2020-06-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lösning:

Sluta köp sex.
Jovisst. I den bästa av världar skulle det säkert varit slut för länge sen. Men hur serärld ut?
Ok när all fattigdom och misär är utrotad, alla kan Ät sig mätta, alla har Människovärdiga jobb (inte sy jeans åt H&M för 25 öre paret) alla krig är slut, alla kvinnor får gå i skolan, Inganaturkatastrofer inträffar, inga mord misshandlar och våldtäkter.
Då möjligen kan sexhandel stoppas.
Men att BÖRJA med att söka stoppa sexhandel innan ovanstående är åtgärdat är att tro på under. Och väldigt väldigt naivt. Men en tjusig tanke. Men i praktiken lika stora möjligheter som att lyckas att torrlägga Atlanten med en gaffel....
Citera
2020-06-03, 19:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Lösning:

Sluta köp sex.

Det finns inget egenvärde med att sluta köpa sex. Det är affärsverksamhet precis som annat. Att INTE anpassa sig till er moraltanter, som med våld vill tvinga fria människor att leva som ni vill, har däremot ett egenvärde. För mig är sexköp en politisk handling och sexköpare är förtryckta sexuella dissidenter, precis som homosexuella var förr i tiden. En dag så är det sådana som NI som kommer att få skämmas... Primitiva häxjägare är vad ni är.
Citera
2020-06-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jovisst. I den bästa av världar skulle det säkert varit slut för länge sen. Men hur serärld ut?
Ok när all fattigdom och misär är utrotad, alla kan Ät sig mätta, alla har Människovärdiga jobb (inte sy jeans åt H&M för 25 öre paret) alla krig är slut, alla kvinnor får gå i skolan, Inganaturkatastrofer inträffar, inga mord misshandlar och våldtäkter.
Då möjligen kan sexhandel stoppas.
Men att BÖRJA med att söka stoppa sexhandel innan ovanstående är åtgärdat är att tro på under. Och väldigt väldigt naivt. Men en tjusig tanke. Men i praktiken lika stora möjligheter som att lyckas att torrlägga Atlanten med en gaffel....
Om kriterier för att ha lagar skulle vara: måste förhindra alla brott, annars får det vara., skulle vi inte ha några lagar alls.

jepp köpa sex, skulle vara ok, den dagen det går garantera att en absolut FET majoritet av alla människor i världen har möjligheter slippa undan detta OM de inte vill syssla med det, pga egen vilja.
Så att sexköpare kan vara hyfsat säkra på att den de köper fatksitk itne är tvingad på alla de sätt man nu kan vara tvingad på.

Men, nu har vi en värld som dels, pga patriarkat, begränsat just kvinnors värld så den den grad att det enda som återstår är att sälja sin kropp till män för sin försörjning, eller just kivnnor från X, C eller Y.

Utöver att vi har droger och annat skit, och därför bör vi faktiskt ha sexköpslag.
Eftersom så pass många män faktiskt nu uppvisar ett sånt totalt ointresse av att värna andra människor.
Citera
2020-06-03, 20:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Precis, DE BETALAR för ditt samtycke. Utan pengar, inget samtycke.

precis så är det med sexhandel, utan dina pengar, så hade ingen av sexsäljarna velat ta i dig med tång, de är alltså INTE samtyckande.

Utan betalning så skullle jag inte vilja ta i COVID-19 smittade patienter heller. Så vad är problemet? Sedan är ditt svart-vita tänkande orealistiskt. Sexköp är en social aktivitet, och det fungerar bäst för båda parter om det finns personkemi. Så fungerar det vid handel med alla slags tjänster. En hel del transaktioner lämnar både parter med en feel-good-känsla.
Citera
2020-06-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns inget egenvärde med att sluta köpa sex. Det är affärsverksamhet precis som annat. Att INTE anpassa sig till er moraltanter, som med våld vill tvinga fria människor att leva som ni vill, har däremot ett egenvärde. För mig är sexköp en politisk handling och sexköpare är förtryckta sexuella dissidenter, precis som homosexuella var förr i tiden. En dag så är det sådana som NI som kommer att få skämmas... Primitiva häxjägare är vad ni är.
Köper du barn också? eftersom du har en flicka som avatar?
Citera
2020-06-03, 20:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Köper du barn också? eftersom du har en flicka som avatar?

Nej, det har jag aldrig provat. Men jag gillar söta flickor. Gör inte du?
Citera
2020-06-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bara det faktum att denna tråden är så lång och så många uttryck och känslor visade här berättar att sex är en fråga av dignitet mången gången högre än random aktivitet. Förr i tiden var det kyrkan / religionen som höll i taktpinnen vad gäller sex men numera är det nån fake 'unik' gåva man ger varandra, sjukdomar, perversiteter eller då makt och pengar. Sex ÄR genomsyrande det mesta idag och det drar med sig folk och fä till dåliga beslut. Sex / sälja sex är inte likt att jobba på sjukhus eller lager. Du blir dömd av andra genom linsen av dagens fördomar.

Jag är inte bättre själv. Jag kan ibland kika på en 15 årig tjej som precis blivit kvinna med rund och spännig rumpa och sprillans tuttar en stund av sexuell tanke men sen så blir jag påmind av att min dotter snart är där.. Då kliver 'moralen' in och jag är tillbaks i verkligheten. Det är någon annan snubbes dotter jag kollar in som är likväl oroad som jag för min. Jag kan inte kliva på en sån liten tjej för att sedan lämna henne. I dagens värld (speciellt i Indonesien) skulle hon vara dömd. Vad jag vill säga med det är att jag tror på en sexuell moral för att vi är inte en nakenby i Amazonas där sex är fritt och utan efterräkningar.

Så nej, sex och sexsälj är något vi måste hålla koll på.
Självklart ska vi ha koll på sex samt sexköp
Noll argument för nåt annat.
Citera
2020-06-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Enligt lag så ska det vara så, samtyckeslagen. Den bygger på frivillighet och att man visar det. Hur kan man någonsin gardera sig om frivilligheten/villigheten när man betalat någon för att ha sex? Man vet ju inte vad orsaken är till att vederbörande säljer sex.

Och, jovisst kan man klyva ord här och diskutera om frivillig och att faktiskt vilja är samma sak, men jag förutsätter det i detta fallet.
Mhm, ”Hur kan man någonsin gardera sig om frivilligheten/villigheten när man betalat någon för att ha sex”
Samma gäller ju för bokstavligt talat ALLA andra utbytelser av pengar mot tjänst..
Hur garderar man i de fallen?

Citat:
vadå? det är 0 skillnad mellan behovet av att hålla röven ren och behovet av att ha sex?

Så därför så måste vi tvinga andra människor att torka röven på oss samt ha sex med oss?`

Nått sånt du tänkt dig världen eller?
Både är byte av kroppskontakt som de flesta skulle se som förnedrande för pengar så ja!
Noll skillnad

Men vem utom du (o andra med din ståndpunkt i frågan antar jag) pratar om att tvinga någon?
Överhuvudtaget

Att fritt få utöva sin sexualitet ÄR en mänsklig rättighet https://assistanskoll.se/20150210-Stefan-Balogh-Utbilda-all-vard-och-omsorgspersonal-sexologi.html
https://www.who.int/reproductivehealth/topics/sexual_health/sh_definitions/en/
https://iwhc.org/articles/sexual-rights-human-rights/
och uppenbarligen FINNS det faktiskt människor som ÄR villiga att hjälpa till mot betalning
https://sn.se/nyheter/trosa/sexarbetare-mot-sexkopslagen-varfor-lyssnar-ingen-pa-oss-sm4553592.aspx svt.se/nyheter/utrikes/amnesty-avkriminalisera-prostitution
så igen vad är du poäng?
Ingen ska tvingas, ingen behöver tvingas
Behovet finns o folk finns att fylla det.
Senast redigerad av LupesVulpus 2020-06-03 kl. 20:44.
Citera
2020-06-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Mhm, ”Hur kan man någonsin gardera sig om frivilligheten/villigheten när man betalat någon för att ha sex”
Samma gäller ju för bokstavligt talat ALLA andra utbytelser av pengar mot tjänst..
Hur garderar man i de fallen?

Både är byte av kroppskontakt som de flesta skulle se som förnedrande för pengar så ja!
Noll skillnad

Men vem utom du (o andra med din ståndpunkt i frågan antar jag) pratar om att tvinga någon?
Överhuvudtaget

Att fritt få utöva sin sexualitet ÄR en mänsklig rättighet https://assistanskoll.se/20150210-Stefan-Balogh-Utbilda-all-vard-och-omsorgspersonal-sexologi.html
https://www.who.int/reproductivehealth/topics/sexual_health/sh_definitions/en/
https://iwhc.org/articles/sexual-rights-human-rights/
och uppenbarligen FINNS det faktiskt människor som ÄR villiga att hjälpa till mot betalning
https://sn.se/nyheter/trosa/sexarbetare-mot-sexkopslagen-varfor-lyssnar-ingen-pa-oss-sm4553592.aspx svt.se/nyheter/utrikes/amnesty-avkriminalisera-prostitution
så igen vad är du poäng?
Ingen ska tvingas, ingen behöver tvingas
Behovet finns o folk finns att fylla det.

Jag tycker du ska fråga anställda på sjukhus eller anställda på dagis eller åldringsvård, dvs människor som då och då får hjälpa till att rengöra andra människor i rumpan, om de tycker detta är samma ska som att ha sex.

Och fan vilket uselt sexliv du måste ha, när du likställer dessa två saker med varandra.

Och nej, "behovet" av att köpa sex verkar onekligen finnas....men iom att det nu existerar sextrafficking som enligt forskning i saken uppgår till flera miljoner av kivnnor, barn och en del män, så verkar det INTE finnas folk som fyller detta "behov", eller hur?
Citera
2020-06-03, 21:29
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska fråga anställda på sjukhus eller anställda på dagis eller åldringsvård, dvs människor som då och då får hjälpa till att rengöra andra människor i rumpan, om de tycker detta är samma ska som att ha sex.

Och fan vilket uselt sexliv du måste ha, när du likställer dessa två saker med varandra.

Och nej, "behovet" av att köpa sex verkar onekligen finnas....men iom att det nu existerar sextrafficking som enligt forskning i saken uppgår till flera miljoner av kivnnor, barn och en del män, så verkar det INTE finnas folk som fyller detta "behov", eller hur?
Varför?
Har inte sagt att så är fallet
Poängen är att de båda ÄR handlingar som de flesta anser förödmjukande, inget annat.

Som sagt, asexuell har inget sex liv o vill inte ha något.

Ja, det kan ju omöjligt bero på skambeläggande total utfrysning sk horstämpel etc etc
Men det finns många sexarbetare som vill hjälpa ändå https://www.svd.se/svensk-radsla-att-tala-om-handikapp-och-sex https://svenska.yle.fi/artikel/2015/05/26/tyska-prostituerade-lar-sig-umgange-med-funktionshindrade trots skammen
Citera
2020-06-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Varför?
Har inte sagt att så är fallet
Poängen är att de båda ÄR handlingar som de flesta anser förödmjukande, inget annat.

Som sagt, asexuell har inget sex liv o vill inte ha något.

Ja, det kan ju omöjligt bero på skambeläggande total utfrysning sk horstämpel etc etc
Men det finns många sexarbetare som vill hjälpa ändå https://www.svd.se/svensk-radsla-att-tala-om-handikapp-och-sex https://svenska.yle.fi/artikel/2015/05/26/tyska-prostituerade-lar-sig-umgange-med-funktionshindrade trots skammen
nej jag tror ingen ser nån som helst förödmjukande med att torka en bebis, sjuk elelr gamling i rumpan....

Däremot att bli knullad i röven av någon som tar sig den rätten över en, fast man vet att den vet att man inte egentligen vill....DET är nog gravt förödmjukande och direkt kränkande på ett djupt mänskligt plan för de flesta.

men? du kan ju prova så du vet.....
Citera
2020-06-03, 21:41
Medlem
Citat:
nej jag tror ingen ser nån som helst förödmjukande med att torka en bebis, sjuk elelr gamling i rumpan....

Däremot att bli knullad i röven av någon som tar sig den rätten över en, fast man vet att den vet att man inte egentligen vill....DET är nog gravt förödmjukande och direkt kränkande på ett djupt mänskligt plan för de flesta.

men? du kan ju prova så du vet.....
Seriöst där?!?
Gå gärna på gatan nerbajsad o fråga randoms att torka då?
Det är ju inte förödmjukande så borde vara rätt lätt

Tar sig den rätten?
Hur tar sig någon den rätten?

Hur tar sig inte torkaren rätten?
Hur är konsekvent logisk slutföljd så svårt att fatta för dig?

Nix, asexuella har också rätt till sin sexualitet så knappast nödvändigt men bigotta människor har svårt att respektera sånt

Checka ditt privilegium bigot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in