
ta kontakt med Carina. Rebecka sade att socialtjänsten stormat in på juldagen då
familjehemsmamman hade gjort en anmälan och hon uttryckte att familjehemmet aldrig
lämnade dem i fred. Både polis och socialtjänsten hade kommit hem till familjen när
Esmeralda låg och sov och då släppte de inte in socialtjänsten. Patrik och Rebecka blev
väldigt upprörda över att polis och socialtjänst kom hem till dem. Hennes stora pojke Amos
hade också blivit väldigt ledsen och de kände en uppgivenhet över att detta aldrig skulle ta
slut.

R mindfuckade ju BVC totalt genom att ge henne sin version först så att BVC hade den attityden mot anmälan istället för om SOC hade tagit kontakt med henne först och fått den.
Allting R gjort är att grundlura precis alla, spela offer och liten så att folk tycker synd om henne. Medans hon efter att ha lagt på misshandlat sitt egna barn.
Jag hoppas verkligen att BVC är stolta över hur lätt manipulerad hon är!

Carina uppger att hon lade märke till att Esmeralda dock inte ville hoppa ur vagnen för att
leka när de passerade de lekplatser som familjen sade att de brukade gå till.

Detta gör mina barn. Varenda gång vi går förbi lekplatsen så vill dem dit, eller pekar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in